abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104442830
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:27 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Ik vind dat risico te groot. Als je kijkt naar het verleden heeft Feyenoord weinig tot nooit een speler gekocht en die met winst verkocht. Gewoon transfervrije spelers blijven halen met een normaal salaris. 5 jaar langer geen kampioen of top 5 overleven we ook wel.
Dat is nou net het probleem. In het verleden werd er gefaald. Als je kijkt wat voor randdebielen het aankoopbeleid en verkoopbeleid hebben mogen doen. Beetje simpel om dan nu te zeggen: we doen maar helemaal nooit meer aankopen. Van Geel moet gewoon zorgen dat er goede aankopen gedaan worden en dat verleden achter ons laten. Kom op zeg, beetje ambitie. ;)
Hoewel natuurlijk de aandacht op onze jeugdopleiding moet blijven liggen. Maar wel met wat gerichte oudere aankopen ertussen, want met alleen jeugd red je het niet.

Transfervrije spelers alleen als ze echt goed zijn, maar meestal zijn het van die tiefus-mongolen als Schaken en Swerts. En dat soort figuren mogen nooit maar dan ook echt nooit meer de Kuip binnen komen (behalve als tegenstander om vernederd te worden met hun eigen team).

5 jaar geen kampioen misschien nog net, maar de komende 5 jaar 7e of 8e worden echt niet hoor. Bovendien loopt dan de Kuip terecht leeg, het geduld houdt een keer op. Waardoor je ook weer inkomsten misloopt en nog meer vertraging oploopt.
-
pi_104442862
Roorda, Schone, Vormer

3 x transfervrij, 3 x een solide basisspeler
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_104442913
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:33 schreef Cara het volgende:
Roorda, Schone, Vormer

Ik zeg niet dat er helemaal geen goede transfervrije spelers zijn (alle drie mogen van mij best komen) maar je moet je niet alleen meer richten op die vijver.
-
pi_104442980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem. In het verleden werd er gefaald. Als je kijkt wat voor randdebielen het aankoopbeleid en verkoopbeleid hebben mogen doen. Beetje simpel om dan nu te zeggen: we doen maar helemaal nooit meer aankopen. Van Geel moet gewoon zorgen dat er goede aankopen gedaan worden en dat verleden achter ons laten. Kom op zeg, beetje ambitie. ;)

Transfervrije spelers alleen als ze echt goed zijn, maar meestal zijn het van die tiefus-mongolen als Schaken en Swerts. En dat soort figuren mogen nooit maar dan ook echt nooit meer de Kuip binnen komen (behalve als tegenstander om vernederd te worden met hun eigen team).

5 jaar geen kampioen misschien nog net, maar de komende 5 jaar 7e of 8e worden echt niet hoor. Bovendien loopt dan de Kuip terecht leeg, het geduld houdt een keer op. Waardoor je ook weer inkomsten misloopt en nog meer vertraging oploopt.
Heeft weinig met ambitie te maken. Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen in Feyenoord. Al helemaal niet in de scouting. Als je ziet wat voor potentiele miljoenen al die andere clubs binnenhalen. Feyenoord heeft dat nooit. Echt NOOIT.
Types als Schaken en Swerts moet je ook niet halen inderdaad. Ja misschien voor de bank. Het lastige is dat je ook niet veel keus hebt natuurlijk. Je mag nog van geluk spreken dat spelers als Vormer wel graag willen komen vanwege de historie,achterban en stadion. Verder heb je ze gewoon niks te bieden. Ja waarschijnlijk kunnen ze bij Feyenoord wel een tonnetje of 2 meer verdienen maar dat is ook niet veel in het voetbal.
En ik denk niet dat de Kuip zo snel zal leeglopen. Ook al sta je heel het seizoen 12e, er is altijd nog een deel van 15 tot 20.000 dat altijd zal blijven gaan.
Feyenoord _O_
pi_104442988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:33 schreef Cara het volgende:
Roorda, Schone, Vormer

:9 Die zou ik graag zien komen ja :)
pi_104443377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:37 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Heeft weinig met ambitie te maken. Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen in Feyenoord.
Maar toch ga je elke week weer erheen? Als je geen vertrouwen meer hebt, kun je net zo goed niet meer gaan. ;)
quote:
Al helemaal niet in de scouting. Als je ziet wat voor potentiele miljoenen al die andere clubs binnenhalen. Feyenoord heeft dat nooit. Echt NOOIT.
En dat MOET Van Geel dus gaan regelen. Daarvoor is hij gehaald en daar krijgt ie waarschijnlijk ook goed betaald voor. Wat slecht is, moet je hard aanpakken en gaan verbeteren. Voordat onze jeugdopleiding zo goed draaide, leverde deze ook niet vaak goede spelers op. Wat nou als we toen hadden gezegd, een paar jaar terug: "we hebben in het verleden slechts sporadisch goede jeugdspelers opgeleid, dus we de jeugdopleiding daar moeten we het niet van hebben". Dan hadden we nu hoogstwaarschijnlijk niet meer bestaan. Zo zit het ook met andere zaken. Ga de scouting verbeteren en zorg dat ie wél goed wordt.
quote:
Types als Schaken en Swerts moet je ook niet halen inderdaad. Ja misschien voor de bank. Het lastige is dat je ook niet veel keus hebt natuurlijk. Je mag nog van geluk spreken dat spelers als Vormer wel graag willen komen vanwege de historie,achterban en stadion. Verder heb je ze gewoon niks te bieden. Ja waarschijnlijk kunnen ze bij Feyenoord wel een tonnetje of 2 meer verdienen maar dat is ook niet veel in het voetbal.

En ik denk niet dat de Kuip zo snel zal leeglopen. Ook al sta je heel het seizoen 12e, er is altijd nog een deel van 15 tot 20.000 dat altijd zal blijven gaan.
Feyenoord _O_
Ja, maar dat is dus de helft minder aan inkomsten en zijn we een soort Roda JC of NAC.
Dat is Feyenoord niet meer. Feyenoord is de club met een volle, kolkende Kuip en miljoenen fans in Nederland.
-
pi_104443668
Wout Droste halen.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_104443794
quote:

[..]

Heeft weinig met ambitie te maken. Ik heb gewoon totaal geen vertrouwen in Feyenoord. Al helemaal niet in de scouting. Als je ziet wat voor potentiele miljoenen al die andere clubs binnenhalen. Feyenoord heeft dat nooit. Echt NOOIT.
Feyenoord _O_
dus moet de scouting eens een keer op de schop. Maar die blijven lekker zitten.
pi_104443970
Scouting moet op de schop, ja. Maar je moet niet alles tegelijk willen aanpassen. Stukje voor stukje.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_104444040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:05 schreef Muto het volgende:
Scouting moet op de schop, ja. Maar je moet niet alles tegelijk willen aanpassen. Stukje voor stukje.
scouting eruit, bespaar je weer flink wat salaris. Je kan beter eerst iets afbreken om het weer op te bouwen.

Waarom zou je wachten ? Je kan toch geen spelers kopen nu.
pi_104444134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

scouting eruit, bespaar je weer flink wat salaris. Je kan beter eerst iets afbreken om het weer op te bouwen.

Waarom zou je wachten ? Je kan toch geen spelers kopen nu.
Je kan nu niet onnodige extra kosten maken. Scouters ontslaan en dan nieuwe aannemen kan zeker tot verlies leiden. Bovendien ligt het niet alleen aan de scouters zelf denk ik, maar aan heel het scoutingssysteem.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_104444232
Ik begrijp nu wel hoe ze aan die 4 miljoen komen uit transferopbrengsten. Dat zijn de inkomsten uit de verkopen minus de afschrijvingen. Volgens mij vroeg iemand zich dat af in het vorige topic. Dat er nu 6 miljoen verlies is, komt dus mede omdat je tegenover de afschrijvingen uit eerdere jaren nu geen verkopen had. Al telt dat voor de KNVB totaal niet mee.
pi_104444240
Boskamp is al de nieuwe Buffel aan het scouten. :+
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_104444431

Voor Gudde's-kunde is dit wel een helder verhaal.
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 18:28:25 #16
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_104444750
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:19 schreef Muto het volgende:

Voor Gudde's-kunde is dit wel een helder verhaal.
'Het huishoudboekje zwart doen', dat zou je niet verwachten van een voormalig belasting-ambtenaar. ;)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_104445068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:10 schreef Muto het volgende:

[..]

Je kan nu niet onnodige extra kosten maken. Scouters ontslaan en dan nieuwe aannemen kan zeker tot verlies leiden. Bovendien ligt het niet alleen aan de scouters zelf denk ik, maar aan heel het scoutingssysteem.
maar dit is al jaren zo, dat moet je wel doen, maar niemand doet er wat aan.
Hoe lang zit die Beukers er al ? Al zeker 8 of 9 jaar.
pi_104445145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:05 schreef Muto het volgende:
Klopt. Net zoals de jeugdopleiding dat niet in 1 dag was, moet nu de scouting gereorganiseerd worden. Het baart me alleen zorgen dat ze dat nog niet doen. In elk geval is er weinig van te horen/zien.

Tot die tijd 'gewoon' weinig risicovolle spelers (dus spelers waar je wel weet wat je aan ze hebt, zoals Vormer) halen. Aangevuld met nieuwe jeugd. Maar niet teveel jeugd natuurlijk.
-
pi_104445207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:10 schreef Muto het volgende:

[..]

Er zijn toch wel manieren om van de rotte appels af te komen? Onder het mom van bezuiningen en reorganiseren ofzo.
-
pi_104445384
quote:

[..]

Types als Schaken en Swerts moet je ook niet halen inderdaad. Ja misschien voor de bank. Het lastige is dat je ook niet veel keus hebt natuurlijk.Je mag nog van geluk spreken dat spelers als Vormer wel graag willen komen vanwege de historie,achterban en stadion. Verder heb je ze gewoon niks te bieden. Ja waarschijnlijk kunnen ze bij Feyenoord wel een tonnetje of 2 meer verdienen maar dat is ook niet veel in het voetbal.
Feyenoord _O_
Tegenstrijdig. Je geeft zelf al aan dat de scouting weinig middelen heeft. Ik heb ook geen goed gevoel over de scouting maar als ik naar de andere (sub)topclubs kijk doet hun scouting het ook niet veel beter terwijl zij wel geld te besteden hebben. Blijkbaar is goed scouten toch een vak apart.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104445539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:43 schreef eight het volgende:

[..]

Tegenstrijdig. Je geeft zelf al aan dat de scouting weinig middelen heeft. Ik heb ook geen goed gevoel over de scouting maar als ik naar de andere (sub)topclubs kijk doet hun scouting het ook niet veel beter terwijl zij wel geld te besteden hebben. Blijkbaar is goed scouten toch een vak apart.
- Mertens
- Strootman
- Chadli

3 jaar terug had je deze 3 voor samen nog geen 2 miljoen kunnen halen. Om maar even een voorbeeldje te noemen.
-
pi_104445626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 18:46 schreef Ritmo het volgende:

[..]

- Mertens
- Strootman
- Chadli

3 jaar terug had je deze 3 voor samen nog geen 2 miljoen kunnen halen. Om maar even een voorbeeldje te noemen.
Tegenover die 3 staan weer 30 miskopen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_104445757
Klopt, maar daartegenover weer verkoop je die 3 voor minstens 30 miljoen straks en maak je alsnog dikke winst. ;) Plus je hebt goede spelers in je elftal natuurlijk.
-
pi_104445871
Heeft v. Geel overigens de eindbeslissing over Koeman's contract(verlenging)?
Dan lijkt het me duidelijk dat ie een kort lijntje met z'n vriend Co houdt, zodat ie als Koeman straks opgerot is aan het einde van het seizoen, we eindelijk eens een goede trainer hebben. Voor het eerst sinds weet ik hoeveel jaar.
Wellicht had ie dat plan al toen Koeman kwam.
-
pi_104445901
Koeman doet het toch naar behoren samen met Gio en van Gastel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')