abonnement Unibet Coolblue
pi_104959534
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 01:14 schreef Verwerker het volgende:
Netjes :) Ik vroeg dit omdat ik weet dat veel bedrijven geen zogenoemde "hobby-ict'-ers" aannemen en veelal om papieren vragen. Zo gaat ook veel talent verloren, ken zat lui die van de TU afkomen en die niet eens een fatsoenlijk code kunnen tikken :')
Lijkt me ook niet echt werk voor een ir. Ik heb TU bouwkunde gedaan, maar dat betekent ook niet dat ik een muur kan metselen.
pi_104959913
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 november 2011 10:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet echt werk voor een ir. Ik heb TU bouwkunde gedaan, maar dat betekent ook niet dat ik een muur kan metselen.
Je kan altijd nog manager worden :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 14:19:27 #128
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_104966434
01: Bedrijfstak:Transport
02: Functie: Chauffeur
03: Opleiding:MAVO
04: Leeftijd:35
05: Aantal uren per week:40-55
06: Aantal vakantiedagen:24
07: 13e maand: _O-
08: Bruto maand salaris: bij 40 u: ¤1921,-
09: Netto maand salaris: bij 40 U ongeveer ¤ 1450
10: Overuren betaald: Ja, gelukkig wel.
11: Werkervaring:4 jaar
12: Goodies: Tegemoetkoming in de reiskosten

Tevreden? Nee, ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Wil kijken wat de mogelijkheden zijn in andere sectoren.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_104970582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:33 schreef Drive-r het volgende:
Inderdaad, je moet het in context zien. Levensonderhoud is duuder, etc... En ja, ze hebben tegenwooridg een nieuwe schijf van 50%. Daarbij raak je vrij snel je onderste schijf van 0% kwijt, dat scheelt ook behoorlijk.
Toch is je marginale belastingdruk niet uitzonderlijk hoog ofzo. Met je 37% zit je een stuk lager dan de 43-44% die je in Nederland zou moeten betalen. Granted, in Nederland zou je dat weer wat kunnen compenseren met de HRA.

Wat betaal je in de UK voor een ziektekostenverzekering? En hebben ze ook zoiets als bijtelling voor lease autos?
pi_104972503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 16:17 schreef Knakker het volgende:

[..]

Toch is je marginale belastingdruk niet uitzonderlijk hoog ofzo. Met je 37% zit je een stuk lager dan de 43-44% die je in Nederland zou moeten betalen. Granted, in Nederland zou je dat weer wat kunnen compenseren met de HRA.

Wat betaal je in de UK voor een ziektekostenverzekering? En hebben ze ook zoiets als bijtelling voor lease autos?
Ik zit in de UK dit jaar ook op effectief 43%... In Nederland zou ik effectief op 50% uitkomen volgens mij. Vervolgens zou ik een miljoen euro aan hypotheek moeten nemen om weer op 43% uit te komen, en dat zou ik normaal niet snel doen.

De basis ziektekosten zijn hier vrij slecht, maar wel gratis. Mijn baas betaalt nog wat extra, waardoor ik wel van prive-klinieken gebruik kan maken.

Ik heb echt geen flauw idee hoe het werkt met lease-auto's. Niemand hier op het werk heeft een auto op de zaak, ik heb de mijne ook gewoon zelf gekocht. De baas betaalt gewoon taxi's van en naar werk, een lease-auto zou nooit nodig moeten zijn voor ons.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_104973370
Is je droom uitgekomen, Drive_r?

Was dit wat je had verwacht? :)
pi_104973798
EG, wij hadden nooit dezelfde droom. Ik heb nooit gedroomd van veel geld of werken in finance. Ik droomde vroeger van ridder worden, maar dat bleek later lastiger dan gedacht. Ik ben verder altijd een "werker" geweest, met veel baantjes en lekker beunen. Dat doe ik nog steeds graag, en het wordt in deze job natuurlijk gewaardeerd. Verder is het uitdagend en zie ik veel van de wereld, dus het geeft in veel opzichten een hoop voldoening.

Maar goed, als ik vrienden zie die helemaal happy aan de slag zijn in een chemische fabriek, dan kan ik daar ook weer jaloers op worden. Ik weet gewoon niet zo wat ik echt wil, maar ben momenteel tevreden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_104974296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:35 schreef Drive-r het volgende:
EG, wij hadden nooit dezelfde droom. Ik heb nooit gedroomd van veel geld of werken in finance. Ik droomde vroeger van ridder worden, maar dat bleek later lastiger dan gedacht. Ik ben verder altijd een "werker" geweest, met veel baantjes en lekker beunen. Dat doe ik nog steeds graag, en het wordt in deze job natuurlijk gewaardeerd. Verder is het uitdagend en zie ik veel van de wereld, dus het geeft in veel opzichten een hoop voldoening.

Maar goed, als ik vrienden zie die helemaal happy aan de slag zijn in een chemische fabriek, dan kan ik daar ook weer jaloers op worden. Ik weet gewoon niet zo wat ik echt wil, maar ben momenteel tevreden.
Tja, dat laatste...is misschien ook beetje het gras bij de buren. Ik zie natuurlijk ook jouw mooie groen gras, misschien heb je wel een hele hoge druk waaronder je moet werken en de verantwoordelijkheden die je moet dragen. :{ Ik hoop voor je dat het mooie en zwaarte element in je job in balans is.

Ik denk dat je dan meer een doener dan een denker bent, die zijn intelligentie precies goed weet te benutten. Tja, dan zit je altijd erg goed. Ik denk en vergelijk vaak fysisch, ik vergelijk het zo dat jij resoneert bij de goede frequentie in het bedrijfsleven. Iets wat jij eerder als "geluk" omschreef. (kan je ook zien als het geschikte talent). Een resonator dooft echter zonder reële energie...en dat is het harde werken van jou.

Ik kan mij voorstellen dat het verstikkend voor je dit je leven lang zou moeten doen. dat zou denk ik voor iedereen het geval zijn.

Tja, finance. Best interessant en ook gewaardeerd. Het boeiende is dat je in een soort virtuele wereld handelt zonder materiaalomzet. :{

Ik waardeer zeer jouw bijdragen hier, omdat je niemand veroordeeld en je toon prettig is. :Y
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:00:04 #134
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_104974852
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Als kernel hacker kan je zo je RHCA/RHCE behalen.
Ik ga binnenkort voor RHCE. Ik heb me er in het verleden nooit mee bezig gehouden omdat het toen een hobby was, certificaten zijn dan niet belangrijk. Nu het mijn werk is is het toch wel cool om RHCE te behalen.

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 01:14 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Netjes :) Ik vroeg dit omdat ik weet dat veel bedrijven geen zogenoemde "hobby-ict'-ers" aannemen en veelal om papieren vragen. Zo gaat ook veel talent verloren, ken zat lui die van de TU afkomen en die niet eens een fatsoenlijk code kunnen tikken :')
Heb jij er ooit beperkingen mee gehad? Het zal niet zo geweest zijn dat je een bedrijf effe belde en zei dat je wel een code kon schrijven, right?
Voordat de economische crisis toesloeg heb ik er nooit over gedacht om hier mijn beroep van te maken dus ik heb ook nooit bedrijven benaderd. Dat ik dit nu doe is een gelukkige samenloop van omstandigheden. De jachtbouw lag eigenlijk volledig stil en juist op dat moment attendeerde Hartman mij op een vacature bij Red Hat en hij zei dat hij wel een goed woordje voor me wilde doen dus ik dacht waarom ook niet. Als Hartman voor een hobby hacker bij Red Hat een goed woordje doet dan weten ze daar dondersgoed wat voor vlees ze in de kuip hebben, daarom ben ik aangenomen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_104990152
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 18:00 schreef PalmRoyale het volgende:

Voordat de economische crisis toesloeg heb ik er nooit over gedacht om hier mijn beroep van te maken dus ik heb ook nooit bedrijven benaderd. Dat ik dit nu doe is een gelukkige samenloop van omstandigheden. De jachtbouw lag eigenlijk volledig stil en juist op dat moment attendeerde Hartman mij op een vacature bij Red Hat en hij zei dat hij wel een goed woordje voor me wilde doen dus ik dacht waarom ook niet. Als Hartman voor een hobby hacker bij Red Hat een goed woordje doet dan weten ze daar dondersgoed wat voor vlees ze in de kuip hebben, daarom ben ik aangenomen.
In ieder geval wens ik je veel plezier in wat je doet :) Diploma's zeggen voor de meeste beroepen uiteindelijk niet veel.

Zelf weet ik ook niet wat ik wil en kijk ik ook rond. Het is wat moeilijker te switchen met een beroepsopleiding dan een academische graad, maar goed ik volg het advies van Drive-r op en doe gewoon wat ik leuk vind. Weet zelf ook niet wat ik wil.
pi_104998602
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, als je IBM of Intel werknemer wilt zijn, dan moet je god zijn.
Spreek me dan nu maar aan met god! ;)
Bla
pi_104998901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 09:59 schreef HeertjeB het volgende:

[..]

Spreek me dan nu maar aan met god! ;)
Alles is relatief. Ik heb zelf een tijdje zonder werk gezeten. Sommigen met dezelfde (mode)diagnose als ik hebben nooit een vast contract kunnen tekenen. En in dat licht gezien is zelfs een zeer laag salaris van 1600 euro bruto (in voltijd) een aardig bedrag. Toch zie ik dat er langzaam maar zeker meer kansen komen voor mensen die wat verder van de arbeidsmarkt af staan.

Kortom, wie helemaal niets meer doet om zijn/haar eigen situatie te verbeteren en wel arbeidscapaciteit heeft, zal:
A) Ook in de toekomst geen inkomensverbetering zien
B) Minder gauw gewaardeerd worden, IRL en op internet

Als werkende of actief werkzoekende kun je ook makkelijker uitspraken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door schaal_9 op 30-11-2011 10:22:32 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_104999503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:35 schreef Drive-r het volgende:
EG, wij hadden nooit dezelfde droom. Ik heb nooit gedroomd van veel geld of werken in finance. Ik droomde vroeger van ridder worden, maar dat bleek later lastiger dan gedacht. Ik ben verder altijd een "werker" geweest, met veel baantjes en lekker beunen. Dat doe ik nog steeds graag, en het wordt in deze job natuurlijk gewaardeerd. Verder is het uitdagend en zie ik veel van de wereld, dus het geeft in veel opzichten een hoop voldoening.

Maar goed, als ik vrienden zie die helemaal happy aan de slag zijn in een chemische fabriek, dan kan ik daar ook weer jaloers op worden. Ik weet gewoon niet zo wat ik echt wil, maar ben momenteel tevreden.
Moeilijk, moeilijk... weet niet wat ik me er precies bij moet voorstellen. Heel arbeidsintensief werk tegen een vrij laag salaris en met weinig inspraak? Ik denk dat een baan die jij hebt, je naast meer verantwoordelijkheid ook meer vrijheid hebt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_105000619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:38 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Moeilijk, moeilijk... weet niet wat ik me er precies bij moet voorstellen. Heel arbeidsintensief werk tegen een vrij laag salaris en met weinig inspraak? Ik denk dat een baan die jij hebt, je naast meer verantwoordelijkheid ook meer vrijheid hebt.
Lees het topic...
pi_105000920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:15 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Alles is relatief. Ik heb zelf een tijdje zonder werk gezeten. Sommigen met dezelfde (mode)diagnose als ik hebben nooit een vast contract kunnen tekenen. En in dat licht gezien is zelfs een zeer laag salaris van 1600 euro bruto (in voltijd) een aardig bedrag. Toch zie ik dat er langzaam maar zeker meer kansen komen voor mensen die wat verder van de arbeidsmarkt af staan.

Kortom, wie helemaal niets meer doet om zijn/haar eigen situatie te verbeteren en wel arbeidscapaciteit heeft, zal:
A) Ook in de toekomst geen inkomensverbetering zien
B) Minder gauw gewaardeerd worden, IRL en op internet

Als werkende of actief werkzoekende kun je ook makkelijker uitspraken doen.
Helemaal mee eens! :)

Ik maakte ook maar een grapje hoor!
Bla
pi_105003174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, dat laatste...is misschien ook beetje het gras bij de buren. Ik zie natuurlijk ook jouw mooie groen gras, misschien heb je wel een hele hoge druk waaronder je moet werken en de verantwoordelijkheden die je moet dragen. :{ Ik hoop voor je dat het mooie en zwaarte element in je job in balans is.

Ik denk dat je dan meer een doener dan een denker bent, die zijn intelligentie precies goed weet te benutten. Tja, dan zit je altijd erg goed. Ik denk en vergelijk vaak fysisch, ik vergelijk het zo dat jij resoneert bij de goede frequentie in het bedrijfsleven. Iets wat jij eerder als "geluk" omschreef. (kan je ook zien als het geschikte talent). Een resonator dooft echter zonder reële energie...en dat is het harde werken van jou.

Ik kan mij voorstellen dat het verstikkend voor je dit je leven lang zou moeten doen. dat zou denk ik voor iedereen het geval zijn.

Tja, finance. Best interessant en ook gewaardeerd. Het boeiende is dat je in een soort virtuele wereld handelt zonder materiaalomzet. :{

Ik waardeer zeer jouw bijdragen hier, omdat je niemand veroordeeld en je toon prettig is. :Y
Maar EG, niemand belet je toch om ook verder te kijken dan je neus lang is?

Aangezien je een WO hebt afgerond kan je alle kanten op. Of het onderzoek (in een ander vakgebied) of werk met veel wiskunde? Actuaris ofzo? Ik heb veel plekken gezien waar ook mensen met autisme en/of matig sociale vaardigheden ver zijn gekomen in hun werk en het met passie doen. Ik zou je niet meteen opgeven voor Autitalent (die uitzendbureau bestaat echt!), maar er past op elk potje wel een deksel.

Zelf heb ik een beroepsopleiding gedaan en is het voor mij lastiger om iets anders te doen dan waar ik voor ben opgeleid, gelukkig is elektrotechniek vrij breed en werk zat dus ik hoop me ergens te aarden, alhoewel ik de meeste banen in de (elektro)techniek te saai vind. Jij hebt meer mogelijkheden om te benutten dus grijp je kansen.
pi_105006624
@Engineer A: ik ben benieuwd of jij hem over de streep kan helpen. Een beetje off-topic, maar het doel van de overheid vind ik wel een mooie:

‘We willen dat in 2020 iedereen die tot de (potentiële) beroepsbevolking behoort, werkt en leert naar vermogen.’ (Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, 2011)

Let wel: er staat naar vermogen. Het hoeft niet meteen de hoofdprijs te zijn, als je maar iets doet. Vóór mijn huidige werk ben ik jaren postbezorger geweest (tijdelijk aangevuld tot bijstandsniveau). Ook al verdiende iedereen meer, het werk als postbezorger gaf mij toch een identiteit.

Of financiële prikkels mensen aan het werk helpen, daarover verschillen de deskundigen. Het moet dus van iets anders komen. Iets in de richting van: een re-integratietraject volgen of een krantenwijk nemen zorgt ervoor dat anderen je beter accepteren.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_105028007
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, dat laatste...is misschien ook beetje het gras bij de buren. Ik zie natuurlijk ook jouw mooie groen gras, misschien heb je wel een hele hoge druk waaronder je moet werken en de verantwoordelijkheden die je moet dragen. :{ Ik hoop voor je dat het mooie en zwaarte element in je job in balans is.

Ik denk dat je dan meer een doener dan een denker bent, die zijn intelligentie precies goed weet te benutten. Tja, dan zit je altijd erg goed. Ik denk en vergelijk vaak fysisch, ik vergelijk het zo dat jij resoneert bij de goede frequentie in het bedrijfsleven. Iets wat jij eerder als "geluk" omschreef. (kan je ook zien als het geschikte talent). Een resonator dooft echter zonder reële energie...en dat is het harde werken van jou.

Ik kan mij voorstellen dat het verstikkend voor je dit je leven lang zou moeten doen. dat zou denk ik voor iedereen het geval zijn.

Tja, finance. Best interessant en ook gewaardeerd. Het boeiende is dat je in een soort virtuele wereld handelt zonder materiaalomzet. :{

Ik waardeer zeer jouw bijdragen hier, omdat je niemand veroordeeld en je toon prettig is. :Y
Ik zit tegenwoordig gelukkig steeds minder in "pure finance" en steeds meer bij bedrijven aan tafel, dat maakt mijn job ook leuker (werken met mensen, producten, etc...). En je omschrijving is grappig, en ik zie wat je bedoelt. Ik denk dat ik mazzel heb dat alles altijd heeft "geklopt" en dat je inderdaad de juiste balans hebt. Ik denk echter ook heel erg dat dit morgen zo kan veranderen, een balans is immers zo verstoord.

En ik geloof daarom ook niet in veroordelen. Daar wordt niemand beter van, enkel ongelukkiger. Maar mensen motiveren kan soms geen kwaad. Sommige mensen lukt het niet hun capaciteiten niet te benutten, maar ook zij moeten beseffen dat dit niet betekent dat ze geen capaciteiten hebben. Het betekent gewoon dat je het misschien ergens anders moet proberen, en dat kan soms (na meerdere pogingen) frustrerend zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_105033737
01. Bedrijfstak: aannemerij
02: Functie: engineer (in de civiele techniek)
03: Opleiding: WO (techniek)
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: iets minder dan 30
07: 13e maand: nee, wel winstuitkering
08: Bruto maand salaris: +/- 3500
09: Netto maand salaris: +/- 2200
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: niet echt

Tevreden? Ik ben net veranderd van werkgever; ik was een echte die-hard engineer maar ben overgestapt naar een aannemer om ook mijn softe skills te ontwikkelen. Zaken regelen, communicatie, dat soort dingen spelen meer bij een aannemer. Salaris was dus niet echt een issue maar ik vind het niet bijzonder veel voor een WO-ingenieur.
pi_105050290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

En ik geloof daarom ook niet in veroordelen. Daar wordt niemand beter van, enkel ongelukkiger. Maar mensen motiveren kan soms geen kwaad. Sommige mensen lukt het niet hun capaciteiten niet te benutten, maar ook zij moeten beseffen dat dit niet betekent dat ze geen capaciteiten hebben. Het betekent gewoon dat je het misschien ergens anders moet proberen, en dat kan soms (na meerdere pogingen) frustrerend zijn.
Ik ben benieuwd...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_105084380
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 13:16 schreef Drive-r het volgende:
Net ons jaarlijks gesprek gehad deze week. Geen enorme verhoging dit jaar, maar dat vlakt na verloop van tijd in deze baan ook af. Wel goeie bonus en mogelijkheden tot investering.

01: Bedrijfstak: Finance (Londen)
02: Functie: Investment manager
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week: 55-60 (en erg veel reizen)
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Bonus (100-200%)
08: Bruto maand salaris: 10,000 (8,700 pond)
09: Netto maand salaris: ~6,300 (~5,550 pond)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: ~6
12: Goodies: Fitness, fietsenplan, taxi's, maaltijden, pensioen, blackberry, mobiel, laptop en goeie reisvoorwaarden

Tevreden? Ja. Ik weet nog steeds niet wat nu mijn grote passie is, maar ik heb plezier in deze baan en leer elke dag, dat is voor mij het belangrijkst. Ik weet wel dat dit niet voor eeuwig is, maar we zien wel hoe het loopt en wanneer ik echt toe ben aan iets nieuws.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
leuk loon
maar mag ik vragen wat je ng aan je leven hebt met zoveel werkuren
ieder heeft zijn prioriteiten natuurlijk
ik hoop maar dat de reizen en de job jou de nodige voldoening geven
want stel je voor dat je 65 bent, zit je daar met je geld en dik pensioen en besef je plots alle dingen die je gemist hebt in het leven
maar jij denkt er vast anders over als ik :)

ik sta elke dag op met 1 ding in mijn hoofd
carpe diem, make your life extraordinary, en met 55 werkuren/week zou me dat niet lukken :9
"Woah look at that dude his poo ring looms like a brown crusty donut"
pi_105084485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 02:15 schreef SirShagalot het volgende:

[..]

leuk loon
maar mag ik vragen wat je ng aan je leven hebt met zoveel werkuren
ieder heeft zijn prioriteiten natuurlijk
ik hoop maar dat de reizen en de job jou de nodige voldoening geven
want stel je voor dat je 65 bent, zit je daar met je geld en dik pensioen en besef je plots alle dingen die je gemist hebt in het leven
maar jij denkt er vast anders over als ik :)

ik sta elke dag op met 1 ding in mijn hoofd
carpe diem, make your life extraordinary, en met 55 werkuren/week zou me dat niet lukken :9
Ik weet het niet hoor, maar ik zou hier bijvoorbeeld ook gewoon 70 uur per week willen werken.

