Met 1800MHash/sec haal je 1 BTC binnen per 24 uur.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel geld (in euro's) kun je nu delven in 24 uur? En hoeveel extra stroomkosten brengt dat met zich mee in Nederland? Is dat rendabel of niet?
Het lijkt me wel leuk om zo'n systeem te bouwen op zonne-energie. Dan kun je zonlicht omzetten in bitcoin en dan weer in euro's. Dat lijkt me leuk vanwege het principe.
Zoek hier je videokaart en kijk hoeveel Mhash/s die haalt: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardware_Comparisonquote:Op woensdag 27 juni 2012 13:48 schreef MrBaas het volgende:
Ik mine in de BTCMine pool met CGMiner. Heeft het zin als ik steeds tussendoor 1 of 2 uurtjes mine? Of krijg je pas bitcoins als je een langere tijd aan het minen bent?
Ik bedoel: Als ik nu de miner aanzet, vervolgens anderhalf uur tv ga kijken en dan de miner weer uitzet, heeft het minen dan wel nut gehad of had ik net zo goed de computer uit kunnen zetten?
Dat is mijn vraag niet ..quote:Op woensdag 27 juni 2012 14:09 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Zoek hier je videokaart en kijk hoeveel Mhash/s die haalt: https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardware_Comparison
Kijk hier wat de koers van de bitcoin is:
https://mtgox.com/.
Vul hier je Mhash/s en de koers van de bitcoin in en zie hoeveel je verdient als je je videokaart full-time laat draaien bij deze moeilijkheidsgraad:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Bepaal dan zelf of je het de moeite waard vind.
Ligt er aan hoe je 'nut' opvatquote:
Oke, dat bedoel ikquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:47 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je 'nut' opvatMaar met 600 mhash/s rond ik ongeveer elke 10 seconde een share af. En je krijgt vanuit de pool een beloning op basis van het aantal shares dat je voldoet. Dus voor een uur aan laten staan heeft zin, alleen krijg je daar met een videokaart die 150 mhash/s draait ongeveer 0,00375 bitcoin voor..
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).quote:Op woensdag 27 juni 2012 16:04 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp dit scherm niet helemaal. Wat staat hier nou precies?
Ik heb de minimum payout op 0,01 bitcoin staan.
[ afbeelding ]
Ty, ik heb hem op 0,01 staan omdat ik eens een uitbetaling wil ontvangenquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).
Unconfirmed is wat wel al verdiend is maar nog in de wachtrij staat voor controle (dat is het veiligheidsyssteem van bitcoin).
Confirmed is wat bevestigd is. Dit duurt tot er X blocks gevonden zijn (staat wel ergens bij uitleg).
0,01 uitbetalen is wat laag dus ik zou het op minimaal 0,1 zetten
24 uur nadat ik het minen heb aangezet is er nog steeds niets geconfirmed. Hoelang duurt dat nogquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De "estimated bounty" is wat men verwacht wat je per 24 uur gaat verdienen, gebasseerd op de snelheid (loopt nog op omdat je net gestart bent).
Unconfirmed is wat wel al verdiend is maar nog in de wachtrij staat voor controle (dat is het veiligheidsyssteem van bitcoin).
Confirmed is wat bevestigd is. Dit duurt tot er X blocks gevonden zijn (staat wel ergens bij uitleg).
0,01 uitbetalen is wat laag dus ik zou het op minimaal 0,1 zetten
Nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:48 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel geld (in euro's) kun je nu delven in 24 uur? En hoeveel extra stroomkosten brengt dat met zich mee in Nederland? Is dat rendabel of niet?
Als je van omslachtig houd is dat een optie. Minder omslachtig is je zonnecellen op je huis aansluiten en die energie te gebruiken in plaats van het in te kopen. De besparing op je energierekening is dan je "zonlicht - euro" conversie.quote:lijkt me wel leuk om zo'n systeem te bouwen op zonne-energie. Dan kun je zonlicht omzetten in bitcoin en dan weer in euro's. Dat lijkt me leuk vanwege het principe.
Je kan hier zien welke blokken er al "geconfirmed" zijn, dat is na 120 bevestigingen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 00:25 schreef MrBaas het volgende:
[..]
24 uur nadat ik het minen heb aangezet is er nog steeds niets geconfirmed. Hoelang duurt dat nog?
Hoeveel later?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef MrBaas het volgende:
Steeds als ik stop met minen blijft mijn ventilator op de zelfde snelheid doordraaien. Ook als ik de computer uitzet en later opnieuw opstart...
Hij hoort op dat tempo te blijven doordraaien tot je 'm afsluit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:32 schreef MrBaas het volgende:
Steeds als ik stop met minen blijft mijn ventilator op de zelfde snelheid doordraaien. Ook als ik de computer uitzet en later opnieuw opstart...
Ook als ik hem opnieuw opstart gaat hij weer hard ventileren, terwijl de temperatuur maar iets van 30 graden is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij hoort op dat tempo te blijven doordraaien tot je 'm afsluit.
Na een herstart zou het moeten zakken.
Noodoplossing is anders om je fansnelheid in "cgminer.bat" aan te passen met die automatische regeling en dan direct na het starten de "cgminer" weer af te sluiten, omdat hij nog stil is als hij net start.
Mjah zelfde zou je kunnen roepen van de hele Formule 1quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef LXIV het volgende:
Het is verder wel een enorme verspilling van energie, als duizenden mensen hiermee bezig zijn wereldwijd. Dan gebruik je die rekenkracht beter om eiwitten te buigen ofzo.
Net zoals dat breken van die 56-bits RCA-sleutel. Daar zijn ook vele Gigawatturen aan energie aan verstookt. Om uiteindelijk inderdaad dan een sleutel van een paar karakters te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |