abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2011 @ 20:27:07 #101
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104488790
Er kwam bij mij een Lactatiekundige die vooraf aan de telefoon zei dat ze nog nooit meegemaakt had dat ze iemand niet aan het voeden had gekregen. Zij heeft tijdens het bezoek gezegd dat ik moest stoppen met kolven en maar moest geven wat ik wél had om vervolgens bij te voeden met de fles... Ze vond dat ik er genoeg voor gedaan had en ook aan mezelf moest denken.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104488843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:18 schreef flugeltje het volgende:
Bij mij stond de hele week ervan in het teken bitterend en daarna ook nog. Het is inderdaad heftig... Zo heftig dat ik dit keer besloten heb dat ik na het collostrum niet meer oneindig ga proberen. Ook nu zijn de tetten weer 0 gegroeid, dus ik heb weinig hoop dat ik dit keer wél stuwing ga krijgen. Bij Willem heb ik tot de 3 maanden dubbel gevoed (borstvoeding en daarna nog een flesje)...

Ik ben zo ongelukkig geweest in de kraamperiode (vooral ook omdat iedereen maar bleef roepen dat IE-DE-REEN BV kan geven en je maar door moet zetten) dat ik daar dit keer niet opnieuw aan ga beginnen. Pieter krijgt het collostrum, als de BV dan op gang komt gaan we door, anders niet...
Fijn dat je nu weet hoe je er in staat en hoever je wil gaan. Dat alleen geeft al rust, kan ik me voorstellen.

Even een kleine kanttekening: mijn borsten waren ook niet of nauwelijks gegroeid, ik heb geen stuwing gehad en nooit lektieten (ze waren erg zindelijk :P ) en ik heb toch tot 21 maanden bv kunnen geven. Het zijn niet per se dingen die iets zeggen over de mogelijkheid tot bv geven!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104488908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef miss_sly het volgende:

Even een kleine kanttekening: mijn borsten waren ook niet of nauwelijks gegroeid, ik heb geen stuwing gehad en nooit lektieten (ze waren erg zindelijk :P ) en ik heb toch tot 21 maanden bv kunnen geven. Het zijn niet per se dingen die iets zeggen over de mogelijkheid tot bv geven!
Gelukkig maar!! ik werd er toch onzeker van :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:30:03 #104
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104488940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn dat je nu weet hoe je er in staat en hoever je wil gaan. Dat alleen geeft al rust, kan ik me voorstellen.

Geeft inderdaad heel veel rust dat ik die grens getrokken heb. Ben wel blij dat ik met mijn medicijnen toch BV mag geven, dat was eerst nog onduidelijk. Als het lukt gaan we ervoor, maar niet meer ten koste van alles...

Goede nuance trouwens van dat groeien en stuwen, het is inderdaad geen voorwaarde...
pi_104488985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:26 schreef Fee-nix het volgende:
Vooruitgang voor TJ *O* .

Bitterend, nee was geen postnatale depressie gelukkig, na een paar weken ben ik er wel weer bovenop gekrabbeld. (Eigenlijk vanaf dat ik overging op kv, dat gaf heel veel rust en toen kon mijn man ook helpen zodat ik mijn rust kon nemen). Maar was erg heftig inderdaad.

Wij hebben ook geen chips }:| . In de stad had mijn man overduidelijk geen zin, dus ik voelde me de hele tijd opgejaagd, maar ik moest een cadeautje kopen waarvan ik nog niet wist wat ik nou wilde... Dus het duurde lang. En nu hebben we geen chips. En ben ik chagrijnig... Maargoed, nu ff kind in bed kieperen (ook veel te laat dus) en dan gaan we wel ff serie kijken. En we hebben wel bij de Hema een gratis gevulde speculaas gekregen... dus die kan het leed wat verzachten ;).
pff geen chips :{w
gevylde speculaas :9~ heb je wel een kadootje gevonden?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104489036
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:27 schreef flugeltje het volgende:
Er kwam bij mij een Lactatiekundige die vooraf aan de telefoon zei dat ze nog nooit meegemaakt had dat ze iemand niet aan het voeden had gekregen. Zij heeft tijdens het bezoek gezegd dat ik moest stoppen met kolven en maar moest geven wat ik wél had om vervolgens bij te voeden met de fles... Ze vond dat ik er genoeg voor gedaan had en ook aan mezelf moest denken.
weet je waarom het niet was gelukt trouwens?
pi_104489144
ik heb net paar traantjes weggepinkt bij de borstvoedingsdvd. Moet wel zeggen dat het best eerlijk overkomt: zeker in het begin kost het veel tijd en energie en het kan pijn doen. Dus op tijd deskundige hulp inschakelen.

Maar goed, als het niet gaat dan gaat het niet hoor. Man en ik zijn ook allebei met de fles grootgebracht.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:35:12 #108
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_104489208
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:31 schreef bitterend het volgende:

[..]

pff geen chips :{w
gevylde speculaas :9~ heb je wel een kadootje gevonden?
Ja dat wel gelukkig :).
pi_104489228
hier ook geen lektieten trouwens. Begon me ook al zorgen te maken.
  donderdag 17 november 2011 @ 20:39:23 #110
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104489416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:32 schreef bitterend het volgende:

[..]

weet je waarom het niet was gelukt trouwens?
Ik had gewoon niet genoeg melk... Het was er dus wel, maar in kleine hoeveelheden...
  donderdag 17 november 2011 @ 20:42:14 #111
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104489558
Jaaaaaaaaaaaaa MissJones ik word er zelf ook heellllll ongeduldig van, ERUIT ~O> roep ik steeds :9
Maar het lijkt me nog frustrerender voor mijn vriend, die zit steeds van komt er nu een telefoontje, of midden in de nacht, of morgenvroeg...

Jeeeeee Flugeltje.... verschrikkelijk lijkt me dat, dat gepush dat iedereennnnnnnn het moet kunnen.
Tot nu toe sta ik er gemakkelijk in (zeg ik nu)
Ik wil graag borstvoeding geven maar in mijn beleving moet dat wel een beetje vanzelf gaan en als dat niet gaat, heel jammer, maar dan ga ik toch echt over op flesvoeding.
Ik zal natuurlijk wel een beetje moeite doen om het proberen goed te laten verlopen maar lukt het niet dan lukt het niet.
Zo heb ik als back-up 2 pakjes kant- en klare melk staan en alvast een pak poedermelk.
Nu heb ik gelezen dat je daar natuurlijk niet al te snel mee moet beginnen want borstvoeding kan ook een paar dagen duren voor het goed op gang komt.
Maar als het niet komt of niet lukt dan hoef ik of vriend of familie niet naar de winkel te racen.

Bitterend bij mij in ieder geval gaan ze ervan uit dat de ballon 2 cm ontsluiting heeft gegeven anders zou hij er nooit vanzelf uitvallen.
Maar dat gaan ze morgen voor de zekerheid checken, als dit zo is dan breken ze gelijk de vliezen en geven ze me gelijk een infuus om de weeen op te wekken.

Als de ontsluiting niet genoeg is dan moet de gel helpen om meer ontsluiting te krijgen, maar dan krijg ik dus geen infuus.

Van veters weet ik niets :9

Ohw chips, nu heb ik ook zin in chips met een dipsausje natuurlijk, whiskey-cocktailsaus nomnomnom :Y) ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_104489682
wat is er toch met chips vandaag hier ?
Ik heb gewoon een kop thee en een pak kokos biscuitjes ook lekker :Y)
pi_104489701
Sex, pizza, tweelingen, veters, chips, bv. Ik vind het zó jammer dat ik overdag moet werken. Soms wil ik zo graag meekeuvelen, maar te weinig tijd. Maar straks :') verlof en dan haal ik het allemaal in :+.
pi_104490643
Glaasje wijn hier :9 sorry dames :+

Borstvoeding duurde hier 5 dagen. Drama met tepelhoedjes, 3 druppels wat als vloeibaar goud werd beschouwd etc. De eerste 5 dagen waren in het teken van borstvoeding en toen begon het ineens te lopen (spuiten :') )!

We zijn op de 2e dag wel begonnen met bijvoeding want meneer had honger en dat bracht veel rust in dit huis :)

Go go go TJ :) wat ben je postief na al die tijd daar in dat kut ziekenhuis. Respect! Morgen misschien wel mamma O+
Trotse mamma :)
  donderdag 17 november 2011 @ 21:01:19 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104490651
Wie brengt mij chips? ;(

Ow en hier nooit lektieten gehad en toch lang gevoed :Y
  donderdag 17 november 2011 @ 21:03:35 #116
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104490777
Lektieten had ik dan weer wél :')

Tot aan het moment dat ik zwanger werd van Pietertje toe. Hoe oneerlijk...
pi_104490838
pf ik heb echt zin in wijn!!! lekker koude witte wijn! wanneer mag ik drinken na de bevalling?? kan ik meteen een glaasje doen? :9~ :9~

chipssssss ooooh ik heb trek in tortilla's! met dipsaus...guacamole :9~ :')

Ik vind jullie ervaringen dames erg goed om te lezen O+ O+

TJ daarom heb ik ook al wat gehaald voor het geval dat! geen zin dat mijn man allemaal dingen moet gaan zoeken enzo...wordt ie onzeker van denk ik of hij de juiste spul koopt
pi_104490984
Kort berichtje van Jessie (heel kort)
Regelmatige krampjes maar nog geen puf weeen.
pi_104491016
oh kom op jessie! ~O> eruit met dat ukkie! :% :% :%
pi_104491485
MJ, tnx voor de update. Morgen verse baby misschien dan?

Flugel, ik herken het zo.. Deze keer ga ik ook niet meer zolang door met kolven. Als het na een week of 2 nog niet lukt, dan is het jammer. Maar het heeft me zoveel energie gekost, en wil voorkomen dat ik na 3 maand weer zover wegzak als bij Chris. (Geen diagnose, maar mogelijk PND)
Chris moest bij gevoed worden met kolfmelk, omdat hij aan de borst niet bleef hangen. Dat waarschijnlijk door hoofdpijn van de vacuumpomp en geelzien. Nadat hij zo bij gevoed is, kreeg ik hem niet terug aan de borst. En fulltime kolven was geen doen bij ons hongerlappie..

Buggles en glaasje cola smaakt hier prima :P
  donderdag 17 november 2011 @ 21:16:50 #121
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104491518
Nouuuuu MissJones ik ben niet zo kieskeurig, bakje thee en kokosbiscuitjes zouden er hier ook lekker ingaan.

Hi Faithz :W ja positiviteit lukt nu wel, nu het eind in zicht is :+
En zolang lig ik nog niet hier hoor, dit is de tweede dag pas (is voor mij allang genoeg maar ja, ik help maar met het brood en koffie ronddelen :+ , en de zaal hier entertainen :+ )
Hoe gaat het met jullie kleine spruit?

KatyM straks heb je tijd genoeg en toch weer tijd tekort ;)
Want dan denk je oh dit nog effe doen en dat nog effe....
Ik kreeg de dag voordat ik het ziekenhuis inging te horen dat ik erin ging :+ n og effe snel langs de LIdl om daar een lekker goedkoop skipakje te kopen.
Gaat die zeker weten straks warm genoeg naar huis O+ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_104491649
DF :*

TJ mag je nog rond lopen of moet je blijven liggen met je benen wijd en een ballon erin?
pi_104491721
Straks op ned 2 het verhaal van een kindje die hersenschade opliep omdat zijn moeder dronk tijdens de zwangerschap :o :(
pi_104491875
Ballon van TJ is er toch al uit?

Chips check en brinkie koekjes mmmmmm
pi_104491905
Ja maar toen ze hem nog had bedoelde ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')