Of je laat het gecontroleerd barsten. Waardoor je niet in een puinhoop terecht komt als de bubbel barst.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dan schaf je de HRA af en klapt die bubbel ook, linksom of rechtsom is het een puinzooi.
Geef mij dan maar de status quo en een zandbak waar ik m'n hoofd in kan steken.
1 flesje bier staat gelijk aan 2 bruineboterhammen met kaas.quote:
Hm, hoeveel Afrikaanse dorpelingen hadden we kunnen redden met onze rekening van bijna 100 bier.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:39 schreef Sayex het volgende:
[..]
1 flesje bier staat gelijk aan 2 bruineboterhammen met kaas.
Maar ook de kwaliteit?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Huurtoeslag houdt de prijzen echter kunstmatig hoog.
Dat staat er ja.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:39 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Staat dat er dan?
Sorry bet, je poging faalt.
. Verder nog geen antwoord op mijn vraag.quote:Rechts of hooguit neutraal
Precies, doe maar niet.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:39 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Of je laat het gecontroleerd barsten. Waardoor je niet in een puinhoop terecht komt als de bubbel barst.
Maar daar kan je geen goede VVD verkiezingsspot van maken dus doen we het niet.
Wat? Bedoel je te zeggen dat de huurtoeslag de kwaliteit van de woningen waarborgt?quote:
Om het ze later weer terug te laten kopen in de vorm van bierboterhammen met kaas.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
Zie, we helpen de derde wereld mooi van hun graanoverschot af.
Neejoh, dan kopen we namens de VN gewoon de schuren in Oost-Afrika leeg om het vervolgens terug te verkopen aan diezelfde regeringen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Om het ze later weer terug te laten kopen in de vorm van bierboterhammen met kaas.
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neejoh, dan kopen we namens de VN gewoon de schuren in Oost-Afrika leeg om het vervolgens terug te verkopen aan diezelfde regeringen.
So nice.
Het is meer een halve vraag. Hoe wordt de kwaliteit dan gewaarborgd? als je de markt vrijhoud krijg ik voor de prijs die ik nu betaal echt niet het zelfde terug.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat? Bedoel je te zeggen dat de huurtoeslag de kwaliteit van de woningen waarborgt?
Dat noemt men "spiegeleffect".quote:Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef De_Nuance het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ik me opwind over mensen die 'wrong' zijn op het internet
Je hebt wel je soulmate gevonden zie ik.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neejoh, dan kopen we namens de VN gewoon de schuren in Oost-Afrika leeg om het vervolgens terug te verkopen aan diezelfde regeringen.
So nice.
Je bent zelf een spiegeleffectquote:
De meesten weten niet eens meer wat dag licht is.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef De_Nuance het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ik me opwind over mensen die 'wrong' zijn op het internet
Wel interessant eigenlijk, was laatst een documentaire op. Indiase/Europese/Amerikaanse grootgrondbezitters verkopen al het graan uit Oost-Afrika aan de groothandels en speculanten, waardoor de Afrikanen zelf in hongersnood zitten en bij de bosjes sterven, om vervolgens het graan dat niemand wil veel te laat maar te "doneren" als voedselhulp met mondjesmaat.quote:
Ja, en? Waarom moeten mensen die niet kapitaalkrachtig genoeg zijn in een huis van de hoogste kwaliteit wonen? Je geeft uitkeringstrekkers toch ook geen auto van 50k cadeau, enkel om hun comfort te vergroten?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:43 schreef Sayex het volgende:
[..]
Het is meer een halve vraag. Hoe wordt de kwaliteit dan gewaarborgd? als je de markt vrijhoud krijg ik voor de prijs die ik nu betaal echt niet het zelfde terug.
Kijk, dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 17 november 2011 15:45 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je bent zelf een spiegeleffect
Doch, het zet zaken in perspectief, hier janken we over 1 Mauro maar dat onze bedrijven de hele wereld strippen van voedsel om ons maar vol te vreten en dan de restjes terug te geven als "voedselhulp" is natuurlijk wel komisch.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:44 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je hebt wel je soulmate gevonden zie ik.
Cute
Kleutervoudquote:
Zuurvoud en VS sitting in a tree.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doch, het zet zaken in perspectief, hier janken we over 1 Mauro maar dat onze bedrijven de hele wereld strippen van voedsel om ons maar vol te vreten en dan de restjes terug te geven als "voedselhulp" is natuurlijk wel komisch.
De mensen die ons eten verbouwen lopen zelf te verhongeren.
Lees: "Waarom mensen zonder geld tegemoet komen als ze toch niet kunnen teruggeven?".quote:Op donderdag 17 november 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom moeten mensen die niet kapitaalkrachtig genoeg zijn in een huis van de hoogste kwaliteit wonen? Je geeft uitkeringstrekkers toch ook geen auto van 50k cadeau, enkel om hun comfort te vergroten?
Geen instrumenten die de markt verstoren waardoor mensen in huizen terechtkomen die zij zich kunnen veroorloven.
Zal wel moeten als we deze norm van consumptie willen behouden. Ik ben benieuwd waar het geklaag over kapitalistische regering over gaat als we onze norm naar beneden brengen zodat alles eerlijk verdeeld is. Durf te wedden dat velen die omslag niet aankunnen en een dikke domper op hun neus krijgen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wel interessant eigenlijk, was laatst een documentaire op. Indiase/Europese/Amerikaanse grootgrondbezitters verkopen al het graan uit Oost-Afrika aan de groothandels en speculanten, waardoor de Afrikanen zelf in hongersnood zitten en bij de bosjes sterven, om vervolgens het graan dat niemand wil veel te laat maar te "doneren" als voedselhulp met mondjesmaat.
De wereld is zo verrot dat 't prachtig is.
Zijn ze elkaar weer aan het aftrekken?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zuurvoud en VS sitting in a tree.
Och die omslag komt er toch niet.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zal wel moeten als we deze norm van consumptie willen behouden. Ik ben benieuwd waar het geklaag over kapitalistische regering over gaat als we onze norm naar beneden brengen zodat alles eerlijk verdeeld is. Durf te wedden dat velen die omslag niet aankunnen en een dikke domper op hun neus krijgen.
Hoho, ik ben voorstander van uitkeringen en andere vormen van sociale zekerheid. Ik zie echter niet in waarom mensen met een kleine beurs in relatief dure woningen moeten wonen met behulp van vadertje staat. Terwijl zo'n regeling de prijzen hoog houdt voor ons allemaal.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Lees: "Waarom mensen zonder geld tegemoet komen als ze toch niet kunnen teruggeven?".
Koos, I'm starting to like you.
Weetje, Ik denk dat daar geen eerlijke mening over kan vormen omdat ik het zelf ook ontvang. Misschien als ik student af ben dat ik er ook anders naar kijk. Nu vind ik het vooral wel nodig! eigen portomonee eerst!quote:Op donderdag 17 november 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom moeten mensen die niet kapitaalkrachtig genoeg zijn in een huis van de hoogste kwaliteit wonen? Je geeft uitkeringstrekkers toch ook geen auto van 50k cadeau, enkel om hun comfort te vergroten?
Geen instrumenten die de markt verstoren waardoor mensen in huizen terechtkomen die zij zich kunnen veroorloven.
Vandaar dat die linksen die utopie in stand kunnen houden. Alsof bij het eerlijk verdelen van de taart hun norm gelijk blijft.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och die omslag komt er toch niet.
Yup, alleen mensen een huis geven als ze winstgevend en kapitaalkrachtig zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, ik ben voorstander van uitkeringen en andere vormen van sociale zekerheid. Ik zie echter niet in waarom mensen met een kleine beurs in relatief dure woningen moeten wonen met behulp van vadertje staat. Terwijl zo'n regeling de prijzen hoog houdt voor ons allemaal.
Hehe, een paar procent van de wereldbevolking leeft maar als wij, een "verdeling van welvaart" zou net zoiets zijn als iemand die een ton verdient het ineens moet delen met het hele dorp en nog steeds denkt te kunnen rijden in z'n dikke Audi.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vandaar dat die linkse die utopie in stand kunnen houden. Alsof bij het eerlijk verdelen van de taart hun norm gelijk blijft.
Enfin, ik heb zelden op realiteitszin kunnen betrappen.
Waarom zouden mensen wel een uitkering mogen krijgen maar geen huur toeslag? Moeten ze maar gaan werken toch.. niet boven hun stand leven.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, ik ben voorstander van uitkeringen en andere vormen van sociale zekerheid. Ik zie echter niet in waarom mensen met een kleine beurs in relatief dure woningen moeten wonen met behulp van vadertje staat. Terwijl zo'n regeling de prijzen hoog houdt voor ons allemaal.
Neuh. De markt zorgt er zonder huurtoeslag ook wel voor dat er huizen zijn voor mensen met een kleine beurs. Immers, voor een baggerwoning in een volksbuurt kun je met alle lef van de wereld geen hoofdprijs vragen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Yup, alleen mensen een huis geven als ze winstgevend en kapitaalkrachtig zijn.
I like your way of thinking.
Joa maar dat is huren, waardoor mensen uit de onderlaag van de sociale klasse nooit ontroerend goed kunnen kopen. No problem there wat mij betreft, maar ach.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh. De markt zorgt er zonder huurtoeslag ook wel voor dat er huizen zijn voor mensen met een kleine beurs. Immers, voor een baggerwoning in een volksbuurt kun je met alle lef van de wereld geen hoofdprijs vragen.
Neuh, maar ze snappen wel dat het er nooit van komt EN ze afhankelijk zijn van kapitalisme.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hehe, een paar procent van de wereldbevolking leeft maar als wij, een "verdeling van welvaart" zou net zoiets zijn als iemand die een ton verdient het ineens moet delen met het hele dorp en nog steeds denkt te kunnen rijden in z'n dikke Audi.
Maar goed, realiteitszin kennen ze niet nee.
Mee eens, Koos eindigt nog wel met een VVD-lach, een brilletje met een gouden montuurtje en een sigaar in de mond.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, maar ze snappen wel dat het er nooit van komt EN ze afhankelijk zijn van kapitalisme.
Dus kunnen ze lekker bleren en zichzelf wegzetten als moraalridders die "het zo goed voor hebben met anderen".
Mja, ik ben die periode ontgroeid. Ik voel in the force dat koos ook aan die universele wijsheid begint te knabbelen.
Een uitkering verschaft mensen de elementaire levensbehoeften. Dat kun je van de huurtoeslag niet zeggen. Maar goed, snap je punt. Op zich hoeft de huurtoeslag niet in een klap te worden opgeheven. Gewoon geleidelijk. Verlaag bijvoorbeeld eerst maar eens de maximale huurprijs waarvoor iemand nog huurtoeslag aan kan vragen. Die ligt nu op 650. Veel te hoog. Mensen met een minibeurs hebben niets te zoeken in een woning van 650 euro p/m.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:54 schreef Sayex het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen wel een uitkering mogen krijgen maar geen huur toeslag? Moeten ze maar gaan werken toch.. niet boven hun stand leven.
Mee eens.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Ik vind eigen woningbezit ook helemaal geen must. Je moet mensen met een kleine beurs geen hypotheek door de strot rammen die hen op termijn in de problemen brengt.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Joa maar dat is huren, waardoor mensen uit de onderlaag van de sociale klasse nooit ontroerend goed kunnen kopen. No problem there wat mij betreft, maar ach.
Je moet mensen nooit iets door de strot rammen wat hen op termijn in de problemen kan brengen.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Ik vind eigen woningbezit ook helemaal geen must. Je moet mensen met een kleine beurs geen hypotheek door de strot rammen die hen op termijn in de problemen brengt.
Er zitten ook wel haken en ogen aan. Corporaties zijn semi-overheid. Gemeenten kunnen eisen dat een bepaald percentage goedkope huurwoningen wordt gebouwd. Ram nog wat duurzame zooi in die huizen waardoor de lasten lager uitvallen en je hebt feest.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar kijk eens om je heen complete wijken met de oude sociale huurwoningen worden afgebroken en er worden duurdere woningen terug gezet die ze voor :
A: Veel geld kunnen huren, of B: 30 meter verder voor veel geld kunnen kopen, een hypotheek krijgen ze niet dus moeten ze duur gaan huren.
Er is nog hoop voor die knul.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mee eens, Koos eindigt nog wel met een VVD-lach, een brilletje met een gouden montuurtje en een sigaar in de mond.
Elite-denken.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Ik vind eigen woningbezit ook helemaal geen must. Je moet mensen met een kleine beurs geen hypotheek door de strot rammen die hen op termijn in de problemen brengt.
Ja maar qua financiën de eerste stap naar een VVD'er in de dop.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je moet mensen nooit iets door de strot rammen wat hen op termijn in de problemen kan brengen.
Met zon uitspraak dek je alles. Zelfs een zakje patat.
Offischeel staan corporaties los van de overheid.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zitten ook wel haken en ogen aan. Corporaties zijn semi-overheid. Gemeenten kunnen eisen dat een bepaald percentage goedkope huurwoningen wordt gebouwd. Ram nog wat duurzame zooi in die huizen waardoor de lasten lager uitvallen en je hebt feest.
Correct.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar qua financiën de eerste stap naar een VVD'er in de dop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |