abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104491976
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
DF :*
Lief!
Maar heb het allemaal goed een plek kunnen geven, en heeft me allemaal sterker gemaakt. Dus maak me er deze keer weinig zorgen over. Gewoon alert blijven. En manlief gezegd dat hij ook stop mag zeggen als het teveel lijkt te worden..
  donderdag 17 november 2011 @ 21:25:07 #127
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104491988
Bitterend ik heb al weken zin in een witbiertje, lekker met citroennnnn.
Mag dat eigenlijk nadat je beeb geboren is? Dat heeft weer invloed op de borstvoeding of niet? (vraagt de leek |:( )

En inderdaad heb geen zin dat mijn vriend gefrustreerd rond gaat lopen op zoek naar het juiste pak kunstvoeding.
Normaal gezien komt hij al met heel andere dingen thuis als hij eens wat moet halen :P
Zo heb ik ook al extra pakken maandverband maar als ik eerder in dit forum las, heb ik daar weer te weinig van ingeslagen.
Maar dan neemt hij de verpakking maar mee naar de drogist :+ hoeft die ook niet te zoeken mocht die onverhoopt erbij moeten halen...

Toch lief van MJ dat ze het doorgeeft en van Jessie dat ze ons toch op de hoogte houdt.
Maar die pillen van Jessie dat duurt dan ook nog effe....
Wie weet morgen? spannend....

Enne dat kolven, dat hoef je toch niet altijd te doen bij borstvoeding? Ja als je tijdens je werk borstvoeding wilt blijven aanbieden.
Maar ik wil alleen borstvoeding geven tijdens het zwangerschapsverlof dan heb je toch in principe helemaal geen kolf nodig, of mis ik wat? :{
Rayen 2½ jaar!
pi_104491991
Oh zo :@

@ reactie bitterend,
  donderdag 17 november 2011 @ 21:27:29 #129
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104492132
Ik moest drie dg na de bevalling kolven omdat ik niet genoeg melk had. De baby kreeg bijvoeding en het kolven was om de productie op gang te brengen en te houden. Na een week ging baby weer aan de borst.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:27:50 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104492152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:25 schreef TimeJumper het volgende:
Bitterend ik heb al weken zin in een witbiertje, lekker met citroennnnn.
Mag dat eigenlijk nadat je beeb geboren is? Dat heeft weer invloed op de borstvoeding of niet? (vraagt de leek |:( )

En inderdaad heb geen zin dat mijn vriend gefrustreerd rond gaat lopen op zoek naar het juiste pak kunstvoeding.
Normaal gezien komt hij al met heel andere dingen thuis als hij eens wat moet halen :P
Zo heb ik ook al extra pakken maandverband maar als ik eerder in dit forum las, heb ik daar weer te weinig van ingeslagen.
Maar dan neemt hij de verpakking maar mee naar de drogist :+ hoeft die ook niet te zoeken mocht die onverhoopt erbij moeten halen...

Toch lief van MJ dat ze het doorgeeft en van Jessie dat ze ons toch op de hoogte houdt.
Maar die pillen van Jessie dat duurt dan ook nog effe....
Wie weet morgen? spannend....

Enne dat kolven, dat hoef je toch niet altijd te doen bij borstvoeding? Ja als je tijdens je werk borstvoeding wilt blijven aanbieden.
Maar ik wil alleen borstvoeding geven tijdens het zwangerschapsverlof dan heb je toch in principe helemaal geen kolf nodig, of mis ik wat? :{
Als het niet goed op gang komt stuurt de kraam je vriend wel naar de thuiszorgwinkel voor een leenkolf, komt vast in orde ;)

Witbier 0,0 schijnt overigens heel prima te zijn, ik vind de rosebier erg lekker....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 17 november 2011 @ 21:28:19 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104492179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
DF :*

TJ mag je nog rond lopen of moet je blijven liggen met je benen wijd en een ballon erin?
_O- _O- _O- _O- _O-

Ik mag helemaal vrij rondhupsen :+
Het ligt hier nogal vol, dus normaal zou ik tussen de pas bevallenen liggen maar ik lig nu bij vrouwen die hun baarmoeders en eileiders hebben laten verwijderen. :{
Maar gelukkig hebben ze humor, al mag ik ze niet teveel laten lachen want dan grijpen ze allebei naar hun wond :@ :+ ~O> :9 :*
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 17 november 2011 @ 21:29:10 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104492224
Maar je hoeft geen kolf te kopen hoor, je kunt er ook een huren bij de thuiszorgwinkel. En das meteen een tip voor alle hoogzwangeren: zoek alvast ff op waar er een in de buurt zit. Je kan er zomaar iets uit nodig hebben.
pi_104492353
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Als het niet goed op gang komt stuurt de kraam je vriend wel naar de thuiszorgwinkel voor een leenkolf, komt vast in orde ;)

Witbier 0,0 schijnt overigens heel prima te zijn, ik vind de rosebier erg lekker....
en wanneer mag je MET alcohol? een mojito bijvoorbeeld.... :9~
mag ik wat inslaan voor bij de kraamvisite? :7
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104492519
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:27 schreef flugeltje het volgende:

[..]

donkerbier schijnt toch de bv op gang te helpen? althans dat heb ik me laten vertellen, nu lust ik geen bier dus had er niks aan.
Maar heb wel een glas bubbels thuis gedronken,op Roy.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104492627
Zolang je borstvoeding geeft kan je alleen alcohol drinken als je de voeding afkolft en weggooit en tevens dus van tevoren gekolfd hebt om de voeding te vervangen wanneer jij aan de alcohol gaat.

Meestal duurt het even voordat een verse mama zover is. In het begin is het continue alleen maar zoveel mogelijk aanleggen en heb je niet eens tijd/zin in alcohol en kolven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 17 november 2011 @ 21:37:09 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104492736
Je mág natuurlijk drinken na de bevalling als je bv geeft...:P Maar verstandig is het niet...misschien toch even inlezen voor de bevalling? Borstvoeding.com is een goede bron van informatie.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:37:12 #137
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104492740
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:30 schreef bitterend het volgende:

[..]

en wanneer mag je MET alcohol? een mojito bijvoorbeeld.... :9~
mag ik wat inslaan voor bij de kraamvisite? :7
Alcoholvrije Mojito, oftewel een Bojito:

quote:
Ingrediënten
1 tak muntblaadjes
3 schijfjes limoen
1 theelepel afgestreken vanillesuiker
25 gr kristalsuiker
Aanvullen met tonic
Crushed ijs

In een ‘groot’ breed longdrinkglas
Garnituur: takje munt en aan de rand van het glas een partje limoen

Bereidingswijze:
Neem een stevig breed longdrinkglas. Doe de blaadjes munt, limoen, vanillesuiker en de kristalsuiker in het glas. Met een stampertje alles stevig aandrukken (zeker een keer of tien). Vul het glas tot meer dan tweederde op met crushed ijs. De rest opvullen met tonic.

Tip: Je kunt het extra lekker maken door een scheutje perensiroop toe te voegen.
Is overigens echt net zo lekker als een echte :Y
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104492817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:28 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O-

Ik mag helemaal vrij rondhupsen :+
Het ligt hier nogal vol, dus normaal zou ik tussen de pas bevallenen liggen maar ik lig nu bij vrouwen die hun baarmoeders en eileiders hebben laten verwijderen. :{
Maar gelukkig hebben ze humor, al mag ik ze niet teveel laten lachen want dan grijpen ze allebei naar hun wond :@ :+ ~O> :9 :*
_O-
Maar het is dus gescheiden? een afdeling voor pas uitgeperste en een afdeling voor andere kwalen?
geen idee hoe het bij ons is hmm
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104492827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:37 schreef Aventura het volgende:
Je mág natuurlijk drinken na de bevalling als je bv geeft...:P Maar verstandig is het niet...misschien toch even inlezen voor de bevalling? Borstvoeding.com is een goede bron van informatie.
Je laat niet 9 maanden de alcohol staan om het vervolgens als nog via de borstvoeding er in te gieten toch? :P
The way you rock'n'roll
pi_104492899
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:37 schreef Aventura het volgende:
Ga idd wat lezen :Y vroeg me af of ik kon bijvoorbeeld glaasje wijn doen als er visite komt maar misschien dus niet verstandig

hahah fluugje geweldig dankje!
  donderdag 17 november 2011 @ 21:39:56 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104492916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O-
Maar het is dus gescheiden? een afdeling voor pas uitgeperste en een afdeling voor andere kwalen?
:Y In veel ziekenhuizen is dat zo, want een vrouw die d'r baarmoeder er net uit heeft (moeten) laten halen zit niet altijd te wachten op een roze zwangerschapswolk. ;)
Bij ons in het ziekenhuis liggen ook de moeders die hun kindjes bij zich mogen houden op een andere zaal dan de moeders waarvan de kindjes op de kinderafdeling etc. liggen.
pi_104493083
BE dat is idd vrij logisch...TJ gaan ze jou verplaatsen als je weeën hebt?
pi_104493108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:39 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ga idd wat lezen :Y vroeg me af of ik kon bijvoorbeeld glaasje wijn doen als er visite komt maar misschien dus niet verstandig

hahah fluugje geweldig dankje!
Zolang je borstvoeding geeft niet zomaar alcohol drinken en medicijnen slikken e.d. Moedermelk wordt van je bloed gemaakt en je geeft dus alles door aan je kindje.
Zou zonde zijn als je 9 maanden lang je onthouden hebt van van alles voor de gezondheid van je baby en je dit alsnog via de borstvoeding om zeep helpt.
The way you rock'n'roll
  donderdag 17 november 2011 @ 21:44:06 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104493196
Edit en quote verwisseld.
  donderdag 17 november 2011 @ 21:44:22 #145
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104493209
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

_O-
Nou het is geen aparte afdeling, maar ze liggen op gescheiden kamers zeg maar...
Dus ik lig hier bij de oude garde met verwijderde organen :+ en verderop in de gang hoor ik de "verse beebs" huilen ;)
Hopen dat ik morgen weeen krijg want ik wil best naar de versgeperste kamer met mijn bedje en mijn beebbb natuurlijk O+

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Je laat niet 9 maanden de alcohol staan om het vervolgens als nog via de borstvoeding er in te gieten toch? :P
:N dus dan zal ik dat sigaretje ook maar laten :+
Rayen 2½ jaar!
pi_104493215
DML ik slik medicijnen...dat kon ik niet mee stoppen voor de zwangerschap..maar gelukkig slik ik er echt de minimum van en het kan geen schade voor de baby las ik, wel moeten we in het ziekenhuis blijven na de bevalling..de kleine moet even naar de KA erdoor
  donderdag 17 november 2011 @ 21:44:35 #147
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104493222
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:44 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat kan wel, maar is hierboven ook al gezegd, je melk bevat daarna een tijdje, uit mn hoofd een uur of drie, een bepaald promillage alcohol. Je kunt dan niet voeden, en je moet dan ws afkolven. De vraag is of je daar zin in hebt. Ik had dat niet. Teveel gedoe!
pi_104493281
Aventura ja gedoe houden we niet van :N dan maar een bojito van fluugje!
pi_104493297
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:44 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou het is geen aparte afdeling, maar ze liggen op gescheiden kamers zeg maar...
Dus ik lig hier bij de oude garde met verwijderde organen :+ en verderop in de gang hoor ik de "verse beebs" huilen ;)
Hopen dat ik morgen weeen krijg want ik wil best naar de versgeperste kamer met mijn bedje en mijn beebbb natuurlijk O+

[..]

:N dus dan zal ik dat sigaretje ook maar laten :+
Hopelijk zet het morgen door :*

Het schijnt best risico met zich mee te brengen om bijvoorbeeld je kindje op je borst te laten liggen als jij rookt dus als het je lukt blijvend te stoppen, zeker doen ^O^
The way you rock'n'roll
pi_104493329
Maar sushi mag ik wel toch?? en rode vlees?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')