quote:Op maandag 21 november 2011 09:26 schreef valek het volgende:
[..]
Dat komt omdat vrouwen al 2000 jaar te horen krijgen dat 5cm 20cm is.
Ook nietquote:Op maandag 21 november 2011 10:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zo lang je maar wel een manier weet om daar achter te komen.
Ja, maar bij slecht zicht ben je sowieso al verplicht dimlicht te voeren.quote:Op maandag 21 november 2011 09:54 schreef CasB het volgende:
[..]
Mistlicht
Het mistlicht aan de voorkant mag u alleen gebruiken bij mist, sneeuwval of regen als daardoor het zicht ernstig wordt belemmerd. Het mistachterlicht mag u alleen gebruiken bij mist of sneeuwval waardoor het zicht minder is dan 50 meter. Bij zware regen mag u het mistachterlicht niet gebruiken. Als de mistlichten branden, hoeven de dimlichten niet aan.
http://www.rijksoverheid.(...)lichting-voeren.html
Wat ik lees is dat dimlichten niet verplicht zijn bij het voeren van mistlampen voor.
In dat geval moet je even het kwijl uit je mondhoek vegen en verder gaan met wasknijpers in elkaar zetten.quote:
quote:Op maandag 21 november 2011 12:38 schreef fathank het volgende:
Sukkeltjes, ik rij gewoon met m'n autostyle ledlampjes door de mist. Ziet er stoer uit jeweets van die kleine lampjes ineens vanuit het niets door de mist.
[ afbeelding ]
Dezen bedoel ik, en dan 6 stuks van zulks aan de foorkant. 2 aan elken kant in de bumper en 2 in de grill (nee niet op bbq of pan ofzo)
Niet als je mistverlichting voert.quote:Op maandag 21 november 2011 12:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, maar bij slecht zicht ben je sowieso al verplicht dimlicht te voeren.
hoe zit dat nou eigenlijk? Ik heb van die breedstralers in bumper, wanneer en hoe mag ik die nu voeren?quote:Op maandag 21 november 2011 13:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet als je mistverlichting voert.
Groot licht bij mist?quote:Op maandag 21 november 2011 13:08 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Groot licht gebruik je voor bij minder dan 200m en achter bij minder dan 50 m, TS.
Ik moet eens gaan uitzoeken wat het nu precies zijn, breedstralers of echte mistlichten.quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
Breedstralers of bermstralers mogen altijd, mistlampen niet. Overigens vind ik breedstralers/mistvoorlampen veel hindelijker dan mistachterlicht. Vooral van sjonnies waar ze naar boven staan te schijnen en dan ook nog grootlicht aan. Mistachterlicht is overigens een mooi middel om bumperklevers van je bumper af te krijgen in de auto. Zitten op ooghoogte en mooi naast het kenteken.
quote:Op maandag 21 november 2011 13:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
Breedstralers of bermstralers mogen altijd, mistlampen niet. Overigens vind ik breedstralers/mistvoorlampen veel hindelijker dan mistachterlicht. Vooral van sjonnies waar ze naar boven staan te schijnen en dan ook nog grootlicht aan. Mistachterlicht is overigens een mooi middel om bumperklevers van je bumper af te krijgen in de auto. Zitten op ooghoogte en mooi naast het kenteken.
Niet schrikken hoor, maar gewoon op ooghoogte een lekker fel lampje. Succesquote:Op maandag 21 november 2011 13:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Ja echt man, keihard schrikken door t mistachterlicht
2
Met als antwoord groot licht in je nek... lekkerquote:Op maandag 21 november 2011 13:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet schrikken hoor, maar gewoon op ooghoogte een lekker fel lampje. Succes
Merk ik toch niet, zit hoger dan jij in je focus/mondeo ofzo.quote:Op maandag 21 november 2011 13:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met als antwoord groot licht in je nek... lekker
Sneu ventje...quote:Op maandag 21 november 2011 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Merk ik toch niet, zit hoger dan jij in je focus ofzo.
sneu ventjequote:
Owned!quote:
Jij begint met persoonlijk worden, ik nietquote:
Och, maakt me niet uit hoor... Wil jou nog wel eens horen als je met 80 naar links schuift zonder te kijken om vervolgens een wagen met 160 half in je auto te hebben. Maargoed, dat is dan typisch Nederlands, gewoon doordrukken naar links zonder te kijken. Als je een Duitser groot licht geeft vliegt ie 99 van de 100 keer (ten minste, tot nu toe mijn ervaring) terug naar rechts.quote:Op maandag 21 november 2011 13:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij begint met persoonlijk worden, ik niet
Scheelt dat je in nederland amper 130 kunt rijden..quote:Op maandag 21 november 2011 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Och, maakt me niet uit hoor... Wil jou nog wel eens horen als je met 80 naar links schuift zonder te kijken om vervolgens een wagen met 160 half in je auto te hebben. Maargoed, dat is dan typisch Nederlands, gewoon doordrukken naar links zonder te kijken. Als je een Duitser groot licht geeft vliegt ie 99 van de 100 keer (ten minste, tot nu toe mijn ervaring) terug naar rechts.
Gelukkig reed ik in de door mij geschetste situatie nog in Duitsland.quote:Op maandag 21 november 2011 13:31 schreef Redskillz het volgende:
[..]
Scheelt dat je in nederland amper 130 kunt rijden..
Ik heb het niet over de door jouw geschetste situatie (die ik overigens ook sneu vind), maar over het 'ik heb toch geen last van jou in je focus'...quote:Op maandag 21 november 2011 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Och, maakt me niet uit hoor... Wil jou nog wel eens horen als je met 80 naar links schuift zonder te kijken om vervolgens een wagen met 160 half in je auto te hebben. Maargoed, dat is dan typisch Nederlands, gewoon doordrukken naar links zonder te kijken. Als je een Duitser groot licht geeft vliegt ie 99 van de 100 keer (ten minste, tot nu toe mijn ervaring) terug naar rechts.
Dan zal jij dus ook geen groot licht in je nek krijgen wanneer je naar links schuift en daardoor geen irritatie bij beide teweeg brengen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de door jouw geschetste situatie (die ik overigens ook sneu vind), maar over het 'ik heb toch geen last van jou in je focus'...
En daarnaast schuif ik niet met 80 naar links, ik heb namelijk wel rijervaring.
Alsof dat nog mag in Duitsland.quote:Op maandag 21 november 2011 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Merk ik toch niet, zit hoger dan jij in je focus/mondeo ofzo.
Had het afgelopen winter op de terugweg nog, met 165 het laatste stuk richting Emmerich/Zevenaar een Mondeo die hem met 80 naar links drukt, dus die kreeg op zijn Duits groot licht (pas op, ik ga snel), ging ie achter me drukken. Mistlampje aan en voila, probleem opgelost.
Ja. A3 eigenlijk nog wel geheel. En toevallig is dit de weg die vanaf Arnhem totaan Nürnburg doorloopt. En dan na Nürnburg de 9 op om vervolgens via de 8 Oostenrijk in te hobbelen.quote:Op maandag 21 november 2011 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat nog mag in Duitsland.
Dat iets niet mag wil niet zeggen dat het niet gebeurt.quote:Op maandag 21 november 2011 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof dat nog mag in Duitsland.
Zoals je ziet nergens een afstand vastgelegd voor mistlampen vóór.. Dus die grens ligt niet op 200 meter.. Maar is een beetje voor eigen interpretatie beschikbaar..quote:Artikel 34
1.Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
2.Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
Waar heb je het overquote:Op maandag 21 november 2011 13:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja. A3 eigenlijk nog wel geheel. En toevallig is dit de weg die vanaf Arnhem totaan Nürnburg doorloopt. En dan na Nürnburg de 9 op om vervolgens via de 8 Oostenrijk in te hobbelen.
Duitsers rijden tegenwoordig ook niet meer zo extreem hard als vroeger, heb ik t idee. Af en toe heb je er echt nog een planker tussen zitten maar over het algemeen merkt men daar ook de stijging van de brandstofprijzen en kachelt men lang niet zo hard door als vroeger.quote:Op maandag 21 november 2011 13:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waar heb je het over
Seinen met groot licht in Duitsland omdat je er langs wilt ist verboten sinds kort.
Klopt. 200+ snelheden zie ik bijna nooit meer langsvliegen eigenlijk. Ze beseffen ook een stuk meer dat het bij zulk soort snelheden gewoon afgelopen is met je. Als je af en toe beelden ziet van ongelukken ziet daarquote:Op maandag 21 november 2011 15:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Duitsers rijden tegenwoordig ook niet meer zo extreem hard als vroeger, heb ik t idee. Af en toe heb je er echt nog een planker tussen zitten maar over het algemeen merkt men daar ook de stijging van de brandstofprijzen en kachelt men lang niet zo hard door als vroeger.
Dit dus...boeiendquote:Op maandag 21 november 2011 08:22 schreef kikoooooo het volgende:
Elk jaar weer dit topicik zie t ook regelmatig, maar kan mij er echt niet aan storen ofzo. Het is geen grootlicht
Wat hebben katten daarmee te maken?quote:Op maandag 21 november 2011 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:
Vandaag had ik weer zo'n Dinkey Toy van een Aygo voor me zitten, ding had kats geen mistlampen voor maar wel achter, 3x raden wat mevrouw aan had.
Echt fucking irritant, misschien nog wel irritanter dan het feit dat ze de hele tijd 65 reed terwijl ze makkelijk 80 kon.
quote:Op maandag 21 november 2011 09:26 schreef valek het volgende:
[..]
Dat komt omdat vrouwen al 2000 jaar te horen krijgen dat 5cm 20cm is.
ACHTERMISTLICHT!!!!quote:Op maandag 21 november 2011 08:59 schreef dubrillion het volgende:
Ik snap niet wat hier het probleem van is?
Zolang je groot licht niet aan zet heb je nul hinder van mistlampen.
Vanmorgen zag je inderdaad vrij weinig dus heb ze ook aan gezet.
+ ik vind het bij de meeste (moderne) auto's nog wel mooi ook.
(Nee ik ben geen golf 3 rijder met neon onder me auto en een bontkraag en petje)
meeste mensen kijken nooit naar die lampjes en rijden ook met een laag olie pijl gewoon door..quote:Op maandag 21 november 2011 11:10 schreef Walter81 het volgende:
En dan is het nu nog mistig.
Straks is de mist opgetrokken, en dan blijft half Nederland nog 3 dagen met mistlampen aan rijden. Alsof ze dat niet doorhebben.
Daar heb je toch indicatielampjes voor op je dashboard?
Automatisch bij het starten, of reagerend op hoe donker het is?quote:Op maandag 21 november 2011 19:33 schreef ouderejongere het volgende:
ik heb een auto waarbij het licht automatisch aangaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |