Dat is toch geen excuus ? Als ik bijvoorbeeld al lees dat je hem moet gaan vertellen die ie zich moet douchen omdat hij stinkt, vind ik echt bizar.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:41 schreef LittleCthulhu het volgende:
Nee, dat is hij niet, maar hij studeert nog.
We hebben beiden een hekel aan de afwas dus verwisselen we die.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef Lienekien het volgende:
Met hem praten, dat allereerst.
Verder is het mijn ervaring dat het beter werkt om vaste taken te hebben, dus niet zo'n rooster waarbij het steeds wisselt.
Ik zeg niet dat je het uit moet maken, ik zeg dat je rust voor jezelf met creëren. Dat doe je niet in dat huis waar je nu in zit.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.
Als ik mijn vriend er op aanspreek zegt hij "waarom ga je dan niet bij je moeder wonen?"of "als je me niet meer aantrekkelijk vind dan zoek je toch een ander?" In plaats van naar zichzelf te kijken chanteert hij me alleen maar...
Hij doet het uiteindelijk uit zichzelf maar dan is het alweer 2 uur, ipv dat hij meteen na het opstaan doucht.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:
[..]
Dat is toch geen excuus ? Als ik bijvoorbeeld al lees dat je hem moet gaan vertellen die ie zich moet douchen omdat hij stinkt, vind ik echt bizar.
Sommige taken wissel je af. Maar overwegend vaste taken werkt beter.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
We hebben beiden een hekel aan de afwas dus verwisselen we die.
Hij mag toch zeker zelf wel weten wanneer hij zich doucht zolang het maar hygiënische blijft toch?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Hij doet het uiteindelijk uit zichzelf maar dan is het alweer 2 uur, ipv dat hij meteen na het opstaan doucht.
Meid, dan is het toch simpel? Je verdient beter en je maakt het uit, of je blijft bij hem en blijft zijn moeder spelen. Jouw keuze.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn scriptie en kan een breakup of verhuizing er niet bij hebben.
Als ik mijn vriend er op aanspreek zegt hij "waarom ga je dan niet bij je moeder wonen?"of "als je me niet meer aantrekkelijk vind dan zoek je toch een ander?" In plaats van naar zichzelf te kijken chanteert hij me alleen maar...
Lijkt me echt heerlijk om op zo'n moment "Okay, doei!" te zeggen en te vertrekken.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Dus hij doet de dingen niet op de momenten dat jij het wil?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Hij doet het uiteindelijk uit zichzelf maar dan is het alweer 2 uur, ipv dat hij meteen na het opstaan doucht.
Tja als ik je verhaal lees, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hij totaal niet volwassen is en geen zin heeft om taken uit te voeren, en hij komt er ook nog mee weg, omdat als hij het niet doet, jij het voor hem doet.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Al 2 jaar.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:48 schreef zarGon het volgende:
[..].
Je ergert je wel aan de kleeeeinste dingen. Lang zal het niet standhouden.
Ik geef het nog 2 maanden. Hij zal niet veranderen voor jou, zoveel is wel duidelijk. De vraag is hoeveel en hoelang jij nog dit pikt.quote:
Zo lang heeft 't geduurd voordat je bent waar je nu bent. Vanaf nu gaat alles alleen maar sneller verlopen, mocht er niets veranderen.quote:
Ja sorry hoor maar daar is toch ook niet meteen wat mis mee?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mijn scriptie, niet hij. Ik ben altijd tiptop verzorgd. Ja, ik maak een rommeltje, maar laat nooit dingen rotten om mij heen. Hij heeft veel meer vrije tijd dan ik.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar daar is toch ook niet meteen wat mis mee?
toen ik nog niks hoefde behalve een beetje scriptie tikken ging ik ook wel eens pas om 3 uur douchen of zo en liet ik vaak genoeg een spoor van lege mokken rond de computer achter
die man mag toch ook wel wat dingen zelf beslissen?
en van 2 uur niet douchen verander je echt niet in een zwerver
Maar daar stoor jij je genoeg aan om het hier te posten, dus dat ideaal zijn is bsquote:Op donderdag 17 november 2011 18:55 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik weet niet. Dit is de eerste man die echt voor me gaat. Hij gaat niet vreemd, hij zorgt voor me, ik vertrouw hem... hij is alleen wat verwend. Mijn ex was echt een nachtmerrie, vergeleken met hem is alles ideaal.
de scriptie was maar een voorbeeldquote:Op donderdag 17 november 2011 18:56 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Ik ben bezig met mijn scriptie, niet hij. Ik ben altijd tiptop verzorgd. Ja, ik maak een rommeltje, maar laat nooit dingen rotten om mij heen. Hij heeft veel meer vrije tijd dan ik.
Dan nog is het gewoon niet aan jou om te bepalen wanneer die kerel douchtquote:Op donderdag 17 november 2011 18:57 schreef LittleCthulhu het volgende:
Het is ook gewoon dat mijn vriend een hele sterke zweetgeur heeft als hij niet doucht. Bij sommige mensen ruik je het niet maar bij hem wel. Daarom stoor ik me er zo aan.
sorry ts, dit soort uitspraken overtuigen mij dat hij het zelf niet meer zit zitten en dit niet aan durft te kaarten.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:44 schreef LittleCthulhu het volgende:
Dat is al hoe het hier normaal gaat,maar als er geen borden meer over zijn, de badkamer vies etc, dan moet ik wel, ik moet toch ook kunnen leven.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:00 schreef sausagin het volgende:
Doe zelf ook niks tot dat hij zelf de vuiligheid niet meer aankan.
Gebeurt dat? Komt het echt zo ver?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:01 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Dat is al hoe het hier normaal gaat,maar als er geen borden meer over zijn, de badkamer vies etc, dan moet ik wel, ik moet toch ook kunnen leven.
Om nou samen met zoiets in zo'n bende te wonen...quote:Op donderdag 17 november 2011 19:03 schreef drumstickNL het volgende:
Gewoon die shit laten staan en alleen je eigen taken doen. Die lijstjes werken echter nooit dus je zou het flexibel samen eigenlijk moeten doen anders krijg je geheid problemen. Nu is er geen probleem volgens hem aangezien jij de teringzooi toch opruimt.
Dus eventjes alleen je eigen taken doen dan loopt hij vanzelf tegen de bende aan.
dit idd, onbewust maak je het hem zo wel erg makkelijk. Bovendien klinkt hij gewoon als de doorsnee student, laat alle rotzooi die niet jouw taak is gewoon liggen dan komt hij zichzelf vanzelf tegen.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:52 schreef rhubarbje het volgende:
Je wil geen moederskindje maar je gedraagt je wel als zijn moeder?
Tsja, een man zegt daar natuurlijk alleen maar mee dat 'ie geen zin heeft om het op te ruimen, daar moet je verder niks persoonlijks achter zoeken. We zijn nu eenmaal niet zo creatief in argumenten verzinnen waarom we iets niet willen doen.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:08 schreef kassav het volgende:
Niet om onaardig te doen, maar je vriend lijkt me een kneus. Niet vanwege het feit dat ie geen flikker doet (wellicht is ie depressief), maar om het feit dat ie tegen jou zegt dat jij iets vies hebt gemaakt.
quote:Op donderdag 17 november 2011 19:06 schreef rhubarbje het volgende:
Wij ruimen hier gewoon samen en redelijk tegelijk op
dus bijvoorbeeld gister, we kregen gasten en dan gaan we gewoon samen even door het huis
de een met de stofzuiger en de ander met de dweil bij wijze van spreken
Is gezelliger en handiger en minder rigide dan van die lijstjes
Wow dat is echt nastyquote:Op donderdag 17 november 2011 19:08 schreef twi het volgende:
Gewoon terloops wanneer jullie samen ergens op een verjaardag ofzo zijn vragen wat de vriendjes van je vriendinnen nou doen om te voorkomen dat ze zo snel een vieze zweetlucht krijgen,
Dat had ik in het begin ook inderdaad (en mijn vriend ook andersom) dan komt ie thuis en heb ik 4 wassen gedraaid en de vaatwasser gedaan maar niet stof gezogen bijvoorbeeld en zei hij oh had je niet ff kunnen zuigen? baf ook meteen gedoequote:Op donderdag 17 november 2011 19:13 schreef Principessa het volgende:
Doet hij echt niets of zie jij het niet? Als ik weer eens het hele huis heb schoongemaakt, denk ik ook weleens dat ik alles doe. Ondertussen heeft hij echter het vuilnis buiten gezet, 15 schilderijtjes opgehangen en de afwasmachine in-en uitgeruimd. Dat vergeet ik soms, maar uiteindelijk doen we allebei even veel.
ik ben ook een man, maar ik ga geen dingen verzinnen als degene tegen wie ik spreek weet dat het niet zo is.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:08 schreef twi het volgende:
Lijstjes werken inderdaad niet, en je als z'n moeder gedragen al helemaal niet. Ruzie om het huishouden zal de meeste mannen een worst zijn. Gewoon terloops wanneer jullie samen ergens op een verjaardag ofzo zijn vragen wat de vriendjes van je vriendinnen nou doen om te voorkomen dat ze zo snel een vieze zweetlucht krijgen, misschien doet 'ie er uit schaamte wat aan. Al is het best een kwalijke zaak dat 'ie blijkbaar niet de motivatie heeft om het voor jou iets te verbeteren.
Een vieze mok hier en daar een dag te lang laten staan en zonder je haren te kammen de badkamer uit is tot daar aan toe (of zijn eigenlijk non-issues), maar de viezigheid zich op laten stapelen is niet fris natuurlijk.
[..]
Tsja, een man zegt daar natuurlijk alleen maar mee dat 'ie geen zin heeft om het op te ruimen, daar moet je verder niks persoonlijks achter zoeken. We zijn nu eenmaal niet zo creatief in argumenten verzinnen waarom we iets niet willen doen.
Daarom moet je dat ook nooit bij een vriendin doenquote:Op donderdag 17 november 2011 19:14 schreef rhubarbje het volgende:
Wow dat is echt nasty
als mijn vriend me ooit zo zou gaan behandelen ben ik echt meteen weg
'goh wat doe jij om zo slank te blijven? rhu is wat dik geworden sinds we samen wonen'
wtf dan lig je echt meteen buiten hoor
Kan me niet voorstellen dat een man dat wel kan waarderen dat je zulke persoonlijke dingen in de groep gooit om hem te manipulerenquote:Op donderdag 17 november 2011 19:18 schreef twi het volgende:
[..]
Daarom moet je dat ook nooit bij een vriendin doen
ff? Er ging bij ons zeker twee jaar overheen voordat we die balans een beetje hadden gevondenquote:Op donderdag 17 november 2011 19:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
samen wonen is ff je balans zoeken ook natuurlijk
Er is niet heel erg veel gelijkwaardig aan de relatie die de TS schetst. Het gedrag van 'r vriend, noch de moederlijke reactie die 't bij haar teweeg brengt. Hij heeft uit zichzelf niet de motivatie om er wat aan te doen, en de slappe argumenten om niet schoon te hoeven maken lijken me ook geen basis voor een goed constructief gesprek. Dan kun je proberen om naar havo 3 we hebben net verkering gedrag te grijpen. Of je dumpt 'm en zoekt iemand die wel binnen jouw normen qua het huishouden past.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
Kan me niet voorstellen dat een man dat wel kan waarderen dat je zulke persoonlijke dingen in de groep gooit om hem te manipuleren
en ik vind het niet echt gezond mbt een gelijkwaardige eerlijke open relatie etc
ik vind het eigenlijk gewoon heel erg havo 3 we hebben net verkering gedrag
Dat heeft denk ik geen nut, het blijkt al dat het hem niks uitmaakt dat het vies is.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:00 schreef sausagin het volgende:
Doe zelf ook niks tot dat hij zelf de vuiligheid niet meer aankan.
Ah, zie je! Jij doet blijkbaar ook niet je best voor hem...quote:Op donderdag 17 november 2011 19:29 schreef LittleCthulhu het volgende:
Hij zei net dat hij wel wat meer aan zij uiterlijk zal doen, maar ik dan wel weer vaker moet sporten (ben 10 kilo aangekomen afgelopen twee jaar). Ik snap wel dat dat hem stoort. Ik ben er alleen minder mee bezig omdat ik wil afstuderen op het moment, ik ga wel elke week sporten.
Het huishouden weet ik niet, hij zegt dat het hem niet boeit. Tsja.
waarom wil je wel voor die ander bepalen wat ie aan zijn uiterlijk moet doen maar vind je zelf dat je wel goede excuses hebt?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:29 schreef LittleCthulhu het volgende:
Hij zei net dat hij wel wat meer aan zij uiterlijk zal doen, maar ik dan wel weer vaker moet sporten (ben 10 kilo aangekomen afgelopen twee jaar). Ik snap wel dat dat hem stoort. Ik ben er alleen minder mee bezig omdat ik wil afstuderen op het moment, ik ga wel elke week sporten.
dus jou reactie als 2 mensen zich onvolwassen gedragen is niet goh word eens volwassen maar: op deze manier kun je je nog meer onvolwassen gedragen?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:27 schreef twi het volgende:
[..]
Er is niet heel erg veel gelijkwaardig aan de relatie die de TS schetst. Het gedrag van 'r vriend, noch de moederlijke reactie die 't bij haar teweeg brengt. Hij heeft uit zichzelf niet de motivatie om er wat aan te doen, en de slappe argumenten om niet schoon te hoeven maken lijken me ook geen basis voor een goed constructief gesprek. Dan kun je proberen om naar havo 3 we hebben net verkering gedrag te grijpen. Of je dumpt 'm en zoekt iemand die wel binnen jouw normen qua het huishouden past.
Stop whining then.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:55 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik weet niet. Dit is de eerste man die echt voor me gaat. Hij gaat niet vreemd, hij zorgt voor me, ik vertrouw hem... hij is alleen wat verwend. Mijn ex was echt een nachtmerrie, vergeleken met hem is alles ideaal.
Dit.quote:Op donderdag 17 november 2011 18:48 schreef iamsurroundedbyidiots het volgende:
[..]
Tja als ik je verhaal lees, dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat hij totaal niet volwassen is en geen zin heeft om taken uit te voeren, en hij komt er ook nog mee weg, omdat als hij het niet doet, jij het voor hem doet.
Ah de goede oude cockblock.quote:
Je klinkt ook wel als een zeurkous. Waar bemoei je je mee?quote:Op donderdag 17 november 2011 18:45 schreef LittleCthulhu het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het misschien wel gewoon om twee verschillende standaarden gaat. Toen ik met een ex-vriendin ging samenwonen werd ik ook helemaal gek van haar. Wat voor mij schoon en opgeruimd was, was voor haar een zooi. Ik vind bijvoorbeeld dat de krant best (opgevouwen) op tafel kan blijven liggen als ik hem later die dag nog eens wil bekijken. Daar dacht zij heel anders over. Dat is dus niet goed blijven gaan, want we ergerden ons groen en geel aan elkaar.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je klinkt ook wel als een zeurkous. Waar bemoei je je mee?
Dat hij de afwas moet doen of weetikhet snap ik nog. Maar ik zou je meteen uit het huis schoppen als er iemand bij mij introk en dan lijstjes met taken gaat maken. Misschien doet hij het wel omdat hij geen zin heeft in dat gemoeder.
Ik denk dat jij de spijker op z'n kop slaat wat betreft deze situatie.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:44 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Stop whining then.
Elke man heeft zo zijn eigen handleiding en "gebreken". Daar doe je niks aan. En hetzelfde geldt ook voor elke vrouw.
Een relatie is altijd een compromis dat je sluit, omdat de voordelen groter zijn dan de nadelen. Perfect zal het sowieso nooit zijn, maakt niet uit met wie.
Ik heb heel erg het gevoel dat jij gespannen bent door de scriptie die jij moet schrijven en eventueel nog wat andere zaken, en dat je dit op hem projecteert en afreageert. Je schrijft zelf herhaaldelijk dat je het "er niet bij kunt hebben".
Hoe vaak doen jullie eigenlijk nog iets leuks samen? Neem even een timeout.
Want ik heb ook het gevoel dat hij rebelleert naar jou toe, net zoals hij dat eventueel bij zijn moeder zou doen. Hoe vaker jij hem vertelt wat hij moet doen, hoe meer hij zal denken van "fuck it, ze zoekt het maar uit.. als ik lekker onderuit wil hangen dan moet ik dat zelf weten. Ik kan toch niks goed doen bij haar" en als jij dan vervolgens gefrustreerd zijn taken gaat overnemen sterk je hem in dat gedrag.
Oftewel: je zult moeten erkennen dat jij soms te ver gaat met jouw eisen aan hem, en misschien komt hij jou daarna dan ook tegemoet met dingen.
Dat je niet hetzelfde bent is geen probleem als je dat van elkaar accepteert. Iemand proberen in jouw keurslijf te duwen is een recept voor ongelukkige mensen. Als jij zijn gedrag neit accepteert dan ga je weg: als je toch zo veel van hem houdt: hij komt met gebreken... helaas. de ideale man bestaat niet, jij bent net zo min de ideale vrouw.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het misschien wel gewoon om twee verschillende standaarden gaat. Toen ik met een ex-vriendin ging samenwonen werd ik ook helemaal gek van haar. Wat voor mij schoon en opgeruimd was, was voor haar een zooi. Ik vind bijvoorbeeld dat de krant best (opgevouwen) op tafel kan blijven liggen als ik hem later die dag nog eens wil bekijken. Daar dacht zij heel anders over. Dat is dus niet goed blijven gaan, want we ergerden ons groen en geel aan elkaar.
Met mijn huidige eega is het precies andersom. Zij is vele malen meer een sloddervos dan dat ik dat ben. Ik ben alleen iets ouder (helaas) en wijzer geworden en ga niet meer op alle slakken zout leggen.
Maar ja, je wil afstuderen dus zit er niets anders op dan nog even bij hem te blijven. Daarna baan zoeken en lekker een plekje voor jezelf
Hoho, ik ben geen vrouwquote:Op donderdag 17 november 2011 21:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat je niet hetzelfde bent is geen probleem als je dat van elkaar accepteert. Iemand proberen in jouw keurslijf te duwen is een recept voor ongelukkige mensen. Als jij zijn gedrag neit accepteert dan ga je weg: als je toch zo veel van hem houdt: hij komt met gebreken... helaas. de ideale man bestaat niet, jij bent net zo min de ideale vrouw.
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:25 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Hoho, ik ben geen vrouw.
Dat is ook wat ik schreef natuurlijk. Bedoelde er alleen mee te zeggen dat er voor de meeste mensen wel een bepaalde maximale spanwijdte is waarbinnen ze zich kunnen aanpassen. Voor mij was de grens echt het zeuren om niks (krant op tafel, lege bierflesjes op tafel laten staan tot de volgende dag, enz.). Ik houd het altijd vrij netjes, maar mijn ouders noemden mijn woonkamer destijds altijd een "operatiekamer." Dat hoeft voor mij ook weer niet.
weet je, het is geven en nemen en als je het even zwaar hebt neemt soms je acceptatieniveau wat af. Dat ligt aan jou, niet aan die ander.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Lege bierflesjes gaan stinken, maar wat is het probleem met de krant?
Jullie hebben wel gelijk. Ik ben gespannen, over 2 weken is de deadline voor de eerste draft al.
Ik ga hierna een tweede master doen trouwens, dus werken duurt nog een jaar. Ik wil ook helemaal niet op mezelf. Dan vind ik vast weer andere dingen om me aan te storen:P
Ze staan er ook geen weekquote:Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Jullie hebben wel gelijk. Ik ben gespannen, over 2 weken is de deadline voor de eerste draft al.
Ik ga hierna een tweede master doen trouwens, dus werken duurt nog een jaar. Ik wil ook helemaal niet op mezelf. Dan vind ik vast weer andere dingen om me aan te storen:P
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
[..]
mijn vrouw zou in staat zijn om alle shitzooi in mij bed te kieperen....
Lol, je hebt SOG'gen tot een nieuwe standaard verheven.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik SOG niet, ik ben bijna klaar:P Moet nog 3000 woorden. Is klaar binnen 5 daagjes.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lol, je hebt SOG'gen tot een nieuwe standaard verheven.
Tsrk, golddigger.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef LittleCthulhu het volgende:
nee, het huis is gekocht door zijn moeder en is dus huur/hypotheek vrij. Ik betaal mee aan het eten en koop huishoudelijke spullen.
Nou snap ik dat je zaken niet kan wegstrepen in een relatie, maar je kan het wel van de positieve kant bekijken; met een paar uurtjes extra huishoudelijk werk (dat wat eigenlijk voor zijn rekening zou komen) heb je nu een goede 300 euro verdiend, doordat je geen huur hoeft te betalen of in een pietepeuterige kamer hoeft te hokken.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef LittleCthulhu het volgende:
nee, het huis is gekocht door zijn moeder en is dus huur/hypotheek vrij. Ik betaal mee aan het eten en koop huishoudelijke spullen.
Juist. Ze kan ook zelf een huishoudelijke hulp inhuren voor het geld dat ze bespaart! Scheelt een hoop frustraties en ze kan lekker verder soggen studeren.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou snap ik dat je zaken niet kan wegstrepen in een relatie, maar je kan het wel van de positieve kant bekijken; met een paar uurtjes extra huishoudelijk werk (dat wat eigenlijk voor zijn rekening zou komen) heb je nu een goede 300 euro verdiend, doordat je geen huur hoeft te betalen of in een pietepeuterige kamer hoeft te hokken.
ontzettend! doe ons ook zo'n relatie met takenlijsten en waar je voor elkaar bepaald wanneer er gedouched moet wordenquote:
quote:Op donderdag 17 november 2011 22:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ontzettend! doe ons ook zo'n relatie met takenlijsten en waar je voor elkaar bepaald wanneer er gedouched moet worden
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:59 schreef Picchia het volgende:
Vandaag is het tijd om je vagina te scheren. Staat op het rooster.
Nou dan wordt ie helemaal leuk, gaat ze die uurtjes op haar rug per week dan ook incalculeren?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nou snap ik dat je zaken niet kan wegstrepen in een relatie, maar je kan het wel van de positieve kant bekijken; met een paar uurtjes extra huishoudelijk werk (dat wat eigenlijk voor zijn rekening zou komen) heb je nu een goede 300 euro verdiend, doordat je geen huur hoeft te betalen of in een pietepeuterige kamer hoeft te hokken.
Er worden kennelijk flink wat uren geeconomiseerd in dat huishouden.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Nou dan wordt ie helemaal leuk, gaat ze die uurtjes op haar rug per week dan ook incalculeren?
Niet eens voor elkaar. In deze relatie bepaalt zij wanneer hij moet douchen. Want mevrouw leeft volgens hele hoge standaarden en accepteert niets minder van haar naasten.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ontzettend! doe ons ook zo'n relatie met takenlijsten en waar je voor elkaar bepaald wanneer er gedouched moet worden
Klopt, iedereen heeft een andere 'vuiltolerantie'. Wat jij vies vindt vindt hij gewoon schoon. Als je de afwas eens per week doet, tja waarom niet? Of zijn jullie van die mongolen die een half bord eten in de afwasbak zetten. Tja dan rot het wel.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:29 schreef LittleCthulhu het volgende:
Was zij toevallig een expat uit estland die aan het erasmus studeerde?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het misschien wel gewoon om twee verschillende standaarden gaat. Toen ik met een ex-vriendin ging samenwonen werd ik ook helemaal gek van haar. Wat voor mij schoon en opgeruimd was, was voor haar een zooi. Ik vind bijvoorbeeld dat de krant best (opgevouwen) op tafel kan blijven liggen als ik hem later die dag nog eens wil bekijken. Daar dacht zij heel anders over. Dat is dus niet goed blijven gaan, want we ergerden ons groen en geel aan elkaar.
Of juist niet. Hij was het opruimen zat en heeft daarom TS in huis gehaald!quote:Op vrijdag 18 november 2011 05:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Eerst zorgde hij wel voor zichzelf..
Het vriendje van TS pleegt gewoon lijdzaam verzet en heeft spijt van het samenwonen.
quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Of juist niet. Hij was het opruimen zat en heeft daarom TS in huis gehaald!
Is het dat niet gewoon...?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:34 schreef LittleCthulhu het volgende:
Ik wil ook helemaal niet op mezelf.
holy fuck dude, je beschrijft hier precies hoe mijn laatste relatie naar de knoppen is gegaan. Terwijl ik het zelf nooit heb kunnen doorgronden.quote:Op donderdag 17 november 2011 19:44 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Stop whining then.
Elke man heeft zo zijn eigen handleiding en "gebreken". Daar doe je niks aan. En hetzelfde geldt ook voor elke vrouw.
Een relatie is altijd een compromis dat je sluit, omdat de voordelen groter zijn dan de nadelen. Perfect zal het sowieso nooit zijn, maakt niet uit met wie.
Ik heb heel erg het gevoel dat jij gespannen bent door de scriptie die jij moet schrijven en eventueel nog wat andere zaken, en dat je dit op hem projecteert en afreageert. Je schrijft zelf herhaaldelijk dat je het "er niet bij kunt hebben".
Hoe vaak doen jullie eigenlijk nog iets leuks samen? Neem even een timeout.
Want ik heb ook het gevoel dat hij rebelleert naar jou toe, net zoals hij dat eventueel bij zijn moeder zou doen. Hoe vaker jij hem vertelt wat hij moet doen, hoe meer hij zal denken van "fuck it, ze zoekt het maar uit.. als ik lekker onderuit wil hangen dan moet ik dat zelf weten. Ik kan toch niks goed doen bij haar" en als jij dan vervolgens gefrustreerd zijn taken gaat overnemen sterk je hem in dat gedrag.
Oftewel: je zult moeten erkennen dat jij soms te ver gaat met jouw eisen aan hem, en misschien komt hij jou daarna dan ook tegemoet met dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |