Ik ken het spectrum van die lampen niet, maar goede kans dat ze ook UV uitzenden.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet UV, hé. Dat kunnen mensen niet zien. Gewoon blauwe lampen.
Kan best, maar dat maakt het nog geen UV-lampen. En het stuk waardoor ze hun functie hebben is niet UV.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:30 schreef ß het volgende:
[..]
Ik ken het spectrum van die lampen niet, maar goede kans dat ze ook UV uitzenden.
Op stations, scholen etc (in grote steden) in de toiletten hangen die lampen toch? Tegen de junkiesquote:Op woensdag 16 november 2011 22:13 schreef Jirdo het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat van die blauwe UV-lampen drugsgebruik tegen gaan, omdat je dan je aders niet kunt zien.
Weet je waar de naam vandaan komt?quote:Op donderdag 17 november 2011 00:11 schreef maartena het volgende:
Ik dacht als kind lange tijd dat Pindakaas toch ergens als 1 van de ingrediënten....kaas moest hebben. Een vorm van smeerkaas met pindasmaak of zo.
En hop. Weer iets wat ik pas jaaaaaaaaaaaaaaaaren later begrepen heb.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef Tchock het volgende:
Weet je waar de naam vandaan komt?Het Amerikaanse Peanutbutter was er eerst, en toen het geïntroduceerd werd in Nederland moest het dus Pindaboter heten. Maar boter is hier een beschermde term (heeft met het vetgehalte te maken, daarom ook halvarine) dus combineerden ze pinda en smeerkaas
Oke, en weet je ook hoe het zit met leverkaas dan?quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet je waar de naam vandaan komt?Het Amerikaanse Peanutbutter was er eerst, en toen het geïntroduceerd werd in Nederland moest het dus Pindaboter heten. Maar boter is hier een beschermde term (heeft met het vetgehalte te maken, daarom ook halvarine) dus combineerden ze pinda en smeerkaas
Die dingen worden gewoon UV-lampen genoemd hoor. Het zijn de bekende blacklights uit de discotheek.quote:Op woensdag 16 november 2011 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet UV, hé. Dat kunnen mensen niet zien. Gewoon blauwe lampen.
En hoofdkaas (andere benaming van zure zult).quote:Op donderdag 17 november 2011 15:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Oke, en weet je ook hoe het zit met leverkaas dan?
Ik geef dan ook steevast de (room)boter door als men aan tafel om de boter vraagt, en niet de halvarine of margarine.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij hebben nooit boter op tafel staan, dus geen last van. En als we het dan hebben, zeker niet beidequote:Op donderdag 17 november 2011 17:24 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik geef dan ook steevast de (room)boter door als men aan tafel om de boter vraagt, en niet de halvarine of margarine.
Volgens wiki staat kaas voor het feit dat je het kunt snijden. Ik neem aan, om zo verschil te maken met leverpastei?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je dat echt doet vind ik je echt een mierenneuker eerste klas.. Boter is in spreektaal gewoon gelijkwaardig aan margarine/ halvarinequote:Op donderdag 17 november 2011 17:24 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik geef dan ook steevast de (room)boter door als men aan tafel om de boter vraagt, en niet de halvarine of margarine.
Bij ons is dus margarine margarine, roomboter roomboter en boter wat maar het eerst voor handen isquote:Op donderdag 17 november 2011 17:40 schreef Funkel het volgende:
[..]
Als je dat echt doet vind ik je echt een mierenneuker eerste klas.. Boter is in spreektaal gewoon gelijkwaardig aan margarine/ halvarine
Hier staan er stokslagen op mensen die boter tegen mergarine zeggen.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:40 schreef Funkel het volgende:
[..]
Als je dat echt doet vind ik je echt een mierenneuker eerste klas.. Boter is in spreektaal gewoon gelijkwaardig aan margarine/ halvarine
Maar jij bent dan ook topkok.quote:Op donderdag 17 november 2011 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier staan er stokslagen op mensen die boter tegen mergarine zeggen.
Leverworst in de vorm van kaas.quote:Op donderdag 17 november 2011 15:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jij kan leverkaas smeren? Ja alles is te smeren, maar volgens mij klopt het niet wat je zegtquote:Op donderdag 17 november 2011 15:38 schreef Teslynd het volgende:
[..]
En hoofdkaas (andere benaming van zure zult).
De toevoeging kaas wordt gebruikt om aan te geven dat het (redelijk) smeerbaar is. .
Wat dacht jij dan?quote:Op donderdag 17 november 2011 20:54 schreef Tchock het volgende:
... dat het à propos isIk ben een beetje in shock nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |