Interessantquote:Banks get ready for virtual cash
Leading financial institutions and experts are betting that virtual currencies such as those used in video games will become mainstream tender in the real world within three to five years.
HSBC’s global head of e-channels strategy and innovation, Andrew Davis, says his bank is gearing up under the assumption that virtual currencies would soon become a normal way of buying goods and services.
The rise of virtual currencies would signal a leap forward in the way people conduct transactions, while further blurring the line between online and real world retail shopping.
Where traditional currencies such as the Australian dollar are guaranteed by governments, virtual currencies such as BitCoin often have no central organising groups or value.
But despite the risks, usage is rising.
“We have a planning assumption that virtual currencies will become mainstream in three to five years,” Mr Davis said. “One of the reasons why we need to reach a view two to four years out is to influence our decisions around enterprise architecture, because it doesn’t change very often.
“How people place value on things won’t just be with hard currency in the future and we’re already seeing micro-currencies emerge around the world.”
Dit dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
95% van het "geld" van banken is nu al virtueel... Ik zie banken juist NOOIT iets als bitcoins gebruiken, stomweg omdat ze dan geen geld meer uit hun hoge hoed kunnen toveren scheppen.
Egoïstisch stuk vreten dat geld van anderen claimt, dat ben je.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:38 schreef stopnaald het volgende:
Noem mij maar ouderwets, maar ik heb hier dus absoluut geen vertrouwen in. Bovendien hebben we door de diverse krediet/banken/euro-crisissen kunnen ontdekken, dat vanuit het grootkapitaal of de bankensector, geen enkele oplichtingstactiek of -techniek te min is om gebruikt te worden om de rest van de mensen leeg te zuigen.
Er IS geen crisis. Er is een abject foute verdeling van het bestaande geld. En NEE geen enkele bankier is zoveel geld waard, als de verschillende bonussen die (helaas nog steeds) worden uitgekeerd.
Aan de andere kant: 0% risico op een bankrun als het überhaupt niet eens mogelijk is om je geld van de bank af te halen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:37 schreef RemcoDelft het volgende:
95% van het "geld" van banken is nu al virtueel... Ik zie banken juist NOOIT iets als bitcoins gebruiken, stomweg omdat ze dan geen geld meer uit hun hoge hoed kunnen toveren scheppen.
Juist een veel groter risico op een bank run.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aan de andere kant: 0% risico op een bankrun als het überhaupt niet eens mogelijk is om je geld van de bank af te halen.
"Er IS geen crisis. ".quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:38 schreef stopnaald het volgende:
Noem mij maar ouderwets, maar ik heb hier dus absoluut geen vertrouwen in. Bovendien hebben we door de diverse krediet/banken/euro-crisissen kunnen ontdekken, dat vanuit het grootkapitaal of de bankensector, geen enkele oplichtingstactiek of -techniek te min is om gebruikt te worden om de rest van de mensen leeg te zuigen.
Er IS geen crisis. Er is een abject foute verdeling van het bestaande geld. En NEE geen enkele bankier is zoveel geld waard, als de verschillende bonussen die (helaas nog steeds) worden uitgekeerd.
En er is geen hongersnood in Afrika, slechts een abject foute verdeling van het bestaande voedsel?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:38 schreef stopnaald het volgende:
Er IS geen crisis. Er is een abject foute verdeling van het bestaande geld.
Er was geen watersnoodramp in 1953, slechts een abject foute verdeling van het bestaande water.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:14 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
En er is geen hongersnood in Afrika, slechts een abject foute verdeling van het bestaande voedsel?
Je moet eens verder lezen, er is een verkeerde deling van het geld en dat is ook zo.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:11 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
"Er IS geen crisis. ".
Wat heb jij gerookt dan?
Argument van niets. Zie hierboven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je moet eens verder lezen, er is een verkeerde deling van het geld en dat is ook zo.
En wat staat er tegenover goud dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:30 schreef Pakspul het volgende:
Helemaal geen bezit meer hebbenIk twijfel al zwaar over de euro, want volgens mij staat daar al amper goud tegen over, maar hier staat helemaal niets tegen over.
En fraude gevoeliger.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:13 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
En wat staat er tegenover goud dan?
Bitcoins is net zoiets als goud. Maar dan handiger, sneller, makkelijker, veiliger, goedkoper (qua transport, opslag, transactie, etc), milieuvriendelijker, en backupbaarder.
Bitcoins fraudegevoeliger dan goud? Hoe dan precies?quote:
Dit is nou precies de reden (of één van de redenen) waarom Bitcoin zoveel voordelen biedt t.o.v. ouderwetse valuata (zoals de euro en dollar), waar banken macht en controle over hebben en onbegrensd uit het niets kunnen toveren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:38 schreef stopnaald het volgende:
Inderdaad. In combinatie met onze zuid Europese vrienden zie ik dit plan niet zo zitten eigenlijk.quote:
Welk "plan" precies?quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:15 schreef ShaoliN het volgende:
En fraude gevoeliger.
Inderdaad. In combinatie met onze zuid Europese vrienden zie ik dit plan niet zo zitten eigenlijk.
Juist met bitcoins waren die Zuid Europese toestanden helemaal niet mogelijk geweest.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:36 schreef Jace_TBL het volgende:
Bitcoins fraudegevoeliger dan goud? Hoe dan precies?
Dat zou dus het einde betekenen voor mensen zoals mij die af en toe nog eens wat verdienen in de handel. Juist omdat we nu links en rechts kunnen sjoemelen kunnen veel kleine bedrijven het nog overleven. Als dit voordeeltje wegvalt dan kan ik nu al voorspellen dat de helft van de horeca over de kop gaat.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Interessant.
• Er is ook een reeks over virtueel geld op FOK!: Topicreeks: AEX: Bitcoin
• En een topic over de belastingdienst icm bitcoin: Bitcoins en belastingdienst
Wat denken jullie? Ik zie de toekomst wel met bitcoins of iets vergelijkbaars.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |