abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104437616
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

handig linkje met tekst en uitleg:
http://www.jessica-tromp.(...)ie_steek_haakles.htm

SPOILER: Handige sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

NijntjesUk:

TylerGirl

Lyssa

Serinde

Dottey

[ Bericht 15% gewijzigd door Dottey op 16-11-2011 15:37:02 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_104437666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw, mmascha! Mooi zeg! :D

Was net eens even aan het kijken voor wat leuke kleurtjes voor een dekentje.

Regenboog :s)

Ik twijfel alleen aan dat roze en rood dat dan naast elkaar komt...
Wat vinden jullie?
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:08 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ohja, das mss wel handig om erbij te vertellen! :@
Zit te denken aan een granny stripe, zodat het ook echt een regenboog wordt met strepen zeg maar! ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 16 november 2011 @ 15:28:15 #3
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104437841
Wauw wat een mooie kleurtjes! Ik wou dat ik zo'n mooie kleurencombinaties kon maken....(ben ook altijd jaloers op lucy die kan dat ook zo mooi)
Gaat vast een mooie deken worden.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 16 november 2011 @ 15:31:13 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104437943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wauw wat een mooie kleurtjes! Ik wou dat ik zo'n mooie kleurencombinaties kon maken....(ben ook altijd jaloers op lucy die kan dat ook zo mooi)
Gaat vast een mooie deken worden.
Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullen :P
pi_104438089
Haha, geweldige TT! O+ :D

En inderdaad, ik had het idee voor een 'kleurig' project, maar had geen zin in 20-30 verschillende kleuren, dus zo kwam ik op het regenboog idee! ;)

Nog geen idee hoe groot-ie precies gaat worden hoor, moet de wolletjes zelfs nog bestellen dus het duurt nog ff voor ik 'm kan showen! :P
Smile, tomorrow will be worse...
pi_104438243
Zo.. en we kunnen weer c_/
euh haken :+
  woensdag 16 november 2011 @ 15:39:59 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104438281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gewoon een aantal felle kleuren op kleur naast elkaar leggen en dan in die volgorde haken, ik maak zelf ook veel "regenboog" spullen :P
Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastig :P misschien ben ik wel kleurenblind/doof weet ik veel wat :P

Oke dat klinkt trouwens wel heel raar...maar ik kan echt blijven twijfelen tussen 2 kleuren als in een wolwinkel sta....dan vind ik er 1 mooi maar dan past die andere beter ofzo :P lekker handig ;)
pi_104438490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:39 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahah ja als het zo gemakkelijk is....maar er zijn vaak zoveel verschillende kleuren....blauw, rood roze paars....en sommige vloeken en dat is lastig :P misschien ben ik wel kleurenblind/doof weet ik veel wat :P

Oke dat klinkt trouwens wel heel raar...maar ik kan echt blijven twijfelen tussen 2 kleuren als in een wolwinkel sta....dan vind ik er 1 mooi maar dan past die andere beter ofzo :P lekker handig ;)
Dat heb ik precies hetzelfde hoor, waarom denk je dat ik jullie allemaal om raad kom vragen voor m'n deken? ;) :9
  woensdag 16 november 2011 @ 15:45:58 #9
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104438515
En nu ik hier toch ben......

Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter 8-) )

Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen. :D
Zou t fijn vinden als jullie mee willen doen O+ :@ :*
  woensdag 16 november 2011 @ 15:55:52 #10
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104438855
waar moet 't specifiek over gaan dan? ik klets altijd graag mee hoor. :+ maar misschien wel handig om het tot 1 plek te beperken. zo zou je daar de discussiegroep op ravelry inderdaad wel voor kunnen benutten. daar doen we nu toch zowat niks meer. of hier een apart topic, maar dat vindt de crea-mod misschien niet zo prettig.
in de haak.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:02:52 #11
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104439121
Specifieke onderwerpen heb ik nog niet, maar in ieder geval over haken en ontwikkelingen en waar spulletjes gekocht worden enzo.

Ik wil sowieso voor 1 plek kiezen, 2 gaat zeker niet werken en denk dat een chatroom beter werkt als een topic. In een chatroom wordt toch denk ik meer op elkaar gereageerd omdat het sneller gaat. En een apart topic is denk ik een beetje teveel van het goede :+
  woensdag 16 november 2011 @ 16:03:04 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104439129
oh en regenboogkleurtjes? ik vind ze prachtig, maar vrijwel alleen in de echte regenboog. niet in kleding of dekens, daar vind ik het over het algemeen zo'n weeïge cliché - volgorde. :o excuses!
in de haak.
pi_104439154
Ik wil ook rustig een beetje meekletsen, maar ik haak nog niet zo lang, gebruik weinig verschillende merken wol o.i.d. Dus weet niet of ik echt wat toe te voegen heb! :@
pi_104439324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef trui het volgende:
oh en regenboogkleurtjes? ik vind ze prachtig, maar vrijwel alleen in de echte regenboog. niet in kleding of dekens, daar vind ik het over het algemeen zo'n weeïge cliché - volgorde. :o excuses!
Haha, geeft niks, ieder z'n mening! ;) Maar ik ben nogal netjes qua volgordes enzo! :9
Ik kan ook echt niet random wat kleuren door elkaar gebruiken, daar moet echt een volgorde in! :@
  woensdag 16 november 2011 @ 16:12:33 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104439542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil ook rustig een beetje meekletsen, maar ik haak nog niet zo lang, gebruik weinig verschillende merken wol o.i.d. Dus weet niet of ik echt wat toe te voegen heb! :@
Maakt niet uit iedereen is welkom en je krijgt geen onvoldoende als je niet genoeg mee hebt gedaan hoor ;) alle inbreng is goed en hoe meer zielen hoe meer vreugd :D
pi_104439696
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:

Wat vinden jullie, wel of geen wit ertussen?

Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken! :@
  woensdag 16 november 2011 @ 16:21:18 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_104439893
de chatroom optie heeft wel veel nadelen vind ik: iedereen moet er per se op een bepaalde tijd zijn, dat is best lastig te organiseren. en al spreek je een bepaalde tijd af, dan nog is 't misschien wel handig dat het terug te lezen is en dat mensen die er op dat moment niet bij kunnen zijn toch ook nog (binnen een bepaalde termijn) een duit in 't zakje kunnen doen? hoe dan ook: succes! :)
in de haak.
  woensdag 16 november 2011 @ 16:34:47 #18
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104440451
Ja dat is waar, maar ik denk als er niets specifieks afgesproken wordt, zoals een datum en tijd dat dan weer snel over andere dingen gaat. Maar input is altijd welkom en als iedereen dat prettiger vindt, vind ik het ook prima :D
  woensdag 16 november 2011 @ 16:35:54 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_104440501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:16 schreef BrainTeaser het volgende:
Oeh, kom net op een blog iemand tegen die ook een Rainbow Granny Stripa gemaakt heeft, maar dan steeds met een rij wit ertussen:

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie, wel of geen wit ertussen?

Haha, ik kan ook echt nooit gewoon iets kiezen en dat gewoon maken, ik moet er altijd veel te veel over nadenken! :@
Wit kan wel mooi zijn, maar het is denk ik net wat jij leuk vindt. :D
En ik vind dat je wel even mag nadenken over een deken hoor...tis nogal wat en het zou wat zijn als je hem dadelijk af hebt en er niets aan vindt ;)
pi_104440680
Het was inderdaad een engeltje, maar de foto was gedraaid. Het plaatje op de site was in ieder geval veel beter gelukt. Misschien dat ik het nog een keer ga proberen met een grotere naald. En anders moet ik wat anders creatiefs verzinnen voor de kerstkaarten dit jaar.

En ik ben een grannystripe aan het maken met wit ertussen, houd er rekening mee dat je heel veel meer wit nodig hebt dan van de andere kleuren. Ik heb vooral de wit gebruikt omdat de andere kleuren niet allemaal even goed bij elkaar passen en dat valt op deze manier een stuk minder op. Jouw kleuren passen juist al heel goed bij elkaar, vind ik.

En ik wil op zich wel meedoen aan de 'praatgroep' ;) Weet alleen niet helemaal wat ik moet verwachten.

Verder ben ik nu juist bezig om te oefenen met breien. Ik was met een gehaakte sjaal bezig, maar de wol moet bijbesteld worden, dus nu ben ik een tas aan het breien :+ .
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  woensdag 16 november 2011 @ 16:48:34 #21
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104441080
Ik ben een klein beetje verliefd O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 16 november 2011 @ 17:13:08 #22
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_104442129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 15:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
En nu ik hier toch ben......

Ik heb jullie een keer verteld over een opdracht die ik aan het maken ben voor Echtstudio. En nu moeten we research doen enzo, nu was ik aan het denken om een (online) focusgroepje te organiseren om een beetje te praten/discussieren over haken en wolletjes enzo (beetje wat we hier ook doen alleen iets gerichter 8-) )

Zouden jullie hieraan mee willen werken? Ik zou het dan misschien gewoon hier willen doen (als dat mag van FOK) of op Ravelry in de chatgroep van fok. dan kunnen jullie gewoon lekker thuis blijven en hoeft niemand het hele land te doorkruisen. :D
Zou t fijn vinden als jullie mee willen doen O+ :@ :*
Lijkt mij ook wel leuk!

Dottey, leuke regenboog! Zonder wit is wel wat drukker/feller. Kan best met de regenboog.

Daste, dat oefenen met breien klinkt al meteen of het goed lukt als je aan een tas begint. Knap!

Muck gaat aan het dikkere garen. Alles waar je de roze naald voor nodig hebt :D O+
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 16 november 2011 @ 17:26:31 #23
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_104442593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:13 schreef mmascha het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel leuk!

Dottey, leuke regenboog! Zonder wit is wel wat drukker/feller. Kan best met de regenboog.

Daste, dat oefenen met breien klinkt al meteen of het goed lukt als je aan een tas begint. Knap!

Muck gaat aan het dikkere garen. Alles waar je de roze naald voor nodig hebt :D O+
Precies :D

De Hema had ineens weer een heel schap vol wol, katoen, applicaties ennnn haaknaalden in allerlei kleuren _O_ O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_104443547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 17:26 schreef Muck het volgende:

[..]
De Hema had ineens weer een heel schap vol wol, katoen, applicaties ennnn haaknaalden in allerlei kleuren _O_ O+
En haakpakketjes! :D Ik heb een pakketje met Rudolph en een pakketje met een rookworst en tompouce meegenomen. (Oké, dat laatste is niet heel spannend, maar die heb ik vooral gekocht voor een CAL op Ravelry. :) )

SPOILER
Leuk met die regenboogkleurtjes BrainTeaser! Wordt vast een heel fleurig project. O+
pi_104443825
Totaal geen last van vloekende kleuren O-) ...kan ook niet met 100 kleurtjes hè. :+ Mijn ervaring is dat als je maar genoeg kleuren gebruikt ze eigenlijk ook niet meer met elkaar vloeken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')