abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104427299
Veel distro's lijken toch op mekaar vind ik zelf

of je nou ubuntu met gnome 3.2 geinstalleerd hebt of fedora met 3.2

Voor je gevoel zit er weinig verschil in

Ik weet niet of er veel verschil is in de terminal (dat ben ik nog allemaal onder de knie aan het krijgen) wat wel fijn is dat je veel commando 's zo kan invoeren
ele mappen jpg naar pdf converteren bijvoorbeeld :) wel via imageshack maar je hoeft niks meer erbij te installeren
pi_104427494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:45 schreef waspoedertje het volgende:

Ik weet niet of er veel verschil is in de terminal (dat ben ik nog allemaal onder de knie aan het krijgen) wat wel fijn is dat je veel commando 's zo kan invoeren
ele mappen jpg naar pdf converteren bijvoorbeeld :) wel via imageshack maar je hoeft niks meer erbij te installeren
Het verschil zit hem inderdaad ook niet in de programma's die je gebruikt, maar in de opzet van het systeem, packaging welke versies van software etc.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  woensdag 16 november 2011 @ 10:40:48 #4
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_104428502
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:55 schreef Cid het volgende:

[..]

Het verschil zit hem inderdaad ook niet in de programma's die je gebruikt, maar in de opzet van het systeem, packaging welke versies van software etc.
Het verschil zit hem in de kernel en de manier waarop sommige zaken worden aangesproken. Zo kun je welliswaar de meeste Linux apps cross-distro installeren omdat je ze vaak compiled (of een package compiled) speciaal voor jouw system en kernel versie. Dit verschil zie je hedendaags een stuk minder. Alleen nog echt de grote jongens:

Debian architecture:
Ubuntu
Linux Mint

Suse Linux (van oudsher) architectuur
CentOS
Fedora

En dan heb je nog FreeBSD wat gebasseerd is op BSD, maar dat is niet echt Linux, maar nog een stapje eerder uit het UNIX tijdperk.
To doom or not to doom
  woensdag 16 november 2011 @ 11:30:24 #5
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_104430018
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:45 schreef waspoedertje het volgende:

Waarom zou GDM 3.2 op het ene systeem anders moeten zijn dan op een ander systeem!? Dat is nu net het hele eieren eten bij Linux: alles is een 'module'. GDM/KDE/etc zijn dus overal hetzelfde met hetzelfde versienummer. De ene linux kan iets verder zijn dan de andere qua versie maar dat is dan slechts tijdelijk.

Aan de onderkant zit wel eea. verschillend. Niet elke linux volgt de 'Linux Filesystem Hierarchy'. Ik meen dat Debian(?) naar een andere opzet aan het gaan is (Ubuntu is ook aan het volgen trouwens) waarbij het doel is om een read-only systeem te krijgen welke ook read only gemount gaat worden (alles waar dus naar geschreven wordt zal verhuizen naar een read-write gedeelte.
edit: meer hier over in deze link: http://wiki.debian.org/ReadonlyRoot

quote:
Ik weet niet of er veel verschil is in de terminal (dat ben ik nog allemaal onder de knie aan het krijgen) wat wel fijn is dat je veel commando 's zo kan invoeren. Hele mappen jpg naar pdf converteren bijvoorbeeld :) wel via imageshack maar je hoeft niks meer erbij te installeren
De meeste tools in de terminal zijn uitwisselbaar (maar Ubuntu heeft er een aantal die net even anders werken dan onder Redhat of Suse).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_104430091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 02:52 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Ubuntu in den beginne ook een afgeleide was van Debian. En Ubuntu heeft de Linux wereld best veel goeds gebracht.

Probleem van Ubuntu is volgens mij dat iets tevaak iets te snel radicaal veranderen.
Mee eens, daarom zou het ook jammer zijn als Ubuntu zoveel klanten verliest. Canonical is een krachtige organisatie met een hoop ontwikkelaars, een hoop inkomsten en als het nodig is een multimiljardair die de gaatjes opvult. Mint is een veel kleinere organisatie die drijft op donaties, en nevernooit zo'n product neer zou kunnen zetten zonder de basis van Ubuntu. Als iedereen over zou gaan op Mint, gaat Canonical failliet, en is daarmee Mint ook zijn basis kwijt.
  woensdag 16 november 2011 @ 14:02:24 #7
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_104434650
Weet iemand ook een simpele DLNA client voor debian? Ik heb een HTC met Android erop en hiermee moet ik m'n muziek op DLNA aparaten af kunnen spelen. Debian is geïnstalleerd op een headless server, dus ben ik op zoek naar een daemon die zich gedraagd als audio client. Als ik google, vind ik voornamelijk A/V-servers.
Iemand tips?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_104450031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 11:32 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Mee eens, daarom zou het ook jammer zijn als Ubuntu zoveel klanten verliest. Canonical is een krachtige organisatie met een hoop ontwikkelaars, een hoop inkomsten en als het nodig is een multimiljardair die de gaatjes opvult. Mint is een veel kleinere organisatie die drijft op donaties, en nevernooit zo'n product neer zou kunnen zetten zonder de basis van Ubuntu. Als iedereen over zou gaan op Mint, gaat Canonical failliet, en is daarmee Mint ook zijn basis kwijt.
Linux is een systeem op maat, wie een meer luxe desktopmanager wilde hebben koos altijd KDE en wie echt alleen de basis wilde XFCE. Gnome was een mooie tussenweg, maar doordat er rare tierelantijntjes aan ons worden opgedrongen haken mensen af.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_104450108
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:17 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Linux is een systeem op maat, wie een meer luxe desktopmanager wilde hebben koos altijd KDE en wie echt alleen de basis wilde XFCE. Gnome was een mooie tussenweg, maar doordat er rare tierelantijntjes aan ons worden opgedrongen haken mensen af.
:? hoe staat dit in relatie tot mijn post die je quote?
  woensdag 16 november 2011 @ 20:35:15 #10
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104450754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 14:02 schreef MichielPH het volgende:
Weet iemand ook een simpele DLNA client voor debian? Ik heb een HTC met Android erop en hiermee moet ik m'n muziek op DLNA aparaten af kunnen spelen. Debian is geïnstalleerd op een headless server, dus ben ik op zoek naar een daemon die zich gedraagd als audio client. Als ik google, vind ik voornamelijk A/V-servers.
Iemand tips?

Ik gebruik serviio op ubuntu icm samsung tv.

Ik heb er een tijd terug een topic over gestart. ff zoeken.

edit: laat maar, je zoekt een client. Serviio is ook een serverapp.
heitieh
  woensdag 16 november 2011 @ 20:38:57 #11
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_104450899
quote:
99s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:35 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik gebruik serviio op ubuntu icm samsung tv.

Ik heb er een tijd terug een topic over gestart. ff zoeken.
Maar dat is ook al een server :)
Ik ben juist op zoek naar een client, die de audio (verzonden vanaf m'n telefoon) afspeelt.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_104456825
mplayer kan alles afspelen, ook remote streams.
pi_104487719
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:19 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

:? hoe staat dit in relatie tot mijn post die je quote?
:@ ik reageerde eigenlijk op de post voor jou.
Dat er te veel veranderingen zijn doorgevoerd, waar je niet voor kán, maar moet kiezen. Dat is jammer. De meeste gebruikers zijn desktopgebruikers die niet zitten te wachten op veranderingen
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2011 @ 20:11:03 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104488054
Zo, vandaag maar de 'demo-bak' op het werk van dat kansloze Mint omgeknutseld naar Arch.
Carpe Libertatem
pi_104490380
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo, vandaag maar de 'demo-bak' op het werk van dat kansloze Mint omgeknutseld naar Arch.
Linux gaat ten onder aan verdeeldheid. ;(
pi_104494839
quote:
3s.gif Op woensdag 16 november 2011 22:35 schreef Farenji het volgende:
mplayer kan alles afspelen, ook remote streams.
Heerlijk programma inderdaad.

Al die -vf opties zijn ook zo verdomd handig soms. Smplayer blijft mijn favoriete Mplayer-GUI
pi_104495077
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:17 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Je hoeft niet up te daten he en dan blijf je op dezelfde release hangen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 18 november 2011 @ 08:22:02 #18
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_104502965
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:17 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je hoeft niet up te daten he en dan blijf je op dezelfde release hangen.
Ik vind het updaten van het systeem hardstikke fijn, maar ik wil niet dat ubuntu kiest welke mediaplayer bijvoorbeeld, dan zou ik liever zien bij het starten van de mediaplayer een install menu komt waar je kan kiezen of je bijv. Banshee, Rhytmbox of een andere speler wil.

De keuze van één speler (in dit voorbeeld) vind ik niet erg, maar het moet niet om de release hele andere software gaan nemen. Net als over Unity ben ik ook niet echt te spreken het werkt gewoon voor geen meter bij veel apps die ik gebruik, menu's die niet zichtbaar zijn, scaling problemen door die sidebar, niet werkende topbar in apps etc.... Doe mij maar gewoon Gnome 3.2. Helaas heb ik dit op werk niet helemaal terug kunnen draaien en ervaar ik wat problemen wanneer ik chrome gebruik.
To doom or not to doom
pi_104504055
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:22 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Ik vind het updaten van het systeem hardstikke fijn, maar ik wil niet dat ubuntu kiest welke mediaplayer bijvoorbeeld, dan zou ik liever zien bij het starten van de mediaplayer een install menu komt waar je kan kiezen of je bijv. Banshee, Rhytmbox of een andere speler wil.
Inderdaad.
Debian/Ubuntu heeft een heel mooi alternatives-systeem, waar dmv symlinks gekozen kan worden als er meerdere alternatieven zijn voor een applicatie, bijv teksteditors, java virtual machines, of webbrowsers. Beetje jammer dat ze dat niet doorgevoerd hebben voor mediaplayers of mailclients, dan zit je niet vast aan de keuze van canonical. Als ik in de gnome filemanager bijv kies voor "send to.." dan wordt evolution opgestart terwijl ik thunderbird gebruik. In 11.10 is thunderbird dan weer wel de standaard, maar ik wil zelf de keus hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 10:04:59 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104504804
quote:
9s.gif Op donderdag 17 november 2011 20:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Linux gaat ten onder aan verdeeldheid. ;(
Dat valt opzich wel mee, iig. voor 'professioneel' gebruik, bovendien blijven de sources (ongeveer) hetzelfde. De enige verdeeldheid wat is er is dat dezelfde packages verkocht worden als ander product terwijl het niet veel meer is dan wat theming. Mint & Ubuntu bv. of alle subsmaken van Ubuntu. Hetzelfde zie je overigens met de Windowsen, die heb je ook in vele smaken.
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:10:36 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_104504933
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heerlijk programma inderdaad.

Al die -vf opties zijn ook zo verdomd handig soms. Smplayer blijft mijn favoriete Mplayer-GUI
smplayer *O*
Al was het alleen maar vanwege het kunnen fastforwarden met pijltje-rechts.
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:23:43 #22
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_104505261
quote:

[..]

Ben ik het mee eens alleen snap ik Canonical wel. Indien je dit voor mediaplayers doet moet je dit ook doen voor videospelers, texteditors etc etc etc etc etc etc.
Terwijl zelf iets erbij installeren vanuit USC kinderspel is geworden.

quote:
De keuze van één speler (in dit voorbeeld) vind ik niet erg, maar het moet niet om de release hele andere software gaan nemen.
Absoluut mee eens. Blijf bij 1 player er zorg dat deze alle functies heeft die in enige andere player zit en zorg dat deze leading wordt. Dan krijg je uiteindelijk een perfect werkende mediaspeler. Doe dat met alle sets van identieke dingen en je krijgt een goed systeem.
quote:
Net als over Unity ben ik ook niet echt te spreken het werkt gewoon voor geen meter bij veel apps die ik gebruik, menu's die niet zichtbaar zijn, scaling problemen door die sidebar, niet werkende topbar in apps etc.... Doe mij maar gewoon Gnome 3.2. Helaas heb ik dit op werk niet helemaal terug kunnen draaien en ervaar ik wat problemen wanneer ik chrome gebruik.
Unity is nog steeds niet af. In 11.04 werkte het maar waag het niet iets specifieks anders te willen. 11.10 is al veel beter maar ik mis nog steeds een eigen(!) tool om alles naar wens te veranderen.

Dit wordt, denk ik, veroorzaakt door de 6 maanden release waar Canonical zo aan hangt. Hadden ze 11.04 niet uitgebracht en die tijd ingezet om 11.10 van een Unity te voorzien met alle belletjes eraan was het denk ik beter ontvangen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:33:36 #23
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_104510809
quote:

De keuze van één speler (in dit voorbeeld) vind ik niet erg, maar het moet niet om de release hele andere software gaan nemen. Net als over Unity ben ik ook niet echt te spreken het werkt gewoon voor geen meter bij veel apps die ik gebruik, menu's die niet zichtbaar zijn, scaling problemen door die sidebar, niet werkende topbar in apps etc.... Doe mij maar gewoon Gnome 3.2. Helaas heb ik dit op werk niet helemaal terug kunnen draaien en ervaar ik wat problemen wanneer ik chrome gebruik.
Dan moet je voortijdig de ubuntu-desktop package verwijderen, dan krijg je niks van al die wijzigingen mee (of welke -desktop package je ook hebt gebruikt). De release notes zijn vaak aardig compleet over de wijzigingen. Tis niet zo dat je een base install hebt die waar je zelf handmatig alle packages installeert en die dan gaat updaten.. (of kon je dit nou wel doen?! ;)).

En hoezo kan je dit niet terugdraaien? Tuurlijk kan dat wel.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_104531942
Mint heeft wel een nadeel: Mijn accu is ineens met een uurtje leeg.
  vrijdag 18 november 2011 @ 22:08:36 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104532234
quote:
8s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:03 schreef KomtTijd... het volgende:
Mint heeft wel een nadeel: Mijn accu is ineens met een uurtje leeg.
O, dan heb je nog de oude kernel te pakken?!?

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=61&t=71174&start=20

[ Bericht 14% gewijzigd door gebrokenglas op 18-11-2011 22:14:21 ]
pi_104535432
Ja die ASPM bug? Daar heb ik nooit last van gehad. Geloof ook dat die in de 3.0 kernels- al gefixt is.

't is wel een flinke regressie, van 2-2,5 uur naar 1 uur.
Ik zie wel in de systeemmonitor dat gnome-shell en xorg constant CPU aan het snoepen zijn. En een heleboel kworker-processen, al lijken die niets te doen...
  vrijdag 18 november 2011 @ 23:25:38 #27
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_104535956
Mijn laptop houdt het 17 minuten vol. 8cel-accu.

Maar goed, die accu is helemaal aan het einde van zijn leven na 4 jaar :P.
  zaterdag 19 november 2011 @ 09:09:09 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104543508
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 23:25 schreef PiRANiA het volgende:

Dat ding gooi je natuurlijk sowieso weg na 4 jaar: zit geen gang meer in, in die ouwe laptop.
  zaterdag 19 november 2011 @ 09:21:39 #29
136730 PiRANiA
pi_104543607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat ding gooi je natuurlijk sowieso weg na 4 jaar: zit geen gang meer in, in die ouwe laptop.
Wat een bullshit :'). Hoe lang doe jij met je computers/laptops? Die laptop is na vier jaar nog prima hoor (dual core, 3GB).

[ Bericht 0% gewijzigd door PiRANiA op 19-11-2011 09:21:47 ( ) ]
  zaterdag 19 november 2011 @ 09:44:49 #30
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_104543779
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 23:25 schreef PiRANiA het volgende:

een nieuwe battery en het kan er weer tegenaan ;)
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:08:32 #31
136730 PiRANiA
pi_104544040
Met m'n vorige PC heb ik overigens 6 jaar gedaan :P.
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:20:48 #32
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104544221
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:21 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Wat een bullshit :'). Hoe lang doe jij met je computers/laptops? Die laptop is na vier jaar nog prima hoor (dual core, 3GB).
O weet niet, ik had niet de indruk dat jij met trage troep wil werken.
Ik doe te lang met computers: Mijn PC heb ik al 9 jaar, mijn macbook 4 jaar. Daar had ik trouwens een topic over.

Hebben jullie ook zo'n last van die kut sneeuwanimatie ? Mijn macbook staat te blazen als een kat, en 't gaat ook verre van soepeltjes allemaal.
  zaterdag 19 november 2011 @ 10:36:29 #33
136730 PiRANiA
pi_104544478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

O weet niet, ik had niet de indruk dat jij met trage troep wil werken.
Klopt ;). En dat is het ook nog niet :).
quote:
Ik doe te lang met computers: Mijn PC heb ik al 9 jaar, mijn macbook 4 jaar. Daar had ik trouwens een topic over.

Hebben jullie ook zo'n last van die kut sneeuwanimatie ? Mijn macbook staat te blazen als een kat, en 't gaat ook verre van soepeltjes allemaal.
Dan zet je het uit ;).
Settings, en dan de meest rechter tab
  zaterdag 19 november 2011 @ 11:28:51 #34
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104545589
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 10:36 schreef PiRANiA het volgende:

Dan zet je het uit ;).
Settings, en dan de meest rechter tab
Ahh, geweldig. Bedankt!
Ik dacht dat Danny daar niet aan wilde, die animatie uitschakelbaar maken. Elke klachttopic daarover werd namelijk zonder pardon gesloten.

Dit geeft weer wat lucht.
pi_104546782
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2011 09:21 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe je er mee om gaat. De meeste laptops vallen na 3-4 jaar gewoon uit elkaar als je ze een beetje intensief gebruikt.
  zondag 20 november 2011 @ 18:27:01 #36
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104595708
hoi, ik heb een arch linux installatie op mijn oude computer. ik moet 2 commando's uitvoeren als ik me heb aangemeld.
sudo dhcpcd
startx
ik meld me trouwens aan in zo een tty(X11 start niet vanzelf op)
hoe bewerk ik de login commando's? er was zo' n bestand voor maar ik weet niet welke.

[ Bericht 17% gewijzigd door Superthomas op 20-11-2011 19:08:10 ]
  zondag 20 november 2011 @ 18:56:41 #37
136730 PiRANiA
pi_104596835
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 18:27 schreef Superthomas het volgende:
hoi, ik heb een arch linux installatie op mijn oude computer. ik moet 2 commando's uitvoeren als ik me heb aangemeld.
sudo dhcpcd
startx
ik meld me trouwens aan in zo een tty(X11 start niet vanzelf op)
Ok.
  zondag 20 november 2011 @ 19:07:21 #38
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104597233
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2011 18:56 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ok.
oh, kut. ik heb alweer eens mijn post niet afgemaakt :')
-laat maar-
zie originele post

[ Bericht 3% gewijzigd door Superthomas op 20-11-2011 19:15:30 ]
pi_104597520
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:07 schreef Superthomas het volgende:

[..]

Oh, kut. Ik heb alweer eens mijn post niet afgemaakt. :') Hoe moet ik dat doen?
Met deze knop kan jij je post bewerken:
edit.png
  zondag 20 november 2011 @ 19:15:59 #40
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104597591
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2011 19:14 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Met deze knop kan jij je post bewerken:
[ afbeelding ]
nee, dat bedoel ik niet. ik heb het over het probleem.
pi_104597667
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:15 schreef Superthomas het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb het over het probleem.
Wat is het probleem dan?
  zondag 20 november 2011 @ 19:19:44 #42
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104597773
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2011 19:17 schreef Boomstronk- het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan?
dat ik 2 commando's(opdrachten whatever) moet uitvoeren als ik me aanmeld.
  zondag 20 november 2011 @ 19:48:45 #43
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104598926
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 19:19 schreef Superthomas het volgende:

[..]

dat ik 2 commando's(opdrachten whatever) moet uitvoeren als ik me aanmeld.
Lees dit es.

Of nog beter: dit
heitieh
  zondag 20 november 2011 @ 20:37:48 #44
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104601633
quote:
99s.gif Op zondag 20 november 2011 19:48 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Lees dit es.

Of nog beter: dit
hartelijk dank!
  dinsdag 22 november 2011 @ 17:40:06 #45
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_104682295
Hallo,

ik heb op Ubuntu een PHP-applicatie geschreven die ik via het terminal aanroep en die dan data uit een remote MySQL-server ophaalt en weergeeft. Om de een of andere reden krijg ik de volgende error:

1
2
3
4
PHP Warning:  mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'xxx.xxx.xx.xxx' (4) in /home/naam/arg.php on line 8
PHP Warning:  mysql_select_db(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /home/naam/arg.php on line 9
PHP Warning:  mysql_select_db(): A link to the server could not be established in /home/naam/arg.php on line 9
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock'

Dit leek me een rare error, aangezien ik helemaal niet probeer om verbinding te maken met een lokale database, maar met een remote. Weet iemand wat ik fout doe? :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 22 november 2011 @ 18:13:41 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104683481
Die foutmelding komt denk ik van de remote database server. 't is altijd gekloot met de lokatie van die mysqld.sock
Die remote database kan opgestart worden met in de /etc/my.cnf onder het client kopje een regel socket:
1
2
3
4
[client]
#password       = your_password
port            = 3306
socket          = /var/run/mysqld/mysqld.sock
En dan nog maar eens kijken.

Wil dat niet, dan eens proberen op te starten met in de my.cnf een verwijzing naar /tmp:
1socket          = /tmp/mysqld.sock

Zo heb ik het zelf uiteindelijk aan de gang gekregen.
pi_104683979
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 november 2011 17:40 schreef Faux. het volgende:
[ code verwijderd ]

Dit leek me een rare error, aangezien ik helemaal niet probeer om verbinding te maken met een lokale database, maar met een remote. Weet iemand wat ik fout doe? :)
Op regel 8 probeer je een connectie op te zetten met een remote database, maar dat mislukt (geen idee waarom, te weinig info in je post).

Ondanks die fout, probeer je toch door te gaan en doe je een mysql_select_db in regel 9. Op welke server denk je dat die een database select?
quote:
If the link identifier is not specified, the last link opened by mysql_connect() is assumed. If no such link is found, it will try to create one as if mysql_connect() was called with no arguments. If no connection is found or established, an E_WARNING level error is generated.
mysql-select-db
Omdat je connect failed en je dus geen link identifier hebt, zal mysql_select_db het laastse aannemen en dus denken dat je probeert te verbinden met een lokale server.

Het probleem is de mysql_connect. Geef je de juiste parameters/login name/password?
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:05:47 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104685737
Ow, en wat dus mist is een correcte foutafhandeling - controle op het slagen van het maken van de connectie.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:23:12 #49
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_104686477
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2011 18:25 schreef devzero het volgende:

[..]

Op regel 8 probeer je een connectie op te zetten met een remote database, maar dat mislukt (geen idee waarom, te weinig info in je post).

Ondanks die fout, probeer je toch door te gaan en doe je een mysql_select_db in regel 9. Op welke server denk je dat die een database select?

[..]

mysql-select-db
Omdat je connect failed en je dus geen link identifier hebt, zal mysql_select_db het laastse aannemen en dus denken dat je probeert te verbinden met een lokale server.

Het probleem is de mysql_connect. Geef je de juiste parameters/login name/password?
Via een mysql_error(); heb ik gekeken wat er fout was en er gaat inderdaad iets mis bij het verbinding maken: hij kan geen verbinding maken met de MySQL-server van dat IP-adres (PHP Warning: mysql_connect(): Can't connect to MySQL server on 'xxx.xxx.xx.xxx' (4) in /home/naam/arg.php on line 12). Dit vind ik raar, omdat het IP-adres het IP-adres is dat gegeven is in het cPanel van de remote server, en mijn IP-adres staat in de Allowed-lijst van die server. Wat doe ik fout? :)
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  dinsdag 22 november 2011 @ 19:32:07 #50
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_104686884
Laat maar - na lang zoeken kom ik erachter dat je je MySQL-databases niet van buitenaf mag bereiken :') Fijn dat ze dat zo duidelijk neerzetten en zo :')_!
pi_104716863
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2011 19:32 schreef Faux. het volgende:
Laat maar - na lang zoeken kom ik erachter dat je je MySQL-databases niet van buitenaf mag bereiken :') Fijn dat ze dat zo duidelijk neerzetten en zo :')_!
Mag wel hoor :) Aan te passen in de config.
pi_104731045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:46 schreef erikkll het volgende:

[..]

Mag wel hoor :) Aan te passen in de config.
Als zijn webhoster het blokt in een firewall, dan kan je weinig doen; zeker als het "niet mag" volgens diens policy.

Aan de andere kant, als je echt remote je DB wil bereiekn, dan kun je een simpele "wrapper" schrijven, zodat de queries op de webserver worden uitgevoerd en je het resultaat in een makkelijk te parsen formaat terug krijgt, bv xml. Soort van "fake" ajax calls ;)
pi_104733562
Waarom moeilijk doen? Portforwarding met iptables en/of MySQL op een andere poort dan 3306 laten luisteren. Of weggaan, want dit soort filtering zuigt...
pi_104734109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:35 schreef slacker_nl het volgende:
Waarom moeilijk doen? Portforwarding met iptables en/of MySQL op een andere poort dan 3306 laten luisteren. Of weggaan, want dit soort filtering zuigt...
De grote vraag is of hij a) unix rechten heeft op die machine en b) zijn hoster niet een firewall heeft die alleen toegang geeft tot bepaalde poorten. En ja dat soort filtering zuigt, maar misschien is het wel goedkoop.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:11:59 #55
136730 PiRANiA
pi_104753777
quote:
wow check ubuntu naar beneden gaan dan
pi_104753826
quote:
4s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:15 schreef gogosweden het volgende:

[..]

wow check ubuntu naar beneden gaan dan
Bedenk wel dat we nu in 2011 zitten heh. Dat laatste bolletje is dus een extrapolatie of voorspelling ofzo.
pi_104754372
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Bedenk wel dat we nu in 2011 zitten heh. Dat laatste bolletje is dus een extrapolatie of voorspelling ofzo.
Bekijk die tabel nog eens goed, het laatste bolletje geeft aan zoals de situatie nu is.
pi_104754711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:36 schreef Daeron het volgende:

[..]

Bekijk die tabel nog eens goed, het laatste bolletje geeft aan zoals de situatie nu is.
Dus ze hebben nu al gegevens over de page hits in 2012?
Knap.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:55:05 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104754982
Die voorspelling is een beetje raar inderdaad.
Maar ik wist niet dat Mint zo aansloeg.
pi_104755444
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:55 schreef gebrokenglas het volgende:
Die voorspelling is een beetje raar inderdaad.
Maar ik wist niet dat Mint zo aansloeg.
Canonical is heel hard gebruikers aan het wegjagen met die achterlijke interface-keuzes die ze de laatste tijd maken; en Mint is dan het beste alternatief: al het goede van ubuntu maar zonder de unity crapzooi.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:38:48 #62
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104758197
Heb de nieuwe Mint gedownload, en ga 'm straks proberen in een VirtualBox.
pi_104759156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Knap.
Als je kijkt zie je dat die afbeelding generated is op 23 november 2011, gister dus. Waarschijnlijk zetten ze de ijkpunten op het begin van het jaar en is dat punt waar "now" staat gewoon de data zoals die gister was.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 14:31:13 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104760227
Even mijn werkdesktopje opgepimpt.

Ik snap trouwens wel waarom Mint bij de meeste beginners populair is. Praktisch alles werkt out of the box en het ziet er gelikt uit. Bovendien staan alle codex vanaf installatie goed, dus je hoeft zelf niet te 'kloten' met een terminal enzo.
Carpe Libertatem
  donderdag 24 november 2011 @ 14:54:36 #65
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104760990
Vroeger was ik ook van het alles zelf compileren en installeren, maar inmiddels ben ik dat wel wat zat. Het packages systeem van Ubuntu en consorten, met die dependencies check is echt onovertroffen.

Toch prachtig dat je apt-get bla doet, en na 2 minuten is het spul kakelvers geïnstalleerd en werkt direct, inclusief man pages....
ipv dat geklooi van tar -xf, ./configure make make install make check make test, en het bijpatchen van de source code als de code niet op je platform werkte....
Niet onmogelijk allemaal en erg leerzaam, maar wat een tijd kostte dat.
  donderdag 24 november 2011 @ 14:57:30 #66
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104761090
WTF is dit nou weer? X-window van Ubuntu is er mee gekapt. Hij start nu alleen in het console op.
Nou dat weer. :(
pi_104761552
ctrl+alt+F7?
  donderdag 24 november 2011 @ 15:25:43 #68
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104761962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:12 schreef KomtTijd... het volgende:
ctrl+alt+F7?
Pffft, het is een NVIDIA kernel module version mismatch, door de laatste update.
Mijn lovende woorden daarnet over die dependency check neem ik terug!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the GLX module; please check in your X
(EE) NVIDIA(0):     log file that the GLX module has been loaded in your X
(EE) NVIDIA(0):     server, and that the module is the NVIDIA GLX module.  If
(EE) NVIDIA(0):     you continue to encounter problems, Please try
(EE) NVIDIA(0):     reinstalling the NVIDIA driver.
Error: API mismatch: the NVIDIA kernel module has version 173.14.28,
but this NVIDIA driver component has version 173.14.31.  Please make
sure that the kernel module and all NVIDIA driver components
have the same version.

UPDATE: het werkt weer: opnieuw de driver downloaden en compileren+installeren.
Ik heb weer beeld. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 24-11-2011 15:40:37 ]
pi_104767221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Pffft, het is een NVIDIA kernel module version mismatch, door de laatste update.
[ code verwijderd ]

Huh, hoe had je oorspronkelijk die driver geïnstalleerd dan? Vast niet via het ubuntu tooltje...?
  donderdag 24 november 2011 @ 18:16:47 #70
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104768140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 17:49 schreef erikkll het volgende:

[..]

Huh, hoe had je oorspronkelijk die driver geïnstalleerd dan? Vast niet via het ubuntu tooltje...?
Eerst via handmatig installeren inderdaad. Maar na elke kernel update ging hij die Nvidia kernel module uit zichzelf compileren, en tot nu toe is het altijd goed gegaan. Maar deze laatste keer dus niet.
  † In Memoriam † donderdag 24 november 2011 @ 18:42:02 #71
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104768964
quote:

Gebruik je niet gewoon die uit de repositories?
Carpe Libertatem
  donderdag 24 november 2011 @ 18:46:04 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104769119
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Knap.
Nee, "2011" is de situatie op 1-1- 2011.
"Now" is de situatie in November 2011. Om precies te zijn 23 November, wat er dus staat. ;)

Kijkend naar de cijfers die Distrowatch op de site heeft verder van bezoekers, waar je kunt kijken naar de laatste 7 dagen, 30 dagen, 3 maanden, 6 maanden, etc.... lijkt het wel te kloppen trouwens. Mensen dumpen Ubuntu met Unity en gaan naar Mint met een meer klassieke menu structuur. Mint 12 word ook Gnome 3, en ik draai de RC op mijn laptop.... maar ze houden een groot deel van de klassieke mint structuur erin, en tegelijkertijd zijn alle Gnome 3 functies beschikbaar. Heel mooi :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 24 november 2011 @ 18:53:14 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_104769408
quote:
[ code verwijderd ]

Ja, bij Linux moet je soms de motorkap opendoen en zelf met je sleutelset wat bijstellen.... ;) Als je een kernelupdate doet gebeurt dat soms inderdaad, heb het zelf ook al eens gehad met een 2.6.x ---> 3.x kernel update, NVidia drivers werkten helemaal niet meer. Maar ik kon nog wel naar een emergency console, en de NVidia drivers un-installen om vervolgens opnieuw te beginnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_104772008
quote:
Ik zie parallellen met het CDA. Naai je getrouwen en je wordt keihard gedumpt. Ik ben in afwachting van Mint12 nu nog op Ubuntu 11.04, de laatste versie waarbij je om Unity heen kon.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 24 november 2011 @ 19:58:07 #75
136730 PiRANiA
pi_104773032
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik zie parallellen met het CDA. Naai je getrouwen en je wordt keihard gedumpt. Ik ben in afwachting van Mint12 nu nog op Ubuntu 11.04, de laatste versie waarbij je om Unity heen kon.
_O-
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:25:09 #76
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_104794091
quote:
Gaat het om pagehit ranking?

Lijkt me sterk dat zoveel ubuntugebruikers daadwerkelijk de boel herinstalleren met mint. Ik ga mijn 10.04 server ook niet leeg gooien voor een andere GUI? :') Die moet gewoon 200 a 300 dagen achterelkaar up zijn :P
heitieh
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:32:33 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104794219
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Inderdaad, Unity is voor mij ook de reden dat ik nog altijd op 10.10 zit.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:42:37 #78
136730 PiRANiA
pi_104794394
Unity is voor mij de reden dat ik nu fedora gebruik :P.
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:48:02 #79
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104794490
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:42 schreef PiRANiA het volgende:
Zoiets dacht ik al..... Je was zo'n fanatiek Ubuntu gebruiker, en toen ineens die ommezwaai.....
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 09:48:38 #80
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104794500
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:42 schreef PiRANiA het volgende:
Een ander OS installeren omdat de standaard keuze voor de WM je niet bevalt snap ik niet helemaal. Kijk, als je van standard release naar een rolling release gaat snap ik een overstap, maar je hebt nu in feite hetzelfde, alleen is de standaard geïnstalleerde WM en je packagemanager anders.
Carpe Libertatem
  vrijdag 25 november 2011 @ 09:51:37 #81
136730 PiRANiA
pi_104794571
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een ander OS installeren omdat de standaard keuze voor de WM je niet bevalt snap ik niet helemaal. Kijk, als je van standard release naar een rolling release gaat snap ik een overstap, maar je hebt nu in feite hetzelfde, alleen is de standaard geïnstalleerde WM en je packagemanager anders.
Je hebt gelijk hoor, ik had nog ubuntu kunnen gebruiken. Maar ik vind het ook wel prettig om met andere smaken om te kunnen gaan, vandaar :s).
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 09:54:01 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104794632
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:51 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, ik had nog ubuntu kunnen gebruiken. Maar ik vind het ook wel prettig om met andere smaken om te kunnen gaan, vandaar :s).
Oh, dat is zeker zo. Daar heb ik zelfs een apart pc-tje voor. :D
Carpe Libertatem
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:28:11 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104795468
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oh, dat is zeker zo. Daar heb ik zelfs een apart pc-tje voor. :D
VirtualBox!

Perfect voor dit doel.
  vrijdag 25 november 2011 @ 10:30:38 #84
136730 PiRANiA
pi_104795527
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

VirtualBox!

Perfect voor dit doel.
Niet om GNOME3 te proberen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:26:15 #85
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_104797117
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:30 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Niet om GNOME3 te proberen.
Want? Hangt dat zo sterk op de 3D mogelijkheden?
quote:
6s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:31 schreef Boze_Appel het volgende:
Even mijn werkdesktopje opgepimpt.

Ik snap trouwens wel waarom Mint bij de meeste beginners populair is. Praktisch alles werkt out of the box en het ziet er gelikt uit. Bovendien staan alle codex vanaf installatie goed, dus je hoeft zelf niet te 'kloten' met een terminal enzo.
Dat ziet er wel handig uit. Conky? Kun je de config delen?

Verder over de discussie Mint/Ubuntu/Unity: Ik vind het erg fijn dat ze er tijd in steken om een omgeving te maken waar je makkelijk documenten, muziek en programma's kunt vinden. Gnome-do had al zoiets, maar die heb ik nooit zover gekregen dat hij ook mijn PDF's indexeerde. Ik heb nogal wat wetenschappelijke artikelen in pdf op mijn systeem staan en ben ze altijd kwijt, een directory structuur is niet altijd eenduidig - soms weet ik het jaartal en auteurs, soms onderwerp en auteur, soms alleen steekwoorden. Ik heb begrepen dat Unity in die behoefte gaat voorzien (of voorziet, nog niet geprobeerd).
Ik heb laatst op mijn home theater pc wel geupgrade naar 11.10, en Xubuntu geinstalleerd, want het is een P4 met 2GB RAM, en ik vond dat hij 11.04 erg slecht trok. Lubuntu kun je niks mee (ik kon niet eens een snelkoppeling naar een directory op mijn desktop maken). Maar over dat Xubuntu, dat is echt wel een mooi systeem. Er is een hoop aan te passen, het is licht, het dock werkt prima. Als ik op mijn werk/desktop zou overstappen naar iets anders dan Ubuntu zou het Xubuntu zijn, niet Mint. Het enige dat ik mis is dat het switchen van workspaces niet zoals bij Gnome geanimeerd wordt weergegeven. Stiekem maken die 3D effecten de boel wel intuïtief.
  vrijdag 25 november 2011 @ 11:32:39 #86
136730 PiRANiA
pi_104797321
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:26 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Want? Hangt dat zo sterk op de 3D mogelijkheden?

Ja. VB trekt hardwareaccelleratie niet.
pi_104800495
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:32 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ja. VB trekt hardwareaccelleratie niet.
Niet? Werkt hier wel aardig hoor, al moest ik gnome-shell wel handmatig starten.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 13:37:40 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104801092
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 10:28 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

VirtualBox!

Perfect voor dit doel.
Gebruik ik ook wel, maar het is leuker op een fysieke bak, kan ik ook nog gewoon een spelletje ofzo doen met dual boot of laten installeren terwijl ik mijn normale desktop uit kan zetten.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 13:43:30 #89
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104801299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 11:26 schreef Visitor.Q het volgende:

Dat ziet er wel handig uit. Conky? Kun je de config delen?
Ik heb deze gepakt: http://spark25x.deviantart.com/art/A-nice-Conky-270589407 en die naar mijn eigen smaak/behoefte getweaked om te beginnen dat afschuwelijke font eruitgesloopt.

quote:
Het enige dat ik mis is dat het switchen van workspaces niet zoals bij Gnome geanimeerd wordt weergegeven. Stiekem maken die 3D effecten de boel wel intuïtief.
Ja kan natuurlijk compiz bovenop xfce4 draaien.
Carpe Libertatem
  vrijdag 25 november 2011 @ 15:47:17 #90
136730 PiRANiA
pi_104805619
Als ik iets probeer ga ik altijd 100% over op al m'n thuismachines :P. Servers zijn een ander verhaal. Uptime :9
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:11:39 #91
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_104806578
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:47 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik iets probeer ga ik altijd 100% over op al m'n thuismachines :P. Servers zijn een ander verhaal. Uptime :9
Ik heb een keer van een van mijn vorige Iinux servers een uptime van 499 dagen gehad. En wat gebeurt er?
Hij begon weer bij 0!
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2011 @ 16:20:09 #92
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_104806874
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:11 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ik heb een keer van een van mijn vorige Iinux servers een uptime van 499 dagen gehad. En wat gebeurt er?
Hij begon weer bij 0!
Huh? Dat hoort ie niet te doen. Heb je niet toevallig een stroomstoring oid. gehad.
Carpe Libertatem
pi_104807142
quote:

[..]

Hij begon weer bij 0!
Lekker verantwoord, zo lang met dezelfde kernel draaien :')
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:29:56 #94
136730 PiRANiA
pi_104807296
quote:

[..]

Hij begon weer bij 0!
Impossibru :o.
pi_104807704
quote:

[..]

Hij begon weer bij 0!
Dat moet een hele tijd geleden zijn dan! Bij oude kernels ging ie rond de 500 dagen inderdaad terug naar 0.

Windows95 crashte gegarandeerd na 49,7 dagen uptime, alleen daar kwam men pas heel laat achter omdat het teringmoeilijk was om hem niet al veel eerder te laten crashen. :')
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:41:49 #96
136730 PiRANiA
pi_104807742
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat moet een hele tijd geleden zijn dan! Bij oude kernels ging ie rond de 500 dagen inderdaad terug naar 0.

Windows95 crashte gegarandeerd na 49,7 dagen uptime, alleen daar kwam men pas heel laat achter omdat het teringmoeilijk was om hem niet al veel eerder te laten crashen. :')
_O-.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:58:57 #97
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_104808288
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:07:25 #98
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104808546
hoi allemaal!

ik heb Arch linux met e17 op mijn oude computer draaien. na 2 dagen alles instellen/installeren heb ik nu eindelijk een grafische interface.

heel veel programma's hebben geen icoontje.
en dat is best kut, want nu staat er een lege plek op mijn IBar en is het maar gokken of ik het goede programma heb.

hoe installeer ik die icoontjes?
pi_104809068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:07 schreef Superthomas het volgende:
hoi allemaal!

ik heb Arch linux met e17 op mijn oude computer draaien. na 2 dagen alles instellen/installeren heb ik nu eindelijk een grafische interface.

heel veel programma's hebben geen icoontje.
en dat is best kut, want nu staat er een lege plek op mijn IBar en is het maar gokken of ik het goede programma heb.

hoe installeer ik die icoontjes?
Heb je überhaupt wel KDE, Gnome of LXDE?

Je kan natuurlijk ook zelf de .desktop bestanden maken en het een bijbehorend icoon geven.
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:24:20 #100
346888 Superthomas
Codename Metawolf
pi_104809159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heb je überhaupt wel KDE, Gnome of LXDE?

Je kan natuurlijk ook zelf de .desktop bestanden maken en het een bijbehorend icoon geven.
laat maar. ik heb de DE e17 distro al gevonden. (Elive)
nu maar eens opnieuw gaan installeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')