Dual-core? Niet echt actueel meer he?quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:51 schreef PandaDrop het volgende:
tip: neem een dualcore
gevolg; minder slome opstartende programma's.
PC's zijn voor nerds, tablets zijn in!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:51 schreef Koenani het volgende:
koopt een nieuwe computer voor een mooi prijsje
Maar wel veel sneller dan wat de TS heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:52 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dual-core? Niet echt actueel meer he?
Komt ook door de hogere programmeertalen die niet echt efficiënt zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:54 schreef Epsix het volgende:
het is wel een terechte klacht dat door het overvloed van bandbreedte, processorkracht en geheugen, de hedendaagse programmeur geen efficiënte programma's meer kan schrijven.
de low level programmeertalen worden anders nog steeds prima ondersteunt! Het lijkt me dan eerder dat het door de onkunde van de nieuwe programmeurs komt dat ze massaal voor de hoge programmeertaal kiezen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:55 schreef themole het volgende:
[..]
Komt ook door de hogere programmeertalen die niet echt efficiënt zijn.
Hee, dit is FOK!quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:53 schreef trovey het volgende:
Wel zeuren en zeiken maar de oplossing te veel moeite vinden.
Precies, zoiets ja.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:58 schreef Epsix het volgende:
[..]
de low level programmeertalen worden anders nog steeds prima ondersteunt! Het lijkt me dan eerder dat het door de onkunde van de nieuwe programmeurs komt dat ze massaal voor de hoge programmeertaal kiezen.
C objectivequote:Op zaterdag 5 november 2011 13:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Raad eens waar besturingssystemen mee geschreven zijn?
tablets zijn voor flikkers, onhandige kankerdingenquote:Op zaterdag 5 november 2011 13:53 schreef RHood314 het volgende:
[..]
PC's zijn voor nerds, tablets zijn in!
Elke lul kan tegenwoordig klikkerdeklak een programma in elkaar draaien met Visual Studio. Maar of 'ie goed is, is echt vers twee.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:58 schreef Epsix het volgende:
[..]
de low level programmeertalen worden anders nog steeds prima ondersteunt! Het lijkt me dan eerder dat het door de onkunde van de nieuwe programmeurs komt dat ze massaal voor de hoge programmeertaal kiezen.
Ja lekker een administratiesysteem in assembly bouwen. Soms komt ook tijdswinst kijken bij het kiezen voor een hogere programmeertaal.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:58 schreef Epsix het volgende:
[..]
Fixed. het k-woord accepteer ik niet.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:01 schreef Koenani het volgende:
[..]
tablets zijn voor flikkers, onhandige reumakankerdingen
het spijt mij ten zeerstequote:Op zaterdag 5 november 2011 14:05 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Fixed. het k-woord accepteer ik niet.
Begonnen met XP, inmiddels vervangen door Windows 2003 en een Ubuntu installatie (waar ik nu mee zit te werken trouwens). Geen virusscanner, geen toolbars, spybot vindt NIETS, gewoon een Athlon XP processor, 1.53MHz schoon aan de haak. 1.5 GB memory.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:00 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Hehehe is voel me koning met mijn superkrachtige machine
TS is een n00b die XP gebruikt in 2011 op een kut computer uit 2002 die gegarandeerd nog nooit opgeschoond is met waarschijnlijk McAfee als anti-malware software met een paar toolbars en andere spyware
besturingssystemen zijn dan ook niet inefficiënt. Windows XP draait met 4MB ram op een pentium 60. Op de eerste core duo draait Windows 7 efficiënter dan Windows XP. Over Microsoft's OS hoor je me niet klagen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Raad eens waar besturingssystemen mee geschreven zijn?
er zijn wel gradaties van niveau's van programmeertalen hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja lekker een administratiesysteem in assembly bouwen. Soms komt ook tijdswinst kijken bij het kiezen voor een hogere programmeertaal.
Dit.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Begonnen met XP, inmiddels vervangen door Windows 2003 en een Ubuntu installatie (waar ik nu mee zit te werken trouwens). Geen virusscanner, geen toolbars, spybot vindt NIETS, gewoon een Athlon XP processor, 1.53MHz schoon aan de haak. 1.5 GB memory.
Dit. Quad-Core.quote:Op zaterdag 5 november 2011 13:52 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Dual-core? Niet echt actueel meer he?
Hitman Proquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:01 schreef classpc het volgende:
Je kunt ook voor een paar tientjes meer ram geheugen kopen en dat erin zetten, waarschijnlijk lost dat al je problemen ook wel op.
Dan nog even met hitman pro en ccleaner er overheen en hij is weer schoon.
XP is trouwens wel een fatsoenlijk en stabiel besturingssysteem en het is lichter dan Windows Vista of Windows 7.
Wow, een Athlon XP, da's een museumstuk. Die hebben niet eens een SSE2 instructieset, laat staan de latere. HD materiaal zal nooit goed werken op een dergelijke CPU omdat ie daar gewoon te langzaam voor is. Verder gaan die dingen niet op een moederbord waar ook videokaarten in kunnen die de hedendaagse multimedia aankunnen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 14:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Begonnen met XP, inmiddels vervangen door Windows 2003 en een Ubuntu installatie (waar ik nu mee zit te werken trouwens). Geen virusscanner, geen toolbars, spybot vindt NIETS, gewoon een Athlon XP processor, 1.53MHz schoon aan de haak. 1.5 GB memory.
Niets mis met XPquote:Op zaterdag 5 november 2011 17:30 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Hitman Pro
XP fatsoenlijk en snel noemen
CCleaner![]()
Maar RAM kost trouwens echt helemaal niks meer. ¤10,00 per GB. Kan me iets anders herinneren...
Klopt, nu is de tijd om borden vol te duwen met RAM. Ik heb in het bord van m'n nieuwe server meteen maar 16 GB RAM geprakt, DDR3, ECC, getest voor het specifieke serverbord ook nog... en dan betaal je 35 euro per 4 GB, zo goedkoop dat het belachelijk is.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:30 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Maar RAM kost trouwens echt helemaal niks meer. ¤10,00 per GB. Kan me iets anders herinneren...
Klopt, ik moet alles nieuw aanschaffen, van mobo tot videokaart.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:54 schreef Henno het volgende:
[..]
Wow, een Athlon XP, da's een museumstuk. Die hebben niet eens een SSE2 instructieset, laat staan de latere. HD materiaal zal nooit goed werken op een dergelijke CPU omdat ie daar gewoon te langzaam voor is. Verder gaan die dingen niet op een moederbord waar ook videokaarten in kunnen die de hedendaagse multimedia aankunnen.
Een goedkoop Core i3 systeem met een goedkope videokaart die aan GPU video acceleratie doet is al onbeschrijfelijk veel keer beter dan wat je nu hebt. Wel respect dat je het zo lang hebt kunnen uithouden met een PC uit 2002
Ja, zoiets moet het gaan worden inderdaad. Maar ik ben er wat uit, wat hot is tegenwoordig op PC gebied. Moet me helemaal weer gaan inlezen. Op zich ook wel leuk.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zelf een pc bouwen en om de paar jaar wat onderdelen upgraden.
Waar. Heb ik al eens problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, zoiets moet het gaan worden inderdaad. Maar ik ben er wat uit, wat hot is tegenwoordig op PC gebied. Moet me helemaal weer gaan inlezen. Op zich ook wel leuk.
Wat ik nog weet is dat Nvidia prettiger werkt met Linux dan ATI ( die laatste vooral door driver gekloot).
Ikquote:Op zaterdag 5 november 2011 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Straks maar eens een topic openen in DIG: wie helpt me een computer te bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |