abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106405769
Hallo,

Via Mt. Gox bitcoins kopen en verkopen heb ik flink wat winst kunnen maken, zodoende dat ik in een vrije korte periode bitcoins bij elkaar heb kunnen sparen met een waarde van 5000-10.000 euro. Uiteraard zou ik dit geld graag op mijn bankrekening willen storten voor als de bitcoin waarde ineens stevig zou dalen, of als er iets anders zou gebeuren.

Wat ik me nou af vroeg is of ik het zo kan storten zonder dat ik problemen krijg. Of moet ik het aangeven bij de belastingdienst? Nou is het dus niet zo dat ik duizenden euro's aan contant geld ineens op mijn bankrekening stort, wat een stuk vreemder zou wezen. Of zou dit pas een probleem worden als ik bijv om de maand ineens 5000 euro zou storten?

Alvast bedankt :)

Groeten
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:39:35 #2
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_106406055
Hoe oud ben je?
pi_106406056
Wat zei de belastingtelefoon toen je ze belde?
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:39:45 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_106406062
De belastingdienst controleert standaard niet zomaar je bankrekening. Maar je moet het wel opgeven als inkomsten, dus het kan belast worden,
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:46:13 #5
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_106406349
Vertel eerst eens hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
pi_106406401
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_106406451
quote:
10s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:46 schreef Treces het volgende:
Vertel eerst eens hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.
Simpel, je opent een account bij MtGox, stort er wat centjes heen en koopt Bitcoins als ze laag staan. Vervolgens verkoop je ze als ze hoog staan en dat herhaal je.

Heb ook nog voor zo'n 103 Bitcoins aan Namecoins, maar dat is weer een andere coin.
pi_106406475
quote:
Klopt, dat topic heb ik toen geopend :)

Op FOK! ben ik inmiddels niet zo actief meer in het Bitcoin-topic omdat Whuzz daar altijd loopt te trollen en te zieken maar daarbuiten handel ik nog steeds :)
pi_106406625
Kanspelbelasting zou trouwens de beste belasting zijn op die onzin :').
pi_106406866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Je kan het vergelijken met aandelen/valuta-handel, soms win je, soms verlies je.

Tevens kan je Bitcoins oogsten als je een paar snelle videokaarten hebt, heeft niets met een kansspel te maken.

Verdiep je in de materie voordat je er over blaat.
pi_106407008
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan het vergelijken met aandelen/valuta-handel, soms win je, soms verlies je.

Tevens kan je Bitcoins oogsten als je een paar snelle videokaarten hebt, heeft niets met een kansspel te maken.

Verdiep je in de materie voordat je er over blaat.
Heb ik gedaan en geld verdienen met je GPU's gaat al tijden niet tot heel moeilijk. En de eerste investering daarin bleef ook een gok. Een gok die voor veel mensen verkeerd is uitgepakt.

Short-term speculeren op gewone aandelen/derivaten is al vrijwel gelijk aan gokken. Bitcoins zijn dat helemaal omdat het daar om 100% psychologie gaat wat de waarde bepaalt. Bij aandelen/derivaten heb je nog iets van een onderliggende economie die dingen logisch zou kunnen verklaren.
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:02:07 #12
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106407028
Box 3: Inkomen uit vermogen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106407104
Hmm helaas, gaat een mooi deel van mijn geld. Als ik deze bitcoins aan iemand verkoopt, die mij het geld stuurt via Western Union, zou dit wat beter zijn om geen gezeur met belastingen te krijgen? ;)
pi_106407164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:04 schreef 91Vos het volgende:
Hmm helaas, gaat een mooi deel van mijn geld. Als ik deze bitcoins aan iemand verkoopt, die mij het geld stuurt via Western Union, zou dit wat beter zijn om geen gezeur met belastingen te krijgen? ;)
Ja, je kan er mee weg komen.

Maar niet aangeven van inkomsten is belastingfraude.
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:11:48 #15
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_106407362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:52 schreef Kandijfijn het volgende:
Je zou het eerder moeten vergelijken met geld, dat je verdient met speculeren. (want dat is het in principe)
The best firms advertise the least...
pi_106407366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:04 schreef 91Vos het volgende:
Als het om zulke bedragen gaat zou ik contact opnemen met de Belastingdienst.
De vraag is mogelijk al eerder gesteld en als je het antwoord hebt, weten wij ook allemaal weer wat meer :)
pi_106407481
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:01 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en geld verdienen met je GPU's gaat al tijden niet tot heel moeilijk. En de eerste investering daarin bleef ook een gok. Een gok die voor veel mensen verkeerd is uitgepakt.

Short-term speculeren op gewone aandelen/derivaten is al vrijwel gelijk aan gokken. Bitcoins zijn dat helemaal omdat het daar om 100% psychologie gaat wat de waarde bepaalt. Bij aandelen/derivaten heb je nog iets van een onderliggende economie die dingen logisch zou kunnen verklaren.
Ik heb in het juni 2011, toen de Bitcoin op 20-30 Dollar stond, leuk verdiend.
Daarna kwam er een periode dat minen niet meer uitkon.
Met het fors zakken van de difficulty (35-40%) en stijgen van de koers lijkt het echter weer steeds
interessanter worden.

Het is momenteel echter goedkoper om Bitcoins te kopen dan om ze te minen, dus handel ik er liever in. En dat gaat goed :)
pi_106409215
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor en dat vermijd ik dan ook liever. :{ Hoe gaat dat zo in zijn werking met dat aangeven? Aangezien ik ivm privacy recentelijk een nieuwe account moeten aanmaken op Mt. Gox, waardoor de trading history om mijn winst aan te tonen weg is, kan ik hierdoor problemen krijgen of hoe zit dat nou? Straks ben ik mijn zuurverdiende centjes allemaal weer kwijt! :'(
pi_106427328
Kunnen Bitcoins niet gewoon gezien worden als aandelen, wat betekent dat je slechts 1,2% belasting betaalt?
pi_106497623
Ben bang van niet aangezien je ook dingen kan kopen met Bitcoins, het is een valuta. Maarja uiteindelijk ruil je gewoon met geld, voor geld. Ik zal volgende week de belastingdienst eens bellen, zal dan gelijk het antwoord hier ook posten.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 22:28:40 #21
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_106505463
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:01 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Short-term speculeren op aandelen en derivaten is echt geen gokken :')

als je vrij weinig tot geen verstand hebt van de werking van de beurzen en de verschillende financiële producten, dan komt het in de buurt van gokken ja ;)
  vrijdag 6 januari 2012 @ 23:43:23 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106509255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:06 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

+ dat als het gefraudeerde bedrag boven een bepaald bedrag uit komt dan loop je risico op een strafblad.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:31:52 #23
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_111581997
Sorry voor de bump, maar ik vond het niet waard om voor deze vraag een nieuw topic te openen.

Hoe zet je bitcoins over naar je bankrekening of Paypal?
we cant feed the poor but we can fund a war
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:33:53 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_111582072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:31 schreef slacKard.x het volgende:
Sorry voor de bump, maar ik vond het niet waard om voor deze vraag een nieuw topic te openen.

Hoe zet je bitcoins over naar je bankrekening of Paypal?
je moet ze verkopen aan mensen die ze willen kopen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 16 mei 2012 @ 00:08:17 #25
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_111608811
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 22:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Short-term speculeren op aandelen en derivaten is echt geen gokken :')

als je vrij weinig tot geen verstand hebt van de werking van de beurzen en de verschillende financiële producten, dan komt het in de buurt van gokken ja ;)
Geen verschil met Bitcoin dus ;)

Daarnaast heeft Bitcoin de laatste maanden uiteindelijk het karakteristiek van een vrij stabiele valuta gezien de koers en de groeiende acceptatie ervan in de economie:

Met Bitcoin kun je i.i.g in toenemende mate buiten de beurzen en zelfs de online markt iets mee doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door edcetera op 16-05-2012 00:21:18 ]
The best firms advertise the least...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')