Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon niet aan. Daar ben je gewoon niet op gebouwd. Jij bent één van de mensen waarvan het lot al bekend is, dat je gewoon niet kunt integreren met het 'hogere' leven. Je kunt niet bereiken wat je wil bereiken.
Ben je serieus? Enig idee hoeveel het kost een jaar langer door studeren... Of het verder normaal is dat mensen er een jaar langer over doen en of het daarom dus onterecht zou zijn dat ze dat plan doorvoeren is het 2e.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:18 schreef Vasilevski het volgende:
De maatregel wordt in allerlei kringen 'langstudeerdersboete', 'studieboete', etc. genoemd. Zoals al gemeld is het dat ook echt, en geen 'collegegeldverhoging'. Als het gewoon een ordinaire boete is, waaruit blijkt dan dat het 'te lang studeren' zo'n zware overtreding dat het een 'boete' van ¤3.000 rechtvaardigt? Kan de politiek morgen bepalen dat een kauwgompje op straat gooien voortaan ¤1.000 boete betekent?
Wil je nu een uitleg van het proportionaliteitsbeginsel?quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:18 schreef Vasilevski het volgende:
De maatregel wordt in allerlei kringen 'langstudeerdersboete', 'studieboete', etc. genoemd. Zoals al gemeld is het dat ook echt, en geen 'collegegeldverhoging'. Als het gewoon een ordinaire boete is, waaruit blijkt dan dat het 'te lang studeren' zo'n zware overtreding dat het een 'boete' van ¤3.000 rechtvaardigt? Kan de politiek morgen bepalen dat een kauwgompje op straat gooien voortaan ¤1.000 boete betekent?
Riiigghhhtt...quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:33 schreef Mishu het volgende:
Nee hoor, want na 4 jaar is je stufi op en dan moet je alles zelf dokken. Niemand die daar last van heeft dus.
Wat wil je nou met dit topic? Constant open deuren intrappen en elke vorm van enige argumentatie ontwijken? Dan lukt het je aardig goed.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wil je nu een uitleg van het proportionaliteitsbeginsel?
De maatschappelijke kosten van langer studeren zijn hoger dan die van drie kauwgumpjes op de grond gooien, denk je niet?
Tuurlijkquote:Op vrijdag 18 november 2011 01:33 schreef Mishu het volgende:
Nee hoor, want na 4 jaar is je stufi op en dan moet je alles zelf dokken. Niemand die daar last van heeft dus.
Maak het meisje dan tenminste wijzer door te zeggen dat dit niet waar is omdat de staat inderdaad ongeveer 3000 euro per student per jaar betaalt naast de stufi. Dit heeft weer weinig zin.quote:
Momenteel is het instellingscollegegeld eerder op de 8000 - 10.000 euro, dan 3.000 zoals jij beweert.quote:Op vrijdag 18 november 2011 01:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Maak het meisje dan tenminste wijzer door te zeggen dat dit niet waar is omdat de staat inderdaad ongeveer 3000 euro per student per jaar betaalt naast de stufi. Dit heeft weer weinig zin.
Dus jij verdedigt de maatregel door voor te stellen dat je het geld voor die boete gewoon kunt lenen, zodat je alsnog langer over je studie kunt doen.quote:Op woensdag 16 november 2011 19:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
De boete kan gefinancierd worden met een lening. En 3000 per jaar moet toch wel te behappen zijn voor laten we zeggen 90% van werkend Nederland.
Waarom stop je met je studie??? Is niet echt slim he??quote:Op vrijdag 18 november 2011 02:09 schreef Drinky het volgende:
Voor mij is het bijvoorbeeld kut omdat ik vorig jaar mijn eerste studie na een maand heb gestopt. Ik wist toen niet van deze regeling af, maar nu heb ik dus wel een heel jaar minder om de studie in af te ronden ipv een maand. Redelijk kut bij een studie die ongeveer 2 jaar aan buitenlandse stages heeft
Neenee, matige poging mij woorden inde mond te leggen. Wat ik zeg is dat als mensen echt een studie willen afronden, er een mogelijkheid is. Wel levert dit een drempel op voor de onzinstudies waar geen cent mee te verdienen is.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:58 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Dus jij verdedigt de maatregel door voor te stellen dat je het geld voor die boete gewoon kunt lenen, zodat je alsnog langer over je studie kunt doen.
Maar wat heeft die boete dan voor zin, als je je er niet door hoeft laten tegenhouden om nog langer te studeren? Het enige gevolg is dat studenten aan het eind van de rit met een NOG hogere schuld zitten opgezadeld.
Anderzijds, als ze niet die 3000 euro bijlenen en wel stoppen na 3 of 4 jaar omdat ze inzien dat ze het niet op tijd gaan redden en de boete niet kunnen betalen, dan heeft de samenleving toch een enorme strop? Iemand 3 of 4 jaar laten studeren kost een veelvoud van 3000 euro.
Kortom, weer een onwaarschijnlijk dom idee van rechts.
is niet mijn studie, vriend.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een spelletje "maar mijn studie is moeluhuhuk" spelen is een tikje saai.
mee eens. echter, DIT GEBEURD NIET. heel leuk dat jij voor elke uitzondering een oplossing weet, maar het probleem is dat de politiek daar schijt aan heeft en iedereen en alles over één kam blijft scheren. dat is het grote probleem.quote:Op donderdag 17 november 2011 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De discussie en de argumenten zijn dat L&R een moeilijke studie is, daarom moeten langstudeerders niet worden beboet? Pleit dan voor een verlenging van de nominale studieduur voor die specifieke studie van 5 naar 6 jaar, of 7 voor mijn part, maar dat doet niets af aan de langstudeerders an sich.
Of is het snelheidslimiet op de snelweg ook te laag omdat een lamborghini harder kan?
Conclusie: De langstudeerdersboete zit vol met gaten. Ik ben benieuwd wat de rechter daarover zal zeggen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:55 schreef Merel1808 het volgende:
Studenten die nog een doctoraalopleiding doen (van 6 jaar) mogen 1 jaar uitlopen (17%), terwijl iemand die een bachelor van 3 en een master van 1 jaar in totaal 2 jaar uit mag lopen (50%). Dat is ook een van de uitzonderingen waar gewoon niet over na is gedacht, het is in zijn geheel gewoon een heel ondoordachte regel.
De studie lag me helemaal niet, en tevens zou ik dan in het eerste jaar sowieso mijn P niet halen, dan is het toch zonde om er langer mee door te gaan, stufi en OV te gebruiken ipv te stoppen, herorienteren en een andere studie te kiezen? Zo'n studie leidt de rest van je leven in een bepaalde richting, dus om ergens mee door te gaan wat je helemaal niet ligt is het domste wat je kunt doen. Lijkt me ook dat het de werkefficientie niet ten goede gaat komen als je later een baan hebt wat je gewoon haat.quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Waarom stop je met je studie??? Is niet echt slim he??
Of je kiest gewoon in een keer goed en komt niet met zo'n slap excuus aankakken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 14:19 schreef Drinky het volgende:
[..]
De studie lag me helemaal niet, en tevens zou ik dan in het eerste jaar sowieso mijn P niet halen, dan is het toch zonde om er langer mee door te gaan, stufi en OV te gebruiken ipv te stoppen, herorienteren en een andere studie te kiezen? Zo'n studie leidt de rest van je leven in een bepaalde richting, dus om ergens mee door te gaan wat je helemaal niet ligt is het domste wat je kunt doen. Lijkt me ook dat het de werkefficientie niet ten goede gaat komen als je later een baan hebt wat je gewoon haat.
Zolang open dagen en ook meeloopdagen in het teken staan van zieltjes winnen mbv leuke opdrachten in plaats van goede voorlichting geven is het moeilijk om een goed en compleet beeld van een studie te krijgen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Of je kiest gewoon in een keer goed en komt niet met zo'n slap excuus aankakken.
Het is uiteraard de schuld van een ander. Dat zit er al vroeg in bij een hoop zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Zolang open dagen en ook meeloopdagen in het teken staan van zieltjes winnen mbv leuke opdrachten in plaats van goede voorlichting geven is het moeilijk om een goed en compleet beeld van een studie te krijgen.
dus je impliceert dat open dagen en meeloopdagen een geweldig compleet beeld vormen van een studie? Natuurlijk is het makkelijker als je in de buurt blijft studeren, dan kan je genoeg ervaringen vragen aan bekenden die ervaring met die studie hebben. Als je echter een stuk verder weggaat moet je echter vooral hebben van die mooie praatjes van de pr persoon van de studie. En de makke voorbeeldige tweede jaars die er naast staan en alles geweldig vinden.quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is uiteraard de schuld van een ander. Dat zit er al vroeg in bij een hoop zeg.
Haha, nee, dat impliceer ik nergens. En nu?quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:48 schreef Adames het volgende:
[..]
dus je impliceert dat open dagen en meeloopdagen een geweldig compleet beeld vormen van een studie? Natuurlijk is het makkelijker als je in de buurt blijft studeren, dan kan je genoeg ervaringen vragen aan bekenden die ervaring met die studie hebben. Als je echter een stuk verder weggaat moet je echter vooral hebben van die mooie praatjes van de pr persoon van de studie. En de makke voorbeeldige tweede jaars die er naast staan en alles geweldig vinden.
waarom ben je het dan niet met me eens?quote:Op vrijdag 18 november 2011 15:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha, nee, dat impliceer ik nergens. En nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |