abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 14:37:11 #101
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105692597
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:28 schreef borisz het volgende:
Het baantjes schuiven bij de burgemeesters is een stuk minder geworden. Doordat de gemeenteraad meer invloed heeft op de benoeming hoef je niet meer perse lid te zijn van partij A of B, lid zijn van een politieke partij is wel handig als je burgemeester wilt worden :P.

Ik spreek nu wel over de normale gemeentes. De grote vissen worden nog wel in enige mate uitgewisseld. :s)
Ah, dus die corrupte wens is er nog steeds maar word ze belet.
Doet dus niets af aan de drang.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105692622
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat voor deze functie geen open procedure wordt gevoerd en dat al lang en breed bekend is wie het wordt zodra de bestaande zijn afscheid aankondigt heb ik nog niet zo'n problemen mee, zo werkt dat nu eenmaal.
Maar wees daar dan gewoon eerlijk over en doe niet zo hypocriet inderdaad.
En gebruik dat regenteske netwerk om een geschikt persoon te vinden. Dat wil zeggen, niet controversieel, met autoriteit in beide kamers en op de departementen, op afstand van het dagelijkse politieke gekrakeel, en iemand die staatsrechtelijk en rechtsstatelijk zuiver op graat is.

Deze benoeming faalt daarin hopeloos.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_105692676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En gebruik dat regenteske netwerk om een geschikt persoon te vinden. Dat wil zeggen, niet controversieel, met autoriteit in beide kamers en op de departementen, op afstand van het dagelijkse politieke gekrakeel, en iemand die staatsrechtelijke en rechtsstatelijk zuiver op graat is.

Deze benoeming faalt daarin hopeloos.
Er waren wel betere kandidaten te bedenken inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 14:45:55 #104
341203 3-voud
pi_105692807
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er waren wel betere kandidaten te bedenken inderdaad.
Jouw persoonlijke afweging op basis van je haat tegen dit rechtse kabinet.
Geeft de saus een ander smaakje.
pi_105692906
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:45 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Neuh, ook binnen CDA en VVD lopen prima kandidaten rond. Je krijgt nu dat Donner 'onafhankelijk' moet gaan adviseren over wetten die zijn naaste collega's hebben bedacht of zelfs over zijn eigen wetten.
Dat lijkt mij niet de meest wenselijke methode.
Daarnaast lijkt het mij ook niet zo slim om iemand die flink actief is in de landelijke politiek op die functie neer te zetten. Zo werd bijvoorbeeld ook Cohen geopperd voor deze functie, dat was ook niet slim geweest.
Je moet niet een te sterk politiek profiel aan deze functie willen koppelen.
  zaterdag 17 december 2011 @ 14:50:27 #106
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_105692922
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:45 schreef 3-voud het volgende:

Dat kun je wel zo zeggen, maar vind jij iemand objectief genoeg om zijn eigen wetten te keuren. Nou, ik niet in ieder geval.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 14:52:46 #107
341203 3-voud
pi_105692994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh, ook binnen CDA en VVD lopen prima kandidaten rond. Je krijgt nu dat Donner 'onafhankelijk' moet gaan adviseren over wetten die zijn naaste collega's hebben bedacht of zelfs over zijn eigen wetten.
Dat lijkt mij niet de meest wenselijke methode.

Je gaat er dus vanuit dat er sprake is van eenzijdige invloed. Dan ben je mensen aan het stigmatiseren op basis van wantrouwen.
Kun je de hele politiek wel gedag zeggen.
pi_105693073
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je gaat er dus vanuit dat er sprake is van eenzijdige invloed. Dan ben je mensen aan het stigmatiseren op basis van wantrouwen.
Kun je de hele politiek wel gedag zeggen.
Hij heeft de schijn in elk geval niet mee.
  † In Memoriam † zaterdag 17 december 2011 @ 14:57:57 #109
341203 3-voud
pi_105693132
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft de schijn in elk geval niet mee.
Zeg ik. Als je zo door de Tweede Kamer loopt heb je veel ruimte over om te voetballen.
pi_105710138
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 14:07 schreef borisz het volgende:
Jup dat toneelstukje had achterwege gelaten mogen worden. In 2018 mag het spel opnieuw gespeeld worden :P.
Het CDA zal dan waarschijnlijk niet meer meedoen omdat ze nu al bijna gereduceerd zijn tot een splinter beneden de 10 zetels. Hier en daar een burgemeesterspost in een gereformeerd gehucht is tegen die tijd hopelijk het hoogst haalbare.

Maar ik ben benieuwd of in 2018 het fundamenteel anders zal gaan met VVD, PVV en SP als grootste partijen.
-
pi_105721624
De PVV in 2018? Ik zou niet al te ver op de zaken vooruit lopen :P
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:03:46 #112
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_105818204
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.nu.nl/politiek(...)enoeming-donner.html

Eens kijken of dit onderzoek iets oplevert
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
  donderdag 22 december 2011 @ 11:20:20 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105909854
quote:
Nee, het was geen opzet, zo verzekerde Mark Rutte ons met zijn bekende grijns, hij kwam 'toevallig' als de beste uit de bus. En iedereen die in een vroeger stadium meende dat hij kandidaat - of zelfs de enige kandidaat - was, 'die kletste', zo de kandidaat indertijd letterlijk zelf, 'uit zijn nek'.

Voor hoe onnozel verslijt de premier van de rechterhelft van Nederland eigenlijk de andere helft? Voor even onnozel als de Aptroots en de Leegtes in zijn eigen stemvee-fractie?

Het is niet de eerste keer dat Rutte door falend management ongeloofwaardig broddelwerk aflevert - maar waar nu het aanzien in het geding is van het hoogste adviescollege van de regering, dat sterk op morele en intellectuele onafhankelijkheid berust, is dat ernstiger dan voorheen.

Hypocrisie
Een fakeprocedure: anderszins valt de gang van zaken niet te betitelen, en het is terecht dat de nationale ombudsman na klachten van andere kandidaten een onderzoek verlangt. Geslotenheid onder het mom van openheid: dergelijke hypocrisie is veel erger dan wanneer de procedure gewoon gesloten was geweest.

Donner moest en zou het worden: andere serieuze kandidaten maakten geen serieuze kans. Niet Rinnooy Kan, die solliciteerde, en niet Hirsch Ballin, die wist dat dit zinloos was, omdat dat op een veto van Verhagen stuitte. Ene Bert Bukman schreef eergisteren in De Volkskrant bewonderend dat Verhagen 80 procent van het CDA-program in het regeerakkoord wist te krijgen. Fataler is dat Verhagen dankzij het regeerakkoord ook probeert 80 procent van zijn aanhangers benoemd te krijgen.

Voor hem is de wereld overzichtelijk: je hebt voorstanders van dit kabinet en tegenstanders, en de scheiding der geesten vond plaats op dat fameuze CDA-congres. De laatsten wordt de schanddaad van hun tegenstem nooit vergeven. Zulke mastodonten moeten hun leven lang op alle mogelijke manieren de voet dwars gezet worden, zoals Hirsch Ballin: no passaran! Wat dat betreft heeft de katholiek Verhagen het olifantengeheugen van het Vaticaan: het reikt minstens tot tweeduizend jaar terug.

Toffe jongen
Belangrijke overheidsfuncties zijn er voor hem vooral om met medestanders te vullen, opdat het risico van kritische tegengeluiden in de kiem wordt gesmoord. Het past bij deze coalitie in een gevaarlijke tendens: de gelijkstelling van zichzelf met het staatsbelang. L'etat c'est moi, dat is de Nieuwe Politiek van Rex Rutte. Alleen was Lodewijk XIV minder schijnheilig, en heeft die nooit de toffe jongen uitgehangen.

Het is namelijk niet de eerste keer. Neem Rosenthal met het ICTO, dat geen Israëlpropaganda wil verkondigen, Bleker met Staatsbosbeheer dat - in de woorden van Henks loopjongen Ger Koopmans - 'zijn goddelijke eigen gang gaat', Donner met gemeentes die niet meteen Haagse dictaten voor zoete koek slikken, maar zich op hun eigen democratische legitimatie beroepen.

Het brutaalst is Bleker, wiens financieel schimmige Groningse boerenbelangenpolitiek gisteren in de Volkskrant uit de doeken werd gedaan, en die het presteerde om te proberen de boetes die hem vanwege zijn natuurwanbeleid vanuit Brussel te wachten staan, naar de provincies door te schuiven.

Maar het is speciaal Donner voor wie het recht zeer kneedbaar blijkt zodra dat de rechtse daden- en zendingsdrang van deze coalitie blokkeert: zie zijn afkeer van de WOB, het gehannes met de identiteitskaart en de onconstitutionele druk die hij tijdens de formatie uitoefende op Ferrier en Koppejan. Waar de Raad van State onder Tjeenk Willink gezag had gewonnen door niet mee te gaan in de waan van de dag van een regeerakkoord, dreigt zij nu met Donner het verlengstuk van die waan te worden.

In dat opzicht begint Rutterechts gaandeweg de autoritaire trekjes te vertonen van de even rechtse regering-Orban in Hongarije, die ook tegenstanders stelselmatig de mond snoert en de trias politica met een versterkte personele greep op de relevante instituties tracht te ondermijnen.

Dat de feitelijke achterkamertjespartij bij uitstek, PVV, ondanks haar populistische retoriek over gesloten regenteske elites, daarmee geen moeite heeft, verbaast gezien haar interne dictatoriale karakter niet. Voor de PVV geldt nog onverbloemder dat wie zijn stem tegen de Verwildersing van Nederland verheft en de handel en wandel van de Kleine Dictator bekritiseert, beroepsmatig moet worden kaltgestellt.

Rechtse retoriek
Het jongste beoogde slachtoffer is de directeur van het Bonnefantenmuseum in Maastricht, die van de PVV ontslagen moet worden. Daar zal dat niet lukken, want dat zou een publieke afgang voor Limburg betekenen.

Nee: in Nederland werkt dat anders - bij nieuwe benoemingen. Zie de blamage inzake de Hoge Raad, juist deze maand. Daar kon de zeer gerenommeerde jurist Diederik Aben, die aanvankelijk bovenaan op de voordracht stond, zijn promotie vergeten, omdat hij in het Wildersshow-proces een onwelgevallige kanttekening had gemaakt. PVV-Kamerlid Lilian Helder sprak haar veto uit, en de rechtse meerderheid van de Kamercommissie wilde na het gedoe rond Ybo Buruma niet nogmaals ruzie maken.

Het is het Poldermodel op zijn lafst: zonder eigen moreel kompas buigt rechts met alle winden mee. Toekomstige sollicitanten weten nu: wil ik niet mijn eigen glazen ingooien, dan houd ik over de zegeningen van Wilders evenzeer mijn mond als een Noord-Koreaan over die van Kim Jong-il.

Verloedering gaat sluipend. Dat VVD en CDA hierin zover mee zouden gaan, konden we bij het aantreden van het huidige kabinet inderdaad nog niet zeker weten. Maar het liet zich met enige kennis van het Nederlandse volkskarakter natuurlijk wel vermoeden. Eén voordeel heeft het: we weten nu ook wie, mocht dit land in een moment van Europese onoplettendheid ooit in een dictatuur veranderen, dan als eerste collaboreert.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-trekjes-zien.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105942641
quote:
Oh, ik zie nu pas dat je me voor was. Sorry :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2011 @ 23:21:17 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105942859
quote:
Uit de wandelgangen hoor ik ook alleen maar hoe Bleker en Verhagen ELI terroriseren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 16 januari 2012 @ 13:55:17 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_106868547
quote:
Opstelten blijft erbij: benoeming Donner stond niet vast
ANP/Redactie − 16/01/12, 12:55

Minister Ivo Opstelten (Justitie) blijft erbij dat de benoeming van de nieuwe vicepresident van de Raad van State correct is afgehandeld. Sollicitanten voor de functie hadden bij de Nationale ombudsman geklaagd dat ze geen schijn van kans maakten, omdat de uiteindelijke benoeming van Piet Hein Donner al lang vast zou staan.

Maar Opstelten vindt dat op basis van speculaties in de de media niet kan worden gesteld dat de procedure partijdig was, schreef hij vandaag aan ombudsman Alex Brenninkmeijer. Hij herhaalt dat bij de kabinetsformatie geen afspraken zijn gemaakt over de benoeming.

Hij voerde met enkele van de 39 sollicitanten een aantal gesprekken. De klagers waren daar niet bij omdat aan de hand van hun brieven is geconcludeerd dat ze niet geschikt waren. Opstelten vindt dat hij gezien de vertrouwelijkheid van de procedure de grootst mogelijke openheid aan de dag heeft gelegd.

Brenninkmeijer moet nu beslissen of hij een onderzoek begint naar de benoemingsprocedure.
http://www.volkskrant.nl/(...)tond-niet-vast.dhtml
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 16 januari 2012 @ 14:05:49 #117
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106868829
Het is op zich al lachwekkend dat Donner blijkbaar wel geschikt is. Donner dramt als een klein kind zijn mening door en is wereldvreemd.
  maandag 16 januari 2012 @ 20:59:17 #118
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106886419
Is er binnen het kabinet zelf geen onenigheid geweest over dit poppenspel?

Rutte heeft de term transparant een nieuwe betekenis gegeven.
  maandag 16 januari 2012 @ 21:01:56 #119
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106886596
quote:
Nou nou wat een ontzettend bedroevend niveau weer van een van onze ministers.

Hoe kan dit in hemelsnaam niet partijdig zijn :') he? Feit dat hij deze uitspraak doet getuigt ervan dat hij gewoon deel van dit debiele complot is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hans_van_Baalen op 16-01-2012 21:07:24 ]
  maandag 16 januari 2012 @ 21:03:21 #120
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106886691
Zou Donner overigens ook een brief hebben moeten sturen en hetzelfde sollicitatietraject hebben moeten afleggen als de sollicitanten?
pi_107860635
Voor hoeveel jaar is Donner benoemd?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_107861754
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 14:55 schreef Quarant het volgende:
Voor hoeveel jaar is Donner benoemd?
Het gaat niet echt in jaren volgens mij zo'n benoeming. Maar de pensioensleeftijd is bepaald op 70, Donner is van oktober 1948.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')