100% mee eens.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:37 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Mijn kritisch denkvermogen is goed genoeg ontwikkeld om dat niet klakkeloos aan te nemen. Daarbij ben ik helemaal niet van het dualistische hokjesdenken. Ik kijk wel wat verder dan mijn neus lang is wat dat betreft. Maar als ik echter zie wat er in Utrecht en Amsterdam nog rondloopt wat Occupy betreft kan ik dat helaas niet meer echt serieus nemen.
Nogmaals, ik sta helemaal achter de Occupy gedachte, maar al dat 'linkse' geroeptoeter over hoe slecht het 'rechtse' kabinet wel niet en dat de PVV een fascistische partij is hoort daar in mijn optiek niet bij. Dat is namelijk het punt volgens mij niet.Men moet eens gaan inzien dat links-rechts denken hopeloos verouderd en achterhaald is. En als je daar dna over in discussie wilt gaan, krijg je een grote bek en word je neergezet als een extreem-rechtse fascist (dit is echt gebeurd).
Het doel is een verandering van een systeem; de uitwassen van het kapitalisme. Maar het is hier in Nederland onmogelijk zoiets van de grond te krijgen. Het welvaartspeil is simpelweg te hoog, en slechts de beroepsdemonstranten, beroepswerklozen, krakers, en hippies lijken tijd te hebben voor deze acties. Ze kapen als het ware het de Occupy acties en plakken hun eigen labels erop.
Verder zijn er iets van 10 verschillende werkgroepen waar je je bij kan aansluiten en jouw eigen ideeen voor occupy vorm kan geven , er zijn elke dag vergaderingen , je kan colleges volgen overquote:We voelen, luisteren, praten, nemen waar, denken, doen voorstellen, bespreken, werken samen, lachen, leren, netwerken, communiceren, werken, bouwen en doen een poging om elkaar te begrijpen… En we werken enthousiast … om een oneerlijk systeem te veranderen, we vragen om wetten, methoden en systemen met eerlijke, specifieke en haalbare alternatieven. Ons doel is om het leven op deze planeet een betere plek te maken die werkt, voor al haar inwoners.
Wij creëren met menselijke en moderne digitale netwerken, nieuwe vormen van collectieve kennis, die aanleiding geven tot meer bewustzijn. We ontwikkelen nieuwe manieren om te organiseren, communiceren en te leven. We streven naar een continue ontwikkeling verbetering, actieve participatie, reflectie en analyse, besluitvorming en actie.
Hoe doen we dat allemaal?
We gebruiken hiervoor de openbare ruimte: we nemen onze steden, straten en pleinen in om elkaar te ontmoeten en om samen te werken, openlijk en zichtbaar. We informeren en nodigen iedereen uit om zich bij ons aan te sluiten.
We bespreken problemen, zoeken naar oplossingen en roepen burgers op om actie te voeren. Onze digitale netwerken en ‘tools’ zijn open bronnen; de informatie is online beschikbaar, evenals in onze straten en pleinen.
We organiseren onszelf rondom openbare vergaderingen, het bereiken van beslissingen is een open, democratisch en horizontaal proces. We doen niet aan leiders of hiërarchie.
Aangezien er genoeg werk te doen is, op tal van terreinen, hebben we de taken verdeeld aan de hand van werkgroepen. De werkgroepen opereren onafhankelijk. De werkgroepen zijn platforms voor het collectieve denken, debat en onderzoek over specifieke onderwerpen en taken.
Participatie
De werkgroepen staan open voor iedereen die wil meedoen. Ze houden hun vergaderingen in de openbare ruimte. Ze worden verder allemaal georganiseerd rond de horizontale vergaderingen, maar elke werkgroep stelt collectief zijn eigen ‘modus operandi samen’, dit proces staat permanent open voor verandering en optimalisatie.
General Assembly
Alle belangrijke beslissingen van deze werkgroepen worden vervolgens naar de General Assembly (Algemene vergadering)gebracht voor de beoordeling en bekrachtiging van het voorstel door de beweging als geheel. Vandaar dat, terwijl we het werk efficiënt en onafhankelijk van elkaar doen, het toch horizontaal en gecoördineerd is door onze vergaderingen.
'hartstikke lief'quote:Op donderdag 24 november 2011 18:30 schreef Summers het volgende:
Misschien komt het omdat ik geboren ben in Amsterdam maar ik stoor me niet aan mensen
met andere kleding of haar en ik stoor me ook niet aan een zwerver op beursplein .
Beursplein is een kleine community en het is hartstikke fijn dat een zwerver daar is onder de mensen dan alleen onder een brug bij wijze van , laten we iedereen iets gunnen die het minder heeft .
Iedereen is hartstikke lief en er lopen heel veel mensen die hart hebben voor een goede zaak
en door willen gaan tot het bittere einde en uiteindelijk is dat alles wat telt , minder klagen over andere mensen en meer zelf wat doen want de wereld veranderd niet uit zichzelf .
Verenigen ipv verdelen kom je verder mee , we hebben grotere problemen dan iemand die een zwarte broek aanheeft met een ketting eraan en god verbiede een tattoo of een neusring .
Kom op zeg , iedereen is nodig , als ows zo zou denken was het niet zo groot geworden .
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje .
Echt waar hoor. Ik ga er 2x per week heen met mijn dochtertje. Die mag ze dan even aaien, op ze rijden en soms ook voeren. Hartstikke lief.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:15 schreef Falco het volgende:
[..]
'hartstikke lief'!!!
De relevantie dat je uit Amsterdam komt, ontgaat me totaal!! Occupy had een mooie breed gedragen beweging kunnen zijn, maar als het door figuren uit de rand van samenleving geclaimd wordt, is het een verloren zaak.
quote:Op donderdag 24 november 2011 19:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Echt waar hoor. Ik ga er 2x per week heen met mijn dochtertje. Die mag ze dan even aaien, op ze rijden en soms ook voeren. Hartstikke lief.
Wat de fuck heeft jouw geboortedorp er nou mee te maken. Ik stoor me ook niet aan andere kleding of wat dan ook. Maar... Ach fuck, vergeet het. Als dit echt nog uitgelegd moet worden..quote:Op donderdag 24 november 2011 18:30 schreef Summers het volgende:
Misschien komt het omdat ik geboren ben in Amsterdam maar ik stoor me niet aan mensen
met andere kleding of haar en ik stoor me ook niet aan een zwerver op beursplein .
Hoezo geclaimd ? je kon meedoen vanaf 15 okt en je kan elke dag inspringen en van alles naar je toetrekken en regelen en bedenken , en weet je wat ? je kan ook je eigen bezetting beginnenquote:Op donderdag 24 november 2011 19:15 schreef Falco het volgende:
[..]
'hartstikke lief'!!!
De relevantie dat je uit Amsterdam komt, ontgaat me totaal!! Occupy had een mooie breed gedragen beweging kunnen zijn, maar als het door figuren uit de rand van samenleving geclaimd wordt, is het een verloren zaak.
Ik denk dat zo'n denktank wellicht meer voor elkaar krijgt dan een groepje ongewassen wildkampeerdersquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:47 schreef Gray het volgende:
Positief: Denktank adviseert afschaffing bankiersbonussen
Mensen die goed functioneren en daadwerkelijk een goed bedrijf neerzetten (of dat nou een bank of een autohandel is) mogen daar best voor beloond worden. Ook via een prestatiebonus bij een bepaald behaald omzetdoel.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:47 schreef Gray het volgende:
Positief: Denktank adviseert afschaffing bankiersbonussen
Ja want van dat advies worden ze minder hebberig en willen ze geen macht meer .....quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n denktank wellicht meer voor elkaar krijgt dan een groepje ongewassen wildkampeerders
Schaamteloze propaganda weer Summers. Schaam je diep.quote:
Dat is volgens mij ook precies de reden waarom Occupy niet aanslaat in Nederland. Mensen merken nog te weinig van de verscheidene crises om zich echt ergens druk te gaan maken. En daarbij wordt er met de Hollandse nuchtere 'Doe maar normaal"-kijk gekeken naar de Occupy-mensenquote:Op donderdag 24 november 2011 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als ik eerlijk ben... en dat ben ik... altijd.... dan vind ik Occupy Nederland ook maar een beetje een farce in vergelijking met wat je in de andere landen ziet. Wij Nederlanders hebben het eigenlijk gewoon nog te goed om écht kwaad te zijn.
Dat we aan alle kanten belazerd en uitgeknepen worden, is een feit. Maar zelfs dan hebben we het niet slecht. Jammer dat we niet meer van ons afbijten.
Een leugen is een leugen , schaam jij je dat je zegt dat ik me moet schamen en je het gewoon omdraait terwijl de leugen gruwelijk is maar je vind het makkelijker mij aan te vallen omdat je dequote:Op zondag 27 november 2011 11:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Schaamteloze propaganda weer Summers. Schaam je diep.
quote:The Senate is going to vote on whether Congress will give this president—and every future president — the power to order the military to pick up and imprison without charge or trial civilians anywhere in the world. Even Rep. Ron Paul (R-Texas) raised his concerns about the NDAA detention provisions during last night’s Republican debate. The power is so broad that even U.S. citizens could be swept up by the military and the military could be used far from any battlefield, even within the United States itself.
Ja, Amerikaanse leiders zijn gek.quote:
Die knaap bedoeld te zeggen dat Homeland Security daar niets te zoeken heeft omdat die overheidsinstelling veelal in verband gebracht wordt met terrorisme. Alleen is dat niet zo.quote:Op zondag 27 november 2011 12:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp de tekst niet , wat bedoelt hij Summers?
Het is propaganda omdat er een waarde aan de getoonde foto's wordt meegegeven die belachelijk is. Er vindt geen grote mensenrechtenschending plaats in de VS tegenover de protesters. Dat wil JIJ graag zien omdat je zo graag wil dat jouw beweging onrecht wordt aangedaan. Want dan heb je weer iets om over te zeuren en wordt je 'bevestigd' in je gedachte dat de 1% heel gemeen is tegen de 99%. Het slaat nergens op en het is van een dusdanig simpel doorzienbaar psychologisch niveau dat ik me afvraag of je niet eens naar een psycholoog moet. Je kunt hiermee geholpen worden hoor...quote:Op zondag 27 november 2011 11:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Een leugen is een leugen , schaam jij je dat je zegt dat ik me moet schamen en je het gewoon omdraait terwijl de leugen gruwelijk is maar je vind het makkelijker mij aan te vallen omdat je de
gevolgen van de leugen niet wilt inzien .
Het houdt haar wel 24/7 bezig inderdaad. Dat is op zich al vaag.quote:Op zondag 27 november 2011 12:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het is propaganda omdat er een waarde aan de getoonde foto's wordt meegegeven die belachelijk is. Er vindt geen grote mensenrechtenschending plaats in de VS tegenover de protesters. Dat wil JIJ graag zien omdat je zo graag wil dat jouw beweging onrecht wordt aangedaan. Want dan heb je weer iets om over te zeuren en wordt je 'bevestigd' in je gedachte dat de 1% heel gemeen is tegen de 99%. Het slaat nergens op en het is van een dusdanig simpel doorzienbaar psychologisch niveau dat ik me afvraag of je niet eens naar een psycholoog moet. Je kunt hiermee geholpen worden hoor...
Aha, ik begreep er echt niets van.quote:Op zondag 27 november 2011 12:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die knaap bedoeld te zeggen dat Homeland Security daar niets te zoeken heeft omdat die overheidsinstelling veelal in verband gebracht wordt met terrorisme. Alleen is dat niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |