abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 23 november 2011 @ 14:34:50 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104718728
Hey druktemakers *O* :W

Al een tijdje niet gepost hier omdat het goed ging, en nu gaat het weer wat minder dus dacht ik laat ik weer eens wat posten :') De laatste 1,5 jaar geen medicijnen meer geslikt tegen ADD, alleen mijn AD tegen depressie. De laatste tijd weer erg depressief en druk in mijn hoofd dus daarom ga ik nu over op een medicijn die tegen zowel ADD als depressie helpt: Bupropion. Ervaringen mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104719928
Ik zie op die site de Trias er bij bij staan, neem dus aan dat zij dit niet vergoeden? ;(

Volgend jaar weer naar school dus concerta lijkt me dan wel weer handig.

Er waren ook natuurlijke pillen ofzo die 100 euro in de maand kosten, weet iemand welke dit zijn? Een vriend van mij slikt deze en ik wil ze ook wel proberen in de hoop dat ik niet ga spacen als een idioot wanneer ik een joint opsteek.
pi_104722496
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:02 schreef Troel het volgende:
Ik heb geen ervaring met Altrecht :)
Ik wel maar mijn diagnose werd niet bij de afdeling ADHD gesteld, maar bij het FACT dus zou niet weten hoe de afdeling ADHD werkt.
  woensdag 23 november 2011 @ 16:18:20 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_104722882
quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:02 schreef Phantomesse het volgende:
Ik zie op die site de Trias er bij bij staan, neem dus aan dat zij dit niet vergoeden? ;(

Volgend jaar weer naar school dus concerta lijkt me dan wel weer handig.

Er waren ook natuurlijke pillen ofzo die 100 euro in de maand kosten, weet iemand welke dit zijn? Een vriend van mij slikt deze en ik wil ze ook wel proberen in de hoop dat ik niet ga spacen als een idioot wanneer ik een joint opsteek.
Tja, misschien dan geen joint opsteken of dan tijdelijk stoppen met je medicijnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104724494
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, misschien dan geen joint opsteken of dan tijdelijk stoppen met je medicijnen.
En weet je de naam van de pillen ook?
  woensdag 23 november 2011 @ 17:01:45 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_104724539
quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:00 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

En weet je de naam van de pillen ook?
Nee, maar ik vind het hoe dan ook onverantwoord om dat soort dingen (alcohol, drugs) naast medicijnen te gebruiken, vandaar mijn reactie om dan als je ging blowen, tijdelijk met je medicijnen te stoppen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104724793
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het hoe dan ook onverantwoord om dat soort dingen (alcohol, drugs) naast medicijnen te gebruiken, vandaar mijn reactie om dan als je ging blowen, tijdelijk met je medicijnen te stoppen :)
Harddrugs zou ik niet doen met toch al drugs in mijn lichaam. Een joint kan best, ik ga er alleen tien keer zo hard van spacen. Verder is er nog nooit iemand van dood gegaan of erin blijven hangen dus ik vind het best.

Ik blow nou eenmaal regelmatig en op spontane momenten, daarom wil ik dus de pillen hebben die natuurlijk zijn en niet vol zitten met methylzooi ;)

Om nou helemaal te gaan plannen en afbouwen om dan over een week een join te kunnen roken, ga ik niet doen :P Dus zoek ik een andere oplossing. Die maat blowt gewoon onder zijn medicijnen en dat bevalt hem goed.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:34:45 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_104725603
quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:09 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Harddrugs zou ik niet doen met toch al drugs in mijn lichaam. Een joint kan best, ik ga er alleen tien keer zo hard van spacen. Verder is er nog nooit iemand van dood gegaan of erin blijven hangen dus ik vind het best.

Ik blow nou eenmaal regelmatig en op spontane momenten, daarom wil ik dus de pillen hebben die natuurlijk zijn en niet vol zitten met methylzooi ;)

Om nou helemaal te gaan plannen en afbouwen om dan over een week een join te kunnen roken, ga ik niet doen :P Dus zoek ik een andere oplossing. Die maat blowt gewoon onder zijn medicijnen en dat bevalt hem goed.
Ah ok, als je het spontaan doet valt er ook weinig te regelen ja ;) Mocht het nou elke vrijdag zijn, dan kan je daar op inhaken. Wellicht vragen welke medicijnen die maat heeft dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104725852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Ah ok, als je het spontaan doet valt er ook weinig te regelen ja ;) Mocht het nou elke vrijdag zijn, dan kan je daar op inhaken. Wellicht vragen welke medicijnen die maat heeft dan?
Ja het probleem is dat mijn telefoon is door de achterruit geslingerd is bij een ongeluk dus ik heb zijn nummer niet meer :P Ga binnenkort maar even spontaan langs de deur om het te vragen ;)

En ja, adhd'er he, dan gebeurt vrijwel alles spontaan :D

Plannen :N ik kan het niet.
pi_104727271
Ik blow dan nooit maar in het weekend nog wel is coke. Ik ben veel minder gaan gebruiken sinds ik medicijnen slik (helemaal stoppen gaat nog steeds niet :(.... vast groepje gezelligheid altijd *zucht*) Maar goed. Ik heb geen extra 'last' van mn add meds (dex amf). Met MF had ik dat ook niet echt trouwens. Ik had hoogstens een iets grotere kater
pi_104728108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:22 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik blow dan nooit maar in het weekend nog wel is coke. Ik ben veel minder gaan gebruiken sinds ik medicijnen slik (helemaal stoppen gaat nog steeds niet :(.... vast groepje gezelligheid altijd *zucht*) Maar goed. Ik heb geen extra 'last' van mn add meds (dex amf). Met MF had ik dat ook niet echt trouwens. Ik had hoogstens een iets grotere kater
Als ik blow onder invloed van concerta, dan ga ik keihard. Mijn hoofd beweegt heel wazig en.. vloeiend ofzo :') beetje zwaaierig. En ik reageer overal heer erg dromerig op. Ik kan een uur lng naar een prullenbak staren en deze interessant vinden.. En dan komt er zo;n droge: "Hihi...... prullenbak gek!' uit... :') Slaat gewoon helemaal nergens op.

3 wijntjes en ik ben ook helemaal panja.
pi_104729364
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 19:53 schreef Ludootje het volgende:
Weet iemand hier toevallig uit ervaring hoelang zo'n diagnosetraject ongeveer duurt? Ik ben vorige week verwezen, en de website van Altrecht zegt dat ze er naar streven binnen twee weken de intake te doen en twee weken daarna een voorlopige diagnose kunnen geven. Ik heb echter verhalen gehoord dat het stiekem toch wel langer kan duren... :{
Dramatische performance. Ik zit daar al sinds mei in de kaartenbak, maar nog heulemaal niks wezenlijks gebeurd. Eerst 3x een uur langskomen, daarna indicatie ADD,vakantie van mij en de intaker tussendoor, vervolgens 5x een woensdagochtend 'startgroep'. Na de 'startgroep' had ik eigelijk meteen dezelfde vrijdag weer een gesprek met de intaker, maar die kon niet en toen kon ik pas anderhalve week later weer. Daar dus besproken dat ik medicatie en therapie wilde en toen moest ik weer wachten op een brief van de psychiater voor de volgende stap. Ik kan dus nu bij de psychiater terecht in januari 2012. Het lijkt wel of de planning daar aan een ADD'er overlaten. Ongelofelijk. Ik kom daar verdomme niet voor jeuk aan mijn anus :')

Die meeste gesprekken die je daar voert, kunnen veel korter. De drie intakegesprekken hadden wat mij gewoon in 2 uur na elkaar gekund en de startgroep op 1 of 2 ochtenden. Veel kan ook telefonisch of electronisch wat mij betreft. Het besef dat een AD(H)D'er een mens van het moment is en heul weinig geduld heeft, is daar nog niet echt doorgedrongen. In mijn ervaring is het een traag opererend bureaucratisch orgaan.

Mijn advies is; hou zelf de touwtjes strak in handen en accepteer geen eindeloze vertragingen.
pi_104739563
Drugs heb ik geen ervaring mee, maar alcohol en medicijnen gaan bij mij prima samen. Ik heb tijdens het opbouwen wel even een paar weken gewacht totdat ik op een stabiele dosis zat waardoor ik het effect beter kon inschatten.
pi_104742609
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef Tim_Kuik het volgende:

[..]

Dramatische performance. Ik zit daar al sinds mei in de kaartenbak, maar nog heulemaal niks wezenlijks gebeurd. Eerst 3x een uur langskomen, daarna indicatie ADD,vakantie van mij en de intaker tussendoor, vervolgens 5x een woensdagochtend 'startgroep'. Na de 'startgroep' had ik eigelijk meteen dezelfde vrijdag weer een gesprek met de intaker, maar die kon niet en toen kon ik pas anderhalve week later weer. Daar dus besproken dat ik medicatie en therapie wilde en toen moest ik weer wachten op een brief van de psychiater voor de volgende stap. Ik kan dus nu bij de psychiater terecht in januari 2012. Het lijkt wel of de planning daar aan een ADD'er overlaten. Ongelofelijk. Ik kom daar verdomme niet voor jeuk aan mijn anus :')

Die meeste gesprekken die je daar voert, kunnen veel korter. De drie intakegesprekken hadden wat mij gewoon in 2 uur na elkaar gekund en de startgroep op 1 of 2 ochtenden. Veel kan ook telefonisch of electronisch wat mij betreft. Het besef dat een AD(H)D'er een mens van het moment is en heul weinig geduld heeft, is daar nog niet echt doorgedrongen. In mijn ervaring is het een traag opererend bureaucratisch orgaan.

Mijn advies is; hou zelf de touwtjes strak in handen en accepteer geen eindeloze vertragingen.
Ja, ze weten dat adhd'ers na zo'n tijd een beetje af beginnen te haken. Ik had de diagnose gelukkig op jongere leeftijd al en toen is het allemaal vrij vlot gegaan en via Jeugdzorg. Nu vorig jaar ergens wou ik medicatie aan gaan vragen weer. Prima, heel uur met die vent moeten lullen. Daarna nog een keer. En de derde keer was inmiddels ook al 2 maanden later en dan moest ik bij een praatgroep gaan voor adhd'ers ik dacht laat maar dit gaat me allemaal te lang duren :o Geen zin om een heel traject te gaan volgen en had daar toen ook helemaal geen tijd voor.
  woensdag 23 november 2011 @ 23:59:22 #40
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_104746131
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:15 schreef Tim_Kuik het volgende:

[..]

quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2011 22:44 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ja, ze weten dat adhd'ers na zo'n tijd een beetje af beginnen te haken. Ik had de diagnose gelukkig op jongere leeftijd al en toen is het allemaal vrij vlot gegaan en via Jeugdzorg. Nu vorig jaar ergens wou ik medicatie aan gaan vragen weer. Prima, heel uur met die vent moeten lullen. Daarna nog een keer. En de derde keer was inmiddels ook al 2 maanden later en dan moest ik bij een praatgroep gaan voor adhd'ers ik dacht laat maar dit gaat me allemaal te lang duren :o Geen zin om een heel traject te gaan volgen en had daar toen ook helemaal geen tijd voor.
Hartelijk dank voor de info, weet ik waar ik me op moet instellen. :)

Gelukkig zit mijn huisarts er goed bovenop, ik denk dat dat wel gaat helpen. Ik moet gewoon nu snel ergens een antwoord krijgen, want op dit moment gaat het gewoon niet zo verder. Is het ADHD, prima, dan kan ik daar iets mee. Is het dat niet, moet ik dat ook snel weten want dan moet ik verder kijken. Als het maar opschiet...
pi_104874075
morgen die test, ik ben stiekem wel een beetje zenuwachtig :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_104876520
Ik heb morgen deel 1 van mn psychologisch onderzoek... ze hebben het in kleine stukjes gehakt volgens mij. Maar goed, ik zie het wel.
En dinsdag start ritalin
Fake it till you make it...
pi_104882457
quote:
16s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:09 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Wat zijn in vredesnaam 'natuurlijke pillen'? Pinda's?
pi_104955993
Goedemorgen c_/
  dinsdag 29 november 2011 @ 08:42:33 #45
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104956624
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:31 schreef littledrummergirl het volgende:
morgen die test, ik ben stiekem wel een beetje zenuwachtig :@
Hoe ging het?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_104962262
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 08:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hoe ging het?
hmm twas een beetje vaag, ik had mn ouders meegenomen en die gingen alles zitten bagetaliseren :') wat er dus miss tot leidt dat ze geen diagnose kunnen vaststellen doordat er geen betrouwbare feiten zijn over mn kindertijd 8)7
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:29:48 #47
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104964851
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hmm twas een beetje vaag, ik had mn ouders meegenomen en die gingen alles zitten bagetaliseren :') wat er dus miss tot leidt dat ze geen diagnose kunnen vaststellen doordat er geen betrouwbare feiten zijn over mn kindertijd 8)7
Zucht :( ouders zijn ook te onbetrouwbaar om mee te nemen. Was bij mij ook zo.
Maar hebben ze ook gezegd dat ze nu geen diagnose kunnen stellen, of ben je daar bang voor en is er niets over gezegd?
pi_104986002
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:29 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zucht :( ouders zijn ook te onbetrouwbaar om mee te nemen. Was bij mij ook zo.
Maar hebben ze ook gezegd dat ze nu geen diagnose kunnen stellen, of ben je daar bang voor en is er niets over gezegd?
ik had ernaar gevraagd omdat ik weet dat ze voor de diagnose een levenslang verloop moeten kunnen zien :Y en toen zei ze (psychiater) dat dat wel problemen op zou kunnen leveren omdat ze er ook geen dingen bij mag verzinnen of wat dan ook natuurlijk. En met te weinig info over mn kindertijd kan het dus dat het spaak loopt -O-
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:01:43 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_104990736
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 november 2011 21:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik had ernaar gevraagd omdat ik weet dat ze voor de diagnose een levenslang verloop moeten kunnen zien :Y en toen zei ze (psychiater) dat dat wel problemen op zou kunnen leveren omdat ze er ook geen dingen bij mag verzinnen of wat dan ook natuurlijk. En met te weinig info over mn kindertijd kan het dus dat het spaak loopt -O-
Nou lekker dan! Bedankt pa en ma! :(
Mijn ex had trouwens helemaal niemand van vroeger mee, ze konden wel evt zijn pa bellen maar dat hebben ze niet gedaan. Dus misschien kunnen ze er bij Jou toch wat mee ondanks de tegenwerking van je ouders. Ik hoop het!
pi_104990866
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2011 23:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nou lekker dan! Bedankt pa en ma! :(
Mijn ex had trouwens helemaal niemand van vroeger mee, ze konden wel evt zijn pa bellen maar dat hebben ze niet gedaan. Dus misschien kunnen ze er bij Jou toch wat mee ondanks de tegenwerking van je ouders. Ik hoop het!
ach, over vier weken uitslag van die testen :) ben wel benieuwd

ze vond het wel wonderlijk dat ik mijn klachten zo goed wist te compenseren _O- ik heb mezelf allerlei trucjes met agenda's ect aangeleerd zodat ik mijn studie een beetje goed kan doen enzo. Mijn verhaal dat ik daar vooral zat omdat ik het gewoon zeker wilde weten vond ze wel apart geloof ik :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')