quote:Op zaterdag 17 december 2011 01:06 schreef Fluitconcert het volgende:
Hier moet ik gewoon even reageren. Ik ben al jaren veroordeeld tot het speciaal onderwijs (Ik noem het liever voorbereiding der sociale werkplaats, aangezien veel van mijn schoolgenoten waarschijnlijk niet veel verder zullen komen) en heb dus al genoeg gekken meegemaakt. Ik hoor er eigenlijk helemaal niet thuis, maar omdat het belang van goede studie vroeger niet echt tot mij door wilde dringen ben ik hier beland.
![]()
Om te beginnen was er op de vorige locatie van mijn school een donkere, kleine, vrij gezette jongen die altijd een wolf nadeed. Dan liep hij over het schoolplein en begon ineens als zo'n beest te huilen. Hele plein keek hem dan aan, maar hij kon er zelf hartelijk om lachen. En als je dan zei: "Hey [naam] doe nog eens een wolf na!" deed hij dat gewoon voor je.![]()
In mijn klas zat ook een jongen die zelfs voor 'onze begrippen' vrij apart was. Hij was 16, maar op het moment dat hij voor het eerst de klas instapte had ik hem hoogstens 12 geschat. Ontzettende babyface, nog geen donshaartje op zijn gezicht, en bovendien niet erg groot. Naast dat hij hiermee de schijn al tegen had, droeg hij steevast ongestreken overhemdjes en een broek die eigenlijk te kort was. Zodra hij plaats nam aan zijn tafel schoven die pijpen omhoog en zag je zijn oranje(!) sokken. Hij was ook helemaal geobsedeerd door de Titanic. Hij scheen de film elk weekend te kijken, wist er van alles over te vertellen en gaf geregeld (ongevraagde) lezingen. Soms barstte hij spontaan uit in een cover van 'My Heart Will Go On'.![]()
Op zich een aardige knul, deed geen vlieg kwaad, maar de hele klas had aan het eind van het jaar een pishekel aan hem omdat hij om de kleinste dingen compleet uit z'n stekker ging en een vervelende manier van aansluiting bij de rest van de klas zoeken had. Hij nam vrijwel dagelijks de benen en is zelfs een keer naar het centrum van Rdam gelopen (Wij zaten in Barendrecht), want daar woonde zijn vader. Had ie z'n broodtrommeltje meegenomen en alles. Werd later weer teruggebracht door pa, en ging aan zijn tafeltje zitten alsof er niets gebeurd was.
![]()
Andere klasgenoot van me die ik als een goede vriend beschouwde, maar toch ook zijn eigenaardige trekjes had. Leuke vlotte gozer, maar soms leek er ineens iets in hem te knappen. Dan zei je bijvoorbeeld "Hey, moet ik voor jou ook koffie meenemen?" en reageerde hij met "WAT ZEI JE OVER MIJN MOEDER?!?!" hetgeen regelmatig gepaard ging met vliegende etuis en voetballen. Hij is uiteindelijk van school getrapt omdat hij na een opstootje op het plein "KOM DAN KANKERMONGOLEN IK MAAK JULLIE ALLEMAAL AF" stond te schreeuwen met een stalen pijp in zijn handen. Schoolleiding zei dat we allemaal binnen moesten blijven omdat hij 'een gevaar voor ons en zichzelf vormde' terwijl wij in de klas allemaal wisten dat hij gewoon een schijthekel aan de directie had.![]()
Eén van de weinige meisjes in mijn klas was altijd stil. Volgens de docenten kon ze niet praten, maar volgens andere klasgenoten deed ze dat onderling bij vriendinnen wel. Ze weigerde overal aan mee te werken en keek je bij alles wat je vroeg aan van:
Ze verdween bijna elke les wel een keer naar de toiletten om d'r haren nat te maken en kwam dan weer terug.![]()
Iedereen liet haar haar gang maar gaan, want ze was niet te doorgronden. Ik heb haar eens opgezocht op facebook, en haar album stond vol met foto's van haar chihahua die ze in allerlei rare pakjes hees. Rocky heette het beest, en die ging buiten school blijkbaar overal mee naartoe in haar handtas. Eén klasgenoot probeerde haar zo nu en dan bij de groep te betrekken en schreef dan briefjes om te communiceren, en via die weg antwoordde ze wel gewoon. Maar zodra je dan begon over het niet willen/kunnen praten stokte het gesprek en hield ze zich verder afzijdig.
Jongetje dat een paar klassen lager zat was een beetje een muurbloempje. Liep altijd met een handdoek over zijn schouder zodat hij zich op elk gewenst moment schoon kon maken, want hij had een ernstige vorm van smetvrees. Als zijn klas ergens heen ging zag je al die kinderen voorbijkomen en een halve minuut later kakte hij er nog eens achteraan, want hij was bang dat zijn klasgenoten hem zouden besmetten met ziektes.![]()
Halverwege het jaar kwam er een nieuwe jongen bij in de klas. Hij profileerde zich meteen een beetje als het type mooiboy met petje, air max en zulks. Ik kon het op zich goed met hem vinden en trok wel eens met hem op in de pauze. Op een dag vertelde hij me dat hij buiten school vast zat wegens medeplichtigheid bij een overval. Ik geloofde hem niet en keek hem aan vanmaar meneer haalde doodleuk een koevoet en een clip vol kogels uit zijn sporttas. Hij verdween daarna snel om een hoekje omdat er een docent aan kwam, maar ik heb nog minstens een minuut met een mond vol tanden daar gestaan.
![]()
![]()
Dat 'ie geen lieverdje was bleek later, want hij haalde uit naar een docent die op de grond terecht kwam (en vervolgens een flinke trap tegen z'n knar kreeg), waarna er drie brede gasten nodig waren om hem af te voeren. Hij is een week geschorst geweest maar kwam daarna vrolijk terug.![]()
Jongen uit een andere klas stond al snel in de hele school bekend als 'die ramptoerist' omdat hij zodra er ergens iets aan de hand was, steevast de klas uit stormde om polshoogte te nemen. Nou was er op mijn school nogal eens wat aan de hand, dus als je dan weer ergens geschreeuw hoorde kon je er donder op zeggen dat hij er weer met z'n neus boven op zat. Als er woordenwisselingen waren zei hij altijd "Hee ik wil niet stoken ofzo, maar ik zou dit niet pikken!" waarna de boel natuurlijk alleen maar verder uit de hand liep.![]()
![]()
Hij ging ook altijd de discussie met de docent aan en presteerde het zo regelmatig een hele les alleen maar in gesprek te zijn om zijn gelijk te halen. Dit kon gaan om een cijfer dat volgens hem onterecht was, maar regelmatig ging het gewoon om dingen als een potlood dat uit zijn etui ontvreemd zou zijn.
Waarom moeten wij haar Truus noemen? Volgens mij is een naam niet echt relevant in dit verhaal.quote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Een meisje, laten we haar Truus noemen, vond het op school altijd lekker om haar poep zo lang mogelijk op te houden tot ze echt niet meer kon. Als ze echt moest maar van de leraar niet naar de wc mocht leek ze dat alleen maar geweldig te vinden, dan reageerde ze heel onderdanig maar met een twinkeling in de ogenUiteindelijk hield ze het dan echt niet meer en sprintte de klas uit, om even later met een sip koppie terug te komen. "Want", zo zei ze, "nu is dat lekkere gevoel weg
"...
Zou me niks verbazen als ze inmiddels poepsexporno maakt
Mwa, ik zie overal nepnamen of alleen voorletters, dus doe ik vrolijk meequote:Op maandag 19 december 2011 18:41 schreef Beavis het volgende:
[..]
Waarom moeten wij haar Truus noemen? Volgens mij is een naam niet echt relevant in dit verhaal.
quote:Op zondag 25 december 2011 17:18 schreef 3M1N3M het volgende:
Daan, een nerdje.
Hij belde mensen hun ouders op om hen te vertellen dat de kinderen rookten.
Ook maakte hij stomme geluidjes, en wou dat je het heel netjes vroeg, of hij wou kappen.
Wij zaten op Speciaal Onderwijs, dus het was vooral: ''Houd je kankerbek dicht''.
quote:Op zondag 15 januari 2012 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah de rare klasgenootjes van vroegahSchiet me er eigenlijk maar eentje te binnen.
Eerste jaar MTS voor mij, in schooljaar '98/'99 ofzo. Ergens in de loop van de eerste week leer je je collega leerlingen kennen, en koos de begeleidende leraar een klasvertegenwoordiger uit. Nu hadden wij zo'n autistisch wereldvreemd figuur in de klas welke wees was, die enkel zijn zus nog had als familie en in een tehuis met andere soortgenoten woonde. Niets vreemd aan in de destijds moderne samenleving. Mathias was zijn naam. Slecht in contacten leggen, altijd alleen zitten in de pauze, niemand die samen projecten wou doen omdat ie zo vreemd overkwam, maar wel zeer intelligent willen over komen bij de leraren door altijd vlak bij de leraar willen te gaan zitten in de klaslokalen en dan wél zijn mond continue willen open doen en continue vingertjes opsteken als ie dacht antwoorden te weten op vragen van de leraar. 9/10 keer was dat antwoord nog fout ook![]()
Dus aan het einde van de eerste week moest die klasvertegenwoordiger worden uitgekozen door onze begeleider, maar daar had niemand dus echt zin in als 18 jarig gastje alles op te moeten schrijven in dat boekje en als NSB'er alles te rapporteren aan onze begeleider. Behalve onze Mathias, dus de leraar vroeg aan hem wat zijn argumenten waren waarom hij Mathias zou kiezen.
Mathias zei dus: ''ik ben een zeer sociaal persoon, heb zeer goede mensenkennis en ken mijn collega leerlingen door en door, ben zeer goed in leiding geven, en kan alles wat gebeurd goed onthouden''
Wij: ''![]()
''
Maar goed, Mathias werd onze klasvertegenwoordiger.
Na het eerste schooljaar waar Mathias dus continue genegeerd werd door zijn vreemde gedrag, was het tijd voor een 2de leerjaar. Op een enkeling na waren het allemaal dezelfde klasgenoten, en Mathias had zich ook ingeschreven. Maar de eerste week kwam die al niet opdagen, en hebben we hem de rest van het jaar ook niet gezien.
Nadat de meeste de opleiding hadden afgerond ging ieder zijn eigen gang, de een ging aan het werk, de ander gaat doorstuderen.
Ik ging werken omdat ik een baan aangeboden had gekregen via stage, en daarbij kwam ik nog wel eens regelmatig oud klasgenoten tegen. Na een jaar ofzo verder, sla ik de krant open en begin wat artikels te lezen. Uiteindelijk een artikel: ''Jongen (24) vermist. Mathias ........ (24) uit Maastricht, woont in samenlevingsproject tehuis, blablablabla, vermist sinds enkele dagen.''
Ik: ''das ''onze'' Mathias!
''
Nu kom ik diezelfde week een oud klasgenoot tegen, en dan begin je natuurlijk te praten of je nog contacten hebt met andere klasgenoten en waar zij op dat moment werkzaam zijn, en hij had dat artikel ook gelezen over Mathias. Natuurlijk nog wat gelachen over zijn doen destijds op school.
Enfin, een week of 2 later ben ik de krant weer aan het lezen, staat er weer een artikel in: ''Vermiste jongen uit Maastricht terecht. Mathias ........ (24) uit Maastricht is terecht, blablablabla''.
Wat bleek, onze wereld vreemde Mathias had in een autistische bui de zin gekregen om zijn zus die in Egypte op vakantie was met haar vriend op te gaan zoeken omdat hij haar miste. Had ie dus 2 weken aan een stuk zitten liften aan de snelweg om tot daar te gerakenToen hij aan het hotel van zijn zus aankwam heeft zij hem per direct terug op het vliegtuig gezet.
Wereldvreemd figuur, en toch kunnen liften tot Egypte. Dan doe je toch nog iets goed
Mooi gezegdquote:Op zondag 15 januari 2012 13:18 schreef allesbeterweter het volgende:
Speciale gevallen zijn zeldzaam maar wel prachtige mensen (Forrest Gump bijv)!
Mooi verhaal!quote:Op zondag 15 januari 2012 12:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah de rare klasgenootjes van vroegahSchiet me er eigenlijk maar eentje te binnen.
Eerste jaar MTS voor mij, in schooljaar '98/'99 ofzo. Ergens in de loop van de eerste week leer je je collega leerlingen kennen, en koos de begeleidende leraar een klasvertegenwoordiger uit. Nu hadden wij zo'n autistisch wereldvreemd figuur in de klas welke wees was, die enkel zijn zus nog had als familie en in een tehuis met andere soortgenoten woonde. Niets vreemd aan in de destijds moderne samenleving. Mathias was zijn naam. Slecht in contacten leggen, altijd alleen zitten in de pauze, niemand die samen projecten wou doen omdat ie zo vreemd overkwam, maar wel zeer intelligent willen over komen bij de leraren door altijd vlak bij de leraar willen te gaan zitten in de klaslokalen en dan wél zijn mond continue willen open doen en continue vingertjes opsteken als ie dacht antwoorden te weten op vragen van de leraar. 9/10 keer was dat antwoord nog fout ook![]()
Dus aan het einde van de eerste week moest die klasvertegenwoordiger worden uitgekozen door onze begeleider, maar daar had niemand dus echt zin in als 18 jarig gastje alles op te moeten schrijven in dat boekje en als NSB'er alles te rapporteren aan onze begeleider. Behalve onze Mathias, dus de leraar vroeg aan hem wat zijn argumenten waren waarom hij Mathias zou kiezen.
Mathias zei dus: ''ik ben een zeer sociaal persoon, heb zeer goede mensenkennis en ken mijn collega leerlingen door en door, ben zeer goed in leiding geven, en kan alles wat gebeurd goed onthouden''
Wij: ''![]()
''
Maar goed, Mathias werd onze klasvertegenwoordiger.
Na het eerste schooljaar waar Mathias dus continue genegeerd werd door zijn vreemde gedrag, was het tijd voor een 2de leerjaar. Op een enkeling na waren het allemaal dezelfde klasgenoten, en Mathias had zich ook ingeschreven. Maar de eerste week kwam die al niet opdagen, en hebben we hem de rest van het jaar ook niet gezien.
Nadat de meeste de opleiding hadden afgerond ging ieder zijn eigen gang, de een ging aan het werk, de ander gaat doorstuderen.
Ik ging werken omdat ik een baan aangeboden had gekregen via stage, en daarbij kwam ik nog wel eens regelmatig oud klasgenoten tegen. Na een jaar ofzo verder, sla ik de krant open en begin wat artikels te lezen. Uiteindelijk een artikel: ''Jongen (24) vermist. Mathias ........ (24) uit Maastricht, woont in samenlevingsproject tehuis, blablablabla, vermist sinds enkele dagen.''
Ik: ''das ''onze'' Mathias!
''
Nu kom ik diezelfde week een oud klasgenoot tegen, en dan begin je natuurlijk te praten of je nog contacten hebt met andere klasgenoten en waar zij op dat moment werkzaam zijn, en hij had dat artikel ook gelezen over Mathias. Natuurlijk nog wat gelachen over zijn doen destijds op school.
Enfin, een week of 2 later ben ik de krant weer aan het lezen, staat er weer een artikel in: ''Vermiste jongen uit Maastricht terecht. Mathias ........ (24) uit Maastricht is terecht, blablablabla''.
Wat bleek, onze wereld vreemde Mathias had in een autistische bui de zin gekregen om zijn zus die in Egypte op vakantie was met haar vriend op te gaan zoeken omdat hij haar miste. Had ie dus 2 weken aan een stuk zitten liften aan de snelweg om tot daar te gerakenToen hij aan het hotel van zijn zus aankwam heeft zij hem per direct terug op het vliegtuig gezet.
Wereldvreemd figuur, en toch kunnen liften tot Egypte. Dan doe je toch nog iets goed
Inderdaad, ik lach me kapot!quote:
Hilarisch!quote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Een meisje, laten we haar Truus noemen, vond het op school altijd lekker om haar poep zo lang mogelijk op te houden tot ze echt niet meer kon. Als ze echt moest maar van de leraar niet naar de wc mocht leek ze dat alleen maar geweldig te vinden, dan reageerde ze heel onderdanig maar met een twinkeling in de ogenUiteindelijk hield ze het dan echt niet meer en sprintte de klas uit, om even later met een sip koppie terug te komen. "Want", zo zei ze, "nu is dat lekkere gevoel weg
"...
Zou me niks verbazen als ze inmiddels poepsexporno maakt
Pfffffff... Allemachtig zeg!quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:26 schreef WcPot het volgende:
Ik zat in de 3de of 4de klas van het vmbo daar hadden we ook een praktijkvak. Onder in de klas was het praktijk gedeelte en als je de trap naar boven nam stonden daar computers voor de theorie en tafels om de boel uit te werken. Maar het was wel open allemaal dus de leraar kon nog wel aardig goed de boel in de gaten houden.
Maar er zat één jongen in de klas. En hij zat alleen maar sex films te kijken op school achter de computer in de klas. En het werd steeds extremer. Toen zat hij van die 30 seconden gratis paardenporno te kijken en van die allah hakbar filmpjes waar bij mensen de keel werden doorgesneden. Dat was voor mij ook het eerst toen ik zoiets zag. Ik was hier zelf wel een beetje van geschrokken van het filmpje van Nick Berg. Dacht eerst dat het nep was van dat doen ze tegenwoordig niet meer schijnbaar dus wel.
Dit is bijzonder lang goed gegaan al zeg ik het zelf. Totdat bijna de hele klas om zijn computer stond.
Dit trok natuurlijk ook de aandacht van de leraar. De leraar ging op een verhoging staan in het praktijk gedeelte van de klas en kon zo ook meekijken. Ik weet niet meer wat zijn straf was. Het was dacht ik iets van dat hij niet meer achter de computer mocht.![]()
Maar het ging later helemaal mis met die jongen heeft zijn vmbo niet afgemaakt zonder diploma van school af.
Lezen! Op het ARCHIEF van de gemeente schreef ik. Daar werk ik.quote:Op zondag 15 januari 2012 19:58 schreef allesbeterweter het volgende:
Wat een debiel daar op de gemeente werkplaats?
Ben al de hele middag aan het zoeken geweest om het artikel te vinden, maar schijnbaar gaat Dagblad de Limburger niet terug tot voor 2006quote:
Ik werk niet op de gemeente werkplaats, geen WVS ofzo, maar op het ARCHIEF dus.quote:Op zondag 15 januari 2012 20:18 schreef allesbeterweter het volgende:
Ik snap er niets van wat je bedoeld leg even uit?
Ik zou als leraar nogal wat geweld hebben toegepast op eenieder die dacht daar grappig mee te zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 07:15 schreef El_Matador het volgende:
Het is een typische VWOgrap. Vilein, maar eigenlijk erg onschuldig.
Dat je daarvoor van school getrapt wordt
Geweld zou een reden zijn, een zieke grap niet.
Ghehe.quote:Op maandag 16 januari 2012 11:35 schreef Klipnap het volgende:
Heb me hier in de zomer een dag mee vermaakt
Zelf had ik ooit een lerares van biologie. Ik hoorde dat ze in een andere brugklas ooit een fles met wit spul op haar bureau had staan. Iemand vroeg: 'Mevrouw, wat is dat?' waarna een bijdehante brugger riep: 'Het is sperma!'
Toen zei mevrouw: 'Ja, dat klopt, mijn man en ik hebben hiermee een heel leuke nacht gehad!'
Klas:![]()
Ze kreeg ook een keer de prijs voor bestgeklede lerares, terwijl ze duidelijk het tegenovergestelde was. Helemaal trots
Ik wilde er net een opmerking over makenquote:Op maandag 16 januari 2012 12:27 schreef Franknfurter het volgende:
Jezus, het is in ieder geval duidelijk dat je je niet met het vak Nederlands bezig hebt gehouden ja.
Dat is ook niet zo gek als je je voldoendes kooptquote:Op maandag 16 januari 2012 12:27 schreef Franknfurter het volgende:
Jezus, het is in ieder geval duidelijk dat je je niet met het vak Nederlands bezig hebt gehouden ja.
/fixedquote:Op maandag 16 januari 2012 14:30 schreef allesbeterweter het volgende:
Of je masters op Hollandse Universiteiten. Naar de oorzaken van de gebrekkige taalbeheersing wordt gegist. Er wordt gewezen op studenten met het Nederlands als tweede taal, maar een afdoende verklaring geeft dat niet. De taalvaardigheid van leerkrachten op de basisschool en pabo-studenten is lang niet altijd voldoende, dus het tekort begint al op menige basisschool. Maar er zijn nog altijd genoeg goede basisscholen. De taal zou minder gelegenheid hebben om ‘in te dalen’, doordat in het voortgezet onderwijs het vak Nederlands is ingekrompen en doordat er minder boeken worden gelezen. Verder wordt taalslordigheid, zo is de indruk, onbelangrijk gevonden. Taalfouten in een e-mail zijn zelden reden voor gefronste wenkbrauwen. Wie wijst op een spelfout, is al gauw een zeurpietgrammarnazi.
Geniaal, ik zie het al voor mequote:Op maandag 16 januari 2012 19:39 schreef Geelman het volgende:
Hij zong trouwens ook liedjes in het Duits over klasgenoten en hij marcheerde altijd door de gangen. Dat was ook wel grappig om te zien!![]()
Haha, ja godsdienstleraren schijnen nooit zo te sporen.quote:Op maandag 16 januari 2012 12:15 schreef JoeyTenowii het volgende:
ik had aardig wat fucked up people op school.
1. leraren Godsdienst i know middelbaren school was dicht bij en ik ben lui.
eigenlijk allen leraren op mijn school die godsdienst deden waren fucked up.
in de 1ste. mevr. de groot kwam elke les met een bakje langs voor geld voor Haïti ( nog voor de ramp) en als je niks gaf werd ze boos en kreeg je een onvoldoende.
in de 3e kregen we een leraar die zo streng was dat ie geen tv had en hij stotterde ook nog die hield het ook geen jaar vol met onze klas werd namelijk flink gepest.
in de 4e toch wel de beste leraar die ik ooit had liet alleen filmpjes zien en met toetsen gaf hij een cijfer op basis of je gewoon stil was tijdens de films hij verklaarde altijd chille of sop onder de oksels en ook dat god hem niks interesseert.
2. 1 ontspoorde leraar maar wel mijn favoriet. M&O gaf hij, vertelde dat hij taekwondo zwarte band had en getraind in de rimboe van sri lanka waar hij vandaan kwam. zodat hij zonder te kijken al je botten zou kunnen breken als je hem besloop en dat hij speciaal getraind was om botten te breken. ook had ie een x een leerling aangepakt met een liniaal omdat die leerling zijn brood had opgegeten. ook kon je hem geld geven om een hoger cijfer te krijgen tussen de 50cent en de 1euro voor een voldoende.
tevens nog genoeg andere aparte scholieren gehad
quote:Op maandag 16 januari 2012 21:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Haha, ja godsdienstleraren schijnen nooit zo te sporen.![]()
Zo had ik een leraar levensbeschouwing in de brugklas die altijd standaard alleen maar
'Dromen zijn bedrog' van Marco Borsato kon zingen (wel een aardige vent trouwens).
Hij hield zich ook veel bezig met paranormale zaken, we moesten altijd een bijbel
meenemen die we NOOIT gebruiktenen hij leerde ons drie Joodse boeken.
Wij moesten dan zingen: 'thora nebiim chetoebim' en dat stond hij dan met een stokje
te regisseren!![]()
Soms gaf hij huiswerk op, dan moesten we altijd dezelfde pagina uit dat boek leren,
en dat dan wel zo'n acht weken lang. Apart geval was het...![]()
Een andere leraar levensbeschouwing interesseerde het allemaal niet zo veel, die ging gewoon
zitten (ook een relaxte gast) en vertelde soms een wat. Het waren echt van die hele vage
lessen (ik had hem in drie havo). Ik haalde vrij vaak een tien bij overhoringen en soms tekende
ik dan een doodskop op dat 'velletje' (zo noemde met dat daar, een SO-blad dus) en dan
tekende hij er een heel skelet onder!![]()
Weer een andere leraar levensbeschouwing was nooit bezig met lesgeven maar altijd met
kletsen over Haïtiaanse zombies en verstikkingsmethoden die ze daar gebruikten en wat
al niet meer!![]()
![]()
Hij kon totaal geen les geven en af en toe deed hij of hij kwaad
werd en dan sloeg hij zijn aanwijsstok kapot op het bord (hij versleet naar eigen zeggen
een stuk of zeven van die stokken per jaar).
Hij was het ook die experimenten met bewegende tafels deed (dat leidde hij dan, zie een ander topic over glaasje draaien van mij). De eerste keer kreeg hij daar klachten over van christelijke ouders, de tweede keer (toen ik op het mbo zat) deed hij het dus weer en toen werd hij daar
later een tijd voor geschorst!![]()
Man, man, wat een school was dat en wat een leraren!
Ik dat dit helaas niet helemaal volgen...quote:Op maandag 16 januari 2012 22:09 schreef allesbeterweter het volgende:
Vroeger bij ons op school in 1973 ging ik studeren aan de Harvard-universiteit. Hij (Bil)deze mafkees bij ons in de klas stopte daarmee toen een andere vriend van Bil ,Allen hem wees op de Altair 8800, een zelfbouwcomputer. Bil realiseerde zich dat voor een computer software nodig zou zijn. Hij belde MITS, de producent van de Altair, op en blufte dat hij samen met Allen een programma had geschreven - een BASIC-interpreter voor de Altair. Dat wilde het bedrijf graag zien. Bil werkte koortsachtig aan het programma en Allen kon het tenslotte aan MITS laten zien. Op 22 juli 1975 sloot MITS een overeenkomst met Bil en Allen om de rechten van hun BASIC-interpreter te kopen. Dit was de geboorte van Microsoft, het bedrijf dat Bill Gates en Allen beide multimiljardair zou maken. Wat een mafkees die Bil en kocht later gewoon zijn bull.
Zo kan het dus ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |