abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104514525
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:15 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Appeltje eitje. :Y

Ik eis minstens een 4-0.
pi_104514623
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:18 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik eis minstens een 4-0.
Ik zou zoiets niet eisen als je de vorige wedstrijd nog met 6-4 bent afgedroogd door een zwak team. Sowieso zoveel doelpunten tegenkrijgen, mag niet gebeuren.

Moeizame 1-1 wordt dit waarschijnlijk.
pi_104514652
Kluun zei het wel mooi vorige week, iets in de trant van: heerlijk een zondag waar ajax geen punten heeft laten liggen
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:45:24 #154
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_104515679
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:18 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik eis minstens een 4-0.
Niet zo zuinig. Waarom geen 5,6,7? :Y

Er komt altijd iets "los in een groep" wanneer er zoveel onrust rondom te club is. Ze vreten het gras op!
Look behind you! It's your ass!
pi_104515870
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het gaat mij om het feit dat er elke keer gezegd wordt dat Van Gaal de vruchten plukte van Cruijff zijn beleid, terwijl Van Gaal toch zeker die spelers ook ontwikkelt heeft en er voor gezorgd heeft dat het uiteindelijk toch topspelers zijn geworden.
Dat is ook gewoon zo. Het wordt voorgesteld alsof we de De Boertjes, Davids, Seedorf en Kluivert aan Cruijff te danken hebben, maar dat is op zich al een heel dubieuze stelling gezien het feit dat Cruijff gewoon maar trainer was en bovendien maar 2,5 jaar.

Bovendien is het Van Gaal geweest die die jongens goed heeft neergezet. Geldt zeker voor Davids die in de jeugd een leuke linksbuiten was maar onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse, en voor Ronald de Boer toen Van Gaal hem op het middenveld zette. Trouwens, ook Blind, Reiziger en nota bene Wim Jonk bereikten hun hoogste niveau pas toen Van Gaal ze goed neerzette.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:52:30 #156
302138 HuffTheTalbot
pi_104516012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:49 schreef Scribent het volgende:

[..]

Bovendien is het Van Gaal geweest die die jongens goed heeft neergezet. Geldt zeker voor Davids die in de jeugd een leuke linksbuiten was maar onder Van Gaal een middenvelder van wereldklasse, en voor Ronald de Boer toen Van Gaal hem op het middenveld zette. Trouwens, ook Blind, Reiziger en nota bene Wim Jonk bereikten hun hoogste niveau pas toen Van Gaal ze goed neerzette.
Dat is op het veld, maar weet van Gaal ook hoe je mensen in een zakelijke organisatie moet neerzetten? Hij lijkt me nou niet de ideale people manager.
pi_104516104
Ik wil in deze post duidelijk maken wat nou precies het fundamentele verschil in opleiden van Cruijff en Louis van Gaal in combinatie met een stukje historie.

Johan Cruijff meldde zich in 1985 bij Ajax om de jeugdopleiding te gaan veranderen om Ajax weer succesvol te maken met een jeugd-doorstroming waar elk jaar stelselmatig een x aantal spelers zouden doorstromen uit ELKE generatie. De manier van opleiden door Cruijff had een aantal kenmerken en waarden die van essentieel belang zijn om een succesvolle Ajax voetballer te worden conform de filosofie waarmee gewerkt werd. Deze kenmerken en waarden zal ik hieronder verder uitwerken maar onthoudt dat bij Cruijff het individu voorop gaat. De essentie van opleiden is dus niet een jeugdtrainer krijgen die prijzen pakt maar een jeugdtrainer die spelers beter maakt en ze begeleidt in het proces van kleine jongen tot profspeler.

Deze waarden zijn bijv. het oneindig stoeien met de bal, Cruijff is een groot voorstander van de jeugd voornamelijk baltraining te geven voor het optimale balgevoel. Techniek, plezier en controle staan voorop. In de jeugd werd ten alle tijde 4-3-3 getraind, een systeem waarbinnen je mits het allemaal goed staat, elke speler op elke positie uit de voeten kan, immers is de hoofdvoorwaarde van een speler van Cruijff technische bagage de grootste waarde. Vaak wordt gedacht dat Cruijff het individu alleen belangrijk vind dit is een denkfout, verdedigen en aanvallen gaan allen conform de instelling dat het een team taak is. Zie het als een organisme waarbinnen elke speler een orgaan is die bloed (de bal) doorpompt op een zo effectieve en goede manier, als er 1 orgaan mee stopt zal het organisme sterven, zo ook met een speler die zijn taak verzaakt te vervullen.

Om terug te komen op de technische aspecten van het opleiden moet je denken aan zaken als de aanname en passing. Als beide correct zijn zal je fracties eerder met je gezicht naar de goal staan, de spelers die zich vrijlopen zullen eerder de bal krijgen en het verhaal herhaalt zich weer. De spelers dienen een passeer actie te hebben, balbezit behoudt je door een actie in te kunnen zetten ten behoeve van balbezit, een steekpass of een assist. Rendement, balbezit en techniek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Positiespel is dus eveneens van belang. Dankzij de technische kwaliteiten die elke speler bezit zal de tijd om te kijken, anticiperen en passen naar de vrijgelopen speler langer zijn, wat de speler die zich vrij moet lopen meer tijd geeft om eveneens te anticiperen, vrijlopen en passen en dus een makkelijkere manier van spelen oplevert. Zoals het verleden heeft uitgewezen heeft Cruijff dit bij zowel Ajax als Barcelona weten neer te zetten. Opleiden van spelers die binnen een collectief (4-3-3) weten wat ze aan technische kwaliteiten bezitten, welke taken er op welke positie uitgevoerd moeten worden en het spel kunnen lezen cq vacante posities op kunnen vullen. (Busquets is hier een mooi voorbeeld van bij de opkomende Alves pakt hij de back positie op, bij opkomende Pique pakt hij de CV op)

Dan van Gaal in combinatie met Adriaanse die TIPS hebben ontwikkeld. TIPS staat voor Techniek, Inzicht snelheid en persoonlijkheid. Concreet betekend dit dat een speler bij Ajax zich vanaf de jeugd moet conformeren aan het team, vooral atletisch afgetraind moet zijn, snelheid hebben en een basistechniek wat zich voornamelijk beperkt tot de aanname. (iets waar van Gaal enorm op hamerde, 1 van zijn trainingen was de speler diep sturen en de bal vanuit de rug van de speler hoog over de man te schieten om zo een aanname ala Bergkamp te oefenen)

Een van de grootste problemen van deze stijl van opleiden zijn de ego’s van de jeugdtrainers. Een jeugdtrainer die conform TIPS traint kan resultaten van deze stijl van opleiden weerleggen aan de hand van het aantal behaalde punten, Ajax teams moeten dus kampioen worden. Dat klinkt allemaal leuk en aardig maar heeft niks met opleiden te maken, opleiden dient maar 1 doel te dienen en dat is het klaarstomen van spelers voor het 1e. Doordat TIPS streeft naar het opleiden van 14 gelijkwaardige talenten in elk jeugdteam worden de ‘rotte appels’ stelselmatig verwijdert, de Elia’s, Narsinghs en Lens’. Kampioen worden, teambuilding en presteren zijn sleutelwoorden.

Als we kijken naar de periode 2000/heden dan zien we een verloedering van het aantal talenten bij Ajax. Van der Vaart en Sneijder zijn 2 uitzonderingen die zijn doorgekomen uit de jeugd, parels waarvan al jaren bekend was dat ze megatalenten waren, jongens die zonder Ajax opleiding eveneens waar dan ook doorgebroken waren. Dit geldt ook voor Eriksen, Fischer en alle andere aangekochte talenten. Cruijff daarentegen heeft vanaf 2003 La Masia conform zijn visie verandert, Guardiola aangesteld als coach Barca B, Barca B in de segunda geplaatst (Zijn plan was jong-Ajax te veranderen naar Ajax B in de Jupiler league of topklasse) en stelselmatig talenten te laten doorstromen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:55:54 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104516151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:17 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja? Seedorf nooit gezien op zijn 16e? Of Kluivert op zijn 18e? Dat waren voetbalbeesten met een voorpleiding waar je U tegen zegt. Gaal is TIPS.
Waren toen al goede spelers, maar ze zijn wel doorontwikkeld onder Van Gaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:57:44 #159
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_104516232
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:20 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ik zou zoiets niet eisen als je de vorige wedstrijd nog met 6-4 bent afgedroogd door een zwak team. Sowieso zoveel doelpunten tegenkrijgen, mag niet gebeuren.

Moeizame 1-1 wordt dit waarschijnlijk.
2 keer per jaar speelt Utrecht zo goed als een kampioenskandidaat. Tegen Ajax...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:00:51 #160
302138 HuffTheTalbot
pi_104516343
Koeman ende leedvermaeck.

quote:
“Het is pijnlijk voor de persoon Cruijff, maar op afstand moet ik wel een beetje lachen om wat er allemaal bij Ajax gebeurt.”
http://www.nusport.nl/dos(...)baks-er-gebeurd.html
pi_104516385
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik wil in deze post duidelijk maken wat nou precies het fundamentele verschil in opleiden van Cruijff en Louis van Gaal in combinatie met een stukje historie.

Johan Cruijff meldde zich in 1985 bij Ajax om de jeugdopleiding te gaan veranderen om Ajax weer succesvol te maken met een jeugd-doorstroming waar elk jaar stelselmatig een x aantal spelers zouden doorstromen uit ELKE generatie. De manier van opleiden door Cruijff had een aantal kenmerken en waarden die van essentieel belang zijn om een succesvolle Ajax voetballer te worden conform de filosofie waarmee gewerkt werd. Deze kenmerken en waarden zal ik hieronder verder uitwerken maar onthoudt dat bij Cruijff het individu voorop gaat. De essentie van opleiden is dus niet een jeugdtrainer krijgen die prijzen pakt maar een jeugdtrainer die spelers beter maakt en ze begeleidt in het proces van kleine jongen tot profspeler.

Deze waarden zijn bijv. het oneindig stoeien met de bal, Cruijff is een groot voorstander van de jeugd voornamelijk baltraining te geven voor het optimale balgevoel. Techniek, plezier en controle staan voorop. In de jeugd werd ten alle tijde 4-3-3 getraind, een systeem waarbinnen je mits het allemaal goed staat, elke speler op elke positie uit de voeten kan, immers is de hoofdvoorwaarde van een speler van Cruijff technische bagage de grootste waarde. Vaak wordt gedacht dat Cruijff het individu alleen belangrijk vind dit is een denkfout, verdedigen en aanvallen gaan allen conform de instelling dat het een team taak is. Zie het als een organisme waarbinnen elke speler een orgaan is die bloed (de bal) doorpompt op een zo effectieve en goede manier, als er 1 orgaan mee stopt zal het organisme sterven, zo ook met een speler die zijn taak verzaakt te vervullen.

Om terug te komen op de technische aspecten van het opleiden moet je denken aan zaken als de aanname en passing. Als beide correct zijn zal je fracties eerder met je gezicht naar de goal staan, de spelers die zich vrijlopen zullen eerder de bal krijgen en het verhaal herhaalt zich weer. De spelers dienen een passeer actie te hebben, balbezit behoudt je door een actie in te kunnen zetten ten behoeve van balbezit, een steekpass of een assist. Rendement, balbezit en techniek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Positiespel is dus eveneens van belang. Dankzij de technische kwaliteiten die elke speler bezit zal de tijd om te kijken, anticiperen en passen naar de vrijgelopen speler langer zijn, wat de speler die zich vrij moet lopen meer tijd geeft om eveneens te anticiperen, vrijlopen en passen en dus een makkelijkere manier van spelen oplevert. Zoals het verleden heeft uitgewezen heeft Cruijff dit bij zowel Ajax als Barcelona weten neer te zetten. Opleiden van spelers die binnen een collectief (4-3-3) weten wat ze aan technische kwaliteiten bezitten, welke taken er op welke positie uitgevoerd moeten worden en het spel kunnen lezen cq vacante posities op kunnen vullen. (Busquets is hier een mooi voorbeeld van bij de opkomende Alves pakt hij de back positie op, bij opkomende Pique pakt hij de CV op)

Dan van Gaal in combinatie met Adriaanse die TIPS hebben ontwikkeld. TIPS staat voor Techniek, Inzicht snelheid en persoonlijkheid. Concreet betekend dit dat een speler bij Ajax zich vanaf de jeugd moet conformeren aan het team, vooral atletisch afgetraind moet zijn, snelheid hebben en een basistechniek wat zich voornamelijk beperkt tot de aanname. (iets waar van Gaal enorm op hamerde, 1 van zijn trainingen was de speler diep sturen en de bal vanuit de rug van de speler hoog over de man te schieten om zo een aanname ala Bergkamp te oefenen)

Een van de grootste problemen van deze stijl van opleiden zijn de ego’s van de jeugdtrainers. Een jeugdtrainer die conform TIPS traint kan resultaten van deze stijl van opleiden weerleggen aan de hand van het aantal behaalde punten, Ajax teams moeten dus kampioen worden. Dat klinkt allemaal leuk en aardig maar heeft niks met opleiden te maken, opleiden dient maar 1 doel te dienen en dat is het klaarstomen van spelers voor het 1e. Doordat TIPS streeft naar het opleiden van 14 gelijkwaardige talenten in elk jeugdteam worden de ‘rotte appels’ stelselmatig verwijdert, de Elia’s, Narsinghs en Lens’. Kampioen worden, teambuilding en presteren zijn sleutelwoorden.

Als we kijken naar de periode 2000/heden dan zien we een verloedering van het aantal talenten bij Ajax. Van der Vaart en Sneijder zijn 2 uitzonderingen die zijn doorgekomen uit de jeugd, parels waarvan al jaren bekend was dat ze megatalenten waren, jongens die zonder Ajax opleiding eveneens waar dan ook doorgebroken waren. Dit geldt ook voor Eriksen, Fischer en alle andere aangekochte talenten. Cruijff daarentegen heeft vanaf 2003 La Masia conform zijn visie verandert, Guardiola aangesteld als coach Barca B, Barca B in de segunda geplaatst (Zijn plan was jong-Ajax te veranderen naar Ajax B in de Jupiler league of topklasse) en stelselmatig talenten te laten doorstromen.
_O_
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_104516750
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:52 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Dat is op het veld, maar weet van Gaal ook hoe je mensen in een zakelijke organisatie moet neerzetten? Hij lijkt me nou niet de ideale people manager.
Natuurlijk, dat is een heel ander verhaal. Maar het ging me hier om de claim dat Cruijff destijds de jeugd had opgeleid die Van Gaal vervolgens maar in de schoot geworpen kreeg. Dat is gewoon onzin.
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:12:43 #163
302138 HuffTheTalbot
pi_104516844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:10 schreef Scribent het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is een heel ander verhaal. Maar het ging me hier om de claim dat Cruijff destijds de jeugd had opgeleid die Van Gaal vervolgens maar in de schoot geworpen kreeg. Dat is gewoon onzin.
O, daar weet ik niet voldoende van. Ik weet alleen dat ik Van Gaal niet graag als baas zou hebben. Hij lijkt me eens soort van dictator.

Het kan trouwens toch niet anders dan dat Johan één dezer dagen de handdoek gooit?

Of dat is precies waar de "tegenpartij" op gokt en daarom blijft Johan júist zitten...
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:14:08 #164
302138 HuffTheTalbot
pi_104516910
pi_104517059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Als we kijken naar de periode 2000/heden dan zien we een verloedering van het aantal talenten bij Ajax. Van der Vaart en Sneijder zijn 2 uitzonderingen die zijn doorgekomen uit de jeugd, parels waarvan al jaren bekend was dat ze megatalenten waren, jongens die zonder Ajax opleiding eveneens waar dan ook doorgebroken waren. Dit geldt ook voor Eriksen, Fischer en alle andere aangekochte talenten.
Ik weet niet genoeg over de precieze invulling van de jeugdopleiding, maar wél over de resultaten. Naast Sneijder en VdV heb je namelijk nog drie man die de finale van het WK speelden, de Jong en Stekelenburg en van der Wiel. Dat is de generatie daarvoor nooit gelukt. En uit de lichting die nog onder het Cruijff systeem weren grootgebracht kun je natuurlijk ook voor sommigen zeggen dat het exceptionele talenten waren die er sowieso wel waren gekomen. (bv Kluivert of Seedorf)

Ook daar waren trouwens genoeg sterren die net als bv. Eriksen of de huidige ajaxbelgen niet uit de omgeving amsterdam kwamen, maar vroeg in de ajaxjeugd zijn geplaatst. En de grootste ster van dat team was gewoon een gerichte aankoop, Litmanen.

Het grote verschil met vroeger is gewoon het Bosman arrest. Als de jeugd uit het laatste decennium allemaal was gebleven had je kwalitatief een team dat echt gemakkelijk kan wedijveren met het Ajax van '95 waarin veel "cruijff-jeugd" zat.
pi_104517078
Hehe

http://www.goal.com/nl/ne(...)in-twee%C3%ABn-delen

Klinkt onmogelijk inderdaad, maar het is volgens mij wel de mooiste oplossing :)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_104517142
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:17 schreef PeeJie_ het volgende:
Hehe

Klinkt onmogelijk inderdaad, maar het is volgens mij wel de mooiste oplossing :)
Origineel is het wel, haalbaar vrees ik niet :P
pi_104517162
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:17 schreef PeeJie_ het volgende:
Hehe

was het maar zo makkelijk
pi_104517265
Ik hengel gewoonlijk niet naar reacties, maar is het zo gek om te stellen (zoals ik een paar posts terug deed :P) dat het grote verschil in de door Cruijff opgeleide lichting en de daarna onder het van Gaal systeem opgeleide lichting het Bosman arrest is? Want voor zover het meetbaar is doen de spelers individueel echt niet zoveel voor elkaar onder namelijk (successen in nationale teams en bij buitenlandse clubs).
  vrijdag 18 november 2011 @ 16:32:06 #170
302138 HuffTheTalbot
pi_104517566
quote:
Hier, bij Ajax, ligt mijn hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond (alweer? red.)
pi_104518162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:23 schreef thettes het volgende:
Ik hengel gewoonlijk niet naar reacties, maar is het zo gek om te stellen (zoals ik een paar posts terug deed :P) dat het grote verschil in de door Cruijff opgeleide lichting en de daarna onder het van Gaal systeem opgeleide lichting het Bosman arrest is? Want voor zover het meetbaar is doen de spelers individueel echt niet zoveel voor elkaar onder namelijk (successen in nationale teams en bij buitenlandse clubs).
'De door Cruijff opgeleide lichting' - dat zijn veel te grote woorden voor de invloed die Cruijff daadwerkelijk had in die paar jaar dat ie technisch directeur was. Hij was toen toch echt vooral bezig Ajax 1, niet met Davids, Seedorf en Kluivert.

Die Bosman-theorie lijkt me niet waar. Ajax werd daarvoor ook al leeggeroofd door Italiaanse clubs, Van Basten ging ook al op zijn 22e naar Milan, later vertrokken ook Bergkamp, Jonk, Winter en Vink voortijdig. En de ploeg van '95 bestond deels uit jonkies als Seedorf, Kluivert en Kanu en deels spelers die niet uit de Ajax-jeugd kwamen (Litmanen, Finidi, Blind, Overmars). De kracht van die ploeg was vooral het systeem van Van Gaal. Niet dat van Cruijff.

Vergelijk het met 2003. Ook allemaal talentvolle jonkies en een paar ervaren krachten. Niet de jonkies waren minder (of jonger) dan in 1995, maar de ouderen en natuurlijk vooral de trainer. Als dat allemaal wat beter was geweest hadden we toen ook de CL kunnen winnen. Nu werd dat team daarna leeggeroofd, maar dat zou voor Bosman ook gebeurd zijn.
pi_104518347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:49 schreef Scribent het volgende:

[..]

'De door Cruijff opgeleide lichting' - dat zijn veel te grote woorden voor de invloed die Cruijff daadwerkelijk had in die paar jaar dat ie technisch directeur was. Hij was toen toch echt vooral bezig Ajax 1, niet met Davids, Seedorf en Kluivert.

Die Bosman-theorie lijkt me niet waar. Ajax werd daarvoor ook al leeggeroofd door Italiaanse clubs, Van Basten ging ook al op zijn 22e naar Milan, later vertrokken ook Bergkamp, Jonk, Winter en Vink voortijdig. En de ploeg van '95 bestond deels uit jonkies als Seedorf, Kluivert en Kanu en deels spelers die niet uit de Ajax-jeugd kwamen (Litmanen, Finidi, Blind, Overmars). De kracht van die ploeg was vooral het systeem van Van Gaal. Niet dat van Cruijff.

Vergelijk het met 2003. Ook allemaal talentvolle jonkies en een paar ervaren krachten. Niet de jonkies waren minder (of jonger) dan in 1995, maar de ouderen en natuurlijk vooral de trainer. Als dat allemaal wat beter was geweest hadden we toen ook de CL kunnen winnen. Nu werd dat team daarna leeggeroofd, maar dat zou voor Bosman ook gebeurd zijn.
Maar iig, de conclusie "Cruijff heeft het allemaal op poten gezet en van Gaal heeft het vakkundig gesloopt" lijkt me pertinent onwaar.
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:02:34 #173
302138 HuffTheTalbot
pi_104518592
Louis en Johan moeten eens goed dronken worden samen, in één bed slapen en een kater delen. Zijn het opeens de beste vrinden, let maar op. _O_
pi_104518608
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 16:55 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar iig, de conclusie "Cruijff heeft het allemaal op poten gezet en van Gaal heeft het vakkundig gesloopt" lijkt me pertinent onwaar.
Dat is het ook. Maar dit gaat helemaal niet om waar of onwaar, dit gaat om een hekel hebben aan Cruijff of aan Van Gaal. En daar dan argumenten bij zoeken en indien nodig zaken verdraaiien.
pi_104519326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:03 schreef Scribent het volgende:

[..]

Dat is het ook. Maar dit gaat helemaal niet om waar of onwaar, dit gaat om een hekel hebben aan Cruijff of aan Van Gaal. En daar dan argumenten bij zoeken en indien nodig zaken verdraaiien.
Lees mijn post.
pi_104519569
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lees mijn post.
Had ik gedaan, en je bent een uitzondering op de regel.
Of het helemaal klopt is een ander verhaal. Zie daarvoor mijn andere posts :)
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:57:25 #177
302138 HuffTheTalbot
pi_104520337
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Lees mijn post.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:33 schreef Scribent het volgende:

[..]

Had ik gedaan, en je bent een uitzondering op de regel.
Of het helemaal klopt is een ander verhaal. Zie daarvoor mijn andere posts :)
Ja, goed idee. Laten we elkaars posts lezen... *;
pi_104523487
Wim Jonk heeft Edgar Davids, de Ajax-commissaris die namens de club de eerste contacten legde met Louis van Gaal, per mail laten weten dat zijn stageperiode op De Toekomst per direct is beëindigd.

Dat vertelt Jonk, hoofd opleidingen bij Ajax, vanavond in een tv-interview dat wordt uitgezonden in het programma Voetbal International, vanaf 20.30 uur te zien op RTL7. Johan Cruijff hekelt de rol van Edgar Davids, het enige andere RvC-lid met een voetbalachtergrond.

http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)s-op-De-Toekomst.htm
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  Redactie Games vrijdag 18 november 2011 @ 19:22:07 #179
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_104523502
oef, shit begins
.....Kennedy
pi_104523533
quote:
vrijdag 18 november 2011 18:42
Burgemeester wil bemiddelen bij Ajax

De crisis bij Ajax is slecht voor de stad, dat zegt burgemeester Eberhard van der Laan tegen AT5. Z'n vingers jeuken om als mediator te bemiddelen in het conflict tussen Cruijff en Van Gaal.
http://www.at5.nl/artikel(...)-bemiddelen-bij-ajax
  Redactie Games vrijdag 18 november 2011 @ 19:23:12 #181
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_104523564
Van der Laan :')
.....Kennedy
pi_104523587
Van der Laan :') kansloos
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  vrijdag 18 november 2011 @ 19:32:09 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_104523992
D-Day begint...
AFC AJAX
pi_104524270
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:21 schreef Stiggie het volgende:
Wim Jonk heeft Edgar Davids, de Ajax-commissaris die namens de club de eerste contacten legde met Louis van Gaal, per mail laten weten dat zijn stageperiode op De Toekomst per direct is beëindigd.

Dat vertelt Jonk, hoofd opleidingen bij Ajax, vanavond in een tv-interview dat wordt uitgezonden in het programma Voetbal International, vanaf 20.30 uur te zien op RTL7. Johan Cruijff hekelt de rol van Edgar Davids, het enige andere RvC-lid met een voetbalachtergrond.

:o
  vrijdag 18 november 2011 @ 19:46:45 #185
334746 The_Groove
And cricket is the winner
pi_104524668
Nu is het dus officieel oorlog...Ik hoop dat de ledenraad de juiste beslissing neemt zondag.

Of eigenlijk hoeft het van mij niet eens de juiste te zijn, als ze maar een einde aan deze situatie maken, dit gaat nog zoveel meer escaleren anders.
So confused when you're lost in the groove
  vrijdag 18 november 2011 @ 19:47:20 #186
184614 Olep
Semper Fi.
pi_104524690
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:37 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Terecht.
Fuck today, it's tomorrow.
pi_104524704
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:37 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

_O_
pi_104524784
Als je Davids in een bestuurlijke functie zet zit er sowieso een steekje bij je los.
  vrijdag 18 november 2011 @ 19:51:34 #189
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_104524890
Ben benieuwd wat Keje vanavond bij VI zegt... is toch wel degene van het 'Cruyff-kamp' die verbaal het beste is. Hoop van harte dat hij met mooie woorden de rest van de rvc keihard te kijk zet... argumenten gister bij P&W waren ook weer om te huilen :')
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
  Redactie Games vrijdag 18 november 2011 @ 19:58:04 #190
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_104525186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:46 schreef The_Groove het volgende:
Nu is het dus officieel oorlog...Ik hoop dat de ledenraad de juiste beslissing neemt zondag.

Of eigenlijk hoeft het van mij niet eens de juiste te zijn, als ze maar een einde aan deze situatie maken, dit gaat nog zoveel meer escaleren anders.
Ach, we weten toch wel dat het zondag nóg erger gaat worden :')
.....Kennedy
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:02:24 #191
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_104525383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:51 schreef Gwunnik het volgende:
Ben benieuwd wat Keje vanavond bij VI zegt... is toch wel degene van het 'Cruyff-kamp' die verbaal het beste is. Hoop van harte dat hij met mooie woorden de rest van de rvc keihard te kijk zet... argumenten gister bij P&W waren ook weer om te huilen :')
let wel dat hij is ze allemaal voorgedragen heeft.
pi_104525410
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:58 schreef Wessiej het volgende:

[..]

Ach, we weten toch wel dat het zondag nóg erger gaat worden :')
Wat zondag? Ledenbijeenkomst?
pi_104525491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 19:21 schreef Stiggie het volgende:

Leuk spelletje wordt het. Lekker elkaar trollen.

:') :D
pi_104525529
pi_104525613
:D _O_
pi_104525648
Komt deze soap ook nog op uitzendinggemist.nl?
pi_104525682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als de soap ten einde is, Dan zal er vast een heel chronologisch verhaaltje van de NOS komen
pi_104525773
Geniaal dit :D
pi_104526253
Leuke soap idd. Gaarne drie punten van 't weekend.
Noot noot.
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:21:21 #200
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_104526267
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 20:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
2 extra lange trilogien ala LotR... met 1 x directors commentary van Louis, en 1x van Johan ;)
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')