Deadline is idd 24dec,mijn verjaardag, en dan komen mijn broer en zussen eten. Mijn broer heeft het huis nog niet gezien, alleen op een paar gsm fotos. Mijn zussen zijn wel al eens gepasseerd toen het dak er nog maar net op lag, maar zij volgen het wel een beetje op facebook. Benieuwd wat ze ervan vinden.
En of ik het over 10 jaar opnieuw zou doen? We hebben het huis gekocht om dat er jarenlang aan te verbouwen is, indien gewenst. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar we zouden dit huis alleen maar inruilen voor een herenhuis dat nog afgelegener ligt.
@kentekenplaat: een ondervloer dient om inperfecties van de ondergrond op te vangen. de ondergrond is hier anhydriet gietchappe die hier over de hele
oppervlakte pas en vlak is, niet de minste afwijking. Daarom heb ik voor anhydriet gekozen. Met een cementchappe zou het niet mogelijk zijn om op zon groot oppervlak een volledig vlakke houten vloer te krijgen, wat nodig is omdat de vloer glanst. Imperfecties in de vloer zijn dan direct zichtbaar in de reflecties. Wel nodig: anhydrietprimer voor hechting van de lijm.
De totale vloeropbouw: zavel, 15cm vezelgewapende beton, 8cm PU isolatie, 6-8cm anhydriet en 15mm parket. Het is dus niet merkwaardig dat de vloer beneden het duurste van de gehele verbouwing is.
De stabiliteit van een tegelvloer, slijtgedrag van hardhout, de warmte van hout onder de voetjes en de uitstraling die wijzigt afhankelijk van de belichting. Niet ieders smaak, maar zeker de smaak van de gemiddelde houtliefhebber. Nog even ter herinnering: nu ziet de vloer er zeer afgelikt uit, maar onder invloed van slijtage zal die mooi doorleefd worden. Nog 10 jaar geduld daarvoor
[ Bericht 20% gewijzigd door MMach op 05-12-2011 11:09:15 ]