quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Haha Ekehaarquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jonguh, niets zo mooi als trainingswedstrijdjes. In kou, regen en andere ellende 40 km naar Ekehaar fietsen. Daar een beetje opwarmen in het dorpscafe en je rugnummer halen. Dan vervolgens 2 rondes met je billen bloot aan het elastiek hangen. Vervolgens 40 minuten afzien in de mongolenwaaiereen bak koffie drinken en dan weer verkleumd op de fiets naar huis. Om vervolgens thuis compleet dood te zijn, je kast in te duiken voor iets eetbaars en op de bank in slaap vallen. Heb er nu alweer zin in
Net als vallen. Maar ik val nooit, dus kan ik er mee door het zout fietsen.quote:
Ja, mijn goede koersfiets blijft lekker binnen voorlopig. Ik heb een oud fietsje wat nog prima loopt voor de wintermaanden.quote:
Netjesquote:Op woensdag 16 november 2011 17:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha Ekehaar![]()
Heb ik ook nog wel gereden...ooit eens 4e bij de Nieuwelingen geweest.
Wat voor ketting ligt erop?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:01 schreef el_burro het volgende:
Hoi allen,
sinds een maand of 2 ben ik ook begonnen met wielrennen i.v.m. verhuizing van het bedrijf waar ik voor werk en ik moet zeggen dat dit meer dan goed bevalt
Echter sinds een week of wat ratelt er van alles en nog wat en ik krijg de ratel er niet uit... Ik heb een fietslift en als ik aan de pedalen draai wordt het ratelen wel minder, maar gaat nooit helemaal weg... Hebben jullie hier ervaring mee? Als mijn derailleur altijd ratelt in de fietslift lijkt het me onmogelijk om alles te finetunen lijkt me zo? Het gaat om een shimano ultegra triple versnelling...
Bedankt voor de hulp!
El burro
Wow, alsof dat nu zin heeft. Leuk is het natuurlijk welquote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Bij sommige clubs kan je nu ook in de avond trainingswedstrijdjes rijden op een verlichte baan.
Valt me tegen Tommekequote:Op donderdag 17 november 2011 14:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wow, alsof dat nu zin heeft. Leuk is het natuurlijk wel
Pfff, lijken me pittige koersen!
@el_burro: Is moeilijk wat van te zeggen vanachter m'n beeldscherm
Ik geef ook weleens een draai aan de pedalen als m'n fiets in de lucht hangt en ik hoor dan geen verschil met "normaal".. Ik weet niet precies wat je met ratel bedoelt, want helemaal geruisloos draait de boel natuurlijk nooit.. Als het echt een harde ratel is die er niet in hoort dan zou ik het boeltje eens goed (laten) nakijken..quote:Op donderdag 17 november 2011 14:42 schreef el_burro het volgende:
[..]
Valt me tegen Tommeke
Eigenlijk is de grote hamvraag in deze: ratelt je derailleur altijd als deze in de fietslift hangt zonder dat je echt kracht op beide pedalen zet of hoort deze dan al niet te ratelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |