abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104599459
Agossie die Elin toch....
Meike had er ook 1 in haar oog, zo'n rode stip....gelukkig is die mooi weggetrokken.
Bij Lars kun je ze ook nog steeds zien op zijn lijfje.....
Duurt best lang vind ik... eind okt had hij de waterpokken...

Vandaag gezwommen, Lars geniet.
Maar hoe leer je zo'n ukkepuk dattie zijn mond moet dichthouden onder water?
We zeggen het wel steeds, en hij antwoord JAHAAAAA....! Maar doet het niet.
Hij springt er steeds in, en komt dan al proestend weer boven. Zijn luiers waren echt overvol vanmiddag....hij heeft het halve zwembad leeggezopen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator zondag 20 november 2011 @ 20:31:22 #152
5428 crew  miss_sly
pi_104601228
Toch goed dat jullie geweest zijn, toch? Weet je in ieder geval waar je op moet letten. Hoop dat het niet erger wordt voor Elin. Beterschap en succes voor de nacht!

Ach Lars :D Ja zeggen en nee doen, heel herkenbaar :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104608625
Beterschap voor Elin!

Lars O+ zwemmen is lekker he! Jaël drinkt altijd zwembad water en dan zeggen we niet doen en dan zegt zij "ow nee sowwy mam" en weer een slok :P
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_104618767
Wat schattig van Jan, DJMO! O+

Lente ligt vanuit dr bedje huilend 'poep is goed!' te roepen.

Nu er nog zelf in geloven. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 november 2011 @ 09:03:42 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104619157
Arme Lente ;(

Ze mag wel wat van Jan z'n enthousiasme/poepgemak lenen :') Die wil niets anders dan poepen op de wc, en tegenwoordig komt er vrijwel elke keer idd nog poep ook. Zijn enige probleem is dat hij niet wil dat er afgeveegd wordt want de doekjes zijn te koud :') Die hebben we tegenwoordig dus op de radiator liggen zodat meneer voorverwarmde doekjes heeft :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_104619198
En met wc papier dan DJMO insert vraagteken, mn toetsenbord doet raar.
Of wordt het dan niet goed schoon

Arme Lente!
pi_104619213
Awh Lente :'( Sneu hoor.

Hahaha Jan :D Groot gelijk hoor! Wat goed dat poepen op de wc.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 november 2011 @ 09:10:56 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104619290
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
En met wc papier dan DJMO insert vraagteken, mn toetsenbord doet raar.
Of wordt het dan niet goed schoon

Arme Lente!
Dat wordt een grote zooi bij hem :{ We moeten rollen wc-papier ook echt bij hem uit de buurt houden, omdat we anders (Als het aan hem ligt) tien rollen per dag verslijten :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104619603
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2011 09:03 schreef DJMO het volgende:
Arme Lente ;(

Ze mag wel wat van Jan z'n enthousiasme/poepgemak lenen :') Die wil niets anders dan poepen op de wc, en tegenwoordig komt er vrijwel elke keer idd nog poep ook. Zijn enige probleem is dat hij niet wil dat er afgeveegd wordt want de doekjes zijn te koud :') Die hebben we tegenwoordig dus op de radiator liggen zodat meneer voorverwarmde doekjes heeft :')
Oh dat deed ik ook... Die natte doekjes zijn ook wel koud hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_104619737
Goedemorgen!

Arme Lente. Het is echt eenbehoorlijk issue voor d'r hè?

Isabeau heeft volgens mij van iemand die kreet gehoord van 'Ik ben twee en ik zeg nee' en ze neemt hem wel heel letterlijk.

Ik: Isabeau kijk, een paard!
Isabeau: Nee mama, dat is niet een paard
}:|

Ik: Isabeau, wil je een broodje
Isabeau: Nee, ik wil niet een broodje
Ik: Oke, dan niet.
Isabeau: Broooooodjjeeeeeee :'(

Ik: kijk Isabeau, Sinterklaas
Isabeau: Nee, is niet Sinterklaas, is MIJN Sinterklaas.

Ik: Ga je mee naar boven?
Isabeau: Nee, ik ga niet naar bed
Ik: Wil je zelf op de trap lopen?
Isabeau: Nee, ik wil zelf op de trap lopen

Het grappige is dat ze makkelijker is dan ooit, alleen zegt ze gewoon standaard nee. :{w
pi_104622166
Ik heb meegedraaid op de peuter en zag eigenlijk niks bijzonders, behalve dan dat hij geen oogcontact maakt met de leidsters. En hij ging in protest omdat ze hem wilden verschonen, maar ik heb tegen hem gezegd dat het goed was, en toen ging het wel goed.

Volgende week CB+.

En juf weet niet dat ik ASS heb, maar 'dat het in de familie zit'

[ Bericht 13% gewijzigd door McLaura op 21-11-2011 11:26:10 ]
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_104623533
Wat gaan ze bij het CB+ precies doen Lau?
pi_104623721
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:55 schreef Sorbootje het volgende:
Wat gaan ze bij het CB+ precies doen Lau?
Daar wordt hij geobserveerd door de orthopedagoge, de arts, de logopedist en de fysiotherapeut. Gewoon kijken of zij iets 'zien' waar we verder wat mee moeten.

Ik ben zeg maar behoorlijk blij dat we van de zomer besloten hebben voorlopig niet voor een tweede te gaan, eerst dit allemaal maar eens afwachten.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_104623901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 21:26 schreef McLaura het volgende:

[..]

Thijs is net zo zwaar... en 7 cm langer.
Ryan is 13 cm langer en een kilo lichter. :@ Hij krijgt echt te eten hoor, echt!
(en dan altijd die stomme opmerking van de huisarts 'ik zie ze liever zo dan te zwaar' ik zou willen dat hij een kilo of 3 zwaarder zou zijn, hij komt gewoon niet aan ;( )
pi_104624860
Dat vind ik ook stom hoor, Spewey. Ondergewicht is ook een probleem, dat zie ik in mijn omgeving bij 2 leeftijdgenoten.
pi_104624892
Wel fijn voor thijs dat jij er was. Misschien heeft hij nu ook meer vertrouwen erin, nu jij hebt gezegd dat het goed is?
pi_104625138
Oke Laura, fijn dat je je vooralsnog goed voelt bij dat besluit en goed dat er actie wordt ondernomen. :*
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 16:07:29 #168
5428 crew  miss_sly
pi_104632973
Ik had mezelf in een moeilijk parket gemanouvreerd: Senna zeurde (en piepte en huilde en jammerde en knuffelhuilde) al vanaf dat ze wakker werd of de tv aan mocht. En dan heul vaak achter elkaar op allerlei irritante toontjes en jengeltjes. Ik zei dat ik eerst even iets moest doen (pastasaus maken in dit geval) en als ik klaar was, dat ze dan tv mocht kijken. In de tussentijd even lekker zelf spelen, lezen, tekenen, zelf koken, wat ze maar wilde. Maar ze bleef maar doorgaan. En juist daarom wilde ik de tv niet aanzetten, wegens niet haar zin willen geven omdat ze jengelde. Maar intussen was me wel duidelijk dat het enige dat haar weer een beetje rustig zou maken, de tv zou zijn :') Wat te doen?

Uiteindelijk kwam ze bij me knuffelen en vroeg, met haar liefste lachje en stemmetje en zonder zeur of jengel erbij of ze alsjeblieft televisie mocht kijken. Dus toen heb ik hem maar aangezet :')
pi_104633112
Ha! Mama is makkelijk te manipuleren met een lief lachje dus. Die knoopt ze in d'r oren! :P
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 16:14:18 #170
5428 crew  miss_sly
pi_104633312
Nou ja, liever met een lief lachje dan met dat gejengel. Pfff, ik heb het toch een uur en een kwartier moeten aanhoren.
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 16:15:35 #171
5428 crew  miss_sly
pi_104633362
Ow, maar ze heeft drie keer op het potje geplast en heeft niet in haar broek geplast! Ze kwam droog uit haar middagdutje zelfs. Het tweede plasje had ze wel een paar druppels in haar broekje, omdat het net iets te lang duurde voor haar broek uit was, maar dat telt niet, vind ik ;)
pi_104633488
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:07 schreef miss_sly het volgende:
Ik had mezelf in een moeilijk parket gemanouvreerd: Senna zeurde (en piepte en huilde en jammerde en knuffelhuilde) al vanaf dat ze wakker werd of de tv aan mocht. En dan heul vaak achter elkaar op allerlei irritante toontjes en jengeltjes. Ik zei dat ik eerst even iets moest doen (pastasaus maken in dit geval) en als ik klaar was, dat ze dan tv mocht kijken. In de tussentijd even lekker zelf spelen, lezen, tekenen, zelf koken, wat ze maar wilde. Maar ze bleef maar doorgaan. En juist daarom wilde ik de tv niet aanzetten, wegens niet haar zin willen geven omdat ze jengelde. Maar intussen was me wel duidelijk dat het enige dat haar weer een beetje rustig zou maken, de tv zou zijn :') Wat te doen?

Uiteindelijk kwam ze bij me knuffelen en vroeg, met haar liefste lachje en stemmetje en zonder zeur of jengel erbij of ze alsjeblieft televisie mocht kijken. Dus toen heb ik hem maar aangezet :')
Dat had ik vandaag ook :( 'Als je lief bent, krijg je straks heus wel een paar snoepjes' En sinds die zin heeft ze elke minuut aangegeven dat ze wel HEEL ERG LIEF was :')
  Moderator maandag 21 november 2011 @ 16:20:54 #173
5428 crew  miss_sly
pi_104633588
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat had ik vandaag ook :( 'Als je lief bent, krijg je straks heus wel een paar snoepjes' En sinds die zin heeft ze elke minuut aangegeven dat ze wel HEEL ERG LIEF was :')
Pfff, het is zoo irritant dan he. Ik blijf maar zeggen dat ik haar echt lief vind en dat ze dadelijk echt tv mag kijken (duidelijker afgebakend: als ik klaar was met koken), maar dan blijft ze maar vragen "mag ik nu televisie kijken?" op zo'n echte zeurtoon. En toen ik een beetje boos werd (echt een beetje hoor) kwam ze heel verdrietig huilend naar me toe om te knuffelen en te zeggen dat ik niet boos mocht doen :')
pi_104633758
Jeetje wat zijn ze toch allemaal vroeg zindelijk hier! Knap hoor
pi_104633869
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje wat zijn ze toch allemaal vroeg zindelijk hier! Knap hoor
mijnes niet hoor }:|
waar ze eerst 's ochtends en 's avonds dan iig nog wel op de wc wilde, wil ze zelfs dat niet meer. ik heb wel een vermoeden waar het om te doen is (ravi draagt tenslotte ook luiers *) en het is wel lekker makkelijk. zoals ze zelf zegt: lekkel poepen in de luiel)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104634347
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pfff, het is zoo irritant dan he. Ik blijf maar zeggen dat ik haar echt lief vind en dat ze dadelijk echt tv mag kijken (duidelijker afgebakend: als ik klaar was met koken), maar dan blijft ze maar vragen "mag ik nu televisie kijken?" op zo'n echte zeurtoon. En toen ik een beetje boos werd (echt een beetje hoor) kwam ze heel verdrietig huilend naar me toe om te knuffelen en te zeggen dat ik niet boos mocht doen :')
Nouja Elin heeft echt maandenlang in de herhaalfase gezeten en die was echt heel echt naar. mag ik mag ik mag ik mag ik, 'ja zo' maaaarrr mag ik mag ik mag ik mag ik. as we speak doet ze het 'ik wil zandkasteel ik wil zandkasteel (ik reageer even niet en ze weet er 30x ik wil zandkasteel in te proppen) de fase is dus blijkbaar nog niet over.

vooral heel vervelend als je even druk bezig bent met je andere kind ofzo
pi_104637079
De mijne durft ineens niet meer op het potje. Dus tot zover...

Ow en dat zeuren. Dan roept hij: ik weet iets! Ik heb een ideetje. Natuurlijk zo schattig als hij kan. Maar dan zeg ik al: nee Seb je krijgt geen snoepje. Dan laat hij zijn schouders hangen en zegt oooow nouhou. En soms dan komt er de stervende zwaan bij. Dan laat hij zich op zijn knieën vallen en begint luid te nephuilen. Jammer jongen ik trap er niet in
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 21 november 2011 @ 17:57:29 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_104638147
En dan met lege handen voor je gaan staan "ja, maar dan ben ik verdrietig en dan hebben mijn handen niets"

check :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104638622
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 17:57 schreef Troel het volgende:
En dan met lege handen voor je gaan staan "ja, maar dan ben ik verdrietig en dan hebben mijn handen niets"

check :P
in dat geval: geef m een poetsdoek in zn handjes :P
  maandag 21 november 2011 @ 18:57:57 #180
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104641287
Wat een heerlijk bijdehante kinders zitten er af en toe bij O+
en af en toe heb je een flinke rol behang of in elk geval duc-tape nodig
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 november 2011 @ 19:03:57 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104641645
Ik ben ook wel van het nee, niet nu maar straks. Maar ik ga zowel jan als mezelf geen uur nee aan laten horen omdat het toevallig op een jengeltoontje gevraagd word. Dan vraag ik liever: "Kun je het ook nórmaal vragen : "Mag ik <insert gewilde> " " en dan heeft hij meestal wel door dat hij het op een normale toon wel krijgt.

Heeft er trouwens iemand een "wegwerp buggy" staan en doet er niets meer mee? Ik denk erover om Jan voortaan maar te laten lopen (aan 't tuigje) en Geert in de doek of de buggy mee te nemen, en mocht Jan dan moe worden, kan ik Geert altijd nog in de doek slingeren en Jan in de buggy laten zitten. Ik ben ontzettend blij met de duo voor lange(re) stukken, maar voor korte stukjes zoals de PSZ of de winkels wordt hij me toch te lomp :')

maandag 21 november 2011 @ 19:10:05 #182
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_104641995
Annicka heeft dat herhalende ook wel, en dan in combinatie met verdrietig zijn. Dan is ze ergens ontstemd over (iets niet mogen oid) en dan herhaalt ze de hele tijd: 'ik ben zo verdrietig'. Geen doorkomen aan op zo'n moment.

Ze is trouwens wel heel blij met haar broertje. (ahhh, wat lief!) En kusjes geven. Ze moet nog wel leren dat ze voorzichtig moet zijn in Ayden's omgeving, normaal gesproken kon ze rennen en vliegen wat ze wilde, maar dat moet nu eventjes wat minder. In ieder geval tot Ayden wat minder baby is... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_104645745
BWAAAARK!
zo. dat moest k kwijt.

Oudste is weer volop aan het spugen s avonds, op gezette tijden. Ze eet voor geen meter meer, dat weten we eerst aan normaal peutergedrag maar ze laat nu ook de lekkere dingen staan, de pepernoten en de chocola enzo. En ze poept ja eh. niet. eigenlijk. Dus dikke shit hier mwhihi :') .
Heb vandaag de kinderarts gebeld maar die zei doodleuk ja geef dr maar een klysma. Daarop heb ik vriendelijk bedankt en maar gevraagd of het niet anders kon (nee dus), waarop B. met haar naar het ziekenhuis is gegaan zodat ze het ding daar toe kunnen dienen. We hebben hier inmiddels panische toestanden als er getemperatuurd moet worden of een zetpil gegeven moet worden. Ik sta er niet zo om te springen om zelf steeds die klysma's te moeten geven eerlijk gezegd. Al met al bouwt ze best een redelijk trauma op zo, en het is natuurlijk lood om oud ijzer of nou een verpleegster dat klysma geeft of ikzelf, maar het voelt toch niet lekker dat ik (of B.) dan degene is die haar zelf dat trauma aandoen.
Op zich waren ze wel begripvol in het ziekenhuis maar toch ook wel een beetje met een sjongejongejonge :') ondertoon. Tsja, t zal voor hen wel aan de orde van de dag zijn allemaal maar voor ons niet.

/end.

En verder doet ze het zo goed, mn grote, ik ben zo trots op haar en ze gaat zo snel!
Ze heeft het ontzettend naar haar zin bij de gastouder, ze spreekt heel goed al en ze is een ondernemende peuter. Helemaal in de ban van poppen en maaaissieees! en prinsessen enzo nu :D heerlijk tutten voor ons dus O+

:)
pi_104645768
en ik ga nu even rustig teruglezen, ik heb zo weinig tijd tegenwoordig om het bij te houden -O-
pi_104648536
Ach Mignonne ja arme oudste :*
Ik kan me dat klysma verhaal zo goed voorstellen dat je dat niet zelf wilt doen. Jij bent de mama en jij bent er om te troosten en niet om eerst iets te doen waarna je haar moet troosten. Dus naar het ziekenhuis gaan vind ik echt een goede keus van jullie :*
pi_104649420
Och ze is zo een mooierd O+
Wat ontzettend sneu dat ze zelfs het lekkere eten laat staan.
En je hebt helemaal gelijk :Y Dan vinden ze je maar een :') ouder. Je redenatie snijdt hout hoor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_104650202
Dit filmpje wilde ik gisteravond al showen, is ook gisteravond gemaakt. Zo lief :) Rond de 15 seconden krijg je duidelijkheid ;)
pi_104651432
Mignonne, wat een heerlijk meisje heb je ook!

Wij waren dit weekend een weekend weg met de kinderen en Lotte sliep in een tweepersoonsbed. Eerst was ze een beetje verdrietig want: nu heb ik geen vriendje die bij mij in bed slaapt O+
  maandag 21 november 2011 @ 23:04:31 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_104657960
Herhaalfase *herkenbaar* Bram blijft alles herhalen totdat je hem erkenning geeft.
Verder is mijn peuter heerlijk op het moment. Sinterklaas leeft nu echt voor hem en hij vindt het spannend, maar o zo leuk.
Luisteren is wel een probleempje. Ik moet soms wel 10x zijn naam zeggen voordat hij opkijkt. En hij hoort wel goed, want als ik vraag of hij een *insert iets lekkers* wil, staat hij meteen bij me.
Morgen gaat hij onder het mes, neusamandelen eruit. Ik zie er als een berg tegenop en hoop dat ik hem voldoende voorbereid heb. Vind het 3x niks...

Moderator maandag 21 november 2011 @ 23:06:57 #190
5428 crew  miss_sly
pi_104658125
Sugarsnap, sterkte voor morgen! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

Wij waren vanavond uit eten (was ik vergeten dat we dat zouden doen toen ik beloofde de stemmen voor de awards in te vullen, morgen nieuwe kans) en een nichtje van schaap kwam oppassen. Senna is zo lief geweest, vertelde ze. Ze had goed geluisterd, was lief geweest, en ging lief slapen. In bad zei ze ineens "ik vind je lief" en tijdens het voorlezen had ze gezegd dat ze het leuk vond dat ze oppaste O+
Fijn zo'n oppas O+
pi_104665930
Mignonne, wat akelig dat 't hele poepdrama steeds zo de kop op blijft steken. Ook ik kan me helemaal vinden in jullie besluit om naar het ziekenhuis te gaan voor 't klysma.

Herhalen, héél herkenbaar. Maar niet alleen bij 't vragen om iets (waterwaterwaterwater waaaaaateheheheeeeeeer), maar ook als ze iets heeft gezien, bijvoorbeeld als we in de auto zitten (mama kijk, trein. Een trein. Een trein. Een treiheiheiheiheiiiiinnnnnn, mamaaaaaaaaa. Mama. Mama. Mama! MAMA TREIN! mama. Zie je die trein? Zie je die trein? ZIE JE DIE TREIN!!!???? )

Zo snel mogelijk reageren is het devies.
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:38:15 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104666020
mignonne :* voor je arme meisje

Sugarsnap, succes vandaag!

Ow herhalen is hier ook hoor! Hij mag dan wel nauwelijks praten maar hij blijft net zo lang 'dèt' zeggen totdat je reageert
pi_104666030
Arme A. ;( Groot gelijk dat je naar het ziekenhuis gaat voor het toedienen van de klysma Mignonne :*

Dat herhalen is zo herkenbaar! Als ik geen antwoord/ niet het goede antwoord geef blijft hij maar doorgaan. Ik heb het bij andere kinderen nooit gemerkt, dus ik dacht dat het een afwijking van Niels was :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104666043
sterkte mignonne :*

groot gelijk dat je die strijd met een klysma niet zelf aangaat. je bent haar mama, niet haar verpleegster!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 09:52:11 #195
5428 crew  miss_sly
pi_104666327
mignonne, ik begrijp helemaal dat je zelf zo'n klysma niet wil geven. Ik vind het eigenlijk heel raar dat ze daar in het ziekenhuis geen begrip voor hebben! Jullie zijn de ouders, om te troosten en bescherming te bieden en zoiets naars wil je niet iedere keer doen bij je kind. Wat naar dat ze er weer zoveel last van heeft, arm ding. Heeft het al geholpen?

Achteraf bedacht ik zelf ook al dat ik gisteren beter eerder/anders had kunnen reageren, maar op dat moment zat ik zelf ook een beetje vast in: die tv gaat niet zomaar aan als je erom vraagt en zeker niet als je erom zeurt. Volgende keer dus zelf maar eerder uit mijn mindset komen dan dat ik verwacht dat zij dat doet ;)
pi_104666335
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Mignonne, wat akelig dat 't hele poepdrama steeds zo de kop op blijft steken. Ook ik kan me helemaal vinden in jullie besluit om naar het ziekenhuis te gaan voor 't klysma.

Herhalen, héél herkenbaar. Maar niet alleen bij 't vragen om iets (waterwaterwaterwater waaaaaateheheheeeeeeer), maar ook als ze iets heeft gezien, bijvoorbeeld als we in de auto zitten (mama kijk, trein. Een trein. Een trein. Een treiheiheiheiheiiiiinnnnnn, mamaaaaaaaaa. Mama. Mama. Mama! MAMA TREIN! mama. Zie je die trein? Zie je die trein? ZIE JE DIE TREIN!!!???? )

Ja dat doet Leander ook: Mama Dora, mama Dora, mama Doorrraaaa. En als ik dan zonder kijken zeg dat ik het zie zegt ie: Nee KIJK mama Dora :Y

En Miss je hebt het langer volgehouden dan ik zou dan. Ik ben daar te makkelijk in denk ik. Ben al heel snel klaar met dat jengelen. Hij mag van mij dan meestal een filmpje kijken en dan gaat ie weer uit en dat is dan prima. Nog wel :')
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_104666374
Ach wat sneu voor Amelie! :* Ik zou ook naar het ziekenhuis zijn gegaan!
De forlax wil hier trouwens echt niet! Poepen is nog hetzelfde hier. Verschilt heel erg, als hij een dag overslaat moet hij de volgende dag vaak 6/7 keer. Heeft er vaak wel moeite mee, veel persen.
Hij eet ook zo weinig dingen en drinkt nog steeds alleen water en soms taksi.
Nu heeft hij ineens rare vlekken. Ik ga er maar vanuit dat hij de 5e ziekte heeft overgenomen van Kim.

Tyler herhaalt ook. MAMAMAMAMA! DIEDIDIE! En de jankzeur partijen als hij niet een koekje krijgt bv is soms irritant. Maar afleiden gaat steeds makkelijker!
pi_104666515
Niet praten heeft dus toch zijn voordelen :+
  dinsdag 22 november 2011 @ 10:32:32 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_104667200
Mignonne, wat sneu voor je grote ;(

Succes Sugarsnap! Dat wordt ijsjes eten straks (toch? :@ )

Zo herkenbaar dat constante herhalen, Toby heeft er ook een handje van. Vooral leuk als hij er een raadspel van maakt. Lopen we op straat, roept hij "T is dat?" x 300. Kan dus van alles betekenen: hij ziet/ruikt/hoort iets en ik moet maar raden wat. En als hij niet snel genoeg een bevredigend antwoord krijgt dan wordt 'ie nijdig :D
.... met gevoel voor drama....
pi_104667665
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:13 schreef mignonne het volgende:
en ik ga nu even rustig teruglezen, ik heb zo weinig tijd tegenwoordig om het bij te houden -O-
Spuit elf hier :')
H! jij bent het! Met een andere usernaam
en ik maar denken hej dat kindje lijkt heel erg op A. 8)7
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104668201
Zielig voor A zeg! En zo stom dat die arts niet meedenkt over iets anders, daar zou ik zo kwaad over kunnen worden.

Hier gebeurden dingen ook niet als er constant over gezeurd wordt. En als ik het echt zat ben dan zeg ik ook gewoon dat het helemaal niet gebeurd als ze er nog 1 x om zeurt. Soms helpt dat en soms niet en dan moet ik dus ook mijn poot stijf houden.

Dana heeft ineens afgelopen 2 dagen al 2 keer in dr broek geplast :?
En dat terwijl zijn al een dik jaar zindelijk is. Ze klaagt niet over buikpijn ofzo en hoeft ook niet veel vaker te plassen dus lijkt me geen blaasontsteking. Naja mischien gewoon sinterklaasstress ofzo ;)
pi_104669801
Och Mignonne, wat verschrikkelijk zielig voor A., de tranen springen me in de ogen..
Kan me die angst die ze heeft helemaal voorstellen, hopelijk komt ze daar nog wel weer bovenop als ze eenmaal normaal naar de wc kan.
Wat lullig dat de arts liet doorschemeren het een beetje onzin te vonden dat jullie daarvoor langs kwmane in het ziekenhuis! Ik zou in dit geval precies hetzelfde hebben gedaan en het ook laten doen door een arts.
Eet ze nu vrijwel helemaal niet meer omdat ze zo'n buikpijn heeft, denken jullie?

Het herhalen is hier ook erg herkenbaar haha! Wolf herhaalt nu heel vaak het laatste woord van mijn zin, en dan doet hij me precies na, zo hoor ik dus dat ik soms nogal praat met een hoge uithaal hahaha.
En ''tis dat?" is ook helemaal in, met wijzende vinger bij ALLES vragen hoe iets heet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_104670225
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:35 schreef Sorbootje het volgende:

Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.

Jemig mignonne, wat is het verschrikkelijk verdrietig voor je oudste. En ook voor jullie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet wilt dat ze jullie associeert met het trauma. Het is al erg genoeg allemaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_104670282
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 11:13 schreef McLaura het volgende:
Ik heb meegedraaid op de peuter en zag eigenlijk niks bijzonders, behalve dan dat hij geen oogcontact maakt met de leidsters. En hij ging in protest omdat ze hem wilden verschonen, maar ik heb tegen hem gezegd dat het goed was, en toen ging het wel goed.
Interessant. En vonden zij het een representatieve dag?
pi_104670299
dat denk ik wel ja poppejans. we zitten nu ook met zn drie aan tafel maar ze wil niets, geen brood, geen fruit. Ik heb zakken snoep voor mezelf meegenomen (ongesteld yay :') ) en haar aangeboden, die pakt ze wel aan, neemt er een likje van en blijft daarna mee in haar handje zitten.

Soms heeft ze ineens erg honger en wil ze een boterham ofzo maar dat resulteert dan weer in spugen.

Even rechtzetten hoor, de verpleegster vond het allemaal een beetje onzin, de arts vond het juist geen punt en begrijpelijk dat we wilden komen. De arts denkt wat dat betreft erg fijn met ons mee. Denk dat k dat niet zo duidelijk gezegd had haha.
Maar het vervelende is ook wel het niet echt anders kan. De dosering forlax is zo hoog, als het daarmee oraal niet op te lossen is, dan moet het via de andere kant.

*verder lezen*
pi_104670312
thnx voor het meeleven allemaal trouwens :*

En estrys :D O+ lekker ding <3
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:15:02 #207
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104670509
En als je uitlegt dat het is om haar buikpijn over te laten gaan? Het is met een autorit en het ziekenhuis ook al wel heel beladen lijkt me? Ik snap dat je het liever niet zelf doet, maar t is misschien voor a. Wel minder beladen. Leuk word het nooit. ( t zal wellicht mijn verpleegstersinstellimg zijn dit hoor, zo van wat moet dat moet enzo :@)

Lastig hoor als nou eens duidelijk werd waarom het zo is hè. Arm ding, en arme jullie.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 22 november 2011 @ 12:20:50 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104670676
Migonne pittig hoor, en wat heftig dat ze ook daardoor niet wilt eten.
Heb alleen geen tips of advies :@
Wil jullie veel sterkte en duidelijkheid toewensen :*
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 12:22:10 #209
5428 crew  miss_sly
pi_104670717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies. "Oh, een trein!" doet al wonderen.

Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama" :')
pi_104671072
Buuf, het ziekenhuis vindt ze leuk :') daar staat een glijbaan en lifesize poppenhuis enzo.

wat moet dat moet idd, ben ik met je eens, daarom deden wij het tot nu toe ook gewoon zelf, bij allebei de meisjes. Maar inmiddels was het hier thuis geen doen meer. een van ons twee moest haar tegen de grond houden terwijl de ander het klysma inbracht. het lukte vaak maar half door protest.
Ze raakt al in paniek als we met zijn twee gaan verschonen om het maar zo te zeggen. Die aversie krijgt ze toch wel, maar dan heb ik dus liever dat ze die aversie tegen een random verpleegster krijgt, dan dat ze zich bij mij niet veilig voelt.

Uitleggen, afleiding geven, troosten weet ik het wat doen we allemaal wel maar ze is nog zo klein. Ze begrijpt wel wat ik zeg, maar tegelijk komt die boodschap nog niet aan. De link buikpijn - poepen is er gewoon nog niet bewust, en helemaal niet omgekeerd, dat als ze poept (al dan niet door medicijn) dat ze dan geen buikpijn meer heeft. Causale verbanden leggen is nog wat lastig voor haar.
pi_104671096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:20 schreef _Bar_ het volgende:
Migonne pittig hoor, en wat heftig dat ze ook daardoor niet wilt eten.
Heb alleen geen tips of advies :@
Wil jullie veel sterkte en duidelijkheid toewensen :*
ik hoef ook geen tips of advies ;) ik wilde het gewoon kwijt.
maar lief dat je mee wilde denken :*
pi_104671254
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 12:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik reageer ook altijd zo snel mogelijk, dat scheelt veel herhalingen. Juist daarom was ze ineens zo vresleijk verdrietig toen ik zei dat ik nu even niet naar haar ging luisteren en niets terug zou zeggen als ze het nog over de televisie zou hebben. Zo'n verdriet "niet boos zijn mama" :')
Oh, ik had de aanleiding niet meegekregen!

Wat me nog uit The happiest toddler is bijgebleven is dat het helpt om je kind een mogelijkheid te bieden tot wat ze in het Engels "saving face" noemen. Een uitweg bieden dus. Dat werkt bij Ivan vrij goed. Ik geef hem niet zijn zin maar bied wel een (aantrekkelijk) alternatief. Vanochtend wou hij niet een andere trui aan, maar toen hij zijn supermooie - ik moet nodig stoppen om overal 'super' voor te plakken - berensokken aan mocht wou hij ook wel een andere trui aan. Over dat laatste ging ik sowieso geen discussie aan.

In aan ander boek kwam ik dit tegen:

quote:
Burton White defines the third necessary role for adults (after designer of the child's world and consultant) as authority. He states that from his studies, when toddlers develop well, it is critical that they learn adults have the ultimate authority in the relationship. "He needs to understands that no matter how much he is loved, whenever you say 'no' firmly, he won't get his way, no matter what he does. Interestingly, babies who are raised this way become the happiest two-year-olds you will ever see..." By setting limits firmly and effectively, you teach your toddler the terms of the social contract. He will learn that most of the time he will get what he wants, and quickly, but whenever you make it clear that he won't, nothing he does will make any difference.

It stands to reason that, as the bewildered new visitors to the planet, it helps toddlers to believe that somebody knows what should be going on, because they themselves are so unsure. But firmness should not be confused with adults' winning over toddlers's losing. Rather, the adults should keep in mind: (1) helping the child learn from the experience, and (2) allowing the child to 'save face,' and get out of the situation without feeling stupid, ashamed or embarrassed.
Het werkt niet altijd. Soms geef ik hem ook even de tijd om gefrustreerd te zijn. Ik erken zijn gevoelens dan wel, maar geef niet toe.
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 13:14:43 #213
5428 crew  miss_sly
pi_104672258
Normaal doe ik dat ook, Claudia en ze weet ook dat 'nee' ook 'nee' betekent. Gisteren was het geen van allen goed. Ik had haar enthousiast gemaakt voor een bepaald speelgoed (ministeck) en darmee leek ze afgeleid. 2 minuten, toen zei ze: ik heb zelf gespeeld, nu mag ik televisie kijken :')
Frustratie heb ik haar ook gegund, maar ook dat was niet voldoende. Op de een of andere manier werkte gisteren gewoonweg helemaal niets. Behalve uiteindelijk de tv aanzetten. Ik had het misschien eerder moeten zien, dat het anders was dan anders, maar dat lukte mij ook even niet.

Ach ja, soms heb je van die dagen, he ;)
pi_104672365
Sneu hoor mignonne

Hier wordt ook al dagen erg slecht (lees amper wat) gegeten. Zal wel weer een fase zijn hoop ik
  dinsdag 22 november 2011 @ 22:18:40 #215
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104697943
Kwijlen jullie kinderen ook nog zoveel?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_104708703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 22:18 schreef _Bar_ het volgende:
Kwijlen jullie kinderen ook nog zoveel?
Ja Leander wel. Die moet ik elke dag paar keer droge trui aan doen als ie geen slabber voor heeft. Vaak doe ik het slabbertje onder zijn trui zodat zijn hals niet zo nat word!
Hij wil trouwens niet altijd een slabber voor dus dan verwisselen we iets vaker van trui!
pi_104708793
Senna heeft nooit gekwijld eigenlijk, maar de jongens van mijn zusje alledrie. En best lang. Is bij ieder kind anders, volgens mij :)

Senna is vandaag zonder luier naar het kdv :o Geen idee hoe het zal gaan, maar toen ik vroeg of ze een luier of onderbroekje aan wilde, koos ze voor het broekje. Ze wordt echt groot O+ En wat voelt dat heel anders, die kleine billetjes in een maillot ipv een dikke luier. En het ziet er ook zo heel anders uit, zo groot!
pi_104708904
Mignonne, gewoon een hele dikke :* Voor jullie

Mette is nu met R naar het ziekenhuis voor de gehoortest, zal mij benieuwen of het gaat lukken :')
Ons meiske wil al bijna 2 weken geen avondeten en voor de rest eet ze ook maar slecht.. We worden er een beetje radeloos van, we zijn er ook aardig gestresst om merken we. Hopelijk trekt het snel weer bij.

Nu even bijlezen :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104708919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:08 schreef miss_sly het volgende:
Senna is vandaag zonder luier naar het kdv :o Geen idee hoe het zal gaan, maar toen ik vroeg of ze een luier of onderbroekje aan wilde, koos ze voor het broekje. Ze wordt echt groot O+ En wat voelt dat heel anders, die kleine billetjes in een maillot ipv een dikke luier. En het ziet er ook zo heel anders uit, zo groot!
Oeh, Senna grote meid O+
Miss, wat klink je toch altijd lief over je meisje O+
dit is toch een mijlpaal :Y dusseh pics van dametje-Senna O-)
pi_104708973
Ik heb er maandag een in het kinderfototopic gezet!

Ik vind het ook een enorme mijlpaal. Ik verwacht eigenlijk dat ze weer met luier naar huis komt, maar dat maakt niet uit. het betekent wel dat ze zich op het kdv voldoende veilig voelt om het met broekje te gaan proberen en alshet niet lukt, komt er wel weer een dag ;)

wickie, wat vervelend toch dat het zo slecht gaat met eten. Denk je dat het weer aan de oren ligt? En als de gehoortest niet lukt, kijken ze dan naar haar oortjes?
pi_104710253
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 09:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb er maandag een in het kinderfototopic gezet!

Ik vind het ook een enorme mijlpaal. Ik verwacht eigenlijk dat ze weer met luier naar huis komt, maar dat maakt niet uit. het betekent wel dat ze zich op het kdv voldoende veilig voelt om het met broekje te gaan proberen en alshet niet lukt, komt er wel weer een dag ;)
Miss, ik heb m net bekeken O+ wat een dametje al ! O+
(ik kijk niet zo vaak in foto-topic, dat duurt n eeuwigheid met laden en dan allerlei verspringende beelden :? )

Wicky, wat naar dat ze slecht eet, gaat t drinken wel goed? (nog niet teruggelezen :@ ) want das dacht ik nog belangrijker dan eten... ms drinkyoghurt ofzo proberen?

en wat rot dat t stress oplevert, sterkte ermee :*
pi_104710505
Ronduit bizar maar de gehoortest is vlekkeloos verlopen. Het was een uitgebreide test van meer dan een uur met plakkertjes op haar hoofd en een koptelefoon op. Ze heeft geen enkel verzet getoond :D
Alle was goed, ze heeft een goed werkend gehoor. Volgende week weer afspraak bij de arts. Dan alles bespreken, ben benieuwd wat ze ons aanraden.

Het drinken gaat heel goed hoor, ze drinkt echt best veel. Dat is nooit een probleem geweest. We zitten er nu aan te denken haar yoghurt shakes met vezels of een beetje pap aan te gaan bieden. Van het weekend even over nazoeken
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104716402
Ik heb hier een ingepakt pakje voor Vlinder liggen. Ga ik even naar de wc hoor ik Leander de boel uitpakken: "Ja klaas krijgt *O* " Haha niet dus... Nu mag ie vanavond dan maar zijn schoen zetten :D
pi_104716437
:D
pi_104716822
Leander _O-

Tess vindt Klaas en piet doodeng maar sinterklaasliedjes zingen vindt ze geweldig.

filmpje van een zingende Tess

[ Bericht 6% gewijzigd door Vicky op 23-11-2011 17:59:30 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')