Het is weer eens tijd voor een klacht.
Ja 't begint behoorlijk te irriteren, de computer die al wat jaren meegaat (uit 2002, ahum) en die de hedendaagse inefficient geschreven applicaties niet meer aankan. Hij komt er wel maar niet zonder kunst en vliegwerk.
Nou ik begin in te zien waar ik toch eigenlijk mee bezig ben. Computeren is voor mij constant het goochelen met prioriteiten in de taskmanager (firefox wat hoger zetten, plugin-container.exe op below, spybot op low, etcetc) om er nog echt iets mee te kunnen. Een document openen in LibreOffice kost - zonder dollen - 20 seconden tot een minuut!
Vroeger was ie het snelste wat er te krijgen was en kon je er niet tegen knipperen met je ogen, maar tegenwoordig ......
Youtube: 240p gaat zonder problemen, 360p hapert altijd na de eerste 5 seconden en moet ik altijd eerst pauzeren tot er een flink deel gestreamed is, dan weer losgooien.
720p moet ik apart downloaden en via VLC bekijken. 1024p lukt niet eens, 1 frame per 2 seconden ofzo.
Een pagina openen op FOK kost 8 seconden wachttijd. Nieuw leeg tabje openen 4 seconden. van tabje wisselen 3 seconden. Met je muis van nieuwsbericht naar nieuwsbericht schuiven en de focus (de onderstreping van het onderwerp) loopt altijd een paar regels achter. Bij het typen van een reactie in de quickreply loop ik altijd wat tekens voor.
En zo is het met alles: constant even wachten. bleh.
Dus binnenkort op zoek naar wat vlotters, want dit is ergerlijk traag.
Maarja, welke? Kies ik een Macbook? Laptop model of een normale Desktop? Windows 7 of wachten op Windows 8? Of toch maar ubuntu? Welk merk grafische kaart is dan het beste?
Moet ik veel tijd besteden aan een custom built, of gewoon een kant en klaar modelletje nemen van Norrod?
Nouja al dat soort uitzoekdingen.
Het zal wel moeten maar ik heb iig heulmaal geen zin om als een nerdie al die computerwinkels bij langs te lopen op zoek naar het beste voor het goedkoopste, en al die mooie praatjes aan te horen van verkopers dat dit of dat de beste computer is die ze in huis hebben.
Tweakers maar eens bekijken dan maar.
Tot zover mijn persoonlijke klacht.