[Insert banner here]
Hallo, en welkom bij het FOK! gerechtshof.
Wat is deze?Nee, hier worden geen bans besproken en nee, hier worden geen users berecht.
Het FOK!-gerechtshof is een spel waarin rechtspraak centraal staat. Het spel draait om een verdachte, die een misdrijf heeft begaan, en moet getracht te worden vrijgesproken of te worden veroordeeld, afhankelijk van je rol.
Klinkt wel hip enzo, maar hoe werkt het?Het spel bestaat uit users die een bepaalde rol hebben, en taken uitvoeren die bij deze rol horen.
Ten eerste is er de spelleider, voor nu nog
Trollscience, die de OP bijhoudt en eroplet dat het spel eerlijk gespeeld wordt. Dit betekent ook dat de spelleider automatisch verandert wanneer iemand anders de lapo heeft. Hieronder een overzicht van alle rollen:
RechterDe rechter stemt (samen met de users) aan het einde wie dan wel niet in het gelijk moet worden gesteld, de verdachte of de eiser.
AdvocaatDe advocaat verdedigt de verdachte tijdens de rechtszaak en houdt aan het einde van de rechtszaak een pleidooi waarom zijn/haar client moet worden vrijgesproken. De users en de rechter (De stem van een user telt voor 1, de stem van een rechter voor 5) stemmen aan het einde wie in het gelijk moet worden gesteld: De verdachte of de eiser.
Verdachte(n)De verdachte(n) is/zijn, logischerwijs, verdacht van een misdrijf of overtreding. Degene(n) met de verdachte-rol mogen zelf beslissen van welk misdrijf ze worden verdacht, wanneer er meerdere verdachten zijn gebeurt dit democratisch.
EiserDe eiser wil iets van de verdachte(n), en vertelt aan het begin van de rechtszaak aan de rechter wat (Celstraf, taakstraf). Aan het einde van de rechtszaak moet de eiser dmv. een pleidooi aantonen waarom de verdachte schuldig is.
Dit is nog allemaal heel ruw uitgewerkt, ik heb namelijk niet zo geweldig veel verstand van juridische procedures, maar aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom!
Kutuser, kuttopic, slotje.Ok.
Mag ik meedoen?Natuurlijk, maar eerst moet de informatie ongeveer kloppen en de regels goed uitgewerkt zijn. Ik kan dit echter niet alleen dus alle hulp is welkom! Wanneer het spel is uitgewerkt en de regels goed zijn vastgesteld, kun je je natuurlijk aanmelden voor een bepaalde rol.
JE BENT MIJN FAVO VERDACHTE, [insert user hier].

Geen SC gaarne, anders wordt het topic gesloten. Ontopic posts over het spel etc. zijn uiteraard gewoon toegestaan.
Rolverdeling:Dhaha - Advocaat
Game on!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2011 17:16:45 ]