quote:Op woensdag 23 november 2011 22:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar tot voor een paar jaar, Marianne Vos nog in 2009 dacht ik, zag je die extra remgrepen op het stuur heel regelmatig voorbij komen in een wielercross.
quote:Op woensdag 23 november 2011 22:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar tot voor een paar jaar, Marianne Vos nog in 2009 dacht ik, zag je die extra remgrepen op het stuur heel regelmatig voorbij komen in een wielercross.
Nou, een enkeling dan. Maar om dan te beweren dat je racefiets van die hendels moet hebben omdat hij anders niet goed isquote:Op woensdag 23 november 2011 23:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Leukemans had ze dit jaar nog in Parijs-Roubaix, als ik me niet vergis.
Ja ellendig is dat he. Na 2x 's avonds een rondje fietsen in het donker had ik dat ook wel gezien, en ik wil toch echt doordeweeks ('s avonds) ook sporten. Dus gisteravond ook maar weer eens de stoute hardloopschoenen aangetrokken.quote:
Ik ben onlangs van een 10cm naar een 9cm stuurpen gegaan. Qua stuurgedrag voel ik geen verschil, wel als je rechtop met de handen los gaat zitten, dan merk ik dat hij iets (niet meer dan ook niet meer dan iets) meer nerveus is. Dat verschil is zo klein, dat het me nu al niet meer opvalt. Een ander die er minder op let zou het niet eens opvallen.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef Narcotical het volgende:
Ff OT nog (het blijft tenslotte een fietstopic): hoeveel verschil voel je in zit als je een cm korter gaat qua stuurpen? En hoeveel verschil voel je in gedrag van de fiets? Ik heb nu een vrij standaard pen, geloof 11 cm..
Van 11 naar 10cm zal je in stuurgedrag niet veel van merken. Van 10 naar 9 wordt toch al wat nerveuzer en rechtuit al wat minder stabiel. En hoe korter de stuurpen, hoe minder mooi geheel het wordt, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Geen idee wat voor stuur je nu gemonteerd hebt, maar je zou het ook in een kortere reach en drop kunnen zoeken, en dan zodanig dat je rem/schakelhendels wat hoger zouden kunnen staan. Daarmee kun je beter varieren, meer cm winnen en nauwkeuriger afstellen dan met slechts een pen van een centimeter korter.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:35 schreef Narcotical het volgende:
Ff OT nog (het blijft tenslotte een fietstopic): hoeveel verschil voel je in zit als je een cm korter gaat qua stuurpen? En hoeveel verschil voel je in gedrag van de fiets? Ik heb nu een vrij standaard pen, geloof 11 cm..
Nou, meet het eens op zou ik zeggen. En als je huidige stuur veel afwijkt van de compact maat van 125mm drop en 80mm reach, kun je ongeveer uitrekenen wat voor voordeel je hier kunt behalen.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:54 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat voor stuur erop zit nu, gewoon degene die standaard mee kwam
Een compact stuur is ook weer heel persoonlijk. Zelf vind ik de bocht in een compact stuur te scherp waardoor ik niet lekker onderin de beugels rij. Ik ben zelf van 10 naar 9 gegaan en heb geen verschil gemerkt. Ze zeggen trouwens wel dat voor in de koers (criteriums) je eerder naar een korte moet gaan dan een lange, door het iets directer stuurgedrag.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Van 11 naar 10cm zal je in stuurgedrag niet veel van merken. Van 10 naar 9 wordt toch al wat nerveuzer en rechtuit al wat minder stabiel. En hoe korter de stuurpen, hoe minder mooi geheel het wordt, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Geen idee wat voor stuur je nu gemonteerd hebt, maar je zou het ook in een kortere reach en drop kunnen zoeken, en dan zodanig dat je rem/schakelhendels wat hoger zouden kunnen staan. Daarmee kun je beter varieren, meer cm winnen en nauwkeuriger afstellen dan met slechts een pen van een centimeter korter.
En zo blijven we toch allemaal naar NOG een betere houding zoeken.
Hey BBQ meister! Het gaat redelijk, in behandeling en ik hoop van het voorjaar het weer over fietsen te kunnen hebben, heb nu medicatie waarmee je absoluut geen zin hebt om te stoempen, maar wil wel weer voorzichtig eens een tochtje maken komende tijd. Heb m'n vizier gezet op de Witte kruistocht in maart, Narcotical had er misschien ook zin in, wie weet!quote:
Same here. Ik had er al een stuur met minder reach opgezet. Zit nu een stukje korter wat comfortabeler is.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:44 schreef marcodej het volgende:
Ik ben een paar weken geleden van 12 naar 11 gegaan. Qua stuurgedrag voel ik niks, maar qua reach zit ik net ietsjes relaxter, minder gestrekt. Dat merk ik wel.
Klopt, mooi tochtje om het seizoen mee te beginnen lijkt me zo.. Moet wel nog even zien hoe ik tegen die tijd zit met planning enzo, maar er moet toch wat te regelen zijn lijkt mequote:Op vrijdag 25 november 2011 08:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hey BBQ meister! Het gaat redelijk, in behandeling en ik hoop van het voorjaar het weer over fietsen te kunnen hebben, heb nu medicatie waarmee je absoluut geen zin hebt om te stoempen, maar wil wel weer voorzichtig eens een tochtje maken komende tijd. Heb m'n vizier gezet op de Witte kruistocht in maart, Narcotical had er misschien ook zin in, wie weet!
quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Die blubber is toch mooi?
Weet je wat kut is? Ik sta nu, as we speak, in een bushokje bij Akkrum blauwbekkend te wachten op m'n moeder omdat ik zo dom was een bandje met kort ventiel mee te nemen. Dat werkt niet met Easton Vista!
Wat bracht jou in Akkrum? We kunnen wel eens trainen!quote:Op vrijdag 25 november 2011 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Die blubber is toch mooi?
Weet je wat kut is? Ik sta nu, as we speak, in een bushokje bij Akkrum blauwbekkend te wachten op m'n moeder omdat ik zo dom was een bandje met kort ventiel mee te nemen. Dat werkt niet met Easton Vista!
Groningen - Sneek fietsen. Naar m'n oudersquote:Op vrijdag 25 november 2011 18:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bracht jou in Akkrum? We kunnen wel eens trainen!
Ja woon in Leeuwardenquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Groningen - Sneek fietsen. Naar m'n oudersHet leek me wel stoer om 80km tegen de wind te fietsen
Woon jij hier ook in de buurt? Lijkt me tof!
@Vinnie: Ik had een rugzak vol troep mee, alleen het verkeerde bandje
Vind ik niet. Op de MTB moet het lekker technisch zijn. Stijl heuveltje hier, moeilijke passage daar, singeltrack, afdaling, modder, kuilen. Hard over paden scheuren kan overal wel.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:43 schreef Oksel het volgende:
Hardgelopen. Zondag ATB'en.
En blubberen is okay, met mate. Niet 10km continue. Dat zijn lange km's. ATB'en moet hard gaan, dan is't tof.
GMTAquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Groningen - Sneek fietsen. Naar m'n oudersHet leek me wel stoer om 80km tegen de wind te fietsen
Woon jij hier ook in de buurt? Lijkt me tof!
@Vinnie: Ik had een rugzak vol troep mee, alleen het verkeerde bandje
?quote:Op maandag 28 november 2011 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Zondag op mijn bek gegaan wegens teveel wind.
Dat wist je al vóór je de weg op ging....quote:Op maandag 28 november 2011 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Zondag op mijn bek gegaan wegens teveel wind.
Ben je met een 80 mm velg op pad geweest?quote:Op maandag 28 november 2011 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een klotetrainweekend. Zaterdag lek. Zondag op mijn bek gegaan wegens teveel wind.
quote:
Nieuwe fiets? foto!quote:Op maandag 28 november 2011 17:12 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben ook wel eens omgewaaid. Gewoon met 30mm velgen + m'n eigen 74 kilo.
Reed op het kantje omdat er een auto aankwam. Toen kwam er een windvlaag (het waaide al ongeveer kracht 6) en toen gleed ik pardoes de weg af en lag m'n gloednieuwe fiets bovenop die auto
Wonderwel als enige schade een klein slagje in het achterwiel!
Maar ik hoop voor je dat de schade aan je fiets en uiteraard jezelf meevalt. Sterkte!quote:Op maandag 28 november 2011 16:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een klotetrainweekend. Zaterdag lek. Zondag op mijn bek gegaan wegens teveel wind.
Lijkt me wel leuk voor een keertje, kijken hoe hoog je gemiddelde kan worden.quote:Op maandag 28 november 2011 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
Met al die wind moet je ook alleen maar met wind mee fietsen.... en de trein terug nemen. Ik heb serieus ooit in Arnhem eens een paar van die toeristen uit Dordrecht ontmoet die dat vaak deden. gewoon 150 km wegtrappen met wind mee en dan de trein terug.![]()
Maar vandaag lekker thuis gewerkt en om half vier even een rondje Heuvelrug gedaan in schitterend weer.
Dat inderdaad ja. Veel schade?quote:[..]
Maar ik hoop voor je dat de schade aan je fiets en uiteraard jezelf meevalt. Sterkte!
Nee andersom juist! Eerst voor de wind het zuur uit de benen fietsen en dan de laatste uren volle bak.quote:Op maandag 28 november 2011 20:16 schreef cafca het volgende:
Juist lekker joh, vol tegen de wind in heen en dan wind mee terug.
Doe mij maar de cafcamanier. Eerst buffelen en daarna hard terugrijdenquote:Op maandag 28 november 2011 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee andersom juist! Eerst voor de wind het zuur uit de benen fietsen en dan de laatste uren volle bak.
@Fred: Dat ik op mijn bek zou gaan of dat het zo hard waaide?quote:Op maandag 28 november 2011 16:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ben je met een 80 mm velg op pad geweest?
Het was inderdaad af en toe aardig schuin hangen in de wind ja. Ben ook 1 keer de berm in geduwd.
Geeft niet, je bent toch al getrouwdquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja ach, ja mijn ego is geschaadt hahahaha. Nee het valt wel mee.
Welk ego?quote:Op dinsdag 29 november 2011 18:23 schreef Freddeh het volgende:
Lmao, dan is mijn ego al bijna 6,5 jaar geschaadt
Die heb je niet gehoordquote:Op dinsdag 29 november 2011 21:37 schreef No-P het volgende:
Eerste keer getacxt in mijn nieuwe appartement, onderburen nog niet aan de deur geweest.
En? Al het rubber al van de gordijnen afgeveegd en de vetspetters van de muur geboend? Of viel het mee?quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:37 schreef No-P het volgende:
Eerste keer getacxt in mijn nieuwe appartement, onderburen nog niet aan de deur geweest.
Gebruik altijd dat speciale bandje, scheelt veel in geluid en verbrand rubber. Weerstand hoog zetten en rotaties laag scheelt ook in geluid en trillingen. Muren zijn nog wit als ik het gister goed zag, het schemerde al. Tv-serie op en draaien.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En? Al het rubber al van de gordijnen afgeveegd en de vetspetters van de muur geboend? Of viel het mee?
Lijkt me logisch hé. Wordt een beetje teveel van het goede om 99.999 km te fietsen in één maand.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
Helaas niet de kilometerstand van vorige maand kunnen evenaren
Ik denk, waar heeft hij het nou weer overquote:Op woensdag 30 november 2011 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me logisch hé. Wordt een beetje teveel van het goede om 99.999 km te fietsen in één maand.
Haak op de broek haha! Haha mei Lieuwe?quote:
Ja bij Lieuwe. Vroeger wel op Corpes gereden. Nu ben ik net weer begonnen. (fiets)wereld is klein! Volgens mij staat die haak er niet meer op Hahaquote:Op donderdag 1 december 2011 00:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haak op de broek haha! Haha mei Lieuwe?
Rij je donderdags wel eens op Corpus? Ik ken wel wat jongens die bij Otto Ebbens fietsen.
Hopelijk fietst jouw club niet in het rood?quote:Op woensdag 30 november 2011 23:11 schreef Patroon het volgende:
Morgen avond kledingpakket van de club ophalen.
Zeker weten dat je een vrouw bent?quote:Op donderdag 1 december 2011 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hopelijk fietst jouw club niet in het rood?
[ afbeelding ]
Dan de piemel lang is, is nu een betere opmerkingquote:Op donderdag 1 december 2011 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Even verder kijken dan je neus lang is eeej
Haha bij Otto rijden ze in het roodquote:Op donderdag 1 december 2011 20:09 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hopelijk fietst jouw club niet in het rood?
[ afbeelding ]
Ja hoor, zijn prima. Let even op met de kleur van de schoenplaatjes. standaard meegeleverd zijn gele platen, voor medium speling. Er zijn ook nog rode (geen speling) en zwarte (veel speling)quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:21 schreef Skwish het volgende:
Laatst een racefiets aangeschaft met Shimano 105 groep afgemonteerd.Nu ben ik op zoek naar nog wat klikpedalen.
Iemand ervaring met Shimano SPD-SL pedalen? Ik wil graag deze aanschaffen.
Die heb ik. Geen klachten over, maar ik kan niet echt vergelijken omdat ik nooit andere heb gehad.quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:21 schreef Skwish het volgende:
Laatst een racefiets aangeschaft met Shimano 105 groep afgemonteerd.Nu ben ik op zoek naar nog wat klikpedalen.
Het is natuurlijk wel het goedkoopste pedaal uit de serie. En als ik het verschil tussen een PD6700 of een PD7900 pedaal voel (een wereld van verschil) dan zou ik nooit voor dat instap model kiezen, maar minstens voor een PD5700 type gaan. En die zijn echt wel goedkoper te krijgen dan bij Bike2Build.quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:21 schreef Skwish het volgende:
Ja, inmiddels ervaring met drie setjes goedkope Shimano pedalen. Slijten snel, vooral de plastic plaatjes. Na verloop van tijd komt er hoogtespeling op het pedaal zelf (dus nieuwe plaatjes helpen niet meer). Op een setje R540 zit ook al speling in de lagers na 5000km. Eventuele lak (grijs, zwart, wit) slijt er erg snel af waardoor de pedalen lelijk worden. 45 euro is een belachelijke prijs, 25 euro komt meer in de buurt al zijn ze daar zelfs een tijdje 19,95 geweest (=2 euro meer dan een setje schoenplaatjes bij de gemiddelde fietsenmaker). Het nieuwe model is beter (heb ik ook). Alleen nam ik de zwarte die na een zomer al deels kaal en dus lelijk zijn. Je kunt het beste dus de zilveren nemen maar bij een zwarte Shimano groep is dat niet echt mooi. Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik Time RXS (47 euro) gaan proberen. Als beginnerspedaal of voor een tweede fietsje is het niet slecht maar als je echt veel wilt gaan fietsen kun je misschien beter gelijk wat meer uitgeven.quote:Op vrijdag 2 december 2011 08:21 schreef Skwish het volgende:
Omdat je er ongemerkt toch ook wel langere tijd op loopt. Cafe in, tankstation in, bandje plakken etc. Als ik dan zie hoe sommigen staan te glibberen op die plaatjes.....quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Denk niet dat dat kan met SPD-SL. Plaatjes zijn te groot lijkt mij, om te verzinken in je schoen. Misschien als je maat 47 hebt.
Maar waarom zou je fietsschoenen kopen voor betere eigenschappen bij het lopen?
Je hebt ook van die rubberen covers voor over je schoenplaatjes zodat je meer grip hebt bij het lopen. Vind het zelf nogal overdreven eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:00 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Omdat je er ongemerkt toch ook wel langere tijd op loopt. Cafe in, tankstation in, bandje plakken etc. Als ik dan zie hoe sommigen staan te glibberen op die plaatjes.....
quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
MTB schoenen op de racer ziet er iig sowieso niet uit.
Je zult verstelt staan als je weet hoe groot het verschil in weerstand (dus veloren Watts) is tussen een set 5700 of een set 7810/7900 pedalen. Voor een paar lullige derailleur wieltjes kan het verschil al oplopen tot 2 watt. Kun je nagaan wat het op pedalen kan zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2011 13:45 schreef Tommeke het volgende:
@Gripper: Ontzettend cool en creatief bedacht!
Over die pedalen, ik heb nu ook 5700 pedalen, vind het verschil met standaardpedalen niet supergroot. Dus als je niet veeleisend bent kan je die standaarddingen er ook opzetten.
Alsof het uitziet als een eend het terras op te waggelen. Dan liever MTB schoenen op de racer.quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
MTB schoenen op de racer ziet er iig sowieso niet uit.
Alsof je er in wielertenue überhaupt goed uit kan zien op een terrasquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Alsof het uitziet als een eend het terras op te waggelen. Dan liever MTB schoenen op de racer.
Serieus? Waar zit het verschil dan in? Stijfheid van de materialen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zult verstelt staan als je weet hoe groot het verschil in weerstand (dus veloren Watts) is tussen een set 5700 of een set 7810/7900 pedalen. Voor een paar lullige derailleur wieltjes kan het verschil al oplopen tot 2 watt. Kun je nagaan wat het op pedalen kan zijn.
Dat valt wel mee toch? Ik zou gewoon SPD-SL kopen. Waarom rekening houden met de uitzondering (lopen) als je er voornamelijk mee fietst?quote:Op vrijdag 2 december 2011 14:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Alsof het uitziet als een eend het terras op te waggelen. Dan liever MTB schoenen op de racer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |