Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BVWebsite:
www.autoreset.nlLogin:
http://www.autoreset.nl/aj-login.phpAantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.[ Bericht 1% gewijzigd door Hojdhopper op 19-11-2011 19:57:23 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Tijdje niet meer gepost hier, maar vandaag sinds iets van 1,5 maand weer gewerkt. Kom ik op mijn beginadres aan, weten ze nergens vanaf. Ze hadden meer filialen dus eerst proberen zelf uit te zoeken waar die auto was maar geen succes. EW gebeld, half uur gewacht, werd ik opgehaald door het andere filiaal en uiteindelijk een uur niets zitten doen
Ging direct weer lekker dus
Vandaag raamsdonksveer groningen in de leasetopper van Nederland, polo slow/blue-motion. Leuk hoor, weinig bijtelling, maar rijdt niet echt lekker door. Al was het al 10x beter dan de citroen c1 die ik vanochtend moest afhalen. Maar vind het nog steeds super relaxed werk
.
Ik vind het inderdaad geen slechte auto, alleen die BM's maken echt een teringhering en snel is het idd niet

En bij de verhuurder in Charlois hebben ze altijd een aftermarketradio erin zitten, dat ziet er echt niet uit

Maar om daar nou over te klagen is misschien ook weer een beetje overdreven..
Je zou de OP toch helemaal aanpassen Hojd?
Polo is afgezien van de motor trouwens een prima auto hoor. Makkelijk te rijden, makkelijk te bedienen, overzichtelijk. Ik snap wel waarom veel mensen zo'n auto willen.
Hopelijk kan ik dinsdag weer werken
.
quote:
Op vrijdag 18 november 2011 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:Ook nog 2 ritjes gekregen. Rotterdam - Barneveld in een Audi A3 en Houten - Zaandam in een Volvo V60. Moet de laatste na 2 uur halen. Eerste rit staan geen tijden bij maar mag ik zelf bepalen zodat het goed aansluit op rit 2. Dus waarschijnlijk uitslapen

V60!! Prachtige wagens! Hoop dat ik er binnenkort ook eentje meekrijg.
Is ie wel een beetje gemotoriseerd of is het zo'n 20%-koffiemolentje zodat je af en toe zelf bij moet trappen?
Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
quote:
Op vrijdag 18 november 2011 17:38 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
V60!! Prachtige wagens! Hoop dat ik er binnenkort ook eentje meekrijg.
Is ie wel een beetje gemotoriseerd of is het zo'n 20%-koffiemolentje zodat je af en toe zelf bij moet trappen?
Ik heb de D3 mee, een 2.0 5-cilinder diesel met 163pk en 400nm.
Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
[ Bericht 19% gewijzigd door RTS91 op 19-11-2011 00:14:21 ]
Maandag een uurtje een Dodge Caliber.. Ben benieuwd

Helaas wel 3 uur OV'en voor dat ene uurtje autorijden...
[ Bericht 17% gewijzigd door roflkartoffel op 19-11-2011 00:19:10 ]
Zuunigerd
Ons is zuunig
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 00:06 schreef RTS91 het volgende:Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje. Net even in een de belastingvrije Mito gereden van een vriend, dat is al veel beter zo'n 4 cilinder diesel. Z'n werkgever gaf als optie om een Polo BM of Ibiza Ecomotive te leasen, maar hij wilde perse een Mito, en gelijk heeft ie. Rijd toch veel beter zo'n cilinder extra.
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
De driecilinders uit de Alto, Aygo, 107 en C1 klinken prima en rijden lekker. De Volkswagenmotoren daarentegen zijn om te janken.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:TS verdient een standbeeld.
quote:
Sorry vergeten, alsnog gedaan.
quote:
Op vrijdag 18 november 2011 18:22 schreef Mallet het volgende:Met betrekking tot de OP: ik had ook aangegeven dat die zin over klantnamen (wie onze klanten zijn) aangepast moet worden omdat dit niet klopt wat er nu staat.
Zo beter?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Potver had ik toch bijna mijn eerste autoongeluk vandaag, niet voor m'n werk overigens. Reed op een smalle kanaaldijk, was erg mistig. Het soort weg waar je 80 rijdt, door de mist reed ik iets van 50. Er kwam een tegenligger aan, ik zag de twee lampen. Was een trekker, dus ik wat opzij. Terwijl ik ernaast zit zie ik opeens dat het onding een aanhanger had die nog een halve meter breder was, wat ik niet eerder kon zien omdat dat ding helemaal onverlicht was en het mistig was. Ik was aan het wachten op de toch wel behoorlijke klap, maar die kwam niet. Ik snap nog steeds niet hoe maar ik was op tijd met m'n reactie door naar rechts te sturen. Schampte langs zo'n wit reflectorpaaltje aan m'n rechterkant, maar m'n natuurlijke reactie had precies uitgekiend hoe ik moest rijden (verder naar rechts kon ik ook niet want daar hield de dijk op).
Scheelde echt niet veel.
quote:
Ja, van mij mag hij dat doen maar het was totaal niet verlicht, m'n passagiers zaten ook stijf rechtop. Het was gewoon niet te zien. Was blij dat ik geen alcohol oid op had in ieder geval, maar het verpest wel je avond een beetje.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 00:06 schreef RTS91 het volgende:Polo BM is wel leuk voor de portemonnee, maar voor de rest; nee dankje.
(...)
En natuurlijk is een MiTo ook veel leuker om te zien!
Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij

quote:
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 09:50 schreef joppie_saus het volgende:[..]
Tsja, smaak. Net zoals ik de MiTo net iets teveel nét niet vind. Iets te gedrongen, uiterlijk kan mij niet bekoren. Dan liever de Giulietta, maar die is weer niet wegenbelasting vrij

[..]
Ja, erg prima inderdaad om met 90 in te moeten voegen omdat je een hogere snelheid niet haalt op de invoegstrook, bij het inhalen op snelwegen terug moet naar zijn vier en op provinciale wegen zelfs terug naar zijn drie.

Die Giulietta vind ik wel stijl hebben! Mooier dan de MiTo ja!
Ik hoop dat je aan het trollen bent Zuunigerd?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.