abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2012 @ 12:00:16 #176
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113919076
quote:
'Seculieren aan kop bij verkiezingen Libië'

Seculiere politici die meedingen in de verkiezingen in Libië hebben zondag gezegd dat ze voorliggen. Een van hun islamistische tegenstanders, Mohammed Suwan van de Partij van Rechtvaardigheid en Opbouw, gaf hun daarin zondag gelijk. Volgens Suwan is de wereldlijk ingestelde Alliantie van Nationale Krachten in grote steden, met uitzondering van Misurata, aan de winnende hand.

Libiërs konden zaterdag voor het eerst sinds de jaren 60 hun stem uitbrengen in democratische verkiezingen. Ze kozen een speciale raad van 200 leden die tot taak krijgt de weer op te bouwen Staat van een basis te voorzien en een regering te vormen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 8 juli 2012 @ 22:43:47 #178
pi_113948651
quote:
Wat een bullshit _O-

"There is no evidence of a bloodbath" Nee, omdat ze die juist voorkomen hebben.
"Human Rights Watch says only 3% of the wounded in Misurata are woman" en dat zou dan bewijs zijn dat burgers geen doelwit waren.
"Ghaddafi himself said..." Wij van WC-eend... nuff said :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 8 juli 2012 @ 23:10:08 #179
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_113949955
Verkiezingen zijn een succes volgens waarnemers en Libiers zelf. Goede zaak dus. Wat verdwaalde Europeanen en Khafadi-aanhangers verder vinden doet er niet toe. Libie is vrij en Libiers gaan hun eigen toekomst vormgeven w/
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 9 juli 2012 @ 00:35:46 #180
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113953921
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 23:10 schreef Aloulou het volgende:
Verkiezingen zijn een succes volgens waarnemers en Libiers zelf. Goede zaak dus. Wat verdwaalde Europeanen en Khafadi-aanhangers verder vinden doet er niet toe. Libie is vrij en Libiers gaan hun eigen toekomst vormgeven w/
Waren er geen internationale waarnemers?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_113954246
quote:
7s.gif Op zondag 8 juli 2012 22:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een bullshit _O-

"There is no evidence of a bloodbath" Nee, omdat ze die juist voorkomen hebben.
"Human Rights Watch says only 3% of the wounded in Misurata are woman" en dat zou dan bewijs zijn dat burgers geen doelwit waren.
"Ghaddafi himself said..." Wij van WC-eend... nuff said :')
Als je niet eens waarnemers erheen stuurt dan kan je geen bewijs verzamelen. Hoe kan je voorkomen dat er bewijs verzameld wordt zonder dat het Westen überhaupt geprobeerd heeft bewijs te verzamelen? Zonder bewijs kun je niet zomaar iemand schuldig verklaren en dat is wel wat er gedaan is.

Nee hij zegt dat het bewijs is, dat er geen bewijs is en dat daarom die claims niet kloppen. Want je kunt niet zomaar dingen claimen zonder bewijs. Verder zegt hij met die 3% alleen dat die claims dat Ghadaffi onafscheidbaar burgers vermoordt niet kloppen. Je kunt die 3% niet zien als bewijs, maar zeker wel als een argument gebruiken. Een ander argument dat hij naar voren heeft gebracht is dat, omdat Ghadaffi in de andere steden die hij heroverd had ook geen bloedbad heeft aangericht, het onlogisch is om te denken dat het in Benghazi opeens wel gaat gebeuren.

Verder vind ik jouw laatste commentaar nogal vreemd. In het filmpje wordt gezegd dat het westen het als argument gebruikt voor interventie dat Ghadaffi heeft gezegd dat hij burgers ging vermoorden, maar dat heeft hij niet gezegd.

Verder vind ik het niet goed van je dat je zomaar alles wat Ghadaffi zegt negeert. Dan zou je alles wat Obama/Clinton/Westerse politici zeggen met dezelfde gedachte moeten negeren. Het is heel makkelijk om de mensen die voor ghadaffi zijn zwart te maken zodat niemand meer naar ze luistert en er gedaan wordt wat jij wil.
Dus waarom was dit filmpje ook alweer bullshit?

[ Bericht 4% gewijzigd door JaJammerJan op 09-07-2012 00:52:28 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 00:54:00 #182
pi_113954633
  maandag 9 juli 2012 @ 00:59:42 #183
pi_113954806
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:43 schreef JaJammerJan het volgende:

Verder vind ik het niet goed van je dat je zomaar alles wat Ghadaffi zegt negeert.
Dat doe ik zeker niet. Hij wilde Libië zuiveren. Zenga zenga. Hij zegt zelf dat ie een bloedbad gaat aanrichten.

quote:
Een ander argument dat hij naar voren heeft gebracht is dat, omdat Ghadaffi in de andere steden die hij heroverd had ook geen bloedbad heeft aangericht,
Maar dat heeft ie wel. Al Zawya. En vergeet de massagraven rond Tripoli niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Papierversnipperaar op 09-07-2012 01:10:46 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 01:03:12 #184
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_113954894
Libie _O_ Respect voor die mensen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_113955139
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 00:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat doe ik zeker niet. Hij wilde Libië zuiveren. Zenga zenga. Hij zegt zelf dat ie een bloedbad gaat aanrichten.

[..]

Maar dat heeft ie wel. Al Zawya.
Zuiveren=bloedbad aanrichten? Beschermen van de kinderen=bloedbad aanrichten?

Kan niks vinden van een bloedbad door Ghadaffi in Al Zawya
  maandag 9 juli 2012 @ 01:16:13 #186
pi_113955197
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Zuiveren=bloedbad aanrichten? Beschermen van de kinderen=bloedbad aanrichten?

Kan niks vinden van een bloedbad door Ghadaffi in Al Zawya
Wie niet wil kijken zal niet zien.
pi_113955314
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie niet wil kijken zal niet zien.
als jij een deel van mijn berichten slechtst beantwoord, betekent het dan dat jij in dat deel dat jij niet beantwoord jij het met mij eens bent?
  maandag 9 juli 2012 @ 01:25:22 #188
pi_113955446
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:20 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

als jij een deel van mijn berichten slechtst beantwoord, betekent het dan dat jij in dat deel dat jij niet beantwoord jij het met mij eens bent?
Je kan gewoon alles teruglezen.

Demonstraties in Libië #18: Waar we wachten op de persconferentie

Kan je meteen teruglezen dat Ghaddafi geen journalisten toe liet. Er waren dus geen waarnemers omdat Ghaddafi die er niet wilde hebben.
  maandag 9 juli 2012 @ 01:28:33 #189
93664 waht
Mushir
pi_113955557
Heerlijk dat sommige wereldvreemde lieden toch nog een 40-jarige dictatuur proberen te verdedigen. _O-

Prima dat je tegen de NAVO-operaties bent, maar ga jezelf dan niet in allerlei bochten wringen om het regime van Kadaffi goed te praten. Dat is niets minder dan hilarisch.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_113955673
quote:
7s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan gewoon alles teruglezen.

Demonstraties in Libië #18: Waar we wachten op de persconferentie

Kan je meteen teruglezen dat Ghaddafi geen journalisten toe liet. Er waren dus geen waarnemers omdat Ghaddafi die er niet wilde hebben.
Wat heeft dat Jos zegt dat er geen journalisten zijn toegestaan ermee te maken dat de VN geen waarnemers mocht sturen? Er is genoeg over te vinden dat het wel mocht en ik heb in eerdere berichten ook laten zien waar je dit kan vinden.
pi_113955793
quote:
10s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:28 schreef waht het volgende:
Heerlijk dat sommige wereldvreemde lieden toch nog een 40-jarige dictatuur proberen te verdedigen. _O-

Prima dat je tegen de NAVO-operaties bent, maar ga jezelf dan niet in allerlei bochten wringen om het regime van Kadaffi goed te praten. Dat is niets minder dan hilarisch.
Ik hoef me in geen bochten te wringen om dat regime te verdedigen.
1) er was geen dictatuur maar een directe democratie.
2) het ging goed met de mensenrechten in dat land.
3) het ging zeer goed op gebied van onderwijs/zorg/levensstandaard
4) het was een vooruitstrevend land dat er voor probeerde te zorgen dat Afrika sterker werd
5) men durfde kritiek te geven op de westerse samenleving
6) Liet veel buitenlanders toe om de welvaart mee te delen
7) zorgde voor mooie irrigatieprojecten van 30 miljard voor meer welvaart.
8) genationaliseerde olie en grondstoffen

Ik snap niet waarom mensen hier een groep terroristen steunen.
  maandag 9 juli 2012 @ 01:38:49 #192
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_113955833
Is er echt niemand blij hier met de feit dat de Seculieren de verkiezingen gewonnen hebben ipv de Moslimbroederschap of de Wahabisten/Salafisten?

De Kazafi crimineel is dood en dat was zijn recht. _O_
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_113955922
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:38 schreef rakotto het volgende:
Is er echt niemand blij hier met de feit dat de Seculieren de verkiezingen gewonnen hebben ipv de Moslimbroederschap of de Wahabisten/Salafisten?

De Kazafi crimineel is dood en dat was zijn recht. _O_
Je kan Kadaffi geen crimineel noemen omdat er nooit een eerlijk proces is geweest tegen hem waarin is bewezen dat hij een crimineel is.

De Verenigde Staten daarentegen zijn wel door het internationaal gerechtshof veroordeeld tot het sponsoren van terrorisme in Nicaragua, maar de Verenigde Staten trok zich niks aan van wat het internationale gerechtshof zei en dat vindt men dan oke.
  maandag 9 juli 2012 @ 01:44:11 #194
pi_113955945
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

4) het was een vooruitstrevend land dat er voor probeerde te zorgen dat Afrika sterker werd

Dream on :W
pi_113956574
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:38 schreef rakotto het volgende:
Opvallend inderdaad, Libie breekt de trend. Ik sprak een aantal weken terug nog een libiër die mij toen verzekerde dat dat zou gebeuren. Hij vertelde me dat er in libie toch wat wantrouwend wordt aangekeken tegen het broederschap en dat hij verwachte dat ze nog niet tweede zouden worden. Ik geloofde hem niet helemaal omdat hij vooral sprak over Tripoli. Maar nu lijkt hij toch gelijk te krijgen :)

Toch grappig om te zien hoe sommigen hier nog steeds proberen om de boel zo veel mogelijk te verdraaien. Als je serieus die khadaffi propaganda gelooft moet je echt knettergek zijn? :')
Incelfrikandel
pi_113956820
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 02:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Opvallend inderdaad, Libie breekt de trend. Ik sprak een aantal weken terug nog een libiër die mij toen verzekerde dat dat zou gebeuren. Hij vertelde me dat er in libie toch wat wantrouwend wordt aangekeken tegen het broederschap en dat hij verwachte dat ze nog niet tweede zouden worden. Ik geloofde hem niet helemaal omdat hij vooral sprak over Tripoli. Maar nu lijkt hij toch gelijk te krijgen :)

Toch grappig om te zien hoe sommigen hier nog steeds proberen om de boel zo veel mogelijk te verdraaien. Als je serieus die khadaffi propaganda gelooft moet je echt knettergek zijn? :')
Khadaffi propaganda of westerse propaganda, je moet geen van beide zomaar geloven.
  maandag 9 juli 2012 @ 09:16:24 #198
93664 waht
Mushir
pi_113958842
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 01:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Het spijt me maar hier klopt niets van. Alle macht lag de facto bij Kadaffi, buitenlanders (vooral die uit Afrika) kregen zelden een degelijk salaris, en Westerse oliemaatschappijen hebben Libië al die tijd bijgestaan bij de winning van grondstoffen.

Het feit alleen al dat zovelen in opstand kwamen zegt voldoende over het regime van Kadaffi.

Waar jij op lijkt te doelen is dat Libië enigszins ontwikkeld was, en dat klopt ook. Maar dat betekent niet dat het geen kwalen van een ordinaire dictatuur had. Die had het namelijk wel. Verder maakte Libië wel vooruitgang sinds 2003 maar ook dat betekent niet direct dat het land een baken van beschaving was, als je van laag komt is alle vooruitgang significant.

[ Bericht 11% gewijzigd door waht op 09-07-2012 09:21:50 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:44:52 #199
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_114003433
Libie breekt de trend wat Islamitische partijen betreft die verkiezingen winnen zoals in Egypte en Tunesie? Het meest conservatieve en minst verwesterde land van allen (vergeleken bij de twee buurlanden zeker) :o

quote:
Libyan preliminary results trickle in

Mahmud Jibril of leading political coalition calls for 'national dialogue', as Libya appears set to buck Islamist trend.

Last Modified: 09 Jul 2012 21:13
inShare0EmailPrintShareFeedback

Preliminary figures showed that an estimated 63 per cent of eligible voters cast their ballots on Saturday [AFP]
Libya's electoral commission has begun unveiling the preliminary results of the country's historic vote after decades of dictatorship as a liberal coalition called for national unity talks.

The National Forces Alliance, widely seen as a key contender in Saturday's election for a national assembly, won a crushing victory in two western constituencies but was elbowed out by a local party and Islamists in Misrata.

Mahmud Jibril of the National Forces Alliances (NFA) called on Monday for all parties to come together.

"We extend an honest call for a national dialogue to come all together in one coalition, under one banner... to reach a compromise, a consensus on which the constitution can be drafted and the new government can be composed," said the NFA leader.

"There was no loser and winner at all. Whoever is going to win, Libya is the real winner of those elections," he added.

Jibril, 60, is not on the ballot under rules blocking members of the anti-Gaddafi transitional government from running.

Instead, he acts as a mix of elder statesman and spokesman for a political coalition of more than 50 parties, some as small as just a handful of people.

His remarks came hours after the leader of the rival Justice and Construction Party admitted the NFA had an early lead in the vote count for the capital and Libya's second-largest city of Benghazi.

"The National Forces Alliance achieved good results in some large cities except Misrata. They have a net lead in Tripoli and in Benghazi," said Mohammed Sawan, a Justice and Construction leader.

'Coalition' leading

Votes are still being tallied with preliminary results rolled out district by district in a complex counting system that needs to measure the performance of individual candidates as well as those of political entities.

The commission has not given a date for the final results.

Faisal Krekshi, NFA secretary general, said: "Early reports show that the coalition is leading the polls in the majority of constituencies."

Preliminary figures from the country's electoral commission showed that 1.7 million of the nearly 2.9 million eligible voters, or about 63 per cent, cast their ballots on Saturday.

Full results could not be unknown until the end of the week as the election commission has decided to bring ballot papers to Tripoli for a centralised count in the first elections since the fall of Gaddafi last year.

The United Nation's top official in Libya applauded on Sunday how the country conducted its first free and fair election in more than four decades, saying it went better than anyone could "reasonably have expected".

The Special Representative of the UN Secretary-General, Ian Martin, spoke in Tripoli and said he hoped that the lengthy procedure of counting the ballots would not be a source of suspicion.

If the results are confirmed, Libya, unlike neighbouring Tunisia and Egypt whose strongmen were also ousted in last year's Arab Spring, will buck the trend of electoral success for Islamists.

"But it is a tight race for us in the south," added Sawan, a former political prisoner and member of Libya's Muslim Brotherhood, which launched the party.

Libyans 'winners'

In a country with no history of political parties and no national surveys, forecasting results is virtually impossible, but early media reports seemed to back the party leaders' claims.

Al-Assima TV said the coalition was far ahead in the capital, scooping 80 per cent in the district of Tripoli Centre and 90 per cent in the impoverished district of Abu Slim.

Its lead, the private channel said, was also strong in the troubled east, with preliminary figures giving it 70 per cent in Benghazi and 80 per cent in Al-Bayda, hometown of interim leader Mustafa Abdel Jalil.

These figures were unofficial, however, and the commission warned it was best not to release numbers that could create false expectations or "confuse voters" if the results proved different.

"The first winner is the Libyan people," said stressed election commission chief Nuri Abbar.

Apart from acts of sabotage in the restive east, and one death in Ajdabiya as gunmen opened fire near a polling station, the vote was held in a festive atmosphere in major cities.

Al Jazeera English
Op Al Jazeera English uitgebreide info over verkiezingen, waarnemers en mooie fotos ook.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_114186993
Ook dit krijgt echt nauwelijks aandacht:
http://www.kentucky.com/2(...)-libya-spoiling.html
quote:
On the same day last week that Libya held historic elections for its first post-Gadhafi Parliament, it was confronted with a new round of score-settling. The kidnapped journalists are from Misrata, the third-largest city and home to more than 200 militias, including some that led the final push into Tripoli to topple Gadhafi in September. They are being held in Bani Walid, a valley town still filled with Gadhafi supporters, about 80 miles away.

The potential battle is a reminder that despite its move toward democracy, Libya in many ways remains an ungoverned state controlled not by elected officials but by the various armed factions that fought against Gadhafi a year ago. Even before elections, in the long limbo between the fall of the regime and last week’s voting, a decentralized system had emerged, with each city forming its own defenses.
....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')