abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 november 2011 @ 13:11:00 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_104625952
De dreumesjes:

13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
09 maart 2010: Lucas, zoon van Cooki
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
  maandag 21 november 2011 @ 13:12:44 #2
259886 pessie
pi_104626005
En nu ga ik mn huis in dozen pakken. Ook Nathan's kast, al ligt die nu lekker te slapen.
pi_104626264
Ik vond hoogzwanger in de zomer goed te doen hoor :D k doe t gewoon nog een keer :D
  maandag 21 november 2011 @ 13:20:52 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104626285
pessie, 2013 is ook goed hoor :Y
Neem ik dan wel een paar extra verlofdagen op ;)

Sola, ook al een snotjong ;)
Fijn dat ze nog lekker slaapt...

Son :D
pi_104626333
De laatste twee weken van mijn eerste zwangerschap waren een flinke hittegolf. Fantastisch O+ DIe weken zou ik zo weer over doen.
pi_104626480
Had mij ook wel lekker geleken om in de zomer hoogzwanger te zijn O+ Maar ja, toen Hannah werd geboren lag er sneeuw en nu ben ik uitgerekend op 1 januari dus weer een winterkindje. Ergens ook wel heel knus om te cocoonen met warme chocomelk en kruidnootjes c_/
pi_104626522
Ik wil eigenlijk niet weten hoeveel van mijn mede-zwangeren er opnieuw zwanger zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal confronterend :@

En voor alle duidelijkheid: ik vind het voor iedereen heel fijn dat ze opnieuw zwanger zijn (gefeliciteerd trouwens als ik iemand gemist heb), maar ik zou zelf zó graag opnieuw zwanger zijn (onafhankelijk van wie er nu wel of niet zwanger is), dat ik het soms moeilijk heb met volgen in Z&G. Maar hier is het niet van het niet lukken, maar van het niet willen beginnen -O-

En het seizoen kan me gestolen worden :7 Desnoods moet ik een koude winter én een snikhete zomer door ;)
  maandag 21 november 2011 @ 13:36:11 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104626775
Leonie :*
Ik vind het zo jammer dat het zo loopt voor je. Wil P helemaal niet meer? Ik bedoel eenmaal in de mm was je toch vrij snel zwanger of niet?

Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik ook niet precies weet wie van mijn medezwangeren er zwanger is hoor. Wij hebben het gedaan in ons eigen tempo.

Leonie, doe je nog eens een update met pica van Thomas O+
  maandag 21 november 2011 @ 13:37:43 #9
259886 pessie
pi_104626839
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:27 schreef octopussy het volgende:
Had mij ook wel lekker geleken om in de zomer hoogzwanger te zijn O+ Maar ja, toen Hannah werd geboren lag er sneeuw en nu ben ik uitgerekend op 1 januari dus weer een winterkindje. Ergens ook wel heel knus om te cocoonen met warme chocomelk en kruidnootjes c_/
Zal ik nu een extra zak kopen en naar je sturen als kraamcadeau :P (grapje).

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 13:28 schreef leonieke het volgende:
Ik wil eigenlijk niet weten hoeveel van mijn mede-zwangeren er opnieuw zwanger zijn. Ik vind het eerlijk gezegd nogal confronterend :@

En voor alle duidelijkheid: ik vind het voor iedereen heel fijn dat ze opnieuw zwanger zijn (gefeliciteerd trouwens als ik iemand gemist heb), maar ik zou zelf zó graag opnieuw zwanger zijn (onafhankelijk van wie er nu wel of niet zwanger is), dat ik het soms moeilijk heb met volgen in Z&G. Maar hier is het niet van het niet lukken, maar van het niet willen beginnen -O-

En het seizoen kan me gestolen worden :7 Desnoods moet ik een koude winter én een snikhete zomer door ;)
Aangezien wij snel zwanger waren is het ook niet niet lukken maar (nog) niet willen beginnen.
Is het omdat jullie in het ziekenhuis zwanger zijn geraakt dat je dat niet ziet zitten? Of is het nu omdat Thomas nog klein is dat je liever wacht? Volgens mij is het in België wel "normaler" om meer leeftijdsverschil te hebben, of heb ik dat mis?

Ik lees net dat je je man misschien niet meekrijgt -O- . Ik kan me een post herinneren toen Thomas net geboren was dat hij zei dat hij er nog wel 1 wilde O+ misschien even herhalen :P

Een foto van Thomas klinkt goed! Heel lang geleden dat ik die gezien heb volgens mij!
pi_104626840
ik zie meer snotneusjes hier. bij ons ook. gelukkig heeft ravi (nog) niet de zeehondimitatie van zn zusje overgenomen. alhoewel hij dat geloof ik errug jammer vindt, aangezien dat een kek lekker hoestdrankje levert :s)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 21 november 2011 @ 13:42:40 #11
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104627022
winterklindjes zijn heel leuk! O+ Vooral als ze op 7 januari geboren worden. O+ Buiten 's nachts -15oC, helemaal leuk. Mijn vader heeft van die avond meteen foto's buiten gemaakt van de sneeuw en zo. Hebben we een sfeerimpressie van haar geboorteavond. O+

Ik bracht Aviva vanochtend naar de groep, en ik keek om me heen en zag alleen minibaby's. Mijn kindje wordt groot! O+ We staan nu al op de 11e plaats. :o

We hebben trouwens gister geverfd met de kinderen. Met dank aan het filmpje van freecell, toen durfde ik het aan. ;) Kinderen uitgekleed, slabs voor, tafel beschermd, een kwastje per persoon en schilderen maar. Eerst vond PR het maar eng, maar uiteindelijk heeft hij ook een mooi boompje geschilderd :D Zaten we met z'n vieren stilletjes te werken aan onze kunstwerken. O+
Daarna de kinderen in bad gedumpt.
Was erg geslaagd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_104627111
Oh wat klinkt dat leuk.
Ik ga as woensdag ook maar eens verven met Mart.
  maandag 21 november 2011 @ 13:45:35 #13
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104627118
Nog niet goed bijgelezen:

Pessie! Ik ook niet hoor... en de komende jaren ook niet...
Wellicht blijven we gezellig met z'n 3tjes... maar anders op z'n vroegst over een jaar of 4/5 een broertje of zusje voor Oona..

(als t ons dan nog gegunt is)

[ Bericht 8% gewijzigd door Reilain op 21-11-2011 14:12:16 ]
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  maandag 21 november 2011 @ 13:59:01 #14
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104627624
Volgens mij heeft M. een ander kind meegenomen van het kdv afgelopen vrijdag!
Ze slaapt weer geweldig goed... eet lekker en is de vrolijkheid zelf...

Wat heerlijk is dit zeg...

As we speak heeft ze net de hele bak met megablocks omgegooit en is ze ze allemaal weer terug in de bak aan het gooien... Opruimen doet ze erg graag _O_
We'll have love aplenty
You and me
pi_104627728
De 6 IUI's zijn op, dus moeten we over naar IVF en dat ziet P. niet zitten (hij heeft ook altijd gezegd dat IVF voor hem de stap te ver was).
Dat de IUI's op waren is in juni als een grote schok gekomen. Ik had P. net kunnen overtuigen om contact op te nemen met het ziekenhuis om eens een eerste gesprek te hebben om te zien wat de stappen gingen zijn en toen kregen we een brief dat de 4 hormoonbehandelingen zonder inseminatie ook als IUI worden aanzien.

Ik zou zelf heel graag terug beginnen, gewoon omdat we weten dat het nog een tijdje zal duren vooraleer ik zwanger zou kunnen zijn (de intake voor IVF duurt gewoon al een tijd). Maar je moet er toch écht voor met twee zijn ;)

Voor wat het leeftijdsverschil betreft, kijk ik niet echt naar de mensen rondom mij. Iedereen moet daarin doen waar ze zich goed bij voelen (en ik zou me zo goed voelen bij een tweede :D ;) )

Ik zal vanavond nog eens zien voor een foto. Op mijn facebook staan er alleszins wel nog een aantal recente :Y
pi_104628336
Ik haak ook maar weer aan, dit onderwerp spreekt me op het moment erg aan O-) ;)

Toevallig hebben we het er gisteren nog over gehad, een 2e kindje. En ook hier willen we nog niet beginnen, maar omdat het in huis een chaos is (we verbouwen 1 van de 2 woonkamers en de badkamer op eigen tempo :X), en ik net weer m'n sociale leven voor m'n gevoel terug heb zonder dramakind thuis. En toch, ik zou zooooo graag weer willen O+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 21 november 2011 @ 14:33:01 #17
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104629037
Ook ik haak ik, spreekt hier ook aan.

Van de ene kant heel graag een tweede, en dan is het ook goed, dan zijn we klaar. Ik merk gewoon dat mijn werk bij de overheid het niet voor mij is, ik wil graag verder en mijn ambities verder invullen maar ook een tweede kindje dus ja wanneer?

Van de andere kant, neeeee, niet nu! Mijn dame slaapt zo slecht en is zo vroeg wakker dat ik niet zou weten hoe ik dat met twee kindjes zou moeten doen. Met 1 heb ik al last van die enorme vermoeidheid, laat staan met twee. Daarbij is haar gezondheid ook nog steeds niet je van het en mijn werk nu nog heel flexibel daarin.

Leeftijdverschil maakt me niets uit, zus en ik schelen anderhalf jaar en die relatie is niet altijd goed geweest. Man en schoonzus schelen vier jaar en kunnen veel beter met elkaar over weg.
  maandag 21 november 2011 @ 14:53:27 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104629860
Davinia, leuk hè? O+
Zijn er foto's gemaakt? O-)

Reilain, heerlijk toch dat je meisje weer lekker in d'r vel zit?

Leonie, ik vind het zo moeilijk en zo niet eerlijk voor je...

Morretje, dan kun je nog even lekker hard rammelen totdat de verbouwchaos achter de rug is O+

becky, ik redeneerde 'gewoon' zo: moe ben ik nu toch al incl gebroken nachten. Liever dan nu meteen door dan strakjes als alles weer rustig is opnieuw beginnen. En zeker als je nu nog werk hebt wat lekker 'meewerkt'.
Ow en leeftijdsverschil: mijn man heeft een collega met kinderen dicht op elkaar die als advies gaf 'nooit doen, 1 groot drama'. Andere collega van hem heeft ze veel verder uit elkaar en die zegt 'altijd ruzie thuis, ik zou ze kort op elkaar doen'. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik denk dat je alleen maar kan doen wat bij je eigen situatie en wensen past.

Als ik Harry vraag waar de baby in de buik is, dan wijst hij achteloos op mijn buik (of borsten :X ). De baby schopt altijd tegen Harry als hij op mijn buik ligt. Heel gezellig. Ik ben benieuwd als hij straks de baby kan voelen, wat hij er dan van vindt O+
  maandag 21 november 2011 @ 14:55:57 #19
259886 pessie
pi_104629962
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 14:01 schreef leonieke het volgende:
De 6 IUI's zijn op, dus moeten we over naar IVF en dat ziet P. niet zitten (hij heeft ook altijd gezegd dat IVF voor hem de stap te ver was).
Dat de IUI's op waren is in juni als een grote schok gekomen. Ik had P. net kunnen overtuigen om contact op te nemen met het ziekenhuis om eens een eerste gesprek te hebben om te zien wat de stappen gingen zijn en toen kregen we een brief dat de 4 hormoonbehandelingen zonder inseminatie ook als IUI worden aanzien.

Ik zou zelf heel graag terug beginnen, gewoon omdat we weten dat het nog een tijdje zal duren vooraleer ik zwanger zou kunnen zijn (de intake voor IVF duurt gewoon al een tijd). Maar je moet er toch écht voor met twee zijn ;)

Voor wat het leeftijdsverschil betreft, kijk ik niet echt naar de mensen rondom mij. Iedereen moet daarin doen waar ze zich goed bij voelen (en ik zou me zo goed voelen bij een tweede :D ;) )

Ik zal vanavond nog eens zien voor een foto. Op mijn facebook staan er alleszins wel nog een aantal recente :Y
Wat ontzettend jammer leo :* .
pi_104631620
Leo :* ik begrijp het heel goed... 't is gewoon zuur!! en ik vind wat dat betreft het Belgische stelsel ook raar... Het is bewezen dat IUI bij jullie werkt.. dat is een veel minder belastende en minder kostende behandeling dan IVF....
pi_104632526
Hier begint het ook een beetje te kriebelen met betrekking tot een tweede.
Liefst zou ik komende zomer weer beginnen aan het hele traject. Maar wij komen uit omgeving Leiden en moeten voor de behandeling helemaal naar Brussel (zelfde ziekenhuis als Leo) omdat de behandeling die wij doen in Nederland niet is toegestaan.

Verder vond ik PGD/ICSI nummer één emotioneel ontzettend zwaar (en dan zijn wij nieteens verminderd vruchtbaar of iets dergelijks) waardoor ik enorme twijfels heb of ik het nog wel een tweede keer wil. Lichamelijk was het allemaal een eitje, maar omg wat een emotionele rollercoaster zijn die 4 weken van de behandeling geweest. :{

Kortom... ik (wij) denken er nog even over na... :Y
  maandag 21 november 2011 @ 16:00:03 #22
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104632612
Nou ja zeg!
Zit ik hier op de bank, zie mijn man thuiskomen dus ik verheug me al helemaal op mijn blije manneke dat vandaag bij opa en oma is geweest, is hij er niet bij...
Hij sliep nog dus nou brengen ze hem dadelijk thuis.
Is dat eventjes een domper...

Kan ik me voorstellen hoor Nikki. :Y
  maandag 21 november 2011 @ 16:21:48 #23
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104633619
De wens voor een tweede maakt het nog moeilijker als er allerlei trajecten aan vooraf gaan. Wij moeten alleen in bed ons best doen. En dat is al lastig met dat chronische slaaptekort.
pi_104633736
Ik zat net vanmiddag hetzelfde te denken Pessie. " moet ik nu ook willen" "is het gek dat ik echt nog niet wil? "

Ik vind Sofie echt de allerliefste, en kan me nu echt nog niet bedenken dat ik ooit van een tweede net zoveel zou kunnen houden.
Ook zou het bij ons in huis niet ideaal zijn. We hebben wel 3 slaapkamers, maar in 1 van de 3 staan de kledingkasten. Ik zie het niet zitten om 2 kinders samen op de kamer te hebben. In mijn omgeving zie ik regelmatig zo'n 3 jaar tussen de kinderen zitten. Ik gok dat we daar een beetje voor gaan. Rond die tijd zullen we ook gaan kijken voor een nieuw huis.
*poef* nu is het weg
  maandag 21 november 2011 @ 16:38:08 #25
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104634366
oh ik denk ook dat eer we er voor gaan, ik zwanger en bevallen ben onze mop al lang drie is, misschien wel bijna vier.
pi_104634663
Ik ben ook weer zwanger *O*
Niet vanwege hun kleine leeftijdsverschil, want dat zegt niks of ze met elkaar spelen of niet, maar ik zie het niet zitten om weer met het 'babygedoe' te zitten als Mex eindelijk op school zit.
Als hun op school zitten wil ik weer gaan leren en werken en tot die tijd wil ik weinig werken en voor ze zorgen, maar dat wil ik dus niet 8 jaar lang doen.

Maar het geeft toch niet dat anderen alweer zwanger zijn, bij de ene past dit en bij de andere niet, het is allemaal goed.
Als mijn kleintjes straks in groep 5 zitten hebben jullie misschien weer lieve baby's, is toch ook leuk O+
  maandag 21 november 2011 @ 16:45:49 #27
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104634732
Troeta!! Gefeliciteerd, leuk zeg!
pi_104634859
Dank je wel!
Mex speelt trouwens altijd met het buurjongetje van 3,5 en dat gaat echt superleuk! Zijn echt dikke vriendjes O+
pi_104637000
Inderdaad, heel persoonlijk! Ik had er liever nóg korter tussen gehad :) een jaar geleden (toen Leia dus net 3/4 maanden was ja :')) wilde ik er al voor gaan.. Maar wilde ook nog een tijdje bv geven, en bv en de MMM gaan veelal niet samen ;)

Je moet van te voren maar afwachten of de kindjes het met elkaar kunnen vinden ;) ik scheel 9 en 14 jaar met mijn zusje en broertje, en dat werkt niet.. Te groot verschil! M scheelt 4 jaar met zijn zus en dat werkt nog veel minder!

Mij lijkt zo kort op elkaar juist leuk, want als je iets met zijn allen gaat doen zijn er nog veel raakvlakken. Ipv dat je voor beide kids iets leuks moet vinden. Máár, Leia duurde heel lang, dus we zijn maar gewoon begonnen en als dit goed mag blijven gaan zit er straks 23 a 24 maanden tussen.. Nu blijkt dat Leia een late loper is is dat denk ik wel het beste :) anders had ik 2 kindjes kunnen tillen ;) Als ze straks 2 is en de baby komt, loopt ze toch wel, hoop ik... ;)

Ik heb ook nog mazzel dat Leia nog behoorlijk veel slaapt overdag, ook wel fijn straks ;) (zul je zien dat ze straks ineens amper nog slaapt :D ach...) in elk geval wilden we graag 2 kindjes in de luiers en niet 1 er al uit en veel zelfstandiger, en dan terug moeten naar de babytijd weer...
pi_104637250
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Troeta, gefeliciteerd! *O*
pi_104637430
Gaan jullie nog wel proberen voor een nr 3? (of zijn jullie al bezig? :P /impertinentevraag)

Ik besef me wel dat wij maar mazzel hebben dat terugplaatsing 4 raak is (nog even billen samengeknepen tot de echo... maar tot dusver dus)... als dit niet was gelukt en alles wat dan nog had gemoeten dan had er veel langer tussen gezeten. En daar hadden we dan niks over te zeggen gehad :) uiteindelijk ging het hier om een 2e kindje en niet om de tijd ertussen. Maar een mens mag wat te dromen hebben :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 21-11-2011 19:19:22 ]
pi_104637738
O+ impertinente vragen, ik houd er van *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 november 2011 @ 18:15:17 #33
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104639045
Troeta Gefeliciteerd!!! Wat leuk...

Ik ben altijd erg blij voor anderen :D Maar vind het zelf verbazingwekkend hoe weinig ik nog rammel... Ik mis enorm het buikgevoel, dat gekriebel en gewoel...
Sowieso zou een nieuw kleintje hier hooguit een kast kunnen krijgen... Oona's kamertje is al erg klein en er is dus ook echt geen ruimte voor een 2de.. (en geen ruimte in de porto om te verhuizen)
Dus wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ik niet zo rammel ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_104639553
Ow, ik rammel als een gek, maar de afgelopen 21 maanden waren wel dusdanig heftig dat ik nog niet zo goed durf :)
Nog een keer bijna 2 jaar zo kost hier minstens 1 gezinslid de kop vrees ik ;)
  maandag 21 november 2011 @ 18:58:22 #35
259886 pessie
pi_104641315
Ah hier mag ik feliciteren
Troeta van harte gefeliciteerd!! wat leuk!!!

Orea, mijn nichtje liep niet toen haar zusje geboren werd en dat hebben ze ook gered.

Ik wil niet omdat ik weet hoeveel pijn het doet, zwanger zijn. Ik vind het echt knap dat free weer rammelt, jij had toch exact dezelfde pijn? Misschien ben ik wel kleinzerig...
Maar goed, over 4 maanden is het weer lente (alvast *O* ) ga ik dan wel rammelen, goed?
pi_104641674
Troeta, gefeliciteerd! *O* Nog zo'n leukerd als Mex! O+

Ik sluit me aan bij de niet-zwangere moeders hoor en eerlijk gezegd moet ik er ook nog echt niet aan denken. Ik vind Anne geweldig hoor, maar ik rammel echt helemaal niet en zie dat voorlopig ook echt niet gebeuren.
pi_104641712
Troeta, gefeliciteerd! Wat leuk! *O*

Ik wil oohook, ik wil zelfs weer terug de mmm in maar manlief niet en ik heb gezegd dat ik dat zou respecteren...
(en OoOh wat heb ik daar een spijt van :'))
pi_104643263
Dat kan ik me goed voorstellen Spew.. Hier hebben we nu besloten dat dit de laatste zwangerschap gaat zijn en zo ga ik hem ook beleven (proberen zoveel mogelijk te genieten!) maar ik weet nu al dat als ik straks toch echt mega blijk te rammelen en de operatie en nog een keer ivf er voor over zou hebben, dat meneer er wel mee instemt. Hij laat het aan mij, zeg maar :)

En hoe hard mijn hart ook schreeuwt naar meer kindjes, zie ik op dit moment al die moeite niet zitten en rationeel weet ik gewoon dat ik vrede moet hebben met 2 kindjes :) en besef me heel goed wat een rijkdom dat al is, 1 kind was al een brug die ik dacht nooit over te komen...
pi_104643793
/ravi ego post

arm wurm viel tegen de verwarming en had een tand dwars door zijn onderlip. zoals ze in csi zeggen: through and through :'(

bloeden! selene schrok er een beetje van geloof ik. die wist niet hoe snel ze zn lievelingsboekje (gele taxi), lievelingsautootje, een knuffel, nog een boekje en toen nog maar een boekje, moet aandragen O+
  maandag 21 november 2011 @ 19:44:22 #40
259886 pessie
pi_104643970
Oh arme Ravi. Tand door de lip is echt naar. De hoeveelheid bloed ook. :*
pi_104644443
Oh bah Simmu, wat naar! Maar wat lief van Selene O+

Troeta gefeliciteerd, wat leuk zeg! Een broertje of zusje voor Mex O+

Ik vind het het heel leuk om te lezen hoe iedereen over een volgende zwangerschap denkt. Ik vond het eerste jaar best wel zwaar (bedenk ik me achteraf, omdat ik het nu zoveel leuker vind). Vooral door dat hele gedoe met het slecht groeien, zorgen maken over het eten, constant extra wegen op het cb. pfffff. Heeft een boel genieten in de weg gezeten.
pi_104644628
gefeliciteerd troeta :Y
en :* voor wie het nodig heeft en hopelijk ben ik niemand vergeten.
pi_104645997
Arme Ravi, maar wat heb je een lief peutermoedertje. O+

Orea, dank! :* Rationaliteit is hier gewoon een beetje zoek atm, doosch die ik ben. :')

Mijn dreumes gaat vanaf maandag al naar de psz, ik heb besloten toch maar mee te gaan helpen, ze wil iedere keer als we grote broer wegbrengen ook zo ontzettend graag blijven. O+
pi_104646628
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 15:36 schreef Orea het volgende:
Leo :* ik begrijp het heel goed... 't is gewoon zuur!! en ik vind wat dat betreft het Belgische stelsel ook raar... Het is bewezen dat IUI bij jullie werkt.. dat is een veel minder belastende en minder kostende behandeling dan IVF....
Het is gewoon al te gek dat ze de medicijnen niet willen terugbetalen als het voor IUI is, maar dat ze wel dezelfde (en waarschijnlijk in hogere dosissen) medicijnen willen terugbetalen als het voor IVF is.

En zoals beloofd: linkje naar een paar foto's.
pi_104647760
Gefeliciteerd nog Orea, Sonnetje en Troeta! *O*

Je snijdt wel een onderwerp aan zeg Pessie, het leeft blijkbaar wel bij iedereen. Ik begrijp je idee wel hoor, maar als je nu nog geen wens voor een tweede hebt, dan hoef je dat toch ook niet te creëren omdat dat om je heen veel het geval is. :*

Ik zie zelf ook enorm op tegen een nieuwe zwangerschap (bekkenklachten en na de bevalling uiteindelijk nog een depressie erbij gekregen), maar naar alle waarschijnlijkheid gaan we er aan het eind van het jaar toch aan beginnen. Eerste foliumzuur alweer op. Over anderhalve week hebben we een preconceptiegesprek bij de verloskundige om alle drama’s die ik nog in m’n hoofd heb zitten van de bevalling te bespreken zodat ik daar minder bang voor ga zijn. Verder hoop ik dat ik genoeg geleerd heb bij de therapie (die ik nu nog een ongeveer twee maanden heb) om een lastige zwangerschap aan te kunnen en een depressie te voorkomen. Manlief, de rasoptimist, denkt dat ik het allemaal wel aan kan en dat de angst met uitstellen alleen maar groter wordt, dus dan maar beter zo snel mogelijk. (Voorwaarde was nog wel dat Marit zelf zou moeten kunnen lopen, tillen gaat ‘m denk ik niet echt worden)

Marit wakkert het vuurtje trouwens nog wat verder aan. Vrijdag op de creche zag ik haar eens in actie met een kleine baby. De juf was met de baby op schoot op de grond gaan zitten en Marit was heel erg geïnteresseerd. De baby werd geaaid, geknuffeld, kreeg kusjes en ze probeerde het meisje zelfs op te tillen om in een boodschappenkarretje te zetten O+ Vroeg een andere moeder: “zijn dat zusjes?”, aahh!

Leeftijdsverschil van ~2,5 jaar lijkt ons wel ideaal, maar of het klikt tussen broertjes/zusjes, je weet het nooit. Voordeel lijkt mij wel dat de kinderen op den duur een beetje in een zelfde fase zitten, dus dat je daar niet enorm in hoeft te schipperen.

@Sola: gaat het ondertussen wel goed met Amy, met groeien en eten? Heb je wel gevolgd vanwege dit thema. Hier namelijk ook een erg licht en redelijk klein meisje. Alleen het geluk dat Marit wel heel gestaag doorgroeit. Maar een aantal extra controles op het CB gehad, maar verder niet.

@Simmu: pijnlijk zeg Ravi! Wat lief dat Selene zo goed aanvoelt wat haar broertje nodig heeft.
  maandag 21 november 2011 @ 21:03:49 #46
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104649678
auw Ravi :X

Kursor, wat lief! O+

Leonie, wat is Thomas groot geworden zeg! :o

Nou, ik had niks moeten zeggen over slapen. Stomme fokwet!
hoewel het stiekem mijn eigen schuld is :X
Ik heb nog 2 ontzettend leuke filmpjes gemaakt van mijn dreumes, maar heb even de puf niet om ze te bewerken en te uploaden dus die houden jullie nog tegoed.
  maandag 21 november 2011 @ 21:04:14 #47
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104649728
Auwwww arme Ravi! Hopelijk hebben alle goede zorgen van je zus je goed gedaan!

:D Idd een hot item Pessie..

Owow wat was vandaag weer genieten..
Oona heeft haar resetknopje gevonden denken we ;)
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 21 november 2011 @ 21:18:22 #48
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104650877
oei Ravi. Dat is niet zo fijn, ik zou me rotschrikken Simmu, je hebt het nog laten plakken oid? En Selene wel meteen een lieve grote zus!

Cooki, als het zou kunnen, zou je het dan doen. Als het zomaar ineens raak zou kunnen zijn?

Kursor, spannend dat je het toch weer wil proberen! ik heb een prima zwangerschap, bevalling en kraamperiode gehad (de tijd erna was dramatisch maar goed) dus ik weet niet hoe het is om het dan niet fijn te hebben.

Asy, slaapt ie?

Slaapt Oona wel een beetje nu Reilain?
  maandag 21 november 2011 @ 21:26:33 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104651472
Ja nu wel weer becky.

Hoe is het met (het slapen van) Noortje?
Ik las op fb na een paar goede dagen nu weer wat slechter? Qua slapen dan...
pi_104651595
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:18 schreef becky27 het volgende:
Cooki, als het zou kunnen, zou je het dan doen. Als het zomaar ineens raak zou kunnen zijn?
:Y :Y :Y
  maandag 21 november 2011 @ 21:30:21 #51
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104651755
Slapen is niet zo fijn op dit moment, ging een paar dagen goed maar van het weekend weer helemaal mis. helaaas, het komt wel ooit.
  maandag 21 november 2011 @ 21:30:46 #52
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104651786
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:28 schreef Cooki het volgende:

[..]

:Y :Y :Y
Cool!
  maandag 21 november 2011 @ 21:37:04 #53
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104652203
quote:
Slaapt Oona wel een beetje nu Reilain?
Sinds dit weekend weer als een roosje... _O_
Vanmorgen tot 07.15! Langer dan ze ook voor het slechte slapen deed..
(En overdag van 10.10-12.15! en van 16.00-17.15)

Wel wordt ze nog regelmatig wakker en huilt dan.. maar zolang het zachtjes blijft laten we haar... eigenlijk valt ze elke keer weer in slaap nu.. Eerst was ze steeds overstuur als we het even lieten gaan..

Balen dat het bij jullie weer over is met de pret...
Hier lijken we nu een resetknopje gevonden te hebben.. ze is ineens weer zo heerlijk vrolijk, slaapt goed, eet weer goed
We'll have love aplenty
You and me
pi_104652330
bizar allemaal hoor.. lucas is afgelopen week lang ziek geweest, slaapt snachts ook niet best... dus ik voel me niet top.. en toch... t voelt zo goed om voor de koters te zorgen :Y
vandaag werd er gebeld dat oudste ziek was geworden :Y)
al met al blij dat ik nu thuis ben... hoe dat ooit moet als ik weer werk heb gevonden... die combi vind ik t moeilijkst.... ms een eigen kdv beginnen dan maar :D

en even heel globaal:
zieke kindjes / niet-slapers -O- : gauw opknappen en lekker slapen voor jou en je mama en een :* voor iedereen die t kan gebruiken O+
pi_104652554
quote:
oei Ravi. Dat is niet zo fijn, ik zou me rotschrikken Simmu, je hebt het nog laten plakken oid? En Selene wel meteen een lieve grote zus!
ik laat doorgaans dingen gewoon ff uitbloeden en boen dan zo eens wat :D ik had die vorig jaar aan de kinderarts gevraagd omdat het toevallig ter sprake kwam, maar als een wond goed doorbloed en niet gehecht hoeft ofzo, is goed door laten bloeden en verder eigenlijk niks eraan doen prima :Y hij wilde niet geboend, dus het ergste hebben we weggeveegd en hij was toch toe aan een schoon bedje :')

ik heb hem wel nog even laten likken, dat helpt bij mezelf ook als ik hardhandig met bv selene's hoofd in aanraking gekomen ben :Y)

edit. het moet dan wel vooraf al schoon zijn he ;) maar hij had net tanden gepoetst en hij kwielt om te beginnen nogal op het moment
  maandag 21 november 2011 @ 21:42:59 #56
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104652616
Maar lieve Cooki, 'moet' je werken dan? Anders blijf je toch gewoon lekker thuisblijfmoeder?
Is Lucas inmiddels wat opgeknapt? En je oudste?

Balen zeg becky, maar ik hoop dat er een stijgende lijn in zit nu :*
  maandag 21 november 2011 @ 21:49:34 #57
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104653039
Ik hoop het ook Asy, er komt een tijd. Het is nu ook weer 's nachts speentje terugploppen helaas. Het komt wel een keer.

Cooki, ik vind het best lastig en ben blij met mijn flexibele werkgever, ik het 'r al zo vaak ziek van het kdv af moeten halen. Maar ja, eigen keuze om beide 34 uur of meer te werken. Als ik de hoofdprijs zou verdienen zo vent zo stoppen met werken. Maar das helaas niet het geval.
  maandag 21 november 2011 @ 21:53:13 #58
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104653271
becky, hier ging het ook met tijden op en af. Dan slipe hij een paar nachten door, dan weer niet. Maar nu slaapt hij meestal fatsoenlijk in en door, behalve als hij niet lekker is of uit zijn ritme.
  maandag 21 november 2011 @ 21:56:13 #59
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104653538
Daarom, het komt wel. Ze heeft zo'n enorme weerstand opgebouwd de afgelopen 19 maanden dat ze straks nooit meer ziek is en vanaf 20 maand van 19.30 tot 08.30 uur slaapt. Wedden :9
pi_104653548
Asy, nee, ik moet niet werken, maar voor mn CV en eventuele noodzaak in de toekomst zou t wel henjig zijn :Y

Becky, ik ben nu min of meer niet vrijwillig thuis, maar t is nog nooit zo relaxed geweest hier (afgezien van dat er een koopstop mbt los-en-vast-aankopen gewenst is :X )
ik heb de 10 jaren van thomas leventje altijd gewerkt... echt niet altijd cool... en wat t me oplevert, buiten centen, daar ben ik nu op aan t terugkijken... tja...

over slapen: ms nog een slaapdansje O+ .. t komt echt wel n keer, maar t blijft pittig toch (nachtelijke niet-slapers) -O-
  maandag 21 november 2011 @ 21:59:49 #61
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104653818
Cooki, in dat op zicht ben ik een soort van workaholic, niet helemaal want ik laat wel kansen schieten denk ik. De woensdag met mijn meisje is heilig en daar komt helemaal niemand aan. Werken is altijd een soort van hobby geweest, ik doe het graag, en zou zonder denk ik wel minder happy zijn. Hoewel ik meteen geloof dat het je wel veel rustiger maakt. Zeker in de kop.
pi_104654008
:) Becky, je klinkt zo lekker sterk en actief, dat doe je goed :Y O+
  maandag 21 november 2011 @ 22:07:40 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104654393
becky, het gaat er toch om dat je iets doet waar jullie je goed bij voelen? En als jij een blije mama bent met 34 uur werken, dan is Noortje daar toch ook bij gebaat? En dat is het allerbelangrijkste :Y

En dat geldt ook voor jou Cooki. Kinderen zijn nog het meest gebaat bij gelukkige ouders. De rest is veelal bijzaak :*
  maandag 21 november 2011 @ 22:10:27 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_104654581
Ik ben heel erg blij dat we uiteindelijk een 2e hebben gekregen. Onze wens was altijd om kort op elkaar de kindjes te krijgen, (toen Tobias 1,5 week oud was hadden we het al over de tweede :X )die 5 jaar ertussen vind ik nog steeds erg groot maar daar valt weinig aan te doen he ;). Ik 'moet' blij zijn met wat ik heb en ik tel ook zeker wel mijn zegeningen maar dat wil niet zeggen dat ik mijn droom voor een derde (makkelijk) kan laten varen. Opnieuw de mmm in is overigens geen optie.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 21 november 2011 @ 22:15:42 #65
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_104654953
Hallo mensen, ik was aan m'n 'verhaaltje' begonnen en toen vond m'n laptop het nodig om raar te doen en nu kan ik weer opnieuw beginnen, grrr. :(

Allereerst Sonnetje en Troeta gefelicteerd!!! *O*

Zieke en slecht slapende kindjes :*

En wat betreft het rammelen voor een 2de/3de nog een kindje: check!
Ik rammel zo van de bank af! :')
Wat dat betreft verbaas ik mezelf. De zwangerschap was prima, wel de nodige klachten (oa bekken), maar verder O+ die buikverbouwingen en de hik die Tirza met regelmaat had! O+
De bevalling, tja, die was zeg maar, redelijk rampzalig. (moet het nog steeds eens van me af schrijven. Misschien een voornemen om dat voor Tirza's 2de verjaardag toch eens te doen!)
De periode daarna een ppd, boventallig verklaard op het werk en toch aan de rammel!
Nu zit ik dan weer goed in m'n vel, maar per 1 april komend jaar heb ik dus geen werk meer.

Cooki :* ik gun het je heel erg dat je nog een keer een kindje op de wereld mag zetten!

Nu nog even ontopic even over mijn meisje vertellen!
Gisteren heeft ze voor de eerste keer de schoen gezet en ze vond het wel grappig!
Vanmorgen, ik zat klaar met de camera :P , ze zag eerst de stoomboot met de pieten en Kinky Kaas :') staan en toen zag ze haar laarsjes met een cadeautje erin!! En ze zei: HUH?!?! :? En daarna was ze heel blij! Kijk mama een tadootje!! Is voor Tizza! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 21 november 2011 @ 22:17:18 #66
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104655046
Toch altijd mooi dat soort dingen te lezen... Leeftijdsverschil tussen kinderen... wel of geen 2de... wel of niet werken... Iedereen voelt zich bij zulke andere dingen/combi's goed...

Zelf zou ik dolgraag minderen.. (Eerst wilde ik graag stoppen, maar denk dat ik dan uiteindelijk toch te veel 'ge-isoleerd' zou raken)
Maar helaas zit dat er gewoon niet in... We zitten allebei in het soort werk dat nooit de jackpot zal gaan verdienen... en we hebben dus gewoon allebei een baan nodig.

Ik zou wel 1 dag minder kunnen qua geld.. maar omdat ik nu een baan als vaste vervanger heb kan ik geen uren inleveren.. het is 3 dagen of niets..
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:17:09 #67
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104665586
Ooh wat leuk Elmo O+
Enne, je moet nog ff wachten hè met nummer 2? Als jij dan in de lappenmand komt, kan ik jou komen helpen :*

Reilain, dat zijn altijd lastige zaken. Ik ga dadelijk 18 uur werken verdeeld over 3 dagen. Mijn man vindt het net niks, maar is ondertussen wel happy dat hij zich niet hoeft druk te maken over wegbrengen en halen van kinders, dus ik vind het wel best zo...

Ow en de nacht ging goed.
Ik ga dadelijk even die 2 filmpjes doen als kindlief gegeten heeft (en dat kost hem heel veel moeite zo benauwd als hij het heeft met die verstopte neus).
pi_104665622
mogguh!

kleine oopsie: met die spectaculaire tand door de lip had ik de snee over zn kin helegaar gemist 8)7

nou ja. ziet er allemaal ok uit en ventje is vrolijk en heeft nergens last van. vanochtend zat er een dootje in een oentje; all's well in raviland *)

hier kinders vlak op elkaar, so far is het haske leuk :Y
we zijn nu wel echtechtecht klaar.
pi_104665939
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:49 schreef becky27 het volgende:
Ik hoop het ook Asy, er komt een tijd. Het is nu ook weer 's nachts speentje terugploppen helaas. Het komt wel een keer.

Cooki, ik vind het best lastig en ben blij met mijn flexibele werkgever, ik het 'r al zo vaak ziek van het kdv af moeten halen. Maar ja, eigen keuze om beide 34 uur of meer te werken. Als ik de hoofdprijs zou verdienen zo vent zo stoppen met werken. Maar das helaas niet het geval.
Hebben jullie toevallig de speen al aan een spenenkoord aan een knuffel? Sinds we dat hebben (2 a 3 maanden) hoeven we helemaal niet meer te lopen om te speenploppen bij de muppet... (wat een verademing...) daarvoor werkte het niet, maar we bleven proberen, en nu gaat het prima. Maar ze slaapt inmiddels ook halve nachten zonder speen :) spuugt hem ergens uit en dan vind ze het wel prima.. helpt misschien ook!
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:49:33 #70
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104666270
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2011 14:53 schreef Asyniur het volgende:
Davinia, leuk hè? O+
Zijn er foto's gemaakt? O-)

Reilain, heerlijk toch dat je meisje weer lekker in d'r vel zit?

Leonie, ik vind het zo moeilijk en zo niet eerlijk voor je...

Morretje, dan kun je nog even lekker hard rammelen totdat de verbouwchaos achter de rug is O+

becky, ik redeneerde 'gewoon' zo: moe ben ik nu toch al incl gebroken nachten. Liever dan nu meteen door dan strakjes als alles weer rustig is opnieuw beginnen. En zeker als je nu nog werk hebt wat lekker 'meewerkt'.
Ow en leeftijdsverschil: mijn man heeft een collega met kinderen dicht op elkaar die als advies gaf 'nooit doen, 1 groot drama'. Andere collega van hem heeft ze veel verder uit elkaar en die zegt 'altijd ruzie thuis, ik zou ze kort op elkaar doen'. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ik denk dat je alleen maar kan doen wat bij je eigen situatie en wensen past.

Als ik Harry vraag waar de baby in de buik is, dan wijst hij achteloos op mijn buik (of borsten :X ). De baby schopt altijd tegen Harry als hij op mijn buik ligt. Heel gezellig. Ik ben benieuwd als hij straks de baby kan voelen, wat hij er dan van vindt O+
Ik kan je geen foto laten zien van het verffestijn, maar ter compensatie heb ik wel deze voor je :)

Niet de meest geweldige foto, maar ach.

Zo, nu verder teruglezen. :)
pi_104666315
@Kursor: Het gaat nu hartstikke goed met eten! Ze eet echt alles wat los en vast zit en je maakt haar erg blij met stukken groente. Is wel een hele periode aan vooraf gegaan. Uiteindelijk hebben we de gluten geschrapt omdat ze daarna de rest van de dag eten weigerde (een keer 10 uur achter elkaar :X ) en met 8/9 maanden zijn we naar de logopedist gegaan en toen dreigde er een achterstand maar die heeft ze keurig weggewerkt. Die eerste keer dat ze zo maar stukjes banaan opat buiten in de kinderwagen was ik zo gelukkig :D Groeien gaat ook goed! Getuige de groeispurt die ze laatst heeft gehad. Ze heeft maar 1 maand in maat 74 gezeten (oktober) :+

Moest je met Marit ook steeds extra wegen? Gelukkig dat ze wel gewoon gestaag doorgroeide, dan weet je op een gegeven moment dat ze het wel goed doet. heb je je veel zorgen gemaakt? Ik moest erg lachen om Marit die een baby in een winkelwagentje probeerde te zetten :D wat lief! O+ ik hoop dat je preconceptiegesprek goed helpt! Ooit ga ik dat ook doen en dan hoop ik weer een zwangerschap aan te durven.

Becky, wat lijkt me dat zwaar dat slechte slapen! Amy heeft af en toe een dramanacht, maar het de goede nachten (dat we in elk geval slapen) overheersen.

Wij doen trouwens de speen aan een spenenketting (meer een kort lintje van de Hema, kan dus ook niet om haar nek ofzo) en dan aan haar slaapzak. Nu raakt ze hem niet meer kwijt, ideaal!
pi_104666457
Aviva O+!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:02:03 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104666517
Aviva O+

Sola, wat fijn dat het nu zo gaat met eten bij jullie zeg! *O*
pi_104666559
Aviva O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_104666697
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik kan je geen foto laten zien van het verffestijn, maar ter compensatie heb ik wel deze voor je :)
[ afbeelding ]
Niet de meest geweldige foto, maar ach.

Zo, nu verder teruglezen. :)
wat nou niet de meest geweldige foto? ze heeft superschattige pretoogjes hier O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:17:42 #76
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104666858
Troeta, gefeliciteerd! *O* *O*

Simmu, wat zielig, tand door de lip. Heeft hij er nog last van?

Wat naar, die slechte slapers hier! We hadden Aviva’s bedje open gegooid (paar spijlen uit het ledikant), maar sindsdien kwam mevroi steeds voor een nachtvoeding. Ik was zo moe dat ik met haar in slaap viel. Dus op een gegeven moment wenst madam niet meer in haar eigen bedje te slapen. Toen deden we haar bedje weer dicht. Gillen dat ze deed die eerste nacht weer! :D En daarna sliep ze “gewoon” weer door. :)

Thx voor de lieve reacties! O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:39:02 #77
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_104667350
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! <3

Leuk ook om de discussie te lezen over wel/niet rammelen, wel/niet werken, etc.

Davinia, wat een práchtige foto van Aviva! Wat lijkt ze ineens weer groter en ouder. O+

All is ook well in Emmacountry. :D Ze is nu een beetje ziek maar dat zal morgen of overmorgen wel overzijn. Verder vind ik 'r zo groot worden! Het lijkt wel of er iedere dag nieuwe woordjes bijkomen, we horen heel voorzichtig tweewoords en soms zelfs driewoordszinnetjes, ze is mijn haar grenzen opnieuw aan het aftasten, heeft het rennen inmiddels onder de knie en is nu bezig met 'ein, twai, drai... PING!'-acties die mij hartkloppingen bezorgen, geeft luchtkusjes aan iedere willekeurige voorbijganger/cassiere/postbode/vogel/whatever en is gewoon keileuk. O+

Echt he, ik had gehoopt dat het 'hebben' van een kindje net zo leuk zou zijn als ik me voorgesteld had maar ik vind het zelfs leuker!
En ja, op de momenten zoals net dat ik voor de derde keer vandaag haar bed verschoon ivm kotsfest denk ik daar echt wel even anders over, maar overall vind ik het zó leuk! O+
Ik vind het ook zo heerlijk om de wereld en mezelf opnieuw te ontdekken door de ogen van Emma. O+
A grand adventure has begun.
pi_104667465
Hele leuke foto van Aviva! O+

Keshet, wat klink je verliefd, en dat van kotsfest snap ik helemaal :D

Lekkere babbelaar heb je, Zoë blijft naast de paar woordjes die ze soms gebruikt toch het meest fan van 'die' daar krijgt ze ook alles wel mee voor elkaar. :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:39:17 #79
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104669267
Keshet, je kunt niet alleen de leuke dingen leuk vinden hè? :{w
Maar wat klink je heerlijk! Ik voel het precies zo hoor! Dat het nóg leuker is dan je dacht O+

Spewey, als je met allen 'die' er ook komt, waarom zou je dan moeilijk doen :D
pi_104670163
Zo, weer even bijgelezen.

Leuk, die verschillende ideeën over of en zo ja wanneer een volgend kindje! Hier willen weer eerst weer een periode beter kunnen slapen voor we aan een tweede beginnen en dan blijft meespelen dat het met de sterke winterdepressies van manlief niet handig is om in het najaar een kindje te krijgen (alhoewel het dit jaar tot nu toe goed gaat met dank aan een andere lichttherapielamp *O* ). En ik zit er ook nog mee dat ik liefst iets totaal anders qua werk zou willen doen (met mogelijk ook eerst een nieuwe opleiding, terugval in salaris ed) wat niet heel handig is in combi met een zwangerschap/baby...

Gefeliciteerd voor de zwangeren!!!

Arme Ravi met zijn bloedbad. Volgens mij is het met dat soort dingen zo dat mamma er meer last van heeft dan het kind. Dus eigenlijk: arme Simmu! En dan ook nog eens een snee over het hoofd zien, schande ;) Hier gebeurt het ook af en toe dat Ruben 's ochtend wakker wordt met een blauwe bult op zijn hoofd, even niet door gehad dat hij zich echt hard had gestoten :P

Vanmorgen begon het feesten hier om 5 uur, uiteindelijk om 6.15 uur hem bij ons in bed gelegd (konden we nog een beetje doezelen/spelen tot 6.30), valt Ruben weer in slaap |:( Uiteindelijk heb ik hem tegen achten wakker gemaakt, anders waren we echt te laat op het werk. Waarom pakt hij die slaap niet gewoon om 5 uur? Da's toch veel makkelijker? Maar ja, hoe gaan we hem dat uitleggen?
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_104671498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:04 schreef Piekie81 het volgende:

Leuk, die verschillende ideeën over of en zo ja wanneer een volgend kindje! Hier willen weer eerst weer een periode beter kunnen slapen voor we aan een tweede beginnen en dan blijft meespelen dat het met de sterke winterdepressies van manlief niet handig is om in het najaar een kindje te krijgen (alhoewel het dit jaar tot nu toe goed gaat met dank aan een andere lichttherapielamp *O* ). En ik zit er ook nog mee dat ik liefst iets totaal anders qua werk zou willen doen (met mogelijk ook eerst een nieuwe opleiding, terugval in salaris ed) wat niet heel handig is in combi met een zwangerschap/baby...

Dit is voor mij juist de reden geweest om voor een tweede kindje te gaan. Ik wil graag een opleiding gaan doen voor anesthesieassistent en dan is het niet handig om te moeten onderbreken voor zwangerschapsverlof. Het plan is dus om na mijn verlof te beginnen met die opleiding. Het is alleen wel onder voorbehoud dat ik ook daadwerkelijk aangenomen word :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:03:42 #82
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_104671918
Ahh Ravi wat sneu! ;(

Aviva O+

Wat een hoop nieuwe zwangeren *O* O+ Leuk!!
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:07:50 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_104672054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:04 schreef Piekie81 het volgende:
...
Arme Ravi met zijn bloedbad. Volgens mij is het met dat soort dingen zo dat mamma er meer last van heeft dan het kind. Dus eigenlijk: arme Simmu! En dan ook nog eens een snee over het hoofd zien, schande ;) Hier gebeurt het ook af en toe dat Ruben 's ochtend wakker wordt met een blauwe bult op zijn hoofd, even niet door gehad dat hij zich echt hard had gestoten :P

Vanmorgen begon het feesten hier om 5 uur, uiteindelijk om 6.15 uur hem bij ons in bed gelegd (konden we nog een beetje doezelen/spelen tot 6.30), valt Ruben weer in slaap |:( Uiteindelijk heb ik hem tegen achten wakker gemaakt, anders waren we echt te laat op het werk. Waarom pakt hij die slaap niet gewoon om 5 uur? Da's toch veel makkelijker? Maar ja, hoe gaan we hem dat uitleggen?
We zijn gelukkig niet de enige! :o We hebben ook met z'n tweeën een enorme blauwe plek op haar kin gemist. :D En ineens zat er een groot ei op haar hoofdje. Geen idee hoe dat kwam. :D
ontaarde ouders zijn wij. :@

En slapen om 5 uur is voor dummy's, dat weet je toch wel? Kan hij mss met een klein flesje melk oid terug in bed?
pi_104672492
Je hebt helemaal gelijk, dat ik dat kon vergeten, inderdaad is om 5 uur slapen voor babies en dummys en dat is hij allebei niet :s)

Flesje zijn we niet echt van, dat kan dan ook weer zo'n 'fijne' gewoonte worden. En ik heb geen zin om dan helemaal naar beneden te lopen om een flessje te maken 8-)
Ruben zit al standaard boven zijn melkquotum van 300ml per dag (krijgt ongeveer 400ml), dus een flesje extra is dan niet heel handig. Niet dat zo'n quotum heilig is, maar ze adviseren die hoeveelheden niet voor niets.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_104681292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:49 schreef octopussy het volgende:

[..]

Dit is voor mij juist de reden geweest om voor een tweede kindje te gaan. Ik wil graag een opleiding gaan doen voor anesthesieassistent en dan is het niet handig om te moeten onderbreken voor zwangerschapsverlof. Het plan is dus om na mijn verlof te beginnen met die opleiding. Het is alleen wel onder voorbehoud dat ik ook daadwerkelijk aangenomen word :P
Wat tof zeg!
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:43:33 #86
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104684735
Octo idd wat tof zeg! Lijkt me een erg interessante opleiding!

Zag een mooie foto voorbij komen, wakkere kindjes... en een heel mooi verhaal van Keshet :D

Keshet wat klinkt dat allemaal enorm herkenbaar! Owowow wat voelt dit goed.. Owow wat ben ik verliefd op dat meisje...

Hier een lekker dagje..
Mevrouw heeft het tekenen ontdekt ;) Elk kladblokje dat ze tegen komt wordt vol gekladderd (want er ligt ook altijd wel een potlood bij)
Ook ons bed leek een goede ondergrond voor een mooie tekening ;) Gelukkig dat dat met potlood niet zo goed gaat haha.

Sowieso is ze lekker aan het boeven -inclusief dikke smile en pretoogjes-... Prachtig gezicht.. Lastig hoor om dan je lach in te houden en pedagogisch te reageren haha
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:19:01 #87
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104686287
Reilain, moeilijk hè?
Vind ik ook...

Ik had freecell nog een filmpje beloofd van mijn ondeugende dreumes. Het gaat vooral om zijn gezichtsuitdrukkingen (hij probeert mij te verleiden tot lachen). Ik moet er wel bijzeggen dat hij nu niet zo erg zijn best doet omdat ik de camera vast heb en wat langer in 'discussie' met hem ga dan normaal vanwege het filmpje ;)

En kijk eens wat ons kind kan! :o
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:37:07 #88
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_104687131
:D jaaaaa dat gezichtje bedoel ik precies Asy... Geweldig..
Oona gaat dan ook met haar oogjes lachen... Zo knap hoe snel ze dat door hebben dat ze zo kunnen manipuleren haha..

En dat 2de filmpje! Wat knap!

Oona gaat nu ook erg hard met dingen leren..
1 puzzel maakt ze nu vrijwel altijd helemaal goed, maakt hoge torens met de blokken...
Vandaag was ik de droger leeg aan het halen... toen ze bij me kwam staan heb ik haar een handdoek gegeven: "leg je die op het bed?" Kom ik daarna op de slaakamer.. ligt hij inderdaad netjes op het bed :D Zo tof.. (En daarna stond ze dus met het potlood ons bed te bewerken ;) maar dat zeggen we er even niet bij)
We'll have love aplenty
You and me
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:41:17 #89
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104687326
Reilain, normaal fronst hij meer en gaat hij meer van semi-boos naar boos en dan weer een lachje. Alleen omdat ik nu de camera had, had hij denk ik in de gaten dat hij het wat minder serieus hoefde te nemen ;)

Ooh als ze dat puzzelen eenmaal doorhebben, dan gaan de andere puzzels ook steeds sneller :Y
Leuk hè, als ze kleine opdrachtjes kunnen uitvoeren O+
dat van dat potlood heb ik niet gelezen ;)
pi_104689701
Asy, we hebben hier net met zn 4en :Y in bewondering naar je Harry (en papa van Harry) zitten kijken, megaknap, wat snel is ie!

Over dat op de tafel _O- hij kijkt zo van: film jij maar een end heen, O+
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:47:09 #91
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104691239
jeetje die Harry! Wat knap zeg.

Hier ook zo'n kleine etterbak, er alles doen wat niet mag, als ik er wat van zeg me dan heel ondeugend aankijken en gewoon doorgaan. Of oostindisch doof zijn, tien keer haar naam roepen als ze schoenen oid aan moet en gewoon net doen alsof ze je niet hoort.

Je kan Noortje trouwens echt allerlei opdrachtjes geven, ze wil vaak ook 'hellupen', zegt ze dan ook, vooral met koken en tafel dekken. Hysterie als ik niets meer voor d'r te doen heb. En ze gooit van alles in de prullenbak als ik het vraag.
ze komt ook regelmatig met gescheurde koffiepas terug
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:54:14 #92
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_104691694
Haha, Harry, kijk nou! :D die wisselende blikken, whehe, lekker ding! Blijft een mooierd Asy, je ventje O+ Tweede filmpje krijg ik overigens niet geladen -O-

Aviva :o Wat een dame al! O+

En :o ! Stef zou 8 december naar de grote kindjes-groep op de opvang gaan, maar er is eerder plek vrijgekomen, dus nu gaat hij zomaar ineens komende week al, vrijdag viert zijn vriendinnetje haar tweede verjaardag, die dinsdag erna viert Stef zijn verjaardag én zijn afscheid en dan is hij klaar op de babygroep :o Vandaag was hij voor het eerst wezen wennen en hij vond het fantastisch, maar was wel dóódmoe bij thuiskomst. Beetje koortsig ook, denk van de vermoeidheid, en hij wilde niet in zijn bedje gaan liggen daarnet (een unicum sinds hij een dekbed heeft, hij is zwaar fan :D ) maar sprong naar me toe, drapeerde zich over mijn schoot en sliep binnen iets van 0.068 seconden. Zó aandoenlijk, ineens weer ons lieve kleine manneke, ookal is hij dan al Heul Groot enzo.

En gisteravond mocht hij zijn schoentje zetten en hij had een kleurplaat gemaakt voor Sinterklaas. Ik rolde de plaat op en stopte hem in zijn schoen, waarop hij resoluut zei "nee! Nee!", de plaat weer

(*type-onderbreking anwege plotseling doodziek jongetje met > 40 graden koorts bij me in bed*)

De plaat dus weer uit zijn schoen trok, uitrolde op zijn tafeltje, een potlood pakte, er nog 2 krassen bijzette en vervolgens de plaat weer terug probeerde te vrotten O+
3!
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:05:09 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_104692485
och arme Stef, inene zo ziek, maar ook zo groot! Dat is soms zomaar ineens. Tenminste heb ik bij Noortje wel. Zo maar ineens weer nieuwe skills of zinnen of woordjes. Maar als ze ziek zijn merk je toch dat ze nog maar net 1.5 is.

Ik was de foto van Aviva vergeten, bjoetie!
pi_104697857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:47 schreef becky27 het volgende:
jeetje die Harry! Wat knap zeg.

Hier ook zo'n kleine etterbak, er alles doen wat niet mag, als ik er wat van zeg me dan heel ondeugend aankijken en gewoon doorgaan. Of oostindisch doof zijn, tien keer haar naam roepen als ze schoenen oid aan moet en gewoon net doen alsof ze je niet hoort.

Je kan Noortje trouwens echt allerlei opdrachtjes geven, ze wil vaak ook 'hellupen', zegt ze dan ook, vooral met koken en tafel dekken. Hysterie als ik niets meer voor d'r te doen heb. En ze gooit van alles in de prullenbak als ik het vraag.
ze komt ook regelmatig met gescheurde koffiepas terug
Dat doet floris sinds kort dus ook :o
Hij ging een keer zelf iets weggooien en nu doet ie dat ook als k t vraag

Laatst stootte hij tegen het waterbakje van de katten met zijn loopauto. Lag wat water naast. Toevallig ging k daarna mn neus snuiten. Wilde hij ook een stukje papier (k dacht dus om zelf ook te snuiten), nee ging hij het water opruimen O+

En hij snapt t verschil tussen neus en muis niet :D hij heeft een boekje dat we tijdens t verschonen met m lezen en koe, bloem, varken, kip alles weet (plus geluiden zo nodig), maar als k vraag waar is de muis wijst ie mn neus aan :D
pi_104697957
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:17 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]
En hij snapt t verschil tussen neus en muis niet :D hij heeft een boekje dat we tijdens t verschonen met m lezen en koe, bloem, varken, kip alles weet (plus geluiden zo nodig), maar als k vraag waar is de muis wijst ie mn neus aan :D
ms zeg jij wel meus ofzeu... :D
pi_104707341
:W }:| :*
  woensdag 23 november 2011 @ 08:45:00 #97
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_104708452
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 04:33 schreef Cooki het volgende:
:W }:| :*
Yo Cooki, da's geen tijd om te gaan zitten fok!ken he! ;) slapen moet je! Maar pfff, ik ga er van uit dat het niet zomaar is dat je op dat tijdstip online was! :*

Gisteravond toen we Tirza naar bed brachten, begon ze ineens te huilen. Klaagde over buikpijn, niks was goed. Op het grote bed hangen met papa en mama was ook niet wat ze ervan verwachttte. Uiteindelijk weer in haar bed gelegd, viel ze vrij snel in slaap.we zaten ongeveer een half uurtje beneden, ineens een schreeuw en weer huilen. Had ze zichzelf en het bed helemaal onder gespuugd. :'(
In bad gezet, afgespoeld enzo. Daarna heeft ze op de bank ff naar bumba gekeken en leek alles weer ok! Nu slaapt ze nog, dus eens kijken hoe het straks verloopt. (Durf zelf nu niet op te staan, want ik voel me ook kotsmisselijk :') )
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_104708532
Oh, arme Tirza en arme jij! Dat spugen heerst hoor -O-
Ja Lucas slaapt nu nog, had ie dat vannacht gewoon lekker gedaan: 2 x eruit, "gelukkig" wel vlak na elkaar, dus maar 1x wakker geweest (van 04.00-5.30 :X )

Asy: veel plezier bij t broertje/zusje kijken van Harry O+
pi_104711045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef Cooki het volgende:

[..]

ms zeg jij wel meus ofzeu... :D
Ik heb denk een splaakgeblek... :{

Vanmiddag naar Sinterklaas bij opa op t werk O+ Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden :D
  woensdag 23 november 2011 @ 14:16:12 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104718033
Harry gooit uit eigen beweging dingen weg. Vindt bijv vliegen op de vensterbank en gaat ze dan weggooien O+

Oi Tiza weer niet zo lekker (en jij ook niet Elmo?). Beterschap hoor!

Cooki :X
Hopelijk gaat het vannacht beter :*

Inca, ik hoop dat Stef weer wat is opgeknapt. Wat leuk van die tekening zeg! O+
En verder weet ik even geen woorden meer voor je... :*

becky, Harry is nooit oostindisch doof O-)
Wat leuk dat ze wil helluppen O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')