De pollquote:Op maandag 21 november 2011 08:19 schreef Walter81 het volgende:
Poll: Gebruik jij je mistlampen bij 500 meter zicht?
• Natuurlijk niet. 500m is méér dan 50m
• Ik wel, want ik laat zien dat ik dom ben.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Hoe moeilijk kan het zijn om mistlampen alléén bij <50m zicht aan te doen.
Het is anders best irritant als er de hele tijd zo'n felle rode lamp in je bakkes schijnt.quote:Op maandag 21 november 2011 08:59 schreef dubrillion het volgende:
Ik snap niet wat hier het probleem van is?
Zolang je groot licht niet aan zet heb je nul hinder van mistlampen.
haha ja de meest voorkomende fout...quote:Op maandag 21 november 2011 09:02 schreef actuarisje het volgende:
Extra klacht: als je dan mistverlichting voert, zet dan in ieder geval je dimlicht uit. Naast je mistlicht gewoon stadsverlichting voeren en geen dimlicht
Jij hebt geen auto? Een auto is wettelijk verplicht een mistlamp te hebben in Nederlandquote:Op maandag 21 november 2011 09:04 schreef killurz het volgende:
jankerds...en als mensen ze niet aandoen en jullie krijgen een ongeluk lopen jullie ook te huilen
(ik heb ze niet eens)
Helaas heb je nogal wat mensen met kleine pikkies die mistlampen als verlengstuk van hun te kleine autootje gebruiken.quote:Op maandag 21 november 2011 08:34 schreef SicSicSics het volgende:
^^ Ik heb ze altijd aan, aan de voorkant. Dat staat lekker stoer!
Irrelevant, het is nooit verplicht hem te gebruiken.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Jij hebt geen auto? Een auto is wettelijk verplicht een mistlamp te hebben in Nederland
Ik heb alleen dim/groot/parkeer/mist voor/achter schakelaars, hoe ik dan apart mijn stadslichten ontsteek is me dan even een raadsel.quote:Op maandag 21 november 2011 09:02 schreef actuarisje het volgende:
Extra klacht: als je dan mistverlichting voert, zet dan in ieder geval je dimlicht uit. Naast je mistlicht gewoon stadsverlichting voeren en geen dimlicht
alleen auto's van na december 1997quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Jij hebt geen auto? Een auto is wettelijk verplicht een mistlamp te hebben in Nederland
Dat komt omdat vrouwen al 2000 jaar te horen krijgen dat 5cm 20cm is.quote:Op maandag 21 november 2011 08:20 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
De poll...
verder terechte klacht.. alhoewel het voor veel mensen (vrouwen) wel moeilijk is om 50m in te schatten.
Bij een auto gemaakt voor 1997 niet.quote:Op maandag 21 november 2011 09:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Als je je dimlicht en je mistlicht tegelijk aan hebt zie je geen reet als het écht mistig is. Wat hij dus bedoelt is dat je alleen je mistlichten aan hebt en niet je dimlicht. In sommige auto's kunnen de mistlichten alleen aan als je dimlicht of stadsverlichting aan hebt. Vandaar dat 'ie het over stadsverlichting heeft.quote:Op maandag 21 november 2011 09:25 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ik heb alleen dim/groot/parkeer/mist voor/achter schakelaars, hoe ik dan apart mijn stadslichten ontsteek is me dan even een raadsel.
Dat zie je de komende week inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2011 09:28 schreef HSG het volgende:
Je ziet ze ook met mistlampen aan als er überhaupt geen mist is
1 keer bij wegmisbruikers, een vrouw dacht dat dat haar koplampen warenquote:Op maandag 21 november 2011 09:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zie je de komende week inderdaad.
Van die boodschappenwagentjes met hun mistachterlicht aan omdat moeder de vrouw niet weet hoe dat kreng weer uit moet of niet snapt waarom dat lampje op hun dashboard brand.
Dat is 100x irritanter. Mensen die gaan klagen over mistlampen voor aan..quote:Op maandag 21 november 2011 08:50 schreef kedge het volgende:
Hier zag je niet meer dan 20 mtr, dan is het gewoon handig. Wel irritant zijn de mensen die bij goed zicht hun mistlamp achter aan hebben
quote:Op maandag 21 november 2011 09:26 schreef valek het volgende:
[..]
Dat komt omdat vrouwen al 2000 jaar te horen krijgen dat 5cm 20cm is.
Als ze dat bij mij doen dan gooi ik mn groot licht wel aan.quote:Op maandag 21 november 2011 09:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Met je mistachterlicht aan in de file.![]()
Dat is afaik verboden.quote:Op maandag 21 november 2011 09:02 schreef actuarisje het volgende:
Dat is ook kansloos jaquote:Op maandag 21 november 2011 09:46 schreef StateOfMind het volgende:
Nog veel erger zijn mensen die met deze dichte mist gewoon helemaal géén lampen aan hebben![]()
Gisteren 2 zien rijden, vanochtend weer een
quote:Op maandag 21 november 2011 09:18 schreef RemcoDelft het volgende:
TS weet niet dat mistlampen voor tot 200 meter zicht zijn toegestaan.
Had ik afgelopen zaterdag ook al... Doen ze volgens mij omdat ze dan meer zien ...quote:Op maandag 21 november 2011 09:46 schreef StateOfMind het volgende:
Nog veel erger zijn mensen die met deze dichte mist gewoon helemaal géén lampen aan hebben![]()
Gisteren 2 zien rijden, vanochtend weer een
Mijn auto vond het gisteren niet nodig om zijn lampen aan te doen.quote:Op maandag 21 november 2011 09:46 schreef StateOfMind het volgende:
Mja, dat is vroeger zo geleerd, maar de regels zijn weer een beetje anders: dimlicht hoeft niet meer gevoerd te worden met mistverlichting (voorzijde). Stadslichten mogen niet apart gevoerd worden als er verlichting gevoerd moet worden, dus dat spreekt elkaar tegen (er zijn volgens mij geen auto's waar je alleen mistverlichting vóór kunt voeren (dus zonder dimlicht én stadslicht).quote:
Mistlichtquote:
[..]
Maakt niet uit, zo lang je maar wel een manier weet om daar achter te komen.quote:Op maandag 21 november 2011 10:18 schreef TripleS het volgende:
Uhmmmm....ik zou niet eens weten hoe ik mijn mistlampen aan krijg...
[..]
Ook nietquote:Op maandag 21 november 2011 10:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zo lang je maar wel een manier weet om daar achter te komen.
Ja, maar bij slecht zicht ben je sowieso al verplicht dimlicht te voeren.quote:Op maandag 21 november 2011 09:54 schreef CasB het volgende:
[..]
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
http://www.rijksoverheid.(...)lichting-voeren.html
Wat ik lees is dat dimlichten niet verplicht zijn bij het voeren van mistlampen voor.
In dat geval moet je even het kwijl uit je mondhoek vegen en verder gaan met wasknijpers in elkaar zetten.quote:
quote:Op maandag 21 november 2011 12:38 schreef fathank het volgende:
Sukkeltjes, ik rij gewoon met m'n autostyle ledlampjes door de mist. Ziet er stoer uit jeweets van die kleine lampjes ineens vanuit het niets door de mist.
[ afbeelding ]
Dezen bedoel ik, en dan 6 stuks van zulks aan de foorkant. 2 aan elken kant in de bumper en 2 in de grill (nee niet op bbq of pan ofzo)
Niet als je mistverlichting voert.quote:Op maandag 21 november 2011 12:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, maar bij slecht zicht ben je sowieso al verplicht dimlicht te voeren.
hoe zit dat nou eigenlijk? Ik heb van die breedstralers in bumper, wanneer en hoe mag ik die nu voeren?quote:Op maandag 21 november 2011 13:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet als je mistverlichting voert.
Groot licht bij mist?quote:Op maandag 21 november 2011 13:08 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Groot licht gebruik je voor bij minder dan 200m en achter bij minder dan 50 m, TS.
Ik moet eens gaan uitzoeken wat het nu precies zijn, breedstralers of echte mistlichten.quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
Breedstralers of bermstralers mogen altijd, mistlampen niet. Overigens vind ik breedstralers/mistvoorlampen veel hindelijker dan mistachterlicht. Vooral van sjonnies waar ze naar boven staan te schijnen en dan ook nog grootlicht aan. Mistachterlicht is overigens een mooi middel om bumperklevers van je bumper af te krijgen in de auto. Zitten op ooghoogte en mooi naast het kenteken.
quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
Breedstralers of bermstralers mogen altijd, mistlampen niet. Overigens vind ik breedstralers/mistvoorlampen veel hindelijker dan mistachterlicht. Vooral van sjonnies waar ze naar boven staan te schijnen en dan ook nog grootlicht aan. Mistachterlicht is overigens een mooi middel om bumperklevers van je bumper af te krijgen in de auto. Zitten op ooghoogte en mooi naast het kenteken.
Niet schrikken hoor, maar gewoon op ooghoogte een lekker fel lampje. Succesquote:Op maandag 21 november 2011 13:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Ja echt man, keihard schrikken door t mistachterlicht
2
Met als antwoord groot licht in je nek... lekkerquote:Op maandag 21 november 2011 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet schrikken hoor, maar gewoon op ooghoogte een lekker fel lampje. Succes
Merk ik toch niet, zit hoger dan jij in je focus/mondeo ofzo.quote:Op maandag 21 november 2011 13:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met als antwoord groot licht in je nek... lekker
Sneu ventje...quote:Op maandag 21 november 2011 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Merk ik toch niet, zit hoger dan jij in je focus ofzo.
sneu ventjequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |