abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104395587
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:02 schreef bitterend het volgende:
Nop!!
:')
Ik kan het ook niet meer vinden op de website! het is een soort deken ofzo geeen idee _O- misschien voor na het bad? ik weet het niet
Vierkant met een mutsje? Dat is idd voor na het bad. Als het een soort dik bedlaken is, is het een molton. Die hoort tussen matras en onderlaken.

Andere dingen kan ik me niet voor de geest halen bij jouw omschrijving.
pi_104395591
:D :D :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104395639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:05 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Vierkant met een mutsje? Dat is idd voor na het bad. Als het een soort dik bedlaken is, is het een molton. Die hoort tussen matras en onderlaken.

Andere dingen kan ik me niet voor de geest halen bij jouw omschrijving.
Nee het heeft geen mutsje! en het is ook niet een bedlaken!
Ik weet wel wat die dingen zijn molton/badcape en zovoort
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_104395650
ja bitterend, dit mysterie vraagt om een foto :D

Fluugs, verder alles goed???
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:10:45 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104395786
Soms heb ik wel eens kortdurende momenten van krankzinnigheid. Gaat wel weer over :')
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104395814
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:07 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee het heeft geen mutsje! en het is ook niet een bedlaken!
Ik weet wel wat die dingen zijn molton/badcape en zovoort
Sorry *pruil* ik bedoelde het goed :'(
pi_104395825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:10 schreef flugeltje het volgende:
Soms heb ik wel eens kortdurende momenten van krankzinnigheid. Gaat wel weer over :')
oh, okey.... gelukkig maar :D
pi_104395945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:11 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Sorry *pruil* ik bedoelde het goed :'(
:? ik zei niks verkeerds toch? :* ik heb het iig niet vervelend gevonden :Y

ik heb een foto gevonden! het is die ene ding aan de linker onderkant
pi_104395972
op het advertentie staat dat het een omslagdeken is....maar hij is te klein ervoor vind ik!
pi_104396166
heb je niet op de speelgoedafdeling een poppendekentje gekocht dan?
pi_104396385
_O-

wacht, ga hem zelf op de foto zetten
pi_104396386
Hieperdepiep voor Bitterend! *O*

Jessie probeer te relaxen en succes :*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_104396644
oh wacht!
dit is het
http://www.hema.nl/winkel(...)700-33327400-6.95%29

maar ik vind het niet erg groot als omslag doek!! en het is geen badcape het heeft geen cape!
:? wat ga ik ermee doen? _O-
pi_104396702
Lijkt me een flanellen doek. Heb ik nooit gemist.

Badthermometer is wel heel handig. Badcape heb ik de eerste tijd voornamelijk gebruikt bij bezoekjes aan het CB. Toen Hannah zelf kon staan heb ik gelijk een badjasje met drukknoopjes gekocht voor haar. Veel handiger vind ik. Overigens ben ik voor het afdrogen ook vrij snel overgegaan op gewone handdoeken en gebruikte ik de hydrofielen voornamelijk in het bedje voor onder het hoofd (want zo'n zeiltje mag niet onder het hoofd van de baby omdat die niet ademen).

Slaapzak heb ik 1 van gehad in het prille begin, maar de mouwtjes waren veel te lang dus dat was erg onhandig. Misschien dat ik nu wel een slaapzakje haal zonder mouwtjes. Heb nu ook weer een winterbaby en het beloofