abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2011 @ 13:57:31 #51
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104627572
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wel als je oprecht geloofd in die god
dan is het al verklaart want dan heeft die god het gewoon gedaan/in handen

voor jou verklaart dat niks omdat je niet oprecht kunt geloven in iets dat niet bewezen is (zoals veel mensen tegenwoordig)
Tsja, je houdt alleen steeds minder over om in te geloven als je de god van de gaten aanhangt.
De gaten in onze kennis worden kleiner en kleiner. En de rol van die god dus ook.
  maandag 21 november 2011 @ 13:57:49 #52
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_104627583
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het is maar internet
zolang je mensen niet echt op hun bek gaat pakken is er nog niks aan de hand
vind ik dan
True. Maar het is niet leuk als je vriend of vriendin op hetzelfde forum meeleest en zoiets leest _O-
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  maandag 21 november 2011 @ 13:58:01 #53
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_104627591
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 13:56 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

ik ook :9
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:51 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Geloof jij dat ik je hoedje leuk vind?Ik kan het niet bewijzen ;(

en je zelf een halfgod noemen en niet in god geloven ~O> o|O
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_104627595
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Tsja, je houdt alleen steeds minder over om in te geloven als je de god van de gaten aanhangt.
De gaten in onze kennis worden kleiner en kleiner. En de rol van die god dus ook.
Behalve als je, zoals half amerika, die kennis gewoon meteen van tafel veegt :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_104627598
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het is maar internet
zolang je mensen niet echt op hun bek gaat pakken is er nog niks aan de hand
vind ik dan
Klopt, het is inderdaad maar internet, maar je moet het niet overdrijven terwijl je vriend meeleest, dat is gewoon lullig :P
pi_104627612
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

True. Maar het is niet leuk als je vriend of vriendin op hetzelfde forum meeleest en zoiets leest _O-
Die van mij is ook op fok (waar geen idee maar hij kan dit prima lezen, of nu ook gewoon... comp staat open en ik ruim ondertussen op) maar die ziet dat onderscheid ook wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104627615
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

En dat ben je gaan doen omdat? En waarom het christendom? Wat eraan spreekt je zo aan?
Met de paplepel in gegoten uiteraard ik woon in Katwijk hè :P
Maar wat me er nu in aanspreekt is ook vooral het sociale en bij een gemeente horen die je steunen etc.
En verder ja ga ik een beetje zweverig worden nu hahaha, ik heb toch wel eens momenten gehad van dat ik het gevoel had dat er een God was die me een steuntje gaf.
Is natuurlijk allemaal vaag, maarja bijvoorbeeld als ik weer eens een mooi nummer speel in de kerk en dat het ineens als van automatisch gaat allemaal
Do what you love, love what you do!
  maandag 21 november 2011 @ 13:58:51 #58
262978 Moonwalk
pi_104627616
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 13:57 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Helemaal waar en pluspunten dat je aan zulke dingen denkt, Joysa heeft groot gelijk om je straf te geven als je zoiets doet :s)
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_104627634
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Klopt, het is inderdaad maar internet, maar je moet het niet overdrijven terwijl je vriend meeleest, dat is gewoon lullig :P
Als je toch gewoon allebei snapt dat internet 'niets' is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 21 november 2011 @ 13:59:35 #60
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_104627646
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:58 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

[..]

Wil je bewijs dat ik een halfgod ben? :7
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_104627654
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wel als je oprecht geloofd in die god
dan is het al verklaart want dan heeft die god het gewoon gedaan/in handen

voor jou verklaart dat niks omdat je niet oprecht kunt geloven in iets dat niet bewezen is (zoals veel mensen tegenwoordig)
Daarom is het ook geloven en niet weten. Een soort zelfoplichting dus. Dat moeten mensen vooral zelf weten, maar het wordt ook vaak uitgedragen, dat vind ik soms wel problematisch.
  maandag 21 november 2011 @ 14:00:05 #62
262978 Moonwalk
pi_104627670
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2011 13:59 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Wil je bewijs dat ik een halfgod ben? :7
Ja anders geloof ik niet in je, dan ben je er maar voor de helft
pi_104627734
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Als je toch gewoon allebei snapt dat internet 'niets' is
Als je relatie ontstaan is door dat soort dingen tegen elkaar te zeggen (wat toch wel enigszins het begin was) ga je er wat meer waarde aan hechten omdat het blijkbaar al eerder is uitgelopen op actie in het echte leven :P
pi_104627796
Ander vraagje is misschien wel interessant, wat als je een vriendje of vriendinnetje vind die wel geloofd of bijvoorbeeld heel streng geloofd.
Zou je daar dan wat mee kunnen hebben als je zelf helemaal niks met geloof hebt?

Of andersom?
pi_104627829
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:02 schreef kree het volgende:
Ander vraagje is misschien wel interessant, wat als je een vriendje of vriendinnetje vind die wel geloofd of bijvoorbeeld heel streng geloofd.
Zou je daar dan wat mee kunnen hebben als je zelf helemaal niks met geloof hebt?

Of andersom?
Waarom niet? Als het niet ten koste gaat van iemands naar jouw mening weldenkendheid kan het weinig kwaad als je enigszins tolerant bent ingesteld allebei.
  maandag 21 november 2011 @ 14:03:40 #66
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_104627831
quote:

Of andersom?
Geloofd, verleden tijd?
Ok, nou geen probleem eigenlijk.
Je moeder is een hamster
  maandag 21 november 2011 @ 14:03:56 #67
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104627843
quote:

Of andersom?
Meestal niet, want fundamentele verschillen. Maar het kan wel.
pi_104627883
quote:

Of andersom?
Streng gelovig is absoluut een no-go. Kan daar niets mee. Ik zou binnen 10 minuten al knallende ruzie hebben.

Als het een vrouw is die in 'iets' gelooft dan rol ik met mijn ogen, maar ik vind dat soort geloof in niet-gedefinieerde bovennatuurlijke zaken ook weer iets typisch vrouwelijks. Zolang het haar leven niet beheerst kan ik daar goed mee omgaan.

Ik ben heel rechtlijning, eigenlijk wel een slechte eigenschap :')
  maandag 21 november 2011 @ 14:05:09 #69
262978 Moonwalk
pi_104627899
quote:

Of andersom?
Geen probleem, was vroeger bij mij thuis ook al zo tussen ouders. Je moet alleen niet de ander jouw wel/niet geloof op willen leggen. Bij strenggelovigheid zal dat denk ik wel lastig zijn voor de strenggelovige
  maandag 21 november 2011 @ 14:05:47 #70
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104627930
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Streng gelovig is absoluut een no-go. Kan daar niets mee. Ik zou binnen 10 minuten al knallende ruzie hebben.

Als het een vrouw is die in 'iets' gelooft dan rol ik met mijn ogen, maar ik vind dat soort geloof in niet-gedefinieerde bovennatuurlijke zaken ook weer iets typisch vrouwelijks. Zolang het haar leven niet beheerst kan ik daar goed mee omgaan.

Ik weet veel over palmlezen door mijn moeder, ik geloof er geen reet van. Maar wel handig bij de hosselpraktijken :7
pi_104627948
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:03 schreef Sinji het volgende:

[..]

Meestal niet, want fundamentele verschillen. Maar het kan wel.
Ja dat is het juist, ik ben er allemaal niet zo streng in. (geloof)
Maar er zijn er die dat wel zijn, ik zal nooit iemand er voor pushen om te gaan geloven of een keer naar de kerk te gaan.

Zou het overigens wel waarderen als iemand dat zou doen om gewoon een keer te kijken.
Maar je hebt ook figuren die er maar over door blijven gaan en je blijven te proberen overtuigen.

Maar ik zou geen problemen hebben met een meid die dat gewoon niet wil (als ze leuk is dan :P )
  maandag 21 november 2011 @ 14:06:19 #72
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104627954
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Geen probleem, was vroeger bij mij thuis ook al zo tussen ouders. Je moet alleen niet de ander jouw wel/niet geloof op willen leggen. Bij strenggelovigheid zal dat denk ik wel lastig zijn voor de strenggelovige
Dit. God wat is dat irritant soms
pi_104627973
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als je relatie ontstaan is door dat soort dingen tegen elkaar te zeggen (wat toch wel enigszins het begin was) ga je er wat meer waarde aan hechten omdat het blijkbaar al eerder is uitgelopen op actie in het echte leven :P
Mijn vriend mag zeggen wat ie wil, flirten wat ie wil ook irl want ik kan er gewoon op vertrouwen dat hij nooit vreemd zal gaan
daar is onze relatie op gebaseerd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104627974
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk wel iets typisch vrouwelijks ja.
Ik neig er zelf ook behoorlijk naar :')
pi_104627992
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:05 schreef Sinji het volgende:

[..]

Ik weet veel over palmlezen door mijn moeder, ik geloof er geen reet van. Maar wel handig bij de hosselpraktijken :7
Ach, met een paar lesjes NLP kan je ook lekker hosselen. Hoewel ik doorgaans niet erg onder de indruk ben van vrouwen die onder de indruk zijn van palmlezen en aanverwanten :')
pi_104628009
quote:

Of andersom?
Nee want dan botsen voor mijn gevoel bepaalde levenswaarden toch wel
ik heb wel vrienden die (streng) geloven maar als het mijn partner was zou ik er toch wel gek van worden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628041
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Mijn vriend mag zeggen wat ie wil, flirten wat ie wil ook irl want ik kan er gewoon op vertrouwen dat hij nooit vreemd zal gaan
daar is onze relatie op gebaseerd
Ik vertrouw Newbie ook hoor, en hij mij hopelijk ook.
Maar je kunt wel een beetje rekening houden met elkaar in wat je zegt.
pi_104628083
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee want dan botsen voor mijn gevoel bepaalde levenswaarden toch wel
ik heb wel vrienden die (streng) geloven maar als het mijn partner was zou ik er toch wel gek van worden
Waarom precies?
Vooral als het niet streng is en iemand gewoon 1 keer per week naar de kerk wil ofzo?
pi_104628087
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:07 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ach, met een paar lesjes NLP kan je ook lekker hosselen. Hoewel ik doorgaans niet erg onder de indruk ben van vrouwen die onder de indruk zijn van palmlezen en aanverwanten :')
Ik ben er ook niet van onder de indruk maar als je het grappig doet kan het gewoon een leuk geintje zijn waarbij je ideaal kunt flirten
plagen, grapjes maken, aanraken het zit er allemaal meteen in
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628118
Ik weet dat hij vrij jaloers is aangelegd, daar probeer ik mijn gedrag maar op aan te passen, dat doe je gewoon voor een ander als die je gelukkig maakt O+
  maandag 21 november 2011 @ 14:10:16 #81
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104628139
quote:

Of andersom?
Vraag het aan Faye.
pi_104628148
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef kree het volgende:

[..]

Waarom precies?
Vooral als het niet streng is en iemand gewoon 1 keer per week naar de kerk wil ofzo?
Maar kree, waarom ben je gaan geloven vraag ik me nog steeds af? En waarom christendom?
pi_104628169
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:10 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Maar kree, waarom ben je gaan geloven vraag ik me nog steeds af? En waarom christendom?
Had ik al verteld toch :P

[Als versieren niet zo makkelijk gaat] #496 Want er is leven, er is..
pi_104628172
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vertrouw Newbie ook hoor, en hij mij hopelijk ook.
Maar je kunt wel een beetje rekening houden met elkaar in wat je zegt.
Dat is waar maar ik kan heel slecht tegen relaties waarbij je bepaalde dingen niet 'mag'
mijn zus zegt ook dingen als: hij moet met het eten thuis zijn, hij mag vanavond weg
Wij mogen alles van elkaar en moeten niks maar houden van elkaar en houden vanuit dat gegeven rekening met elkaar

Maar blijkbaar hebben mannen daar wel behoefte aan want mijn zus gaat trouwen en ik nog lang niet :')
*jaloers*
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628225
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:09 schreef kree het volgende:

[..]

Waarom precies?
Omdat ik de kerk een verachtelijk en verouderd instituut vind en ik niet goed kan begrijpen dat iemand daar in mee kan gaan
Ik kan er uren over ranten maar daar word niemand blij van maar het is dus wel iets waarin ik een te grote kloof zie die niet te overbruggen is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 21 november 2011 @ 14:12:21 #86
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104628227
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:10 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Vraag het aan Faye.
  maandag 21 november 2011 @ 14:13:12 #87
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104628259
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dat is waar maar ik kan heel slecht tegen relaties waarbij je bepaalde dingen niet 'mag'
mijn zus zegt ook dingen als: hij moet met het eten thuis zijn, hij mag vanavond weg
LOL, iemand noemde zo'n man in een ander topic een puddingbroodje.
Of je daar nu voor wil settelen.
pi_104628261
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wij mogen alles van elkaar en moeten niks maar houden van elkaar en houden vanuit dat gegeven rekening met elkaar

Maar blijkbaar hebben mannen daar wel behoefte aan want mijn zus gaat trouwen en ik nog lang niet :')
*jaloers*
Ik kan uit ervaring zeggen dat ik totaal niet jaloers ben. Ik vind jaloezie ook een soort van bezitterigheid.

Wat betreft seks ben ik niet jaloers. Ze doet maar. Wat betreft delen van persoonlijke dingen wel. Als iemand liever haar persoonlijke dingen met iemand anders deelt (waar ze ook nog eens het bed mee wil delen) en niet meer met mij, dan word ik wel jaloers.
pi_104628266
quote:
Ik snap alleen niet waarom je nu christen bent, en niet bijvoorbeeld ik noem maar wat, moslim ofzo.
Of heb je nooit een bewuste keuze gemaakt en geloof je gewoon waarmee je bent opgevoed? Ik vind dat namelijk altijd heel erg vreemd.
pi_104628310
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

LOL, iemand noemde zo'n man in een ander topic een puddingbroodje.
Of je daar nu voor wil settelen.
In haar vriendenkring is dat heel normaal
ze vind mij een hippie met mijn vage gedoe :')
Ik gok dat er ook genoeg mannen zijn die dat prettig vinden

En zoals ik al zei, zij gaat trouwen ik nog niet ;( *snif* (het zit diep)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628337
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik kan uit ervaring zeggen dat ik totaal niet jaloers ben. Ik vind jaloezie ook een soort van bezitterigheid.

Wat betreft seks ben ik niet jaloers. Ze doet maar. Wat betreft delen van persoonlijke dingen wel. Als iemand liever haar persoonlijke dingen met iemand anders deelt (waar ze ook nog eens het bed mee wil delen) en niet meer met mij, dan word ik wel jaloers.
Ik ben ook totaal niet jaloers. Ik vind het een slechte eigenschap, maar slechte eigenschappen horen bij een persoon en als die persoon je wat waard is, houd je daar gewoon rekening mee.
  maandag 21 november 2011 @ 14:14:57 #92
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104628345
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet waarom je nu christen bent, en niet bijvoorbeeld ik noem maar wat, moslim ofzo.
Of heb je nooit een bewuste keuze gemaakt en geloof je gewoon waarmee je bent opgevoed? Ik vind dat namelijk altijd heel erg vreemd.
Traditie en conformisme
pi_104628348
Ik geloof in Azura, Daedric prinses van schemering en ochtend.
Ron Paul 2012
pi_104628349
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:13 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In een relatie ben ik ook niet jaloers hoor :P
Ik ben jaloers dat zij eerder gaat trouwen dan ik (ze is jonger) :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628366
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Omdat ik de kerk een verachtelijk en verouderd instituut vind en ik niet goed kan begrijpen dat iemand daar in mee kan gaan
Ik kan er uren over ranten maar daar word niemand blij van maar het is dus wel iets waarin ik een te grote kloof zie die niet te overbruggen is
Ik weet dat we nu een eindeloze discussie aan kunnen gaan. :P
Maar ik vindt de kerk niet verouderd ja misschien dat katholieke.

Maar kijk ik kom in veel verschillende kerken door het muziek maken.
En ik denk vaak, dat mensen vooral die er zelf niks mee hebben of er nooit zijn geweest er een ander beeld op nahouden alsdat het eigenlijk is.

Bijvoorbeeld gister moest ik spelen in de kerk.
En er was een man die heel veel problemen had gehad en die vertelde dat en dat ie er helemaal uit was gekomen.

Nou dat geeft toch hoop ook voor anderen.
Zeg maar dat soort dingen.

Nouja heb wel een linkje van die dienst mocht iemand benieuwd zijn doe maar DM
pi_104628377
quote:

[..]

Dat is juist heel begrijpelijk
als iedereen in jou omgeving iets doet of geloofd ga jij dat ook doen
Jij eet toch ook met mes en vork bijvoorbeeld?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_104628386
quote:
11s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef Supersoep het volgende:
Het is niet minder waarschijnlijk dan geloof in een christelijke god, dus waarom niet?
  maandag 21 november 2011 @ 14:16:04 #98
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104628398
quote:
Wel kut dat ik niet met meerdere mag trouwen van Mara, wil een ho in every Skyrim-areacode
pi_104628405
quote:

[..]

Nou simpel, hier ben ik mee opgevoed en heb nooit de behoefte gehad om wat anders te zoeken omdat ik me er gewoon in kan vinden.
pi_104628417
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:14 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik ben ook totaal niet jaloers. Ik vind het een slechte eigenschap, maar slechte eigenschappen horen bij een persoon en als die persoon je wat waard is, houd je daar gewoon rekening mee.
Ben ik met je eens. Als ik nu iemand tref die wél een monogame relatie wenst dan pas ik me uiteraard aan. Maar als ze extreem jaloers is aangelegd voorzie ik wel een probleem.

quote:
Nerd :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')