abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104667519
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle uitwassen moeten stoppen. Neemt niet weg dat je dat ook op een andere manier duidelijk kunt maken. Geef toe, een plein met werkelozen die zegt 'tegen' te zijn maakt toch geen indruk??? Het maakt op mij pas indruk als een hardwerkend iemand, die echt iets tracht te maken van zijn leven, dit soort zaken aankaart. Iemand die sinds zijn schoolperiode een uitkering trekt en dan gaat blaten dat hij tegen uitwassen is maakt mij aan het lachen.
Is voor het gros van de werkende mensen wat lastig, ben ik bang. Je kunt moeilijk een paar weken vrij nemen om te gaan demonstreren op een of ander plein. Maar ik ben het met je eens dat die mafklappers de Occupy-beweging geen dienst bewijzen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:47:44 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104667565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:45 schreef Bobsjoke het volgende:
De financiele markten zijn ziek met allerlei wanprodukten. Zo'n markt moet gesloten worden.
Goed argument!

Als Philips alleen maar kut tv''s maakt dan mogen er geen tv''s meer verkocht worden in Nederland! :(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104667598
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goed argument!

Als Philips alleen maar kut tv''s maakt dan mogen er geen tv''s meer verkocht worden in Nederland! :(
De financiele markten sluiten slaat natuurlijk nergens op. Daar is ook niemand bij gebaat. Echter, als voor zoveel producten mogen er gewoon strikte regels gelden voor de handel in financiele producten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 10:49:34 #64
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104667605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:45 schreef Bobsjoke het volgende:
De financiele markten zijn ziek met allerlei wanprodukten. Zo'n markt moet gesloten worden.
Als de politiek niet transparant wil zijn dan moet de journalistiek dat doen.
Een mooie taak voor Pownews om speculanten te filmen in plaats van op onze belastingcenten 'happy campers' amusement te maken.
De hele markt heeft last van wanproducten. Niet enkel de financiële.
Daarbij is van tijd tot tijd de financiële markt regelmatig op de vingers getikt om zaken aan te passen. Dat houd je altijd wel, overal. Ondernemers zoeken altijd naar manieren hun winst te vergroten en gaan erbij tot het randje waar de discussie omtrent ethiek in een grijs gebied verdwijnt.

Je enkel focussen op de financiële markt heeft weinig zin.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:52:19 #65
116015 SicSicSics
pi_104667681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
De financiele markten sluiten slaat natuurlijk nergens op. Daar is ook niemand bij gebaat. Echter, als voor zoveel producten mogen er gewoon harde regels gelden voor de handel in financiele regels.
Absoluut mee eens!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104667877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef 3-voud het volgende:

[..]

De hele markt heeft last van wanproducten. Niet enkel de financiële.
Daarbij is van tijd tot tijd de financiële markt regelmatig op de vingers getikt om zaken aan te passen. Dat houd je altijd wel, overal. Ondernemers zoeken altijd naar manieren hun winst te vergroten en gaan erbij tot het randje waar de discussie omtrent ethiek in een grijs gebied verdwijnt.

Je enkel focussen op de financiële markt heeft weinig zin.
Waarom niet?

Elke markt waar teveel balletje balletje spelers en kwakzalvers bezig zijn wordt gesloten of opgeruimd.

Ik ben niet tegen winst maken maar dat moet wel transparant zijn. Je kan bijvoorbeeld ethische plafonds maken (die er nu niet zijn)
pi_104668632
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:31 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Alle uitwassen moeten stoppen. Neemt niet weg dat je dat ook op een andere manier duidelijk kunt maken. Geef toe, een plein met werkelozen die zegt 'tegen' te zijn maakt toch geen indruk??? Het maakt op mij pas indruk als een hardwerkend iemand, die echt iets tracht te maken van zijn leven, dit soort zaken aankaart. Iemand die sinds zijn schoolperiode een uitkering trekt en dan gaat blaten dat hij tegen uitwassen is maakt mij aan het lachen.
Ik ben met je eens dat ik ook precies dat denk als ik zo' n plein met mensen zie. Andere mensen hebben domweg geen tijd om daar te gaan zitten in een tentje.
pi_104668640
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 02:32 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Nee, niet voor kapitalisme in het algemeen. Als mensen bereid zijn hard te werken en er zijn mensen die daarin geloven kan zo iemand heel veel geld verdienen; Dat is in elk monetair systeem van toepassing.
Die hardwerkende mensen doen het WERK wat ze doen met plezier en het verdienen is een bijzaak. Dat zijn ook kapitalisten
Er zijn ook kapitalisten die met de handel in geld, even bellen hier , even aktetje laten opstellen daar en hup 47.372,35 euro verdient, hun geld verdienen; Door die mensen blijven de mensen erachter nog steeds onzichtbaar.
Dat is de vorm van kapitalisme waartegen Occupy is. (volgens mij)
Dus er zijn kapitalisten en kapitalisten.
Maar uiteindelijk gaat het weer over geld
en ik zeg maar steeds dat er met het geld (en de behandeling ervan) iets mis is.
Er is zelfs een financieele crisis, hoeveel bewijs wil je dan hebben......
Maar ik hoor er niets over, alsof de mensen echt liever over "indamming" van de gevolgen willen praten.
Misschien zie ik het wel verkeerd, ik ben ook maar een simpele ziel.
Niet usury is het diepe geheim achter de misstanden. Er is zoiets als het marktmechanisme en is er zoiets als een plat ideologisch wereldbeeld dat uitgaat van dogma's. De dogma's zijn:
1. De enige echte motivatie is egoisme (doe alles onder het motto "Schijt en tering aan de rest").
2. Je bent resultaat gericht (je klauwt als een rotte tering hond naar de euro's, de inhoud van wat je doet interesseerd je geen ruk)
3. De markt heeft altijd gelijk (de markt-efficientie-hypothese) dus als je daar achteraan dentelt zit je altijd goed (we noemen dat vrijheid).
4. Iedereen die dat niet omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, is werkschuw tuig (het enige echte probleem).
5. Iedereen die dat wel omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, behoort tot het superieure deel van de natie, die deugd alles echt begrijpt.
6. In discussie hierover, stel je jezelf zo arrogant en superieur mogelijk op, en zeik je iedereen af met denigrerende ad hominiems.
7. Dit alles maakt je blij (behalve punt 4 natuurlijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 22-11-2011 14:28:52 ]
The view from nowhere.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 11:43:54 #69
341203 3-voud
pi_104669432
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:58 schreef Bobsjoke het volgende:

[..]

Waarom niet?

Elke markt waar teveel balletje balletje spelers en kwakzalvers bezig zijn wordt gesloten of opgeruimd.

Ik ben niet tegen winst maken maar dat moet wel transparant zijn. Je kan bijvoorbeeld ethische plafonds maken (die er nu niet zijn)
Als dat zo zou zijn waren de schappen van de supermarkten half leeg, verdween Nike uit onze sportshops en moet je op straat geopereerd worden. Om er maar 3 te pakken.
pi_104669755
Gisteren heb ik een stuk gezien op uitzending gemist over het Occupy-gebeuren. Ik weet niet van wanneer het was maar het leek me redelijk recent.
In die uitzending komt goed naar voren tegen welke problemen die occupiers aanlopen.

Volgens mij bereiken die mensen meer als ze gewoon thuis slapen en elke dag dat ze kunnen weer terugkomen om te demonstreren. Op deze manier zijn ze met allerlei randdingen bezig en komen ze niet toe aan het daadwerkelijk protesteren.
Ook kweken ze hier weinig begrip mee bij andere burgers, wat ze juist zo erg nodig hebben.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  dinsdag 22 november 2011 @ 11:53:53 #71
116015 SicSicSics
pi_104669765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:22 schreef deelnemer het volgende:
De dogma's zijn:
1. De enige echte motivatie is egoisme (doe alles onder het motto "Schijt en tering aan de rest").
2. Je bent resultaat gericht (je klauwt als een rotte tering hond naar de euro's, de inhoud van wat je doet interesseerd je geen ruk)
3. De markt heeft altijd gelijk (de markt-efficientie-hypothese) dus als je daar achteraan dentelt zit je altijd goed (we noemen dat vrijheid).
4. Iedereen die dat niet omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, is werkschuw tuig.
5. Iedereen die dat wel omarmt en daarvoor iedere ochtend wild enthousiast zijn bed uit springt, behoort tot het superieure deel van de natie die deugd alles echt begrijpt.
6. In discussie hierover, stel je jezelf zo arrogant en superieur mogelijk op, en zeik je iedereen af met denigrerende ad hominiems.
Dit is net zo dom als roepen dat alle Occupiers domme hippies zijn! :D
Fine, fuck you then!
pi_104672300
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 10:42 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik zeg nagenoeg altijd zinnige dingen met keiharde argumenten. Toch vecht je er altijd tegen als een opstandige puber met identiteitscrisis. Blijkbaar is sympathie opbrengen belangrijker dan je zelf toegeeft.
Ik heb nog weinig zinnings gezien van je :) Wel heb ik gezien dat je loze oneliners neer gooid en vragen niet beantwoord. Blijkbaar beschouw jij je wijsheid als iets exclusiefs van jou en welke alleen aangewend dient te worden om op anderen neer te kijken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_104672532
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat klopt, maar punt 4, 5 en 6 zijn in ieder geval in dit topic wel degelijk van toepassing....
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2011 @ 13:26:19 #74
341203 3-voud
pi_104672625
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik heb nog weinig zinnings gezien van je
Omdat het je niet aanstaat.
Das net als een kleuter die niet wel aannemen dat snoepjes slecht voor je tandjes zijn...
pi_104672871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:26 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Omdat het je niet aanstaat.
Das net als een kleuter die niet wel aannemen dat snoepjes slecht voor je tandjes zijn...
Ik stelde een vraag, je weigert categorisch om hem te beantwoorden. Wel tijd voor kinderachtige opmerkingen. Zegt genoeg over je.
pi_104674800
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 11:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:23 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat klopt, maar punt 4, 5 en 6 zijn in ieder geval in dit topic wel degelijk van toepassing....
Het levensgevoel van mensen verschilt. Het is net als pubers, die het niet eens kunnen worden over de vraag wat de mooiste muziek is. Maar deze punten geven redelijk aan, wat ik hier op Fok! veel opgeschoten jonge rechtse mannentjes zie posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 22-11-2011 17:12:37 ]
The view from nowhere.
pi_104724826
Misschien is het maar goed ook dat er een forum is waar links en rechts, tot in het dolle, mee kunnen doen.
Het lijkt een beetje stil te vallen dus nog een keer.....
De Oorzaak
In 1914 was er een groepje mensen die met heel veel beloftes een iets gewijzigd monetair systeempje invoerden. Omdat er 96 jaar niets tegen gedaan is (iedereen die er wat tegen wilde doen ging dood) is de situatie nu (toch echt wel ) overduidelijk op een hele verkeerde manier uit de hand aan het lopen.
We kunnen mensen op de maan zetten dus uitzoeken wat er in die 96 jaar allemaal gebeurt is zou een peuleschil moeten wezen.
Niemand praat erover
pi_104725318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:10 schreef GrapJ het volgende:
Niemand praat erover
Zelfs jij niet. Je maakt er liever een spelletje van, waarin iedereen maar moet raden naar het grote onrecht op basis van jouw hints. Is het niet redelijker dat je gewoon zegt wat je bedoeld? Misschien klopt je redenering niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 23-11-2011 17:42:47 ]
The view from nowhere.
pi_104728810
Ok , ik ben om....het zijn echt niet alleen paupers op het plein.

_O-
  † In Memoriam † woensdag 23 november 2011 @ 19:11:44 #80
341203 3-voud
pi_104729181
quote:
99s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:

_O-
Die rotzooi staat wel allemaal handig bij elkaar op 1 plek...
pi_104729193
quote:

_O-
Die had ik al gepost :P

http://m.at5.nl/artikelen/71970/moeder-kelly-karbodin-doet-oproep

Vermist kind :X
  donderdag 24 november 2011 @ 10:19:14 #82
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104752414
quote:

_O-
wát een randebielen.. mèn :')

ook die droeftoeter die aan het begin tegen die "woordvoerder" :') staat te blèren: "NIET REAGEREN, NIET REAGEREN, ZE VERTELLEN DE WAARHEID NIET, NIET REAGEREN, ZE VERDRAAIEN DE BOEL, NIET REAGEREN, NIET REAGEREN".

Godzijdank zijn ze geen 99%.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_104763161
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zelfs jij niet. Je maakt er liever een spelletje van, waarin iedereen maar moet raden naar het grote onrecht op basis van jouw hints. Is het niet redelijker dat je gewoon zegt wat je bedoeld? Misschien klopt je redenering niet.
Als je de moeite zou doen ALLE posts te lezen zal je weten dat ik alleen maar zeg wat een groot staatsman eerder heeft gezegd. Zijn woorden lijken vervlogen in de wind omdat zijn dood (als een lawine) alle aandacht heeft. Hij heeft de crisis voorspeld en geprobeerd er maatregelen tegen te nemen. Je zou eens moeten proberen te luisteren naar wat er doodgezwegen wordt.
pi_104776563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:57 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Als je de moeite zou doen ALLE posts te lezen zal je weten dat ik alleen maar zeg wat een groot staatsman eerder heeft gezegd. Zijn woorden lijken vervlogen in de wind omdat zijn dood (als een lawine) alle aandacht heeft. Hij heeft de crisis voorspeld en geprobeerd er maatregelen tegen te nemen. Je zou eens moeten proberen te luisteren naar wat er doodgezwegen wordt.
Ik erger me dood aan dit soort argumentatie. Je geeft geen argument maar stelt dat een ander zelf maar op onderzoek moet uitgaan. Dat op basis van een serieus klinkende quote van een historisch figuur. Suggererend: Hier zit stront aan de knikker". De inleiding tot een complot theorie. Natuurlijk wordt er telkens verteld dat je dom bent,als je tekenen aan de wand niet verstaat. Maar uiteindelijk ontbreekt iedere logica, hangt het van associaties en vermoedens aan elkaar, en ontleent het zijn aantrekkingskracht alleen aan 'het erge, het snode' van wat 'slechte mensen' stiekum van plan zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door deelnemer op 24-11-2011 21:05:23 ]
The view from nowhere.
pi_104798673
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 20:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik erger me dood aan dit soort argumentatie. Je geeft geen argument maar stelt dat een ander zelf maar op onderzoek moet uitgaan. Dat op basis van een serieus klinkende quote van een historisch figuur. Suggererend: Hier zit stront aan de knikker". De inleiding tot een complot theorie. Natuurlijk wordt er telkens verteld dat je dom bent,als je tekenen aan de wand niet verstaat. Maar uiteindelijk ontbreekt iedere logica, hangt het van associaties en vermoedens aan elkaar, en ontleent het zijn aantrekkingskracht alleen aan 'het erge, het snode' van wat 'slechte mensen' stiekum van plan zijn.
Ik heb alles nu al drie keer voorgekauwd en de mensen die er echt wat aan willen doen hebben de moeite gedaan te begrijpen wat er aan de hand is. Jij probeert volgens mij de boel te frustreren dus reageer ik niet meer op jouw schrijfsels. Misschien kan je nog wat van Ronnie leren, die geeft ook commentaar maar kan het beargumenteren waardoor het geen gezeik en frustratie is maar een geldig onderdeel van de discussie. Jouw bijdrage is alleen maar bedoelt om te saboteren.
pi_104811363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:20 schreef GrapJ het volgende:

[..]

Ik heb alles nu al drie keer voorgekauwd en de mensen die er echt wat aan willen doen hebben de moeite gedaan te begrijpen wat er aan de hand is.
Welke drie posten in de topics delen bedoel je? Ik heb je alleen "Usery" zien roepen.
The view from nowhere.
pi_105051259
quote:
Ploeg Pownews aangevallen

EINDHOVEN - Een verslaggever en cameraman van het Pownews zijn dondersdag in Eindhoven slaags geraakt met demonstranten van de Occupy-beweging.

De twee waren op het Clausplein om een reportage te maken over de protesten, maar kregen het aan de stok met aanwezige demonstraten. Nadat ze eerst met kuipjes boter waren bekogeld, ontaardde de ruzie in een handgemeen. Het duo werd door een groep van zes demonstranten aangevallen. Volgens Powned heeft verslaggever Thijs Zeeman daarbij klappen gekregen.

De politie moest er uiteindelijk aan te pas komen om de gemoederen tot bedaren te brengen. De omroep heeft aangekondigd aangifte te zullen doen van het incident. Zeeman maakt het goed en zal vanavond in het Pownews verslag doen van de gebeurtenissen.

Tentenkamp

De gemeente Eindhoven maakte vandaag bekend te wachten met de ontruiming van het tentenkamp op het Clausplein tot de uitkomst van een kort geding dat de actievoerders hebben aangespannen. De rechtszaak dient vrijdag volgens de gemeente.

Occupy Eindhoven mocht tot en met dinsdag op het Clausplein blijven staan. De gemeente wees dinsdag een nieuwe plek aan nabij het Centraal Station. De deelnemers aan Occupy vinden die plek onveilig en achteraf.

De gemeente dreigde het kamp donderdagochtend te ontruimen maar de actievoerders stapten naar de rechter. Ze zeggen dat ze te weinig tijd hebben gekregen om te verhuizen.
pi_105051502
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 14:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

*O* 8-)
pi_105051529
Ik vind het maar gaar kamperen, ze hebben nog niks opgelost
Wat groot is begon ooit klein,,
  donderdag 1 december 2011 @ 14:09:37 #90
302853 themole
graaft totaal door.
pi_105051600
Stelletje zeikerds in Eindhoven, ga lekker met je luie werkloze reet naar het stationsplein. Daar staan jullie net iets handiger. :)
Niet altijd serieus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')