abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104593161
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:33 schreef Cherna het volgende:

Maar mensen die die overkomt meteen als loonslaaf te gebruiken in de sectoren die we allemaal bedoelen ben ik fel tegen.
De echte uitvreters zijn de criminelen, straattuig, rapaille. Maar die zullen toch nooit aan het werk gaan al pak je de uitkering af. Zij passen andere methodes toe om aan geld te komen.
Het stoort me enorm dat door dit soort uitschot velen de dupe zullen worden in de toekomst.
Dit dus. Laat de VVD hier eerst wat aan doen. Vooralsnog zijn de straffen onder dit "rechts" kabinet niet bijster veel omhoog gegaan en zijn de cellen nog steeds beladen van luxe.
  zondag 20 november 2011 @ 17:26:40 #277
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_104593421
Zou kamp langzaam richting de pauperkolonies aan het toewerken zijn?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_104593467
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:26 schreef Tinkepink het volgende:
Welnee, is gewoon een botte boer.
I´m back.
pi_104593933
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 16:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Gelukkig probeer je wel met een goede onderbouwing je mening te ventileren. De sectoren waar we het over hebben proberen steeds het minimum loon te omzeilen. Ze verplichten de Pool daar te wonen(huisjesmelkers). Ze hebben geen keus. Ze worden uitgebuit.
Als men dat nu eerst eens hard aanpakt dan krijg je ook een NLer die dit tijdelijk wilt uitvoeren daar aan het werk. Als ik in de ww beland en zou het minimum loon verdienen om bv in Adam te gaan werken en mijn overnachtingen vergoed zouden worden als ik bv in Maastricht woon is er niets aan de hand.
Ik ben er van overtuigd dat degene die een gezin hebben en een eigen huis keihard knokken weer aan het werk te gaan. Er is niets zo erg dan uit je huis gezet te worden en je gezin te zien lijden. Neem dat maar van mij aan. Zelf heb ik gelukkig dit nog nooit ervaren. Maar in de omgeving heb ik genoeg gezien. En niet alleen laag opgeleiden. In Limburg is het zonder meer al moeilijker weer aan het werk te geraken. En je moet ook niet vergeten dat de meeste niet eens thuis willen zitten. Ik zou thuis gek worden als ik in de ww zou belanden. Het is niet zo dat het allemaal uitvreters zijn.

Maar mensen die die overkomt meteen als loonslaaf te gebruiken in de sectoren die we allemaal bedoelen ben ik fel tegen.
De echte uitvreters zijn de criminelen, straattuig, rapaille. Maar die zullen toch nooit aan het werk gaan al pak je de uitkering af. Zij passen andere methodes toe om aan geld te komen.
Het stoort me enorm dat door dit soort uitschot velen de dupe zullen worden in de toekomst.
Met WW ben ik het met je eens, maar eenmaal bijstand heb je imho niets meer te willen. Toch geloof ik niet dat iedereen van zo'n goede wil is als jij met dit soort dingen. Hoe dan ook, het is op dit moment niet eens een realistische optie. En dat mag wat mij betreft veranderen. Wat betreft het tuig heb ik geen duidelijke mening maar ik denk wel dat er een aanzienlijke tussengroep is die, als ze in de bijstand enigszins redelijk rond kunnen komen het wel prima vindt. Voor die mag de optie 'turfsteken' bespreekbaar worden.

quote:
3s.gif Op zondag 20 november 2011 17:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom zorgen we er niet eerst voor dat mensen in hun eigen regio aan het werk gaan (want dit gebeurt nog niet), en dan we dan pas kijken of het zinvol is om iemand in Zeeland woont in Friesland aan het werk te zetten?

Wat Kamp had moeten zeggen, naar mijn mening, is dat werklozen het werk in eigen regio dát beschikbaar is, moeten oppakken.
Liefst wel natuurlijk. Sowieso bespaart dat geld,en het gaat me echt niet om het straffen. Maar ook hier geldt wat hierboven staat; het mag van mij een reeele optie worden om op dezelfde manier als Polen ver van huis je geld te gaan verdienen. We moeten af van de luiheid cq gemakzucht die onze sociale voorzieningen veroorzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door CafeRoker op 20-11-2011 17:54:28 ]
pi_104598995
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 15:39 schreef Leandra het volgende:
Als de kerstpakketteninpakker het wettelijk minimumloon moet verdienen worden de kerstpakketten al te duur, het feit dat de kerstpakkettenboer niet bereid is mensen tegen het wettelijk minimumloon aan te nemen maakt het plan al onzinnig.
Wat is de toegevoegde waarde van een kerstpakket ?

NIHIL

Als de Staat kerstpakketten verbiedt en daarvoor in de plaats een belastingkorting van 50 Euro geeft is iedereen goedkoper uit.

Dit creeert bovendien efficiente welvaart omdat het individu zelf kan kiezen wat ze ervoor willen kopen of anders sparen.
  zondag 20 november 2011 @ 19:58:47 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_104599379
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, in amerika verhuizen mensen geregeld van de ene naar de andere kant. Dat is vrij normaal daar. Maar je kunt in de meeste steden gewoon ingerichte appartementen huren zonder wachtlijsten, dat voordeel hebben ze dan wel weer
Echt?
  zondag 20 november 2011 @ 20:14:14 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104600166
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:50 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde van een kerstpakket ?

NIHIL

Als de Staat kerstpakketten verbiedt en daarvoor in de plaats een belastingkorting van 50 Euro geeft is iedereen goedkoper uit.

Dit creeert bovendien efficiente welvaart omdat het individu zelf kan kiezen wat ze ervoor willen kopen of anders sparen.
Ja, laten we alles verbieden waarbij sprake is van seizoensarbeid en de werkgevers liever Polen hebben omdat die minder kosten... Kerstpakketten, asperges, aardbeien en zelfs de gladiolen voor de vierdaagse.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_104600919
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 20:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, laten we alles verbieden waarbij sprake is van seizoensarbeid en de werkgevers liever Polen hebben omdat die minder kosten... Kerstpakketten, asperges, aardbeien en zelfs de gladiolen voor de vierdaagse.
Kerstpakket is onzin; een kleine transactie qua volume met een onevenredig hoge factor aan ontevredenheid, kosten en rompslomp.
  zondag 20 november 2011 @ 22:59:13 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104611175
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 20:26 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kerstpakket is onzin; een kleine transactie qua volume met een onevenredig hoge factor aan ontevredenheid, kosten en rompslomp.
Het gaat niet om het feit of het kerstpakket wel of geen onzin is, het gaat om het feit dat Kamp wil dat mensen gaan verhuizen om in Schubbekutteveen kerstpakketten in te pakken, en dat inpakken van kerstpakketten kun je vervangen voor iedere andere vorm van seizoensarbeid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_104619181
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 17:26 schreef Tinkepink het volgende:
Vooralsnog is Kamp al ruim een jaar aan het schreeuwen dat werklozen aan de slag moeten, maar heeft hij werkelijk nog geen enkele concrete maatregel doorgevoerd om dit ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. Hup minister, iets minder praatjes en iets meer daden.
  maandag 21 november 2011 @ 11:25:30 #286
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_104622497
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat niet om het feit of het kerstpakket wel of geen onzin is, het gaat om het feit dat Kamp wil dat mensen gaan verhuizen om in Schubbekutteveen kerstpakketten in te pakken, en dat inpakken van kerstpakketten kun je vervangen voor iedere andere vorm van seizoensarbeid.
Ik weet niet waar dat idee vandaan komt, maar ik denk dat zelfs Kamp niet verwacht dat je voor een tijdelijke baan verhuist. Hij zal wel bedoelen voor banen met toekomst. En dan is het opnieuw een kletsplan, omdat je nergens meer vaste banen krijgt. Het zijn altijd jaarcontracten of zelfs halfjaarcontracten. Daar gaat (en kan) niemand voor verhuizen. En tegen de tijd dat je wel een vaste baan krijgt, ben je geen werkloze meer en mag je dus zelf bepalen of je verhuist of niet en heeft Kamp daar niks meer over te vertellen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_104623178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef eight het volgende:

[..]

Och, daar is er weer eentje die alle plannen van de overheid als zoete koek slikt ;(
In tegendeel, mijn mening is dat de overheid zich helemaal niet met werkgelegenheid zou moeten bemoeien, de markt kan dat prima zelf af.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 21 november 2011 @ 12:45:04 #288
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104625078
Het beste is gewoon kijken in de regio waar men woont. In de sectoren waar mensen nodig zijn dan iemand laten omscholen met behoud van uitkering. Zo laat je nog de keuze over aan de wwer.
Want meestal zijn er diverse sectoren waar mensen nodig zijn. Als voorbeeld in Limburg zijn veel mensen nodig in de procesindustrie, zorg ,horeca, detailhandel.
Laat mensen de keus voor de sector maken en laat hun omscholen met de garantie op werk.

Je moet niet vergeten dat bv niet iedereen geschikt is voor maar elke sector. In mijn geval zou horeca, en zorg afvallen want daar heb ik totaal niets mee en zou dan ook daar ook nooit kunnen presteren en zou dan wel een opleiding gaan volgen voor procesoperator.
je kunt niet iemand een taxi laten rijden die niet met mensen kan omgaan en terugschrikt voor geweld. Daar zal je toch rekening mee moeten blijven houden
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104625265
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:14 schreef Copycat het volgende:
Kerstpakketten inpakken is ook echt doorlopend werk.
Misschien kunnen we deze werklozen verplichten om in een mobile home te gaan wonen, kunnen ze altijd achter het werk aan reizen.
Dan moet de overheid wel eerst nog heel wat regels aanpassen dat je je camper op bedrijven terreinen mag laten staan en er ook op die moment in mag verblijven.
  maandag 21 november 2011 @ 12:53:06 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_104625327
Dit gaat niet zozeer om de WW-er, die heeft over het algemeen nog wel een kans op de arbeidsmarkt.
Dit gaat om mensen in de bijstand, die met een beetje pech nog nooit hebben gewerkt... in de OP gaat het vooral om jongeren in de bijstand, en persoonlijk heb ik het idee dat je die ook niet in de horeca of de zorg aan het werk kunt krijgen, wat je wel zou lukken als met hun 16de al bij de Mac of een winkel een bijbaantje zouden hebben gehad, maar dan is de kans ook groter dat ze geen jongere in de bijstand zouden zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 november 2011 @ 13:00:27 #291
321876 Cherna
Fuck the System
pi_104625561
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef Leandra het volgende:
Dit gaat niet zozeer om de WW-er, die heeft over het algemeen nog wel een kans op de arbeidsmarkt.
Dit gaat om mensen in de bijstand, die met een beetje pech nog nooit hebben gewerkt... in de OP gaat het vooral om jongeren in de bijstand, en persoonlijk heb ik het idee dat je die ook niet in de horeca of de zorg aan het werk kunt krijgen, wat je wel zou lukken als met hun 16de al bij de Mac of een winkel een bijbaantje zouden hebben gehad, maar dan is de kans ook groter dat ze geen jongere in de bijstand zouden zijn.
Het gaat niet alleen om jongeren natuurlijk. En de ww zal ook gekort worden. Daarbij gaat het om een werkloze. Of die nu nog nooit of wel gewerkt heeft is dan niet meer relevant.
Althans zo denken de meeste.
Natuurlijk degene die echt niet kan zoals de zieken die moet je niet gaan meetellen in dit verhaal.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_104752340
Het ligt eraan. De kosten van het verhuizen wegen misschien pas na zeer lange tijd op tegen je inkomensvooruitgang als het gaat om een baan op het minimumloonniveau, vanwege de armoedeval. Daar komt nog bij dat het al heel druk is in de Randstad, waar de meeste werkgelegenheid is.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_104753885
Niet dat ik het voor luie uitkeringstrekkers wil opnemen, maar ik vind dit een redelijk bizar voorstel van Kamp. Ten eerste voert dit rechtse rampenkabinet een beleid waardoor de werkgelegenheid afneemt en waardoor er dus sowieso minder banen voor mensen beschikbaar zijn.

Ten tweede - en dat is eigenlijk erger - bevindt de werkgelegenheid zich vooral op die plekken waar nu al heel veel mensen: de Randstad en andere verstedelijkte gebieden. In plaats van kiezen voor een actief spreidingsbeleid wat werkgelegenheid betreft, dwingt dit kabinet dus juist meer mensen om te verhuizen naar gebieden die eigenlijk al te dichtbevolkt zijn en waar ook de woningnood het hoogst is. Dat terwijl er elders in het land krimpgebieden zijn.

Al met al dus een slechte zaak, zolang flankerend beleid op het gebied van werkgelegenheidsspreiding ontbreekt.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:39:04 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104760489
Erg grappig dat de politiek tegen door haar zelf veroorzaakte problemen aanloopt. Overdrachtsbelasting en het door de overheid gevoerde woningbouwbeleid zorgen er voor dat het vrijwel onmogelijk of gruwelijk duur is even te verhuizen voor een andere baan. Dit drijft mensen weer de schulden in, die ze dan niet meer kunnen aflossen wat de banken weer in de problemen brengt
Kamp heeft wel gelijk dat werkelozen in principe mobiel moeten zijn, maar het beleid van ALLE politieke partijen heeft er voor gezorgd dat dit onmogelijk wordt gemaakt.
Net als bedrijven die gillen dat ze flexibel met personeel om moeten kunnen gaan, maar ik die nooit ergens langer dan een paar jaar heb gewerkt te horen krijg dat ik niet honkvast ben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104769637
quote:
Waar het mij om gaat is degene met een lage opleiding die beperkter zijn in hun keuzes. Als je mensen al verplicht aan het werk wilt hebben met behoud van een uitkering of tegen het minimum loon dan wel in de regio zodat men niet hoeft te verhuizen. Of verplicht scholing laten volgen met behoud van uitkering.
Maar verplicht verhuizen voor een tijdelijk baantje in de lage loon sector daar zie ik totaal niets in zitten.
...
Dat dus.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 november 2011 @ 19:22:44 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_104770862
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:16 schreef mymoodfentje het volgende:
VVD he, dan krijg je dit soort ondoordachte ideeën.
echte VVD ers hebben een baan als accountmanager bij een zorgverzekeraar of een bank
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')