Werk 40 uur en ik vervel me dood. Na werk niets te doen, meeste vrienden zijn 'moe' en willen eten, tv kijken en slapen. In weekend 'afspraken', dat heb ik nooit begrepen. Doe je werkelijk een hele dag over boodschappen en wat formulieren invullen? Ben binnen een uur klaar met alles :?

Maar goed, ik slaap dan ook 4-5 uur per avond doordeweeks, sport fanatiek en chill m dood. TV kijken doe ik nooit, zo af en toe een boek lezen wat ook verveelt.

55 uur per week, dat is slechts 2 uur meer werken op een dag. Dus geen 9-5 maar 8 - 6.30. Ga je geen leven hebben :? Als je vlak naast je werk woont dan is het zeker goed te doen, als je moet reizen dan is dat een hel...
pi_105087755
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 02:15 schreef SirShagalot het volgende:

[..]

ik sta elke dag op met 1 ding in mijn hoofd
carpe diem, make your life extraordinary, en met 55 werkuren/week zou me dat niet lukken :9
Hetzelfde hier. Ik wil alles uit het leven halen, en uit mezelf. Dus een leuke baan, waar ik interessante dingen doe, inspirerende mensen ontmoet en de wereld een beetje zie. En de rest van de tijd veel reizen, genieten van familie, vrienden en vriendin.

Die 15 uur meer werk levert mij enorm veel voldoening op en staat mij toe alles eruit te halen. Weet je dat de gemiddelde Nederlander tussen de 25 en 35 jaar ongeveer 15 uur per week TV kijkt? Dat doe ik dus niet. Boodschappen laat ik bezorgen, schoonmaken doet de huishoudster en ik heb 15 minuten reistijd naar mijn werk. Daarnaast heb ik weinig slaap nodig en is 6 uur meer dan voldoende.

Ik denk eigenlijk dat ik meer vrije tijd heb dan een hoop mensen die 36 uur in de week werken en lekker TV kijken. Maar goed, ieder zijn ding. Ik ben blij dat ik "intens" kan leven qua werken en sociaal leven, dat is voor mij "carpe diem".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_105087896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 13:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd...
Waarnaar?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_105089690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:25 schreef Drive-r het volgende:

En ik geloof daarom ook niet in veroordelen. Daar wordt niemand beter van, enkel ongelukkiger. Maar mensen motiveren kan soms geen kwaad. Sommige mensen lukt het niet hun capaciteiten niet te benutten, maar ook zij moeten beseffen dat dit niet betekent dat ze geen capaciteiten hebben. Het betekent gewoon dat je het misschien ergens anders moet proberen, en dat kan soms (na meerdere pogingen) frustrerend zijn.
Dank voor je reactie :)

Dat laatste, heel zacht uitgedrukt.... Na elke poging is je zelfvertrouwen zo ongeveer gehalveerd. Na tien pogingen is je zelfvertrouwen dus nog maar 0,510-> 0,097%! Of vergelijk het maar als je tien keer een auto-ongeluk krijgt. Wie durft dan nog in te stappen?

Er zijn tig branches, hoe divers zou je zeggen, die echter de kerneigenschappen van werknemerschap gemeen hebben. :werkdruk, groepsdruk, deadlines, kantoortuinen, collega's (!), bazen (!), chronische reorganisatiewoede van bedrijven, constante onzekerheid (!) en niet te vergeten de verstikkende verschijnsel dat je vooral bij de rest moet passen. Dit kom je in elke baan, in elke branche weer tegen. De diversiteit is in dit opzicht nogal een wassen neus.

Iedereen heeft capaciteiten, de ene wat meer dan de ander. Maar een vis op het droge zal het niet redden, ondanks geweldige capaciteiten die deze dieren bezitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 02-12-2011 11:38:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')