abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104491259
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:06 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dan staat er nog niet in het artikel dat er kans is op rassenoorlog.
Enkel dat een paar rechtsextremisten zich op een rassenoorlog voorbereiden.
*zucht*
quote:
De binnenlandse veiligheidsdienst PET in Denemarken waarschuwt in een donderdag vrijgegeven rapport voor een aanstaande rassenoorlog in het Scandinavische land.
pi_104491346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef De_Nuance het volgende:

er staat dat eerwraak een zeldzaam verschijnsel is.
Heb je wel het goede stuk gequote of kun je geen Engels?
Dat komt ook omdat ze islamitische meisjes uit Duitsland pas afslachten als ze op vakantie zijn in de zomer, in bv Turkije.
Hoor je verder weinig over, maar het komt wel regelmatig voor.
pi_104491455
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
...
Als je er weinig over hoort, hoe kunnen we dan verifieren dat het regelmatig voot komt? Waar zijn die cijfers te vinden?

En nog belangrijker: wat heeft dit met extreem-rechts geweld te maken?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2011 21:17:41 ]
  donderdag 17 november 2011 @ 21:16:47 #124
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104491513
Denemarken lijkt qua bevolking en cultuur érg sterk op ons neerlanders. Zou zomaar kunnen dat ook wij de knuppel nog komen te hanteren komende jaren.
pi_104491555
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:16 schreef PfenisBaron het volgende:
Denemarken lijkt qua bevolking en cultuur érg sterk op ons neerlanders. Zou zomaar kunnen dat ook wij de knuppel nog komen te hanteren komende jaren.
Denk dat hier ook zoiets kan gebeuren ja.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104491668
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je er weinig over hoort, hoe kunnen we dan verifieren dat het regelmatig voot komt? Waar zijn die cijfers te vinden?

Dat is het hele probleem. Maar intussen verdwijnen die meisjes dus wel.

Goed: het heeft neits te maken met een stel idioten die mensen vanwege hun huidskleur willen vermoorden, maar het geeft wel aan hoe 'groot' het probleem is. Het is eerder het motief dan de grootte van dit soort acties die het nieuws halen. Die 1000 verkeersdoden, daar doen we een stuk minder moeilijk over...
Whatever...
pi_104491713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat komt ook omdat ze islamitische meisjes uit Duitsland pas afslachten als ze op vakantie zijn in de zomer, in bv Turkije.
Maakt dat het minder erg dat deze mensen zijn vermoord vanwege hun afkomst?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104491740
quote:

[..]

Ja ik kan ook zoveel beweren :')
  donderdag 17 november 2011 @ 21:21:04 #129
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104491760
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:20 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Maakt dat het minder erg dat deze mensen zijn vermoord vanwege hun afkomst?
Dat ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Vanwaar deze vraag vriend?
pi_104491896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:21 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Dat ligt eraan vanuit welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Vanwaar deze vraag vriend?
Vanuit welk perspectief is het terecht dat deze mensen door hun afkomst zijn vermoord?

Of is Turks zijn per definitie gelijk aan eerwraak plegen en is het dan niet erg dat deze mensen worden vermoord?
pi_104492144
Ik heb gewoon het idee dat sommige mensen dit niet willen zien. Ze willen helemaal niet weten dat er neo-nazi's bestaan die doodnormale mensen die geen kwaad doen willen vermoorden vanwege hun kleurtje.

Want dan soort hun hele vooroordelensysteem in elkaar. En als ze dan toch geconfrontreerd worden met dit soort nieuws, gaan ze hun eigen ideeen op agressieve manier verdedigen door HUNNIE DOEN OOK ERGE DINGENS!!! erbij te halen.

Terwijl het niet relevant is voor die 25 jarige doodnormale knul die geen vlieg kwaad deed, ja hij had een kleurtje, maar dat is geen misdaad.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:29:06 #132
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104492219
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:23 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Vanuit welk perspectief is het terecht dat deze mensen door hun afkomst zijn vermoord?

Of is Turks zijn per definitie gelijk aan eerwraak plegen en is het dan niet erg dat deze mensen worden vermoord?
Luister vriend, ik snap precies op welke uitspraken je zit te azen maar wellicht moet je je beperkte blik eens verbreden. Onze kijk op de wereld is net zo ingegeven door cultuur als de blik die ze er in arabische landen op na houden. Daarom is het vanuit ons perspectief verwerpelijk een vrouw om te leggen en is dat met een andere culturele bagage wellicht wel geoorloofd.
Tuurlijk vind ik dat belachelijk, en daar ligt precies het failliet van de multiculturele boze droom. Het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat er verschillen in opvatting bestaan, het is alleen echt onwenselijk dat deze mensen door en met elkaar leven.
pi_104492465
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:29 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Luister vriend, ik snap precies op welke uitspraken je zit te azen maar wellicht moet je je beperkte blik eens verbreden. Onze kijk op de wereld is net zo ingegeven door cultuur als de blik die ze er in arabische landen op na houden. Daarom is het vanuit ons perspectief verwerpelijk een vrouw om te leggen en is dat met een andere culturele bagage wellicht wel geoorloofd.
Tuurlijk vind ik dat belachelijk, en daar ligt precies het failliet van de multiculturele boze droom. Het is echt niet moeilijk om te begrijpen dat er verschillen in opvatting bestaan, het is alleen echt onwenselijk dat deze mensen door en met elkaar leven.
Nee vriendelijke vriend. Eerwraak is in Turkije ook niet normaal. Het gebeurt, maar de meerderheid van de bevolking is er tegen.
Het gebeurt vaan in specifieke gebieden die arm en achtergesteld zijn.

Verder is het een feit dat Turken en Marokkanen in Nederland, maar ook in Duitsland enorm aan het verwesteren zijn. Het moskeebezoek neemt enorm af, de kinderen worden steeds beter en hoger opgeleid en er is steeds minder instroom uit die landen en de problemen die er nu juist zijn komen door die integratie. Dat is de integratieparadox. De omschakeling is een pijnlijk proces. Dat is overal ter wereld zo. Over een paar generaties is het gezeur voorbij. Zo gaat het altijd.
Wat ook altijd bij het verhaal hoort, zijn angsthazen en xenofoben. Maar ook dat gaat mettertijd over, tenzij het uit de hand loopt (zie Hitler)

Dat jij hier nou een anti multiculti Breivik verhaal van wilt maken oké. Erg respectvol naar die 9 doden die zijn omgelegd vanwege hun afkomst. Maar moet jij weten.

Echter je praat wel poep.
pi_104492565
Oja en ik ben je vriend niet.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:37:46 #135
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104492778
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:32 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Nee vriendelijke vriend. Eerwraak is in Turkije ook niet normaal. Het gebeurt, maar de meerderheid van de bevolking is er tegen.
Het gebeurt vaan in specifieke gebieden die arm en achtergesteld zijn.

Verder is het een feit dat Turken en Marokkanen in Nederland, maar ook in Duitsland enorm aan het verwesteren zijn. Het moskeebezoek neemt enorm af, de kinderen worden steeds beter en hoger opgeleid en er is steeds minder instroom uit die landen en de problemen die er nu juist zijn komen door die integratie. Dat is de integratieparadox. De omschakeling is een pijnlijk proces. Dat is overal ter wereld zo. Over een paar generaties is het gezeur voorbij. Zo gaat het altijd.
Wat ook altijd bij het verhaal hoort, zijn angsthazen en xenofoben. Maar ook dat gaat mettertijd over, tenzij het uit de hand loopt (zie Hitler)

Dat jij hier nou een anti multiculti Breivik verhaal van wilt maken oké. Erg respectvol naar die 9 doden die zijn omgelegd vanwege hun afkomst. Maar moet jij weten.

Echter je praat wel poep.
Dus vanwege een incident met een criminele organisatie (die in het geheel niet representatief is voor onze cultuur) zou ik mijn mening moeten aanpassen of uit respect nuanceren? Dan kan het topic net zogoed gesloten worden niet?
Ik haal de dönerbakkers met open armen binnen, mits ze hun cultuur niet actief opdringen of in botsing met de onze praktiseren. Dat heeft met die 9 slachtoffers van criminelen niks te maken, of staan mensen met kritiek op de multiculturele samenleving ineens gelijk aan rechts extremisme? Nadenken blijven linkse vriend.
pi_104492909
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:37 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Dus vanwege een incident met een criminele organisatie (die in het geheel niet representatief is voor onze cultuur) zou ik mijn mening moeten aanpassen of uit respect nuanceren? Dan kan het topic net zogoed gesloten worden niet?
Ik haal de dönerbakkers met open armen binnen, mits ze hun cultuur niet actief opdringen of in botsing met de onze praktiseren. Dat heeft met die 9 slachtoffers van criminelen niks te maken, of staan mensen met kritiek op de multiculturele samenleving ineens gelijk aan rechts extremisme? Nadenken blijven linkse vriend.
Ik blijf altijd nadenken.

Ik snap niet dat dit soort punten erbij worden gehaald in deze discussie. Over de multiculturele samenleving kun je altijd een discussie houden. De multiculturele samenleving is een trouwens een feit, geen ideaal.

Maar in dit topic als jij-bak uit een soort bagatelliseren van deze daden , daar kan ik me enorm aan ergeren ja.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:43:01 #137
326272 PfenisBaron
diversiteitsprediker
pi_104493120
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:39 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ik blijf altijd nadenken.

Ik snap niet dat dit soort punten erbij worden gehaald in deze discussie. Over de multiculturele samenleving kun je altijd een discussie houden. De multiculturele samenleving is een trouwens een feit, geen ideaal.

Maar in dit topic als jij-bak uit een soort bagatelliseren van deze daden , daar kan ik me enorm aan ergeren ja.
Vriend, ik heb net even de openingspost gelezen en snap je associatie, mijn excuus.
Verder zal ik de multiculturele discussie niet verder opjitsen. Ik denk echter wel dat wij ook nog aan het tikken komen de komende jaren.
pi_104493219
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:43 schreef PfenisBaron het volgende:

[..]

Vriend, ik heb net even de openingspost gelezen en snap je associatie, mijn excuus.
Verder zal ik de multiculturele discussie niet verder opjitsen. Ik denk echter wel dat wij ook nog aan het tikken komen de komende jaren.
Excuses aanvaard. Ik kom ook wel eens fel uit de hoek in deze discussie.

En over je laatste zin, ik hoop het niet, maar we gaan het zien. :)

Fijne avond toegewenst.
pi_104493627
quote:

[..]

Middels de Turkse media, maar ik weet niet of jij de taal beheerst, Frans Bromet heeft daar ook ooit eens een docu over geschoten.
Turkije was slechts een voorbeeld, het zou mij niks verbazen dat het Oostelijker vaker voorkomt.
pi_104493949
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Middels de Turkse media, maar ik weet niet of jij de taal beheerst, Frans Bromet heeft daar ook ooit eens een docu over geschoten.
Turkije was slechts een voorbeeld, het zou mij niks verbazen dat het Oostelijker vaker voorkomt.
quote:

[..]
pi_104493962
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

*zucht*

[..]

dat is iets wat de journalist er zelf van maakt
hij quote dat een aantal rechtsextremisten zich voorbereiden op een rassenoorlog
en dat die rechtsextremisten politieke tegenstanders en buitenlanders op eventueel een dodenlijst zetten.
Wat zou kunnen betekenen dat ze die dodenlijst daadwerkelijk kunnen gaan gebruiken om tegenstanders/buitenlanders te vermoorden en eventueel zo een rassenoorlog uit te lokken.

Maar waar dus voor gewaarschuwd wordt is een paar idioten die eventueel een dodenlijst opstellen en willen afwerken niet voor een rassenoorlog
pi_104494321
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:56 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

dat is iets wat de journalist er zelf van maakt.
Aanname of heb je het rapport van de veiligheidsdiensten zelf gelezen ?

Je vroeg toch waar in het gequote stuk dat stond? Je kunt nu wel helemaal losgaan in semantische haarkloverij, maar daar staat het gewoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2011 22:03:38 ]
pi_104494432
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Het ging nu even over eerwraak.
pi_104494848
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het topic gaat over extreem rechts geweld, dus mijn vraag blijft: wat heeft dit met extreem rechts geweld te maken?
pi_104498433
VIKINGEN TEGEN MOSLIMS! KOMT DAT ZIEN~!

Bouwen die vikingen zo van die drakenboten, varen ze naar egyptië, vallen ze de egyptiërs aan, maken ze ze dood, komen de arabiërs, op hun kamelen, zo met van die kromzwaarden en tulbands, en zo vechten ze dan, en die vikings met hun bijlen, zo van die grote bijlen, maken ze elkaar af, epische gevecht, honderddertigduizend doden, komen de grieken, meedoen, met hun legioenen.

Even mijn verhaal gedaan. Waarlijk, zo zal het geschiedden.

Maar even OT, ik denk dat het bij dit soort meldingen in het algemeen wel meevalt en er gewoon overtrokken gereageerd wordt. Dat er feitelijk trainingen in Rusland worden gehouden voor deze mensen vind ik wél angstaanjagend, aangezien het aangeeft dat dit geen gewapende mensen lijkende op Rednecks zijn, maar mensen die serieus zijn.

We zullen zien wat de toekomst de Denen zal brengen, maar ik vrees voor ze.
pi_104498962
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het topic gaat over extreem rechts geweld, dus mijn vraag blijft: wat heeft dit met extreem rechts geweld te maken?
Het is een element van de achterlijke islamitische cultuur, de aanwezigheid van die cultuur zwengelt momenteel de aantrekking van extreem-rechts aan, daar vloeit dus blijkbaar ook geweld uit voort.
Vandaar.
pi_104499469
quote:
6s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom zou extreem rechts en dan vooral het deel wat voor hun ideaal bereid is mensen te vermoorden een probleem hebben met eerwraak?
moslim meer of minder is hun probleem niet
of moslima minder is geen probleem
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 00:03:58 #148
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104499578
rassenoorlog?
Heeft iemand dat opgezocht in de encyclopedia Germanica van 1937? _O- :')
pi_104499589
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is een element van de achterlijke islamitische cultuur, de aanwezigheid van die cultuur zwengelt momenteel de aantrekking van extreem-rechts aan, daar vloeit dus blijkbaar ook geweld uit voort.
Vandaar.
Je zegt dus dat extreemrechts een achterlijk element is van de Deense cultuur
Dat lijkt me wel waar .. als ik achterlijk hier vertaal met het woord a-sociaal.
Maar die elementen hadden toch al hun eigen drijfveren om tot ontwikkeling te komen.
Zie de geschiedenis van de vorige eeuw.
Maar wat ook achterlijk is...... grote delen van de mensheid als achterlijk te beschouwen.

De woorden `reëel risico op rassenoorlog` kan ik niet terugvinden in de stukjes waar de geheime dienst wordt geciteerd. Het lijkt mij dat een journalist van een persbureau zelf die interpretatie heeft gemaakt en dat een reeks kranten dat kritiekloos hebben overgenomen.
Dit is dus desinformatie zo
pi_104499798
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:47 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vandaar.
:')

Ja dus toch een vorm van eigen schuld dikke bult dus, terwijl die gedode mensen waarschijnlijk niks met eerwraak te maken hebben gehad.
Ze hebben ook een Griek gedood trouwens. Jij ziet er toch ook oosters uit? Zou maar uitkijken.
pi_104499869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:01 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Waarom zou extreem rechts en dan vooral het deel wat voor hun ideaal bereid is mensen te vermoorden een probleem hebben met eerwraak?
moslim meer of minder is hun probleem niet
of moslima minder is geen probleem
Het is gewoon een struisvogel argument, bang om met de realiteit geconfronteerd te worden.

Het MOET wel hun eigen schuld zijn, dat is de meest geruststellende gedachte immers.
pi_104500257
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:08 schreef De_Nuance het volgende:

Ja dus toch een vorm van eigen schuld dikke bult dus
Welnee.
pi_104548956
En dan in duitsland de donner moorden. Waarvan de media al weten: dat doet extreem rechts.
Hoewel ik mij daarvan afvraag of dat niet 'gewoon' de onderlinge familie/maffia is, want waarom per se alleen 'snackbar eigenaren' aanpakken als extreem rechtse doorgeslagen pipo zijnde?
Signature
pi_104549416
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef spambuster het volgende:
En dan in duitsland de donner moorden. Waarvan de media al weten: dat doet extreem rechts.
Hoewel ik mij daarvan afvraag of dat niet 'gewoon' de onderlinge familie/maffia is, want waarom per se alleen 'snackbar eigenaren' aanpakken als extreem rechtse doorgeslagen pipo zijnde?
Dat hebben ze dis negen jaar lang gedacht maar nu zijn er bewijzen dat het nazi's waren.

En dit zegt niet de media maar de Duitse Jusititie. Het staat zo goed als vast dat die Döner moorden racistisch van aard zijn geweest
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:29:24 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104550927
Zolang het economisch goed blijft gaan is er niks aan de hand. En ja, het gaat economisch goed want iedereen kan werk en eten krijgen, ook als de economie 4x 1% krimpt.

Krijgen we echter een echte economische crisis, dan is de kans op een vlam in de pan zeer goed aanwezig. Iemand die zelf voldoende geld heeft, er warmpjes bij zit en 3x per jaar op vakantie gaat, zal niet op straat gaan rellen tegen andere rassen. Heeft die persoon twijfel of hij morgen nog te eten heeft, hetzelfde verhaal. Vanuit de kant van de allochtonen, op wat Scootermarrokanen na houden die zich wel ook rustig met hun uitkering, sociale huurwoning en vakantiehuisje in Turkije. maar ook voor hen geldt dat onderhuidse spanningen vrij komen wanneer ze fors zouden moeten inleveren.

Zover ik weet is er nog nooit burgeroorlog, etc ontstaan in een stabiel democratisch land waar er voldoende welvaart was en deze redelijk verdeeld.
The End Times are wild
pi_104553117
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 13:21 schreef spambuster het volgende:
Het wapen waarmee die snackbar eigenaren waren vermoord was van de opgepakte neonazi's.
Het is verder niet bekend of ze meer dan de 9 snackbar eigenaren en een griek hebben vermoord omdat als dat wel zo is de gebruikte wapens niet gevonden zijn.
pi_104553981
Was te verwachten deze radicalisering.

Abject en verwerpelijk maar te verwachten.
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:08:48 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104555835
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 14:29 schreef LXIV het volgende:
Zolang het economisch goed blijft gaan is er niks aan de hand. En ja, het gaat economisch goed want iedereen kan werk en eten krijgen, ook als de economie 4x 1% krimpt.

Krijgen we echter een echte economische crisis, dan is de kans op een vlam in de pan zeer goed aanwezig. Iemand die zelf voldoende geld heeft, er warmpjes bij zit en 3x per jaar op vakantie gaat, zal niet op straat gaan rellen tegen andere rassen. Heeft die persoon twijfel of hij morgen nog te eten heeft, hetzelfde verhaal. Vanuit de kant van de allochtonen, op wat Scootermarrokanen na houden die zich wel ook rustig met hun uitkering, sociale huurwoning en vakantiehuisje in Turkije. maar ook voor hen geldt dat onderhuidse spanningen vrij komen wanneer ze fors zouden moeten inleveren.

Zover ik weet is er nog nooit burgeroorlog, etc ontstaan in een stabiel democratisch land waar er voldoende welvaart was en deze redelijk verdeeld.
Daarom moet je in een land ook het wij-zij denken zoveel mogelijk proberen tegen te gaan.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 november 2011 @ 17:36:25 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104556645
quote:
9s.gif Op donderdag 17 november 2011 17:38 schreef dubidub het volgende:

[..]

29 posts en de eerste godwin is gemaakt. Proficiat.
In de openingspost al. We hebben het hier over neo nazis, dat houdt toch wel enigszins verband met de oorlog, vind je niet?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_104556688
Wie weet handelde Breivik toch niet zo alleen als zoveel mensen nu aannemen.
Eerst die neonazi's in Duitsland, nu dit weer, en vast nog wel in meer landen.
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')