Foto's: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article10941096.ecequote:Vaticaan woedend om foto zoenende paus
VATICAANSTAD - Het Italiaanse modemerk Benetton, dat in het verleden een reputatie opbouwde met provocatieve reclamecampagnes, is er mede dankzij het Vaticaan weer in geslaagd veel aandacht te krijgen.
Woensdag lanceerde Benetton een reclamecampagne met posters, waarop onder meer te zien is hoe de paus innig zoent met de prominente Egyptische moslimgeestelijke Imam Ahmed al-Tayeb.
Het Vaticaan reageerde woedend en sprak van een „grove belediging” van kerkvorst Benedictus XVI. De omstreden afbeelding van de paus en de imam is onderdeel van de advertentiecampagne UNHATE. Volgens een leidinggevende van het Benettonconcern is sprake van een „constructieve provocatie”, bedoeld om „het ideaal van tolerantie op grote schaal zichtbaar te maken”.
Op andere posters is te zien hoe de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de Palestijnse president Mahmoud Abbas en de Amerikaanse president Barack Obama en het Venezolaans staatshoofd Hugo Chávez elkaar zoenen.
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:38 schreef Kentoet het volgende:
Mooie campagne![]()
Slim aangepakt, dit gaat veel publiciteit opleveren.
Je bedoelt ludieke?quote:Op woensdag 16 november 2011 20:52 schreef BrandX het volgende:
Benetton heeft vaak van dat soort lucratieve campagnes
Och lucratief zullen ze ook zeker zijnquote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 20:38 schreef Kentoet het volgende:
Mooie campagne![]()
Slim aangepakt, dit gaat veel publiciteit opleveren.
Mauro met Wilders.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:03 schreef Elfletterig het volgende:
Merkel met Berlusconi was leuker geweest...
Niet? Vast wel.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:19 schreef sp3c het volgende:
reclame maken om het reclame maken kende ik nog niet ...
Eens.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:19 schreef heiden6 het volgende:
Briljante marketing sowieso. Bonuspunten voor het op de kast krijgen van het Vaticaan.
die zal ik vast wel eens tegengekomen zijn maar het zegt me niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiix!quote:Op donderdag 17 november 2011 02:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet? Vast wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gusty
[ afbeelding ]
Het is een kledingmerk. En ze maken al JA-REN opzienbare reclames. En dat is maar met één doel: bekend blijven.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
die zal ik vast wel eens tegengekomen zijn maar het zegt me niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiix!
lijkt me niet de bedoeling van reclame, das net zoiets als deze campagne ... ik heb geen idee wat Benetton is, na die foto's weet ik het ook niet en als je ze me over 5 jaar toestuurt zeg ik 'lolwhut?'
iets met Formule 1 ofzo
ik vind het waardeloze reclame
http://press.benettongroup.com/ben_en/releases/2011-11-16b/quote:Press Note
Ponzano, November 16, 2011."We reiterate that the meaning of this campaign is exclusively to combat the culture of hatred in all its forms," said a Benetton Group spokesman. "We are therefore sorry that the use of the image of the Pope and the Imam has so offended the sentiments of the faithful. In corroboration of our intentions, we have decided, with immediate effect, to withdraw this image from every publication."
Je wíl het gewoon niet begrijpen, is dat het?quote:Op donderdag 17 november 2011 02:29 schreef sp3c het volgende:
ja dat leerde ik al uit de OP
maar verder, weet ik veel ...de paus zoent een imam ofzo ... boeiuh!
De katholieke maffia wins again.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:32 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
http://press.benettongroup.com/ben_en/releases/2011-11-16b/
De posters met de Paus en de Imam worden dus verwijderd.
ik begrijp het uberhaupt nietquote:Op donderdag 17 november 2011 02:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je wíl het gewoon niet begrijpen, is dat het?
Iets zegt me dat dit niet het enige is wat jij niet begrijpt.quote:
Jammer. Gelukkig hebben we de foto's van de homofiele handlangers van de goden nog.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:35 schreef Jajong het volgende:
[..]
De katholieke maffia wins again.
nee voetbal snap ik ook nietquote:Op donderdag 17 november 2011 02:40 schreef Jajong het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dit niet het enige is wat jij niet begrijpt.
al neukt de zon de maan in zijn kont!quote:Op donderdag 17 november 2011 02:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Een foto met de Iraanse groot ayatollah was zeker net een brug te ver?
Het is een kledingmerk. En als je langsloopt weet je dat, want de foto's hangen op de Benetton-store. En het heeft er mee te maken, dat Benetton de Unhate-foundation sponsort. En zoenende wereldleiders zijn Unhate.quote:Op donderdag 17 november 2011 02:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
al neukt de zon de maan in zijn kont!
wtf is benetton?!?!
ik snap het idee wel, de paus en die egyptische moslimeindbaas zijn het op bijna geen enkel vlak met elkaar eens behalve hun moslimhaat dus is het controversieel om ze zoenend af te beelden enzo
maar wtf is benetton?!?!?!?!
en wtf heeft het met die foto's te maken?
Het staat dus enorm hoog op een kledingzaak, idiootquote:Op donderdag 17 november 2011 02:58 schreef sp3c het volgende:
sterker nog, als ik vluchtig doorheen blader zou ik alleen Merkel en Sarkozy 'herkennen' maar bij de rest denk ik 'twee zoenende kerels ... lekker belangrijk' en ik loop gewoon door!
Benetton?
wie is Benetton?
ik vind het echt waardeloze reclame
Ik volg F1, heb ze nog niet gezien daar. Ze hebben wel mooie kleding.quote:Op donderdag 17 november 2011 03:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze deden ook iets met F1, als je er genoegen in schept wagens urenlang rap dezelfde rondjes te zien rijden, het hoogtepunt is een eventuele crash, ken je het merk daar wellicht ook wel van
Ze zijn er in 2001 mee gestoptquote:Op donderdag 17 november 2011 03:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik volg F1, heb ze nog niet gezien daar. Ze hebben wel mooie kleding.
Anders post je dat nog even een keer ofzoquote:Op donderdag 17 november 2011 02:58 schreef sp3c het volgende:
sterker nog, als ik vluchtig doorheen blader zou ik alleen Merkel en Sarkozy 'herkennen' maar bij de rest denk ik 'twee zoenende kerels ... lekker belangrijk' en ik loop gewoon door!
Benetton?
wie is Benetton?
ik vind het echt waardeloze reclame
Ben je nou serieus?quote:Op donderdag 17 november 2011 03:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik volg F1, heb ze nog niet gezien daar.
dat veranderd toch helemaal niets aan wat ik zeg of wel?quote:Op donderdag 17 november 2011 03:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het staat dus enorm hoog op een kledingzaak, idiootEen kledingzaak van Benetton.
hoezo ... niet duidelijk?quote:Op donderdag 17 november 2011 09:17 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Anders post je dat nog even een keer ofzo
Nou ja zeg, als ik je was zou ik Benetton even mailen, waarschijnlijk wisten ze dit nog niet eens!quote:Op donderdag 17 november 2011 09:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoezo ... niet duidelijk?
vooruit:
2 zoenende mensen aan elkaar photoshoppen heeft geen fluit met het product dat ze leveren te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |