quote:Massenunfall auf der A31: Drei Tote, 20 bis 30 Schwerverletzte
Gronau/Heek - Auf der A31 zwischen den Anschluss-Stellen Heek und Gronau-Ochtrup hat sich in Fahrtrichtung Emden eine Massenkarambolage ereignet, bei der es mindestens drei Tote gegeben hat. Mehrere Quellen sprechen von etwa 20 bis 30 Schwerverletzten und 30 in die Karambolage involvierte Autos.
Einige Personen waren in ihren Fahrzeugen eingeklemmt, sind aber zwischenzeitlich befreit. Menschen irren auf der Autobahn herum, ein Meer aus Blaulichtern erhellt den Nachthimmel. Die Feuerwehr richtet ein Versorgungszelt ein und baut derzeit die Mittelplanke aus, um besseren Zugang zu haben.
Die Autobahn ist noch für Stunden in beide Fahrtrichtungen komplett gesperrt. Für die Rettungs- und Polizeikräfte wurde eine bezirksweite Alarmierung ausgelöst. Unterstützungskräfte sind zum Teil noch in der Anfahrt.
"Hier herrscht das totale Chaos", sagte ein Zeuge vor Ort. Hubschrauber konnten offenbar mittlerweile starten, weil sich der Nebel ein wenig gelichtet hat.
Duitse nieuwsbronquote:Kettingbotsing op de A31: Verschillende doden en gewonden
Volgens berichten zijn bij een kettingbotsing op de Duitse snelweg A31, net over de grens, zeker 60 auto's op elkaar geknald. Het ongeval gebeurde in de richting van Emden.
Verschillende bronnen spreken van zeker 30 gewonden en meerdere doden.
De snelweg staat vol met betrokkenen en het staat er inmiddels vol met politie en ambulances.
Juist omdat het een keer mistig is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:25 schreef Pipo1234 het volgende:
Gut gut. Het mist een keertje en meteen knalt iedereen op elkaar. Je zou je afvragen hoe dat nou komt.
Mistbanken met zicht minder dan 15 meter, als je daar plotseling in terecht komt ben je toch aardig de sjaak.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:25 schreef Pipo1234 het volgende:
Gut gut. Het mist een keertje en meteen knalt iedereen op elkaar. Je zou je afvragen hoe dat nou komt.
Serieus?quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:23 schreef Moody het volgende:
Mijn vrouw is zojuist opgepiept met code rood in het MST Enschede.
Het gaat om minstens 10 doden en tientallen ernstig gewonden.
Dit is serieuze shit...
Volgens die informatie wel ja...quote:
Damn, ik hoop dat dit aantal niet klopt...quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:23 schreef Moody het volgende:
Dit is serieuze shit...
Heli's met deze mist? Lijkt me gevaarlijk.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Volgens die informatie wel ja...
Er zijn traumaheli's vanuit de wijde omgeving onderweg. Dit kan zo maar net zoveel dodelijk slachtoffers als de vuurwerkramp op kunnen leveren
twitter:112Twente twitterde op vrijdag 18-11-2011 om 21:52:00Het MST in Enschede heeft zojuist het calamiteitenplan in werking gesteld en roept extra personeel op. reageer retweet
Wat een ooggetuigequote:Op vrijdag 18 november 2011 22:13 schreef Frutsel het volgende:
RTV oost heeft een ooggetuigen verslag
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=133967
Neemt natuurlijk niet weg dat de gewonden wel door Duitse ambulances / traumaheli's naar Enschede gebracht kunnen zijn/worden.quote:Nederlandse hulp
Nederlandse politieagenten en ambulancebroeders zijn niet betrokken bij de hulpverlening na de grote kettingbotsing vrijdagavond op de Duitse snelweg A31. Dat heeft een woordvoerster van de politie in het district Münster laten weten.
Dat gebeurt nu ook.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:24 schreef MaLo het volgende:
Volgens nu.nl
[..]
Neemt natuurlijk niet weg dat de gewonden wel door Duitse ambulances / traumaheli's naar Enschede gebracht kunnen zijn/worden...
quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:39 schreef ACT-F het volgende:
En dan zo'n reclame bij dit ongeluk![]()
[ afbeelding ]
Ik dacht al, een extra journaal is het toch niet waard? Tenzij de paus of Beatrix ofzo bij het ongeval om zou zijn gekomenquote:Op vrijdag 18 november 2011 22:50 schreef Psy-freak het volgende:
Extra NOS journaal
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Sorry, breaking in nieuwsuur, geen journaal dus
Medisch Spectrum Twente? En code rood is hoogste staat van paraatheid voor de SEH?quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:23 schreef Moody het volgende:
Dit is serieuze shit...
Code rood óp de Spoedeisende hulp (als je daar als patiënt komt) betekent dat je binnen 10 minuten geholpen moet worden. Maar ik weet niet of code rood voor medewerkers hetzelfde betekent.quote:Op vrijdag 18 november 2011 22:52 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Medisch Spectrum Twente? En code rood is hoogste staat van paraatheid voor de SEH?
quote:Bij een groot ongeval op de snelweg A31, vlak over de grens bij Gronau, zijn zeker drie dodelijke slachtoffers gevallen en twintig tot dertig zwaargewonden.
Volgens de Duitse politie gebeurde het ongeluk vrijdagavond rond kwart over zeven. In dichte mist botsten meer dan dertig auto's op elkaar. Op de snelweg is het een chaos. Hulpdiensten uit de wijde regio zijn opgeroepen om te assisteren, maar door de mist kostte het veel moeite om de plek van het ongeluk te bereiken. Slachtoffers worden onder meer naar het ziekenhuis Medisch Spectrum Twente in Enschede gebracht, waar extra personeel is opgeroepen. De snelweg is in beide richtingen afgesloten. Ook in Overijssel zijn meerdere ongelukken gebeurd door de mist.
Extra uitzending:
Om 0.00 uur is er een extra nieuwsuitzending op TV Oost met beelden van het ongeluk en een verslag van de situatie bij het Medisch Spectrum Twente.
Herstel.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:09 schreef Joker89 het volgende:
Als het allemaal echt zo groot was geweest dan had Bild.de er wel wat meer over gezegd (over dit soort onderwerpen) met grote foto's. Ik zie daar nauwelijks een melding, wel RIP en sterkte, voor de betrokkenen en
eventuele nabestaanden.
Ja, van 4 november 2009quote:
Ok dankquote:Op vrijdag 18 november 2011 21:23 schreef Moody het volgende:
Dit is serieuze shit...
Ongetwijfeld onbedoeld, maar als je haar verhaal zo hoort lijkt het er bijna op alsof zij de veroorzaker van het ongeval is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:18 schreef Frutsel het volgende:
http://nos.nl/video/31470(...)rail-gesprongen.html
NOS + getuige
Vreemd verhaal inderdaad. Een rubberlucht ruiken in dichte mist, auto aan de kant zetten en vervolgens van achter de vangrail luisteren wat er allemaal gebeurt. Ze geeft ook aan dat haar auto onbeschadigd is., dus die heeft ver genoeg naar voren gestaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Ongetwijfeld onbedoeld, maar als je haar verhaal zo hoort lijkt het er bijna op alsof zij de veroorzaker van het ongeval is."Er kwam dichte mist, we hebben de auto stil gezet en zijn over de vangrail gesprongen. Toen hoorden we allemaal knallen."
http://planetoddity.com/s(...)ty-around-the-globe/quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:38 schreef Mercer het volgende:
-edit- sorry, ik had ge-edit zonder het erbij te zeggen
[..]
Het is twitteractivity, dus dat heeft wel met internet te maken. Of het een vertekend beeld geeft omdat duitsland meer oppervlakte heeft weet ik niet. Duitsland heeft ook meer inwoners.
De A31 ligt aan de rand van Duitsland, het gebied waar de meeste Duitsers niks te zoeken hebben.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:25 schreef Adolecens het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat er nauwelijks Duitste tweets zijn, het topic trending is op de Nederlandse Twitter en in Duitsland niet in de top 10 staat.
De Duitsers hadden het erover dat het ongeluk op de A31 in NL veel meer werd getwitterd dan in DE zelf.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:27 schreef Mercer het volgende:
Nederland is een land apart qua internet. Dat is in andere landen minder heftig. Je kan vrijwel precies de grens van Nederland zien liggen.![]()
twitteractivity
[ afbeelding ]
Wat doet die nationaliteit en in vredesnaam toe? Is het ongeluk minder erg als het Duitsers zijn dan wanneer het om Nederlanders gaat?quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:01 schreef Ties02 het volgende:
Nationaliteit van overledenen al bekend? ZIt nu in Groningen. Schrik er wel van zeg
tja laten we zeggen tot 120quote:Op zaterdag 19 november 2011 09:42 schreef Psy-freak het volgende:
Hoe hard rijden ze daar doorgaans eigenlijk?
Nee, de A31.quote:Op vrijdag 18 november 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:
Ik neem aan dat de E31 bedoeld wordt. Gigantische mooie scheur autobahn. Ben er zelf ook regelmatig schuldig aan. 250km/u kan zat daar.
200+ is geen uitzondering. En dan te bedenken dat het maar 2x2-baans is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 09:42 schreef Psy-freak het volgende:
Hoe hard rijden ze daar doorgaans eigenlijk?
quote:Op zaterdag 19 november 2011 11:12 schreef cempexo het volgende:
[..]
tja laten we zeggen tot 120
maar daarboven gaat het ook tot 200
Dat maakt ook nogal uit met ongevallen...quote:Op zaterdag 19 november 2011 12:37 schreef r_one het volgende:
[..]
200+ is geen uitzondering. En dan te bedenken dat het maar 2x2-baans is.
D'r staan ook nog een paar auto's tussen waar weinig of niets aan mankeert. De grootse kostenpost voor die mazzelaars zit 'm in het weg werken van die opgespoten nummers.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:35 schreef Adolecens het volgende:
The day after...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier nog een Flickr fotostream en hier een Gigapica bij Dumpert...
Wel met 200+ rijden.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:18 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt ook nogal uit met ongevallen...
Als je die foto's ziet zou het nog wel eens die nederlandse volvo geweest kunnen zijnquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik de radio hier hoorde was de oorzaak dat iemand de auto stilzette op de snelweg vanwege de mist.
Dat denk ik niet. Op een van de gigapicas is de volvo weliswaar onbeschadigd aan de kop de puinhoop te zien, maar verder naar voren is ook het nodige gebeurd.quote:Op zaterdag 19 november 2011 19:19 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Als je die foto's ziet zou het nog wel eens die nederlandse volvo geweest kunnen zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |