Ehh, nee.quote:
Interessant! Hoe moet ik die koersdata lezen als ik bijvoorbeeld geinteresseerd ben in futures en opties en waar kan ik de settlement informatie vinden?quote:Op maandag 4 juni 2012 10:37 schreef PiRANiA het volgende:
https://glbse.com/
Bitcoin Stock Exchange
Shares, Bonds, Futures, Options and more.
Geen idee, ik heb niet lang op die site gekeken, ik link alleen in dit gevalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:48 schreef Arkai het volgende:
[..]
Interessant! Hoe moet ik die koersdata lezen als ik bijvoorbeeld geinteresseerd ben in futures en opties en waar kan ik de settlement informatie vinden?
Ik denk dat banken (in ieder geval de Nederlandse) hier nog te veel voor achterlopen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:00 schreef Zapato het volgende:
FOK!-vrienden, mooi nieuws vandaag over dat virtuele geld. Iemand enig idee of Nederlandse banken hier al mee bezig zijn?
Huurmoordenaarsquote:Op zondag 17 juni 2012 23:31 schreef LXIV het volgende:
Kun je nu al ergens echt iets kopen (niet iets virtueels) voor bitcoin?
Jep: huis- tuin- en keukentroep, kleding, sportartikelen, drugs, domeinnnamen, webhosting / serverruimte, mensen die hun diensten aanbieden voor bitcoins (programmeurs, designers, fotografen, coaches, advocaten, webcamgirls), bloemen (+bezorgen), muziek, films, games, boeken, "alles" (via ebay achtige veiling sites die bitcoins gebruiken) en nog veel meer.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:31 schreef LXIV het volgende:
Kun je nu al ergens echt iets kopen (niet iets virtueels) voor bitcoin?
quote:http://www.marketwatch.co(...)rocessing-2012-06-26
During the past 24 hours, BitPay Inc ( https://bit-pay.com ) has set a new record for internet payment processing with the new bitcoin digital currency. The majority of the sales were generated by Butterfly Labs, a merchant in Kansas City, with the much-anticipated release of their new ASIC cryptographic processors.
BitPay was chosen by Butterfly Labs ( http://butterflylabs.com ) to be the exclusive online payment processor for this new product line, beating out PayPal and Dwolla for the exclusive rights for internet payment processing.
"We chose BitPay because our customers want to pay us quickly from all corners of the world, and the BitPay service is the most efficient and lowest-risk way to collect cross-border internet payments," says Nasser Gh Moeini, the CTO at Butterfly Labs.
The orders and payments arrived from 17 different countries, including Belgium, Russia, Finland, Poland, and the Phillippines. From launch time at 6:45 pm ET on Saturday, within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments, shattering its previous record of $31,000 in a single day.
Zoek de wiki even op. Er is een wiki met videokaarten en corrensponderende hash-waarden. Die kan je uitzetten tegenover de winsten in een pool, en die winsten tegenover de wisselkoers. dan weet je of het voor jou interessant is.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:36 schreef MrBaas het volgende:
Ik vind dit erg interessant! Ik heb een 7850 Sapphire HD 2gb videokaart. Kan ik hiermee een beetje (goed) minen?
Heb natuurlijk al gekeken maar mijn videokaart staat er niet bijquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zoek de wiki even op. Er is een wiki met videokaarten en corrensponderende hash-waarden. Die kan je uitzetten tegenover de winsten in een pool, en die winsten tegenover de wisselkoers. dan weet je of het voor jou interessant is.
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparisonquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:55 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Heb natuurlijk al gekeken maar mijn videokaart staat er niet bij
Oh, nu wel! Het is misschien een maand geleden dat ik gekeken had en toen stond hij er niet bij.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
Minen met een 9800GTX+ is echt totaal nutteloos, als ik zo bescheiden mag zijn.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:57 schreef ScarFace- het volgende:
Tja, ik mine ook gewoon met mijn 9800GTX+.
De computer staat toch al 24/7 aan, het verschil tussen een idle en max vermogen is 100watt ofzo.
Al is het maar om het concept te steunen, eraan mee te doen. Leuk. Weer eens wat nieuws.
F@H draait ook(24/7) op mn PS3, al is het maar om het concept te steunen.
De stanford universiteit heeft er al meerdere "vonsten" door behaald.
Ik heb hier niet echt verstand van, heb je misschien een linkje naar een tutorial ofzo? Liefst nederlands.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
Komt in de buurt van een HD5870
Gebruik sowieso CGMiner.
Is wat werk om in te stellen maar hij regelt alles, incl. voltages, overklok, fanspeed én hashen.
Niet in Nederlands, wel het officiële topic waar ik ook alle info vandaan haal.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:59 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik heb hier niet echt verstand van, heb je misschien een linkje naar een tutorial ofzo? Liefst nederlands.
heb een keer wat geprobeerd, aangemeld bij een pool (weet niet welke) en proberen te minen, ik kon alleen mijn cpu selecteren als miner dus dat ging heel langzaam. Had het opgegeven na een paar uur.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niet in Nederlands, wel het officiële topic waar ik ook alle info vandaan haal.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0
Sowieso handig om je eerst in te lezen op dat forum.
Koeling van je videokaart moet sowieso wel richting de 70% staan om onder de 80 graden te blijven.
Heb je je al aangemeld bij een pool?
Jup, dat bedoel ik... Schiet niet opquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:03 schreef ScarFace- het volgende:
Ik gebruik GUI miner in CUDA mode. Zo'n 40MH/sec
1 | start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o pool.poolnaam.com:8337 -u gebruikersnaam -p wachtwoord -I 10 -d 0 --gpu-memclock 300 --gpu-engine 900 --gpu-fan 60 --gpu-vddc 1.1 |
Hoe maak je een miner.bat aan op je desktop?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
CGMiner:
[ code verwijderd ]
Je downloadt CGminer, die pak je uit in de map C:\CGMINE
Vervolgens maak je een miner.bat aan op je desktop en daar zet je bovenstaande code in.
Dan pas je de poolnaam en poort aan naar jouw pool.
Vul vervolgens op de plek van "gebruikersnaam" jouw gebruikersnaam in van je machine die je hebt aangemaakt in de pool en met het "wachtwoord" dat je erbij hebt.
maak een nieuw tekstdocument en hernoem de .txt naar .batquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:15 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Hoe maak je een miner.bat aan op je desktop?
ah, das niet moeilijk! Thanks!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
maak een nieuw tekstdocument en hernoem de .txt naar .bat
Er zijn een hoop goede pools.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:12 schreef MrBaas het volgende:
Wat is een goede pool? Ik ben bang dat als ik begin te googlen ik alleen maar reclamepraatjes ga vinden ipv een betrouwbare pool.
Nja, ik begrijp het niet allemaal dus ben snel bang dat ik iets verkeerds doe. Heb ook niet echt verstand van overclocken. Ik weet wel wat het is maar niet hoe het precies werkt. Welke codes moet ik gebruiken als ik het veilig en simpel wil houden in het .bat bestandje?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:25 schreef MaGNeT het volgende:
CGMiner is wel wat werk om uit te zoeken maar omdat het alles regelt, incl. overklok van je videokaart (en voltages indien mogelijk) heb je geen andere tools meer nodig.
1 mapje, 1 batchbestand en je bent klaar!
Geen geklooi met Afterburner of andere tools, je kan zelfs een target-temperatuur instellen zodat hij even stopt met minen als je kaart te warm wordt.
Echt, de opties zijn teveel om op te noemen dus voor alle opties verwijs ik je naar de readme.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:28 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Nja, ik begrijp het niet allemaal dus ben snel bang dat ik iets verkeerds doe. Heb ook niet echt verstand van overclocken. Ik weet wel wat het is maar niet hoe het precies werkt. Welke codes moet ik gebruiken als ik het veilig en simpel wil houden in het .bat bestandje?
1 | start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o pool.poolnaam.com:8337 -u gebruikersnaam -p wachtwoord -I 10 -d 0 --gpu-fan 60 --gpu-memclock 300 |
Oke, dus dat GPU memclock/GPU engine hoef ik niet persee in te vullen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Je houdt dan maar 3 gegevens over die je zelf moet invullen:
- poolnaam
- gebruikersnaam voor je machine
- wachtwoord voor je machine
Nee, alleen als je je videokaart wil tweaken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:30 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Oke, dus dat GPU memclock/GPU engine hoef ik niet persee in te vullen?
Ik ben me aan het aanmelden bij BTCMine.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, alleen als je je videokaart wil tweaken.
Oh wacht, die GPU memclock wel laten staan! Foutje! Want die moet naar 300 omlaag!
Maar dat kan je letterlijk zo overnemen, aangezien die waarde goed staat op 300.
Bij welke pool zit je? Dan zoek ik de poolnaam en poortnummer voor je op
Ah, mijn eerste pool ooitquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:33 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik ben me aan het aanmelden bij BTCMine.
1 | -o http://btcmine.com:8332 |
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, mijn eerste pool ooit
Ik heb ff een nieuw wachtwoord aangevraagd, dan log ik weer 's ff in
Ohquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn activatiemail wil maar niet komen. Het kan een half uur duren stond er
1 | -o http://btcmine.com:8332 |
Check je spam-map! Daar kwam mijn mail terecht zojuistquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:39 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Mijn activatiemail wil maar niet komen. Het kan een half uur duren stond er
haha, had eerst een account gemaakt voor mijn ziggo email. Toen las ik dat je het beste Gmail kon gebruiken dus had ik daarvoor ook een account aangemaakt. Kreeg ik daar ook geen mail op. Na jouw tip over de spambox meteen gekeken en hij zat er inquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Check je spam-map! Daar kwam mijn mail terecht zojuist
Mooiquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:43 schreef MrBaas het volgende:
[..]
haha, had eerst een account gemaakt voor mijn ziggo email. Toen las ik dat je het beste Gmail kon gebruiken dus had ik daarvoor ook een account aangemaakt. Kreeg ik daar ook geen mail op. Na jouw tip over de spambox meteen gekeken en hij zat er in(van ziggo niets... van gmail wel dus
)
Heb een miner aangemaakt, gebruikersnaam: mrbaas_1 wachtwoord: abc123quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mooi
Onder "miners" maak je straks een miner aan.
[ afbeelding ]
Oké, dat moet lukkenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:48 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Heb een miner aangemaakt, gebruikersnaam: mrbaas_1 wachtwoord: abc123
Ik ga het nu ff in de code zetten
1 | start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o http://btcmine.com:8332 -u mrbaas@mrbaas_1 -p abc123 -I 10 -d 0 --gpu-fan 60 --gpu-memclock 300 |
Ziet er goed uit!quote:
Ja, is al gebeurd. Heb het .bat bestandje op mijn bureaublad gezet en ik ga er nu op klikkenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Heb je cgmine al uitgepakt in c:\cgmine ?
Ik heb jouw regel hier ingevoerd en ben al voor jou aan het minen, dus het werktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:54 schreef MrBaas het volgende:
hhm, toch iets niet goed gegaan met uitpakken. Ik kreeg een melding dat hij iets van cgminer.exe niet vond. Ik heb de map verwijderd en ga nu opnieuw uitpakken.
Haha, bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb jouw regel hier ingevoerd en ben al voor jou aan het minen, dus het werkt
Heb je wel bestanden staan in c:\cgmine of staat daar nog weer een map onder?
Anders moet je ff alle bestanden uit die map even knippen en plakken naar c:\cgmine
Oh grappig, hier doet hij het wel al voor jouquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:59 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Haha, bedankt
Maar..
Nee, dat had ik al geprobeerd en ook dan doet hij het niet
Heb je de Linux versie gedownload zeker?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:00 schreef MrBaas het volgende:
Ik zie trouwens ook helemaal geen .exe bestand staan in de map
Waar heb jij cgmine gedownload ?
Volgens mij wel dan, had deze gepakt: http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/cgminer-2.4.3.tar.bz2quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je de Linux versie gedownload zeker?
Dit is de laatste voor Windows:
http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/cgminer-2.4.3-win32.zip
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:01 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Volgens mij wel dan, had deze gepakt: http://ck.kolivas.org/apps/cgminer/cgminer-2.4.3.tar.bz2
Klopt, ze gaan er vanuit dat je Linux draait, tenzij Windows...quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:04 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Hoe moest ik dat wetenStaat er toch nergens bij
?
Als er "accepted" staat met een lange willekeurige code er achter dan is het werk wat hij doet "goedgekeurd en geaccepteerd" door de pool.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:07 schreef MrBaas het volgende:
Mijn fans beginnen geluid te maken dus volgens mij doet ie het. Er staat ook allemaal info op het zwarte schermpje.
Ja, staat erquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als er "accepted" staat met een lange willekeurige code er achter dan is het werk wat hij doet "goedgekeurd en geaccepteerd" door de pool.
52 graden celcius, bij hoeveel graden moet ik actie ondernemen?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als er "accepted" staat met een lange willekeurige code er achter dan is het werk wat hij doet "goedgekeurd en geaccepteerd" door de pool.
Let ook op je temperatuur (GPU 0: xx.xC)
Die zou voor lange duur toch maximaal wat rond de 75 graden moeten blijven, wordt hij hoger dan zou je die 60 in de gpu-fan wat moeten verhogen.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:09 schreef MrBaas het volgende:
[..]
52 graden celcius, bij hoeveel graden moet ik actie ondernemen?
Rond de 250quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die zou voor lange duur toch maximaal wat rond de 75 graden moeten blijven, wordt hij hoger dan zou je die 60 in de gpu-fan wat moeten verhogen.
Hoeveel Mh/s haal je? Hier 340.
Oké, dat is eerst wel prima.quote:
dankje dankje dankjequote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oké, dat is eerst wel prima.
Als het stabiel draait, de kaart niet te warm wordt na enkele uren en je wil meer, dan kan je de kaart nog iets overklokken. Maar als het hobby is kan je het ook zo laten
Je gaat nu iig al 6,25x sneller dan ScarFace z'n 9800GTX+![]()
Ik sluit nu af hier! Veel plezier er mee!
Er kan nog meer, zoals back-up pool enzo (als deze er uit ligt) maar dan moet je zelf maar wat lezen
Dan loopt CGMiner vast en koelt hij vanzelf weer af, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:16 schreef MrBaas het volgende:
[..]
dankje dankje dankje
Nog een vraagje, hopelijk lees je hem nog.. Hoe weet ik zeker dat mijn gpu vannacht niet oververhit raakt?
oke, ik kan gpu fan nu ook gewoon op 100 zetten, toch? Is dat niet het beste voor de gpu?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:20 schreef MaGNeT het volgende:
--temp-target 75 --auto-fan
Die toevoegen op de plek waar --gpu-fan 60 nu staat.
--gpu-fan 60 vervalt dan...
Dan regelt hij de fans zo dat de temp nooit boven de 75 graden komt.
Als je dat te warm vindt, kan je het ook op 70 zetten.
Dat is veilig genoeg, kunnen ze prima hebben.
Dan slijt je fan wel onnodig snel.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:25 schreef MrBaas het volgende:
[..]
oke, ik kan gpu fan nu ook gewoon op 100 zetten, toch?
1 | --temp-target 75 --auto-fan |
Met 1800MHash/sec haal je 1 BTC binnen per 24 uur.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel geld (in euro's) kun je nu delven in 24 uur? En hoeveel extra stroomkosten brengt dat met zich mee in Nederland? Is dat rendabel of niet?
Het lijkt me wel leuk om zo'n systeem te bouwen op zonne-energie. Dan kun je zonlicht omzetten in bitcoin en dan weer in euro's. Dat lijkt me leuk vanwege het principe.
Zoek hier je videokaart en kijk hoeveel Mhash/s die haalt: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardware_Comparisonquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef MrBaas het volgende:
Ik mine in de BTCMine pool met CGMiner. Heeft het zin als ik steeds tussendoor 1 of 2 uurtjes mine? Of krijg je pas bitcoins als je een langere tijd aan het minen bent?
Ik bedoel: Als ik nu de miner aanzet, vervolgens anderhalf uur tv ga kijken en dan de miner weer uitzet, heeft het minen dan wel nut gehad of had ik net zo goed de computer uit kunnen zetten?
Dat is mijn vraag niet ..quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:09 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Zoek hier je videokaart en kijk hoeveel Mhash/s die haalt: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardware_Comparison
Kijk hier wat de koers van de bitcoin is:
https://mtgox.com/.
Vul hier je Mhash/s en de koers van de bitcoin in en zie hoeveel je verdient als je je videokaart full-time laat draaien bij deze moeilijkheidsgraad:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Bepaal dan zelf of je het de moeite waard vind.
Ligt er aan hoe je 'nut' opvatquote:
Oke, dat bedoel ikquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:47 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je 'nut' opvatMaar met 600 mhash/s rond ik ongeveer elke 10 seconde een share af. En je krijgt vanuit de pool een beloning op basis van het aantal shares dat je voldoet. Dus voor een uur aan laten staan heeft zin, alleen krijg je daar met een videokaart die 150 mhash/s draait ongeveer 0,00375 bitcoin voor..
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:04 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp dit scherm niet helemaal. Wat staat hier nou precies?
Ik heb de minimum payout op 0,01 bitcoin staan.
[ afbeelding ]
Ty, ik heb hem op 0,01 staan omdat ik eens een uitbetaling wil ontvangenquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).
Unconfirmed is wat wel al verdiend is maar nog in de wachtrij staat voor controle (dat is het veiligheidsyssteem van bitcoin).
Confirmed is wat bevestigd is. Dit duurt tot er X blocks gevonden zijn (staat wel ergens bij uitleg).
0,01 uitbetalen is wat laag dus ik zou het op minimaal 0,1 zetten
24 uur nadat ik het minen heb aangezet is er nog steeds niets geconfirmed. Hoelang duurt dat nogquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).
Unconfirmed is wat wel al verdiend is maar nog in de wachtrij staat voor controle (dat is het veiligheidsyssteem van bitcoin).
Confirmed is wat bevestigd is. Dit duurt tot er X blocks gevonden zijn (staat wel ergens bij uitleg).
0,01 uitbetalen is wat laag dus ik zou het op minimaal 0,1 zetten
Nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel geld (in euro's) kun je nu delven in 24 uur? En hoeveel extra stroomkosten brengt dat met zich mee in Nederland? Is dat rendabel of niet?
Als je van omslachtig houd is dat een optie. Minder omslachtig is je zonnecellen op je huis aansluiten en die energie te gebruiken in plaats van het in te kopen. De besparing op je energierekening is dan je "zonlicht - euro" conversie.quote:lijkt me wel leuk om zo'n systeem te bouwen op zonne-energie. Dan kun je zonlicht omzetten in bitcoin en dan weer in euro's. Dat lijkt me leuk vanwege het principe.
Je kan hier zien welke blokken er al "geconfirmed" zijn, dat is na 120 bevestigingen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:25 schreef MrBaas het volgende:
[..]
24 uur nadat ik het minen heb aangezet is er nog steeds niets geconfirmed. Hoelang duurt dat nog?
Hoeveel later?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef MrBaas het volgende:
Steeds als ik stop met minen blijft mijn ventilator op de zelfde snelheid doordraaien. Ook als ik de computer uitzet en later opnieuw opstart...
Hij hoort op dat tempo te blijven doordraaien tot je 'm afsluit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef MrBaas het volgende:
Steeds als ik stop met minen blijft mijn ventilator op de zelfde snelheid doordraaien. Ook als ik de computer uitzet en later opnieuw opstart...
Ook als ik hem opnieuw opstart gaat hij weer hard ventileren, terwijl de temperatuur maar iets van 30 graden is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij hoort op dat tempo te blijven doordraaien tot je 'm afsluit.
Na een herstart zou het moeten zakken.
Noodoplossing is anders om je fansnelheid in "cgminer.bat" aan te passen met die automatische regeling en dan direct na het starten de "cgminer" weer af te sluiten, omdat hij nog stil is als hij net start.
Mjah zelfde zou je kunnen roepen van de hele Formule 1quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef LXIV het volgende:
Het is verder wel een enorme verspilling van energie, als duizenden mensen hiermee bezig zijn wereldwijd. Dan gebruik je die rekenkracht beter om eiwitten te buigen ofzo.
Net zoals dat breken van die 56-bits RCA-sleutel. Daar zijn ook vele Gigawatturen aan energie aan verstookt. Om uiteindelijk inderdaad dan een sleutel van een paar karakters te vinden.
Toch denk ik dat er meer mensen plezier hebben aan F1 dan aan bitcoin momenteel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah zelfde zou je kunnen roepen van de hele Formule 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |