Verwar je nu niet eea? Militaire hulp en economische hulp is wat anders. Economische hulp is gwn USAID en kan je prima vinden met de link die ik aanhaalde.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Prima, http://wrmea.org/componen(...)ost-114-billion.html
Israël krijgt, militair, economisch en humanitair hulp, meer dan welk ander land dan ook op basis van jaarlijkse betalingen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:05 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Verwar je nu niet eea? Militaire hulp en economische hulp is wat anders. Economische hulp is gwn USAID en kan je prima vinden met de link die ik aanhaalde.
Ja dat zeg ik. Dus wat nou 'de joden horen daar niet'? Het kan me niets schelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:44 schreef RodeNek het volgende:
[..].... Dit hele conflict is gebaseerd op schuldgevoelens tegenover de joden, anti-semitisme en religieuze (zionistische) gronden. Dit is dus WEL politiek, deal with it.
Ook dat is niet waar. humanitair hulp krijgen ze niet meer. Daarnaast zijn ze ook niet nr 1 land qua betalingen of ben je Afghanistan vergeten? Als je kijkt naar de bedragen valt hel allemaal relatief mee.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israël krijgt, militair, economisch en humanitair hulp, meer dan welk ander land dan ook op basis van jaarlijkse betalingen.
Ja, natuurlijk. Als je daarover niet huilie moet gaan doen over foreign aid statistieken, waarover dan wel? Overigens gaat het niet alleen over rijke vriendjes, maar ook federaal hulp.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef sp3c het volgende:
huillie doen over wat?
dat Israel wel rijke vriendjes heeft die wel geld naar ze toeschuiven itt de Palestijnen?
oh cruel and unfair world ... !
Ook nog wel, toe maar. Ze moeten een deel van het geld spenderen aan humanitaire doeleinden, is zelfs afgesproken in het verdrag. De uitgaven en hulp aan Israël in totaal laat Afghanistan ver achter zich, dus hoezo die selectiviteit? Daarnaast is Afghanistan wel een heel ander verhaal dan Israël hé, ook Amerika's rol in beide landenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:18 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Ook dat is niet waar. humanitair hulp krijgen ze niet meer. Daarnaast zijn ze ook niet nr 1 land qua betalingen of ben je Afghanistan vergeten? Als je kijkt naar de bedragen valt hel allemaal relatief mee.
Je kan ook net als Zuid Korea vragen of de Amerikanen ook een aantal basis willen bouwen in Israel. Hoeven ze waarschijnlijk ook niet meer zoveel militaire hulp.
Ja. Welk punt probeer je nu te maken?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef sp3c het volgende:
huillie doen over wat?
dat Israel wel rijke vriendjes heeft die wel geld naar ze toeschuiven itt de Palestijnen?
dat het niet een heel erg interessant is allemaalquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Welk punt probeer je nu te maken?
Ja en ja. En het is uiteraard heel erg interessant. Israel is immers een product van de Westerse wereldpolitiek.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat het niet een heel erg interessant is allemaal
we weten dat Israel een heleboel geld krijgt uit Amerika en dergelijke maar denk je werkelijk dat het conflict er anders uit zou zien als dit niet het geval was?
ze hebben meer aan dat Amerikaanse Veto denk ik
Laten we subjectieve waarde oordelen over interesse maar achterwege laten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat het niet een heel erg interessant is allemaal
we weten dat Israel een heleboel geld krijgt uit Amerika en dergelijke maar denk je werkelijk dat het conflict er anders uit zou zien als dit niet het geval was?
ze hebben meer aan dat Amerikaanse Veto denk ik
nagenoeg alles hier is subjectiefquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we subjectieve waarde oordelen over interesse maar achterwege laten.
wie heeft er last van die grote mond ... niemand?quote:Israël met minder financiële en militaire middelen zou een minder grote mond hebben ja.
Het maakt de positie van Israel binnen de geopolitieke situatie compleet anders. En daarmee de situatie voor de Palestijnen eveneens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nagenoeg alles hier is subjectief
[..]
wie heeft er last van die grote mond ... niemand?
voor de Palestijnen zou het er iig niet anders uit zien hoor of ze nu met 50 of 20 jaar oude tanks die straten binnenrollen maakt wat hun betreft niet zo heel veel uit denk ik
Strooien met niet interessant is wel van een geheel ander orde dan je eigen mening geven over een conflictquote:
Iedereen die het vredesproces wil bevorderen op grond van internationaal recht, waaronder ook jodenquote:wie heeft er last van die grote mond ... niemand?
Nou, Israel heeft wel meer conflicten dan alleen met de staatsloze Palestijnen, dus ja, het zou wel degelijk anders uitgepakt kunnen zijn.quote:voor de Palestijnen zou het er iig niet anders uit zien hoor of ze nu met 50 of 20 jaar oude tanks die straten binnenrollen maakt wat hun betreft niet zo heel veel uit denk ik
dat is toch mijn eigen meningquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Strooien met niet interessant is wel van een geheel ander orde dan je eigen mening geven over een conflict
hoe dan?quote:[..]
Iedereen die het vredesproces wil bevorderen op grond van internationaal recht, waaronder ook joden
[..]
Nou, Israel heeft wel meer conflicten dan alleen met de staatsloze Palestijnen, dus ja, het zou wel degelijk anders uitgepakt kunnen zijn.
Kort gezegd heeft Israël zowel eigen middelen als een supermacht-bondgenoot en Palestina heeft geen van beide.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het maakt de positie van Israel binnen de geopolitieke situatie compleet anders. En daarmee de situatie voor de Palestijnen eveneens.
Oké, nou en als jij het niet interessant vind.quote:
Minder militaire en economische middelen om ondanks alle bezwaren van zowel de buurlanden als de internationale gemeenschap ( voor zover we daar over kunnen spreken ), om de druk te negeren en eigen wil uit te voeren, met alle gevolgen en uitkomsten van dien.quote:hoe dan?
leg maar uit
Precies, claimen dat het niet of nauwelijks invloed heeft is echt extreem naief.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:48 schreef waht het volgende:
[..]
Kort gezegd heeft Israël zowel eigen middelen als een supermacht-bondgenoot en Palestina heeft geen van beide.
het lijkt me vooral heel naief om te denken dat de situatie er zonder de Amerikanen heel erg anders uit had gezien want die steun hebben ze ook niet altijd gehad en toen verliep het allemaal niet heel erg andersquote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, claimen dat het niet of nauwelijks invloed heeft is echt extreem naief.
en nix verder?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oké, nou en als jij het niet interessant vind.
voor zover we daar over kunnen spreken jaquote:[..]
Minder militaire en economische middelen om ondanks alle bezwaren van zowel de buurlanden als de internationale gemeenschap ( voor zover we daar over kunnen spreken ), om de druk te negeren en eigen wil uit te voeren, met alle gevolgen en uitkomsten van dien.
Rijke vriendjes my ass. Het Israëlisch volk heeft enorm veel schijt aan alle europeanen en aan de verenigde staten. Doe je onderzoek.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef sp3c het volgende:
huillie doen over wat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |