*zucht*quote:Op donderdag 17 november 2011 21:06 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dan staat er nog niet in het artikel dat er kans is op rassenoorlog.
Enkel dat een paar rechtsextremisten zich op een rassenoorlog voorbereiden.
quote:De binnenlandse veiligheidsdienst PET in Denemarken waarschuwt in een donderdag vrijgegeven rapport voor een aanstaande rassenoorlog in het Scandinavische land.
Dat komt ook omdat ze islamitische meisjes uit Duitsland pas afslachten als ze op vakantie zijn in de zomer, in bv Turkije.quote:Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef De_Nuance het volgende:
er staat dat eerwraak een zeldzaam verschijnsel is.
Heb je wel het goede stuk gequote of kun je geen Engels?
Als je er weinig over hoort, hoe kunnen we dan verifieren dat het regelmatig voot komt? Waar zijn die cijfers te vinden?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
...
Hoor je verder weinig over, maar het komt wel regelmatig voor.
Denk dat hier ook zoiets kan gebeuren ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:16 schreef PfenisBaron het volgende:
Denemarken lijkt qua bevolking en cultuur érg sterk op ons neerlanders. Zou zomaar kunnen dat ook wij de knuppel nog komen te hanteren komende jaren.
Dat is het hele probleem. Maar intussen verdwijnen die meisjes dus wel.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je er weinig over hoort, hoe kunnen we dan verifieren dat het regelmatig voot komt? Waar zijn die cijfers te vinden?
En nog belangrijker: wat heeft dit met extreem-rechts geweld te maken?
Maakt dat het minder erg dat deze mensen zijn vermoord vanwege hun afkomst?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat komt ook omdat ze islamitische meisjes uit Duitsland pas afslachten als ze op vakantie zijn in de zomer, in bv Turkije.
Hoor je verder weinig over, maar het komt wel regelmatig voor.
Ja ik kan ook zoveel bewerenquote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je er weinig over hoort, hoe kunnen we dan verifieren dat het regelmatig voot komt? Waar zijn die cijfers te vinden?
Dat ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Vanwaar deze vraag vriend?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maakt dat het minder erg dat deze mensen zijn vermoord vanwege hun afkomst?
Vanuit welk perspectief is het terecht dat deze mensen door hun afkomst zijn vermoord?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:21 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Dat ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Vanwaar deze vraag vriend?
Luister vriend, ik snap precies op welke uitspraken je zit te azen maar wellicht moet je je beperkte blik eens verbreden. Onze kijk op de wereld is net zo ingegeven door cultuur als de blik die ze er in arabische landen op na houden. Daarom is het vanuit ons perspectief verwerpelijk een vrouw om te leggen en is dat met een andere culturele bagage wellicht wel geoorloofd.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Vanuit welk perspectief is het terecht dat deze mensen door hun afkomst zijn vermoord?
Of is Turks zijn per definitie gelijk aan eerwraak plegen en is het dan niet erg dat deze mensen worden vermoord?
Nee vriendelijke vriend. Eerwraak is in Turkije ook niet normaal. Het gebeurt, maar de meerderheid van de bevolking is er tegen.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:29 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Luister vriend, ik snap precies op welke uitspraken je zit te azen maar wellicht moet je je beperkte blik eens verbreden. Onze kijk op de wereld is net zo ingegeven door cultuur als de blik die ze er in arabische landen op na houden. Daarom is het vanuit ons perspectief verwerpelijk een vrouw om te leggen en is dat met een andere culturele bagage wellicht wel geoorloofd.
Tuurlijk vind ik dat belachelijk, en daar ligt precies het failliet van de multiculturele boze droom. Het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat er verschillen in opvatting bestaan, het is alleen echt onwenselijk dat deze mensen door en met elkaar leven.
Dus vanwege een incident met een criminele organisatie (die in het geheel niet representatief is voor onze cultuur) zou ik mijn mening moeten aanpassen of uit respect nuanceren? Dan kan het topic net zogoed gesloten worden niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:32 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee vriendelijke vriend. Eerwraak is in Turkije ook niet normaal. Het gebeurt, maar de meerderheid van de bevolking is er tegen.
Het gebeurt vaan in specifieke gebieden die arm en achtergesteld zijn.
Verder is het een feit dat Turken en Marokkanen in Nederland, maar ook in Duitsland enorm aan het verwesteren zijn. Het moskeebezoek neemt enorm af, de kinderen worden steeds beter en hoger opgeleid en er is steeds minder instroom uit die landen en de problemen die er nu juist zijn komen door die integratie. Dat is de integratieparadox. De omschakeling is een pijnlijk proces. Dat is overal ter wereld zo. Over een paar generaties is het gezeur voorbij. Zo gaat het altijd.
Wat ook altijd bij het verhaal hoort, zijn angsthazen en xenofoben. Maar ook dat gaat mettertijd over, tenzij het uit de hand loopt (zie Hitler)
Dat jij hier nou een anti multiculti Breivik verhaal van wilt maken oké. Erg respectvol naar die 9 doden die zijn omgelegd vanwege hun afkomst. Maar moet jij weten.
Echter je praat wel poep.
Ik blijf altijd nadenken.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:37 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Dus vanwege een incident met een criminele organisatie (die in het geheel niet representatief is voor onze cultuur) zou ik mijn mening moeten aanpassen of uit respect nuanceren? Dan kan het topic net zogoed gesloten worden niet?
Ik haal de dönerbakkers met open armen binnen, mits ze hun cultuur niet actief opdringen of in botsing met de onze praktiseren. Dat heeft met die 9 slachtoffers van criminelen niks te maken, of staan mensen met kritiek op de multiculturele samenleving ineens gelijk aan rechts extremisme? Nadenken blijven linkse vriend.
Vriend, ik heb net even de openingspost gelezen en snap je associatie, mijn excuus.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:39 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik blijf altijd nadenken.
Ik snap niet dat dit soort punten erbij worden gehaald in deze discussie. Over de multiculturele samenleving kun je altijd een discussie houden. De multiculturele samenleving is een trouwens een feit, geen ideaal.
Maar in dit topic als jij-bak uit een soort bagatelliseren van deze daden , daar kan ik me enorm aan ergeren ja.
Excuses aanvaard. Ik kom ook wel eens fel uit de hoek in deze discussie.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef PfenisBaron het volgende:
[..]
Vriend, ik heb net even de openingspost gelezen en snap je associatie, mijn excuus.
Verder zal ik de multiculturele discussie niet verder opjitsen. Ik denk echter wel dat wij ook nog aan het tikken komen de komende jaren.
Middels de Turkse media, maar ik weet niet of jij de taal beheerst, Frans Bromet heeft daar ook ooit eens een docu over geschoten.quote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Middels de Turkse media, maar ik weet niet of jij de taal beheerst, Frans Bromet heeft daar ook ooit eens een docu over geschoten.
Turkije was slechts een voorbeeld, het zou mij niks verbazen dat het Oostelijker vaker voorkomt.
quote:Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
dat is iets wat de journalist er zelf van maaktquote:
Aanname of heb je het rapport van de veiligheidsdiensten zelf gelezen ?quote:Op donderdag 17 november 2011 21:56 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dat is iets wat de journalist er zelf van maakt.
Het topic gaat over extreem rechts geweld, dus mijn vraag blijft: wat heeft dit met extreem rechts geweld te maken?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het ging nu even over eerwraak.
Het is een element van de achterlijke islamitische cultuur, de aanwezigheid van die cultuur zwengelt momenteel de aantrekking van extreem-rechts aan, daar vloeit dus blijkbaar ook geweld uit voort.quote:Op donderdag 17 november 2011 22:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het topic gaat over extreem rechts geweld, dus mijn vraag blijft: wat heeft dit met extreem rechts geweld te maken?
Waarom zou extreem rechts en dan vooral het deel wat voor hun ideaal bereid is mensen te vermoorden een probleem hebben met eerwraak?quote:Op donderdag 17 november 2011 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het ging nu even over eerwraak.
Je zegt dus dat extreemrechts een achterlijk element is van de Deense cultuurquote:Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is een element van de achterlijke islamitische cultuur, de aanwezigheid van die cultuur zwengelt momenteel de aantrekking van extreem-rechts aan, daar vloeit dus blijkbaar ook geweld uit voort.
Vandaar.
quote:Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het is een element van de achterlijke islamitische cultuur, de aanwezigheid van die cultuur zwengelt momenteel de aantrekking van extreem-rechts aan, daar vloeit dus blijkbaar ook geweld uit voort.
Vandaar.
Het is gewoon een struisvogel argument, bang om met de realiteit geconfronteerd te worden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:01 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Waarom zou extreem rechts en dan vooral het deel wat voor hun ideaal bereid is mensen te vermoorden een probleem hebben met eerwraak?
moslim meer of minder is hun probleem niet
of moslima minder is geen probleem
Welnee.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:08 schreef De_Nuance het volgende:
Ja dus toch een vorm van eigen schuld dikke bult dus
Dat hebben ze dis negen jaar lang gedacht maar nu zijn er bewijzen dat het nazi's waren.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef spambuster het volgende:
En dan in duitsland de donner moorden. Waarvan de media al weten: dat doet extreem rechts.
Hoewel ik mij daarvan afvraag of dat niet 'gewoon' de onderlinge familie/maffia is, want waarom per se alleen 'snackbar eigenaren' aanpakken als extreem rechtse doorgeslagen pipo zijnde?
Het wapen waarmee die snackbar eigenaren waren vermoord was van de opgepakte neonazi's.quote:Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef spambuster het volgende:
En dan in duitsland de donner moorden. Waarvan de media al weten: dat doet extreem rechts.
Hoewel ik mij daarvan afvraag of dat niet 'gewoon' de onderlinge familie/maffia is, want waarom per se alleen 'snackbar eigenaren' aanpakken als extreem rechtse doorgeslagen pipo zijnde?
Daarom moet je in een land ook het wij-zij denken zoveel mogelijk proberen tegen te gaan.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:29 schreef LXIV het volgende:
Zolang het economisch goed blijft gaan is er niks aan de hand. En ja, het gaat economisch goed want iedereen kan werk en eten krijgen, ook als de economie 4x 1% krimpt.
Krijgen we echter een echte economische crisis, dan is de kans op een vlam in de pan zeer goed aanwezig. Iemand die zelf voldoende geld heeft, er warmpjes bij zit en 3x per jaar op vakantie gaat, zal niet op straat gaan rellen tegen andere rassen. Heeft die persoon twijfel of hij morgen nog te eten heeft, hetzelfde verhaal. Vanuit de kant van de allochtonen, op wat Scootermarrokanen na houden die zich wel ook rustig met hun uitkering, sociale huurwoning en vakantiehuisje in Turkije. maar ook voor hen geldt dat onderhuidse spanningen vrij komen wanneer ze fors zouden moeten inleveren.
Zover ik weet is er nog nooit burgeroorlog, etc ontstaan in een stabiel democratisch land waar er voldoende welvaart was en deze redelijk verdeeld.
In de openingspost al. We hebben het hier over neo nazis, dat houdt toch wel enigszins verband met de oorlog, vind je niet?quote:Op donderdag 17 november 2011 17:38 schreef dubidub het volgende:
[..]
29 posts en de eerste godwin is gemaakt. Proficiat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |