abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2011 @ 07:59:52 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104793070
Ling doet aangifte van laster tegen president-commissaris RvC Ajax

Tscheu-la Ling heeft volgens De Telegraaf besloten aangifte te doen bij de politie tegen Steven ten Have, president-commissaris van de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax. Ling accepteert het niet dat Ten Have hem tweemaal in verband bracht met omkoping, terwijl dat officieel nooit bewezen is. Ten Have deed zijn uitspraken in verklaringen tegenover de supportersvereniging van Ajax en de ledenraad van de Amsterdamse club.
Ten Have en mede-RvC-lid Paul Römer stelden in een verklaring dat in de Slowaakse competitie, waarin Lings club AS Trencín actief is, omkoping“schering en inslag is.” Dat ligt ten grondslag aan de afwijzing van Ling. We kunnen het alleen niet bewijzen, omdat we geen bankafschriften hebben”, aldus de twee RvC-leden. Later stelde Ten Have ook dat Ling had geprobeerd Ajax geld te bieden, als zij de Trencín-aanvaller Fanendo Adi wilden overnemen.
Ling werd door Johan Cruijff voorgesteld als nieuwe directeur van Ajax, maar de rest van de RvC wilde hem er niet bij hebben. Daarna ontstond een schimmig spel en werd Ling vakkundig zwart gemaakt, iets waartegen hij nu dus juridisch protesteert. De advocaat van Ling heeft Ten Have al laten weten dat hij uiterlijk vrijdagmiddag de supporters van Ajax en de ledenraad moet laten weten dat de uitspraken die hij over Ling deed geen fundament hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:29:00 #152
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_104793334
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 07:59 schreef Maanvis het volgende:
Ling doet aangifte van laster tegen president-commissaris RvC Ajax

Tscheu-la Ling heeft volgens De Telegraaf besloten aangifte te doen bij de politie tegen Steven ten Have, president-commissaris van de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax. Ling accepteert het niet dat Ten Have hem tweemaal in verband bracht met omkoping, terwijl dat officieel nooit bewezen is. Ten Have deed zijn uitspraken in verklaringen tegenover de supportersvereniging van Ajax en de ledenraad van de Amsterdamse club.
Ten Have en mede-RvC-lid Paul Römer stelden in een verklaring dat in de Slowaakse competitie, waarin Lings club AS Trencín actief is, omkoping“schering en inslag is.” Dat ligt ten grondslag aan de afwijzing van Ling. We kunnen het alleen niet bewijzen, omdat we geen bankafschriften hebben”, aldus de twee RvC-leden. Later stelde Ten Have ook dat Ling had geprobeerd Ajax geld te bieden, als zij de Trencín-aanvaller Fanendo Adi wilden overnemen.
Ling werd door Johan Cruijff voorgesteld als nieuwe directeur van Ajax, maar de rest van de RvC wilde hem er niet bij hebben. Daarna ontstond een schimmig spel en werd Ling vakkundig zwart gemaakt, iets waartegen hij nu dus juridisch protesteert. De advocaat van Ling heeft Ten Have al laten weten dat hij uiterlijk vrijdagmiddag de supporters van Ajax en de ledenraad moet laten weten dat de uitspraken die hij over Ling deed geen fundament hebben.
Waar komt dit bericht vandaan?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:32:25 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104793384
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waar komt dit bericht vandaan?
stond op ajax netwerk ( :r ).
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:37:03 #154
124676 RobertoCarlos
pi_104793446
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 00:22 schreef j0rdiiii het volgende:
Briljante teksten van Eric Bartels.

[..]

Nu snap ik waarom iedereen altijd tegen mij is! ;)
Thx :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 08:39:40 #155
124676 RobertoCarlos
pi_104793463
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 08:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

stond op ajax netwerk ( :r ).
Die het weer hebben van de Telegraaf zie ik nu: http://www.telegraaf.nl/t(...)__.html?sn=telesport

Het lijkt me juist nu wel belangrijk om bronnen te blijven noemen....
pi_104793973
de soap gaat gelukkig langer duren dan 12 december, volgens het AD kan er die dag ook niet worden gestemd.

Nou Johan, ga maar weg, zonde van je tijd.
pi_104794145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:17 schreef macca728 het volgende:
de soap gaat gelukkig langer duren dan 12 december, volgens het AD kan er die dag ook niet worden gestemd.

Nou Johan, ga maar weg, zonde van je tijd.
wat
pi_104794366
quote:
'Onder Van Gaal was Cruijff als voetballer nooit gescout'

De ledenraad van Ajax staat volgende week maandag voor een keuze die door velen wordt gezien als een cruciale in de clubgeschiedenis. Zegt de club het vertrouwen op in de huidige raad van commissarissen en kiest het daarmee voor Johan Cruijff? Is dat niet het geval, dan wordt zal binnenkort waarschijnlijk de hand van beoogd algemeen directeur Louis van Gaal op De Toekomst zichtbaar zijn.

Nu luidt de vraag al snel: liggen de visies van Van Gaal en Cruijff eigenlijk wel zo ver uit elkaar? Hille Engelsma, docent aan de Hanzehogeschool, stelt in de Volkskrant van wel.

Samenwerken

Engelsma: 'Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, wil Louis van Gaal als baas van Ajax met een adviserende rol voor Johan Cruijff. Met een contractuele toezegging van Ten Have aan Van Gaal lijkt een gedwongen samenwerking tussen de 'aartsvijanden' noodzakelijk geworden.

Collectief en individu

Ik heb grote twijfels over de vruchtbaarheid hiervan. Hoewel Van Gaal onlangs liet merken de opleidingsvisie van Cruijff te willen omarmen, is de praktijk weerbarstiger. Zijn voetbalvisie is eerder gericht op het collectief en die van Cruijff op het individu.

Van Gaal onvermurwbaar

Bovendien wijzen incidenten tijdens Van Gaals trainerschap bij Bayern München erop dat hij zich niet snel voegt naar een bestaande visie. In een interview met de Volkskrant van afgelopen zaterdag zegt Ten Have: "Tot op de dag van vandaag is de jeugdopleiding het kernpunt en zie ik niet waar de verbinding ligt naar het eerste elftal en de algemene organisatie."

Ingelezen

Heeft hij zich wel ingelezen in de visie van Cruijff, vraag ik me dan af. Dan wist hij dat de verbinding moest bestaan uit een directeur voetbalzaken die de voetbalfilosofie van Cruijff onderschrijft. Hiermee was de keten naar de uitvoerders van deze filosofie - in dit geval het technisch hart met Wim Jonk als hoofd opleidingen, Dennis Bergkamp als opleider en assistent-trainer en Frank de Boer als hoofdtrainer - veilig gesteld en was de doorstroming van talenten naar het eerste elftal gewaarborgd.

Van Gaal onlogische keus

De voetbalvisie van Cruijff, opgeschreven in het rapport 'Naar georganiseerde chaos: op weg naar succes' van maart 2011, is bedoeld voor de lange termijn en moest zorgen voor rust, continuïteit en progressie. Het is een visie die uitgaat van een individuele benadering van voetbaltalenten, en die wordt al een paar maanden ten uitvoer gebracht. Dan lijkt het mij nogal logisch dat de nieuwe directeur hier een verbintenis mee heeft, en daarbij denk je niet meteen aan Louis van Gaal. Uit de praktijk blijkt namelijk dat hij meer waarde hecht aan het spelsysteem dan het individu.

Plezier verdwenen

Philipp Lahm, de aanvoerder van Bayern München, omschreef Van Gaal onlangs als een bevelhebber die zijn spelsysteem oplegt. En sterspeler Frank Ribery drukte zijn gevoelens over het trainerschap van Van Gaal als volgt uit: "Als ik niet kan spelen zoals ik dat wil, dan kan ik ook onmogelijk plezier in het spelletje hebben."

Teams debuteren niet

Volgens Cruijff is plezier een van de dingen die werden ondermijnd binnen de oude Ajax-opleidingsstructuur van overregulering en eilandjes, zoals in rapport naar voren kwam. Hij pleit voor kortere lijntjes in de samenwerking en voor het centraal stellen van het individu. Zo staat in het rapport te lezen: "Individu gaat voor teamresultaat en opleiden gaat voor winnen. Teams debuteren niet." En verder: "Er is geen Ajax-systeem: we sturen op technische normen, we doceren tactiek als leuning."

Speler naar hart Cruijff

Franck Ribéry is mijns inziens een speler naar het hart van Cruijff. Een voetballer spelend op intuïtie met een weergaloze techniek, snelheid, inzicht en daarmee zorgend voor creatieve oplossingen. Het zijn basisvaardigheden die Cruijff sterke punten zou noemen en die sterker kunnen worden gemaakt door individuele begeleiding, waarna in tweede instantie het collectieve aanvalssysteem tot volle wasdom kan komen.

Georganiseerde orde

Ribéry is een spelende mens, naar een begrip van de cultuurhistoricus Johan Huizinga. Iemand die zich laat leiden door een gevoel van spanning en vreugde, plezier belevend aan de vrijheid binnen de regels van het spel, maar in de verdrukking raakt wanneer allerlei ernstig genomen afspraken belangrijker worden dan het spelen zelf. Georganiseerde chaos wordt dan georganiseerde orde.

Van Gaal had Cruijff niet gescout

De intuïtieve benadering van Cruijff tegenover de meer autoritaire gestructureerde managementstijl van Van Gaal blijkt ook uit Cruijffs opmerking over het Ajax jeugdbeleid onder Van Gaal en Co Adriaanse destijds. Cruijff: "Ik heb niets tegen computers, maar voetballers beoordeel je op je intuïtie en met je hart. Op basis van de criteria die nu bij Ajax worden gehanteerd, was ik absoluut afgetest. Toen ik 15 was, kreeg ik de bal met links nauwelijks vijftien meter weg en met rechts misschien twintig meter. Een corner nemen kon ik dus niet. Bovendien stelde ik fysiek niets voor en was ik vrij langzaam. Mijn twee kwaliteiten waren een enorme techniek en inzicht, uitgerekend twee dingen die niet door een computer zijn vast te stellen."

Gelijk Adriaanse

In het laatste bedrijf van het Ajax-drama zijn Cruijff en Van Gaal door het lot tot elkaar veroordeeld. Belangrijkste vraag is nu: gaat Van Gaal het plan-Cruijff uitvoeren? Afgaande op geschiedenis en verschil in visie niet. Bezat de zelfverklaarde 'rulemaker' Ten Have deze voetbalkennis maar, dan had hij waarschijnlijk minder gehaast managementgedrag vertoond en was Marco van Basten nu directeur. Bij Ten Have komen de regels blijkbaar voor de visie. Dag rapport Johan. Misschien dat het orakel van Enschede, Co Adriaanse, dan toch gelijk krijgt: Cruijff De Toekomst en Van Gaal de Arena.'
Van het AD.

quote:
'Van Gaal zou Cruijff niet hebben ontdekt'

De opvattingen van Louis van Gaal zijn onverenigbaar met die van Johan Cruijff. De eerste richt zich op het collectief, de tweede op het briljante individu. Dat stelt docent Hille Engelsma.

Steven ten Have, voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax, wil Louis van Gaal als baas van Ajax met een adviserende rol voor Johan Cruijff. Met een contractuele toezegging van Ten Have aan Van Gaal lijkt een gedwongen samenwerking tussen de 'aartsvijanden' noodzakelijk geworden.

Twijfels

Ik heb grote twijfels over de vruchtbaarheid hiervan. Hoewel Van Gaal onlangs liet merken de opleidingsvisie van Cruijff te willen omarmen, is de praktijk weerbarstiger. Zijn voetbalvisie is eerder gericht op het collectief en die van Cruijff op het individu.

Bovendien wijzen incidenten tijdens Van Gaals trainerschap bij Bayern München erop dat hij zich niet snel voegt naar een bestaande visie. In een interview met de Volkskrant van afgelopen zaterdag zegt Ten Have: 'Tot op de dag van vandaag is de jeugdopleiding het kernpunt en zie ik niet waar de verbinding ligt naar het eerste elftal en de algemene organisatie.'

Heeft hij zich wel ingelezen in de visie van Cruijff, vraag ik me dan af. Dan wist hij dat de verbinding moest bestaan uit een directeur voetbalzaken die de voetbalfilosofie van Cruijff onderschrijft. Hiermee was de keten naar de uitvoerders van deze filosofie - in dit geval het technisch hart met Wim Jonk als hoofd opleidingen, Dennis Bergkamp als opleider en assistent-trainer en Frank de Boer als hoofdtrainer - veilig gesteld en was de doorstroming van talenten naar het eerste elftal gewaarborgd.

De voetbalvisie van Cruijff, opgeschreven in het rapport Naar georganiseerde chaos: op weg naar succes van maart 2011, is bedoeld voor de lange termijn en moest zorgen voor rust, continuïteit en progressie. Het is een visie die uitgaat van een individuele benadering van voetbaltalenten, en die wordt al een paar maanden ten uitvoer gebracht. Dan lijkt het mij nogal logisch dat de nieuwe directeur hier een verbintenis mee heeft, en daarbij denk je niet meteen aan Louis van Gaal. Uit de praktijk blijkt namelijk dat hij meer waarde hecht aan het spelsysteem dan het individu.

Plezier

Philipp Lahm, de aanvoerder van Bayern München, omschreef Van Gaal onlangs als een bevelhebber die zijn spelsysteem oplegt. En sterspeler Frank Ribery drukte zijn gevoelens over het trainerschap van Van Gaal als volgt uit: 'als ik niet kan spelen zoals ik dat wil, dan kan ik ook onmogelijk plezier in het spelletje hebben.' Volgens Cruijff is plezier een van de dingen die werden ondermijnd binnen de oude Ajax-opleidingsstructuur van overregulering en eilandjes, zoals in rapport naar voren kwam. Hij pleit voor kortere lijntjes in de samenwerking en voor het centraal stellen van het individu. Zo staat in het rapport te lezen: 'Individu gaat voor teamresultaat en opleiden gaat voor winnen. Teams debuteren niet.' En verder: 'Er is geen Ajax-systeem: we sturen op technische normen, we doceren tactiek als leuning.'

Franck Ribery is mijns inziens een speler naar het hart van Cruijff. Een voetballer spelend op intuïtie met een weergaloze techniek, snelheid, inzicht en daarmee zorgend voor creatieve oplossingen. Het zijn basisvaardigheden die Cruijff sterke punten zou noemen en die sterker kunnen worden gemaakt door individuele begeleiding, waarna in tweede instantie het collectieve aanvalssysteem tot volle wasdom kan komen.

Ribery is een spelende mens, naar een begrip van de cultuurhistoricus Johan Huizinga. Iemand die zich laat leiden door een gevoel van spanning en vreugde, plezier belevend aan de vrijheid binnen de regels van het spel, maar in de verdrukking raakt wanneer allerlei ernstig genomen afspraken belangrijker worden dan het spelen zelf. Georganiseerde chaos wordt dan georganiseerde orde.

Met je hart

De intuïtieve benadering van Cruijff tegenover de meer autoritaire gestructureerde managementstijl van Van Gaal blijkt ook uit Cruijffs opmerking over het Ajax jeugdbeleid onder Van Gaal en Co Adriaanse destijds. Cruijff: 'Ik heb niets tegen computers, maar voetballers beoordeel je op je intuïtie en met je hart. Op basis van de criteria die nu bij Ajax worden gehanteerd, was ik absoluut afgetest. Toen ik 15 was, kreeg ik de bal met links nauwelijks vijftien meter weg en met rechts misschien twintig meter. Een corner nemen kon ik dus niet. Bovendien stelde ik fysiek niets voor en was ik vrij langzaam. Mijn twee kwaliteiten waren een enorme techniek en inzicht, uitgerekend twee dingen die niet door een computer zijn vast te stellen.'

In het laatste bedrijf van het Ajax-drama zijn Cruijff en Van Gaal door het lot tot elkaar veroordeeld. Belangrijkste vraag is nu: gaat Van Gaal het plan-Cruijff uitvoeren? Afgaande op geschiedenis en verschil in visie niet. Bezat de zelfverklaarde 'rulemaker' Ten Have deze voetbalkennis maar, dan had hij waarschijnlijk minder gehaast managementgedrag vertoond en was Marco van Basten nu directeur. Bij Ten Have komen de regels blijkbaar voor de visie. Dag rapport Johan. Misschien dat het orakel van Enschede, Co Adriaanse, dan toch gelijk krijgt: 'Cruijff de Toekomst en Van Gaal de Arena.'
Van de Volkskrant.
pi_104794741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:28 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

wat
volgens AD is het juridisch niet mogelijk dat er 12 december gestemd wordt. Hte moet 45 dagen van te voren bekend worden gemaakt, dat zou dus op zijn vroegst in januari 2012 kunnen gebeuren als Van Gaal er al zit misschien en de huidige directie (Blind and Co) al een tijdje in functie is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 november 2011 @ 19:14:29 #160
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104813604
Maargoed, de ledenraad kan altijd een motie aannemen in welke richting het zal gaan. Of de steun aan de RVC (of een deel ervan) opzeggen. Dat zou indirect ook genoeg zeggen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:31:14 #161
124676 RobertoCarlos
pi_104814615
  vrijdag 25 november 2011 @ 19:41:11 #162
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104815216
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens AD is het juridisch niet mogelijk dat er 12 december gestemd wordt. Hte moet 45 dagen van te voren bekend worden gemaakt, dat zou dus op zijn vroegst in januari 2012 kunnen gebeuren als Van Gaal er al zit misschien en de huidige directie (Blind and Co) al een tijdje in functie is.
Op 28 oktober is de agenda bekend gemaakt, waarin ook staat dat Decharge van de RvC een agendapunt is...? (staat allemaal op de site van ajax) Hoe zit dit?
Een gedicht over Maanvis
pi_104824657
quote:
Toekomst Ajax in handen van 24-koppige ledenraad

De ledenraad van Ajax beslist maandagavond of het de kant kiest van Johan Cruijff of van zijn vier mede-commissarissen Edgar Davids, Steven ten Have (voorzitter), Marjan Olfers en Paul Römer.

Nadat achter de rug van Cruijff om een nieuw directieteam werd aangesteld, ontstond er een vertrouwensbreuk binnen de raad van commissarissen van Ajax. Cruijff liet afgelopen zondag tijdens de vergadering van de ledenraad en het bestuur van Ajax, waarbij de voltallige rvc aanwezig was, weten niet bereid te zijn mee te willen werken aan een herstel van deze breuk.

De huidige ledenraad, bestaande uit 24 personen, beslist maandag over de lijn die Ajax verder zal inzetten. Als besloten wordt Cruijff te steunen, zal de ledenraad adviseren de huidige rvc te ontbinden.

De vereniging AFC Ajax is met 73 procent grootaandeelhouder van de beursgenoteerde onderneming Ajax NV, waardoor de ledenraad als hoogst vertegenwoordigende orgaan bepaalt wat er op 12 december tijdens de aandeelhoudersvergadering besloten wordt.

Steven ten Have, Marjan Olfers en Paul Römer (v.l.n.r.)

De ledenraad bestaat uit veel Cruijff-volgelingen. Op 14 december vorig jaar werden zeven door Cruijff gesteunde kandidaten tijdens de Algemene Leden Vergadering (ALV) van Ajax in de ledenraad verkozen: Peter Boeve, Dick de Groot, Barry Hulshof, Co Meijer, Keje Molenaar, Dick Schoenaker en Aron Winter. Deze zeven hadden zich op advies van Cruijff verkiesbaar gesteld, aangezien hij meer oud-voetballers van de Amsterdamse club in het orgaan wilde hebben.

Op 30 maart, tijdens een buitengewone ALV, besloten het bestuur en de raad van commissarissen van Ajax hun functie ter beschikking te stellen. Een voordrachtscommissie, bestaande uit vijf leden uit de ledenraad (Rob Been jr, Mark Geestman, Keje Molenaar, Cees van Oevelen en Cees Vervoorn) droeg daarop Cruijff, Davids, Ten Have, Olfers en Römer voor. De ledenraad besloot op 6 juni in te stemmen met de vijf kandidaten, waardoor de nieuwe rvc een feit was.

In de huidige rvc, belast met het toezicht op de NV Ajax, zitten geen bestuurders meer die ook deel uitmaken van de vereniging Ajax. Waar de afgetreden Uri Coronel bijvoorbeeld voorzitter van de vereniging was én voorzitter van de raad van commissarissen, heeft Ten Have alleen zitting in de rvc. Ook de in 1963 opgerichte ledenraad verdwijnt, maar dat zal pas in 2012 gebeuren.

In plaats van het 24-koppige cluborgaan komt er een bestuursraad van zeven man. Alleen slaagt Ajax er niet in die wijziging door te voeren voordat de ledenraad maandag stemt over de keuze tussen Cruijff en de overige vier commissarissen. Er is een ALV nodig om de nieuwe bestuursraad te accorderen en die vergadering kan niet plaatsvinden vóór de aandeelhoudersvergadering.

zaterdag 26 november 2011 @ 07:13:37 #164
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_104835360
Mijn voorspelling:

1. Alle leden van de RvC worden naar huis gestuurd
2. Cruijff krijgt een aanbieding om als adviseur verbonden te blijven aan Ajax
3. Cruijff accepteert dat onder de voorwaarde dat Van Gaal niet komt
4. Van Gaal komt toch, Cruijff weg
5. Van Gaal begint op 1 januari 2012 aan zijn klus
6. Van Gaal vertrekt 6 maanden later met slaande ruzie Ajax
7. Ajax blijft hopeloos verdeeld en in puinhoop achter

Met dank aan Uri Coronel en zijn Cruijff-haters.

Als Feyenoord-supporter kan ik alleen maar lachen om zoveel onbenul.
  zaterdag 26 november 2011 @ 08:25:16 #165
124676 RobertoCarlos
pi_104835535
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:12 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Goed bezig, nog meer roddels verspreiden :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 09:36:21 #166
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_104835970
Heeft iemand de FC Knudde uit het AD vandaag al gezien? _O-
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:38:46 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104836809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:13 schreef voice-over het volgende:
Mijn voorspelling:

Als Cruijff dat accepteert onder voorwaarde dat Van Gaal komt, dan komt Van Gaal ook niet. Lijkt mij duidelijk.
Komt hij wel, denk ik dat je voorspelling juist is. Vrij voor de hand liggend, maar wel juist.

Ach ja, Als Ajax-supporter lach ik al jaren om het zooitje in Rotterdam dus nu is het eens omgekeerd :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:59:40 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104837139
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:13 schreef voice-over het volgende:
Mijn voorspelling:

ALs van Gaal komt heeft ie een bunker voor zijn hoofd, en Cruyff gaat niet want die staat boven van Gaal, hij pest hem weg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:08:30 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104842048
De komst van van Gaal staat al vast, het contract toch is al getekend? En als Ajax er vanaf wil kost ze dat miljoenen.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:10:04 #170
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_104842096
quote:
Ling: Zelfs m'n kids werden met Ajax-onzin geconfronteerd

Tscheu La Ling wil naast een strafzaak ook een civiele procedure beginnen tegen president-commissaris Steven ten Have van Ajax. De oud-vleugelspits besloot hiertoe nadat hij door de Ajax-bestuurder tot twee keer toe in verband is gebracht met omkoping.

Ling, maanden geleden door Johan Cruijff naar voren geschoven als directeur voetbalzaken bij Ajax, heeft van diverse fans de bevestiging gekregen dat Ten Have deze beschuldigingen geuit heeft in een overleg met de aanhang, zo meldt De Telegraaf. Ling gaf Ten Have daarom gisteren de tijd om publiekelijk zijn excuses aan te bieden. Dit deed de RvC-preses niet.

Juiste moment
De uitspraken tegen de fans kwamen voor Ling op het juiste moment, omdat hij eerdere vermeende insinuaties van het Ajax-bestuur niet hard kon maken. 'Ik heb hier maanden op gewacht.'

Kinderen
'Deze mensen weten half niet hoe ze mij hebben beschadigd. Zelfs mijn kinderen werden op school met die onzin geconfronteerd. Ik heb de afgelopen tijd zoveel mensen van alles en nog wat horen roepen, dat ik besloten heb om het alleen op keiharde feiten aan te laten komen.'

Orde van de dag
'Toen ik in juli zonder motivatie werd afgewezen, heb ik één keer in de pers mijn verhaal gedaan en ben daarna overgegaan tot de orde van de dag. Hoewel ik afgelopen maanden tientallen verzoeken heb gehad voor interviews en allerlei tv-programma's, ben ik daar nooit op ingegaan. Ik wilde me gewoon niet verlagen tot het niveau dat ik dagelijks om me heen zie. Al die roddels en insinuaties; het is één grote soap. En omdat ik niet van soaps hou, wil ik daar geen deel van uitmaken.'
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:11:42 #171
124676 RobertoCarlos
pi_104842144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:08 schreef Maanvis het volgende:
De komst van van Gaal staat al vast, het contract toch is al getekend? En als Ajax er vanaf wil kost ze dat miljoenen.
Gek genoeg weet niemand dat.... Romer wist niet eens voor hoeveel jaar hij vastligt...
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:15:12 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104842226
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gek genoeg weet niemand dat.... Romer wist niet eens voor hoeveel jaar hij vastligt...
Raar he dat daar geen duidelijkheid over is.
Overigens vind ik het als PSV-supporter wel vreemd om in dit topique te discussiëren terwijl er voorderest alleen feyenoorders en ander anti-ajax spul reageert ;).
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:19:35 #173
124676 RobertoCarlos
pi_104842330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Raar he dat daar geen duidelijkheid over is.
Overigens vind ik het als PSV-supporter wel vreemd om in dit topique te discussiëren terwijl er voorderest alleen feyenoorders en ander anti-ajax spul reageert ;).
Dat zie je helemaal fout, kennelijk weet je als PSV-er niet:
a) dat Cruijff God is en boven alle clubs staat
b) dat Cruijff een echte Feijenoorder is
c) dat er dus ook Feijenoorders zijn die pro-Cruijff zijn
pi_104855757
Telegraaf nieuws van vandaag.

quote:
‘Laat leden beslissen’

De prominente Ajax-leden Maarten Oldenhof (ex-directeur), Ruud Suurendonk (oud-speler) en Lex Hes (erevoorzitter Ajax Business Associates) willen dat de Algemene Leden Vergadering van Ajax en niet de ledenraad beslist over de toekomst van de huidige raad van commissarissen. Dat schrijven zij namens een aantal verontruste Ajacieden in een mail aan een groot aantal andere leden.

„Wij vinden de te nemen beslissing te belangrijk voor de vereniging en wensen dat de beslissing wordt genomen door de hele vereniging. Om tot een ALV te kunnen oproepen, dient tien procent van de leden een verzoek te doen aan de vereniging.” Hes en Oldenhof denken zeventig handtekeningen nodig te hebben. De ledenvergadering van Ajax kan de rvc-leden echter niet wegsturen, maar slechts een advies geven aan de te benoemen bestuursraad.
quote:
’Alle commissarissen Ajax weg’

Steven ten Have heeft intern aangegeven zelfs niet op te stappen als president-commissaris van Ajax indien de ledenraad maandag het vertrouwen in hem en zijn medecommissarissen Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids opzegt. Alleen als ook Johan Cruijff de wacht wordt aangezegd, zou hij bereid zijn de eer aan zichzelf te houden.

Hoewel de beslissing van Ten Have opmerkelijk zou zijn (normaal blijft zelden een commissaris zitten zonder steun van de grootaandeelhouder) lijkt hij juridisch een sterke zaak te hebben. Zelfs de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) kan de rvc niet ontslaan, maar slechts naar de ondernemerskamer van de rechtbank stappen. Omdat de rvc pas drie maanden in functie is, lijkt dat verzoek geen kans van slagen te hebben. Indien de ondernemerskamer wél beslist de commissarissen weg te sturen, stelt zij eigenmachtig vijf nieuwe willekeurige commissarissen aan.

Vanwege de aangekondigde starheid van Ten Have moet de ledenraad maandag koorddansen. Onder de ledenraadsleden zijn veel twijfelaars. Om het doemscenario te voorkomen dat – tegen de wil van een meerderheid van de leden – alleen Cruijff wordt weggestuurd, is er een voorstel in de maak om het vertrouwen in de hele rvc, dus inclusief Cruijff, op te zeggen. De kans op een meerderheid in de ledenraad is in dat geval groot. Cruijff zou in tegenstelling tot Ten Have, Olfers, Davids en Römer in een andere rol (adviseur) kunnen terugkeren bij Ajax.
quote:
Ling overweegt ook kort geding

Tscheu La Ling Ling en zijn advocaat mr. Jan Kabalt bespreken de mogelijkheid om naast de strafzaak ook een civiele zaak aan te spannen via een kort geding tegen rvc-voorzitter Steven ten Have. Aanleiding zijn de verklaringen van de preses tegen de supporters en ledenraad van Ajax, waarbij Ling tweemaal in verband werd gebracht met omkoping. De ex-international onderzocht de aantijgingen, kreeg van diverse aanwezigen bevestigingen van de tekst die Ten Have zou hebben gebezigd en besloot juridische stappen te nemen.

Ling: „Ik heb hier maanden op gewacht. Deze mensen weten half niet hoe ze mij hebben beschadigd. Zelfs mijn kinderen werden op school met die onzin geconfronteerd. Ik heb de afgelopen tijd zoveel mensen van alles en nog wat horen roepen, dat ik besloten heb om het alleen op keiharde feiten aan te laten komen.”

De kans werd hem geboden, toen Ten Have eindelijk in het openbaar verklaringen aflegde over de afwijzing van Ling als directeur van Ajax. Een afwijzing waarvoor hij nooit een verklaring kreeg, terwijl twee commissarissen (Paul Römer en Edgar Davids, red.) niet eens met hem hadden gesproken. Pas vorige week werd hij in verband gebracht met omkoping in de Slowaakse competitie, waar de voormalige rechtsbuiten eigenaar van AS Trencin is, en een poging tot omkoping van een oud-directeur van Ajax.

Roddels en insinuaties

Ling: „Toen ik in juli zonder motivatie werd afgewezen, heb ik één keer in de pers mijn verhaal gedaan en ben daarna overgegaan tot de orde van de dag. Hoewel ik afgelopen maanden tientallen verzoeken heb gehad voor interviews en allerlei tv-programma’s, ben ik daar nooit op ingegaan. Ik wilde me gewoon niet verlagen tot het niveau dat ik dagelijks om me heen zie. Al die roddels en insinuaties; het is één grote soap. En omdat ik niet van soaps hou, wil ik daar geen deel van uitmaken.”
quote:
Eigen Kijk: Masterplan…

Is het een masterplan of paniekvoetbal? Er is veel gebeurd sinds de rvc van Ajax medio oktober ’de brief’ richting Johan Cruijff stuurde. Een schrijven dat bedoeld was om ook door anderen gelezen te worden. Nadat de NOS de ’persoonlijke en vertrouwelijke’ brief op internet had geplaatst, wist héél Nederland dat Nummer 14 als commissaris een wanprestatie had geleverd.

Alleen was dit wel het verhaal van zijn vier collega’s. Opvallend was ook de timing om daarna contact op te nemen met de leiding van onze krant. Achter de rug van columnist Cruijff en ondergetekende werd getracht om de boel zo te beïnvloeden, dat een zakelijk contract van een collega-commissaris op de tocht zou komen te staan en de onafhankelijke status van de redactie in het geding zou komen.

Vervolgens begon het lekken richting NOS, AD en Het Parool. Met name Henk Spaan liet zich schaamteloos misbruiken en produceerde aan de lopende band onzin. Hij deed dit zo opvallend, dat de strategie van met name bestuursvoorzitter Steven ten Have steeds duidelijker zou worden.
Maar er was meer. Een dag voor de ledenraadvergadering werden in De Volkskrant en NRC via paginagrote interviews met Ten Have opnieuw twee clubiconen extra tegen elkaar opgezet. Door de suggestie te wekken dat Cruijff het hele proces rond Van Basten naar De Telegraaf zou hebben gelekt. Het is onwaar en dus onzin. Ten Have heeft de pech dat onze redactie over de beste nieuwsjagers van Nederland beschikt, die, in tegenstelling tot alle andere media, in dit proces niet één journalistieke slipper hebben gemaakt. Dat deden zij zonder ook maar één keer de ’hulp’ van Cruijff in te roepen.

Intussen is Cruijff wel tegen Van Basten opgezet. Net zoals Wim Jonk en Dennis Bergkamp tegenover Danny Blind en Edgar Davids staan, en de club in tweeën is gebroken. Zo leert de wrange realiteit, dat de meerderheid van de ruim zeshonderd clubleden achter Cruijff staat, maar dat dit in de 24 man tellende ledenraad precies andersom is. Zelfs na de schandalige verklaring die de rvc voorlas over grote Ajacieden als Jonk en Bergkamp. Zonder dat het duo zich kon verdedigen.

Toen moest het beste van het slechtste nog komen. Wat tijdens een bijna vijf uur durende confrontatie niet in zijn gezicht was gezegd, werd vervolgens achter de rug van Cruijff uitgespeeld. En weer stelde de NOS zich beschikbaar voor de een-twee.

De poging om Cruijff als racist te duiden was niet alleen karaktermoord, het was de zoveelste indicatie van hoe de rvc werkt. Tscheu La Ling beschuldigen van omkoping als hij zich niet kan verdedigen, de mestvaalt over Jonk en Bergkamp uitstrooien als ze er niet bij zijn en Cruijff met discriminatie in verband brengen zodra hij zijn hielen heeft gelicht.Dit zijn dus mensen waar Louis van Gaal zich aan heeft verbonden.
  Forum Admin zondag 27 november 2011 @ 19:35:42 #175
35723 crew  GGMM
pi_104890455
Cruyff gaat juridische stappen ondernemen tegen de aanstelling van Van Gaal e.d.

//edit:

quote:
Cruijff en trainers nemen juridische stappen
Vandaag om 19:24

Johan Cruijff en tien jeugdtrainers van Ajax nemen juridische maatregelen tegen de benoemingen van Martin Sturkenboom, Danny Blind en Louis van Gaal bij Ajax. Dat hebben zij zondag aan het ANP laten weten.

Volgens Cruijff en de coaches Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Ronald de Boer, John Bosman, Jaap Stam, Marc Overmars, Michel Kreek, Orlando Trustfull en Dean Gorré zijn de aanstellingen niet rechtsgeldig en in strijd met het voetbaltechnische beleid van Ajax. Wat de juridische stappen precies inhouden, is nog onduidelijk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_104890590
Leuk, weer de hele week over Ajax op TV.
pi_104890655
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 19:35 schreef GGMM het volgende:
Cruyff gaat juridische stappen ondernemen tegen de aanstelling van Van Gaal e.d.

//edit:

[..]

*O* _O_
★★★
pi_104890759
Ik denk dat Derksen dat een logische zet vindt van Cruijff.
pi_104890824
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:42 schreef Paul-89 het volgende:
Ik denk dat Derksen dat een logische zet vindt van Cruijff.
Derksen = Cruijff.

Cruijff = Derksen.

_O_
★★★
pi_104890954
quote:
Römer maakt Sinterklaas-grap over Cruijff: "Neem hem mee naar Spanje"

Paul Römer heeft zich niet populair gemaakt bij de Ajax-aanhang met een opmerking over Cruijff. Het lid van de Raad van Commissarissen van Ajax maakte een flauw grapje tegen Sinterklaas over de Amsterdammer.

Zoals bekend neemt de goedheiligman uit Spanje stoute kinderen mee in de zak naar Madrid, de woonplaats van de Sint. Toen Sinterklaas op bezoek kwam bij de NTR was ook Römer van de partij. Vervolgens had hij twee vragen voor Sinterklaas.

De eerste vraag van Römer was waarom hij altijd de zwarte piet in zijn schoen vindt. De tweede was een sneer naar clublegende Cruijff. Het RvC-lid vroeg Sint Nicolaas of hij langs Barcelona kon varen om daar Cruijff in zijn woonplaats af te zetten.

Dit grapje viel niet goed bij de fans. Zo betitelde een fansite van Ajax de grap van Römer als 'zielig'.
bron

:r :r :r :r
pi_104891053
Ik kan niet wachten op de eerste dvd van deze uitstekende soap.
pi_104891056
quote:
13s.gif Op zondag 27 november 2011 19:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

:r :r :r :r
He! Dat is nieuw..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
★★★
pi_104891086
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:49 schreef Paul-89 het volgende:
Ik kan niet wachten op de eerste dvd van deze uitstekende soap.
Ik heb alles tot nu toe opgenomen..

kopen?
★★★
pi_104891205
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ik heb alles tot nu toe opgenomen..

kopen?
Als er ook beelden zijn van een jankende Sjek zeker. :)

En natuurlijk de beelden van Steven (ik mag Steven zeggen) bij SV.
  zondag 27 november 2011 @ 20:02:46 #185
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_104891677
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 november 2011 @ 20:31:28 #186
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104893314
O+ wat een heerlijke soap. VI morgenavond gaat weer legendarisch worden *O*
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_104896577
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2011 19:52 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Als er ook beelden zijn van een jankende Sjek zeker. :)

En natuurlijk de beelden van Steven (ik mag Steven zeggen) bij SV.
Okee, 50 euro voor alle afleveringen.

10 euro voor de aflevering met jankende Sjek en 'Je mag Steven zeggen' Ten Have.
★★★
pi_104899429
quote:
Morgen is het voor ons als Ajax supporters een belangrijke dag. We verzamelen om 18.00 uur bij het Grolsch cafe, naast de HMH.

Wees daar!

VAK410, Young, Old, Ultras
pi_104911030
quote:
Cruijff: Juridische stappen onvermijdelijk

De juridische stappen die Johan Cruijff en tien jeugdtrainers van Ajax willen ondernemen tegen de vier commissarissen van de club, zijn in de eerste plaats bedoeld als 'duidelijk signaal' dat moet aantonen 'hoe de voetballers en de voetbalclub Ajax geschoffeerd zijn'. Dat schrijft Cruijff vandaag in zijn column in De Telegraaf.
http://www.parool.nl/paro(...)onvermijdelijk.dhtml
  maandag 28 november 2011 @ 11:44:20 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104916121
quote:
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het iets gaat opleveren. Het is een duidelijk signaal naar de club toe, maar dat was al duidelijk lijkt me. Lijkt mij ook dat die dame in de RvC ook wel weet of dit allemaal legitiem is. Anders is ze erg slecht in haar werk en moet ze er sowieso uit :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 28 november 2011 @ 12:10:42 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104917001
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 11:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het iets gaat opleveren. Het is een duidelijk signaal naar de club toe, maar dat was al duidelijk lijkt me. Lijkt mij ook dat die dame in de RvC ook wel weet of dit allemaal legitiem is. Anders is ze erg slecht in haar werk en moet ze er sowieso uit :P
het verhaal klopt sowieso niet want Cruijff had eerst nog gezegd dat hij wel een emailtje had gekregen maar dat het te kort dag was om naar NL te komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_104917273
quote:
Cruijff stapt sowieso niet op

Johan Cruijff stapt vanavond sowieso niet op als raad van commissaris van Ajax. De ledenraad van de Amsterdamse club kan vanavond tijdens de speciale vergadering alleen stelling nemen in het conflict tussen Cruijff en de overige vier rvc-leden (Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids).

Er zijn drie scenario's. De ledenraad kan zich achter Cruijff scharen, partij kiezen voor de vier andere commissarissen of de rvc laten ontbinden. Dat laatste kan vanavond evenwel nog niet definitief worden beklonken.

Mocht de ledenraad niet voor Cruijff kiezen, dan betekent dat niet dat de legendarische nummer 14 ook daadwerkelijk opstapt. Hij is namelijk de enige commissaris die het besluit om een nieuwe directie aan te stellen, kan aanvechten bij de Ondernemingskamer.
  maandag 28 november 2011 @ 14:15:08 #193
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_104921120
Ik mag toch hopen dat ze unaniem achter Cruijff gaan staan vanavond..
Ik heb geen signature.
  maandag 28 november 2011 @ 14:18:13 #194
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_104921236
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het verhaal klopt sowieso niet want Cruijff had eerst nog gezegd dat hij wel een emailtje had gekregen maar dat het te kort dag was om naar NL te komen.
Hij had de ochtend van de vergadering een mail gekregen over een vergadering. Niet over wat er zou worden besproken :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_104921830
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:15 schreef VitaminWater het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze unaniem achter Cruijff gaan staan vanavond..
  maandag 28 november 2011 @ 14:44:44 #196
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_104922200
Ben benieuwd of Ajax kapot gaat. Het is voor mij wel genieten hoor wat er met deze vreselijk, arrogante club aan de hand is.
  maandag 28 november 2011 @ 14:45:19 #197
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104922231
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:44 schreef voice-over het volgende:
Ben benieuwd of Ajax kapot gaat. Het is voor mij wel genieten hoor wat er met deze vreselijk, arrogante club aan de hand is.
Ah, de provinciaalse jankbal, tijd niet gezien hier :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_104922425
Mooi ook dat altijd nog dat 'arrogante' erbij gehaald wordt :D
  maandag 28 november 2011 @ 14:51:32 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_104922463
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 14:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi ook dat altijd nog dat 'arrogante' erbij gehaald wordt :D
Ze kennen daar het begrip "zelfvertrouwen" niet, dus ja, dan het maar arrogantie noemen :). Dat is met voetbal en de rest van het leven trouwens zo :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 28 november 2011 @ 14:57:44 #200
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_104922650
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 12:18 schreef j0rdiiii het volgende:
Johan Cruijff stapt vanavond sowieso niet op als raad van commissaris van Ajax. De ledenraad van de Amsterdamse club kan vanavond tijdens de speciale vergadering alleen stelling nemen in het conflict tussen Cruijff en de overige vier rvc-leden (Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids).

Die fout hoorde ik Edgar Davids ook al maken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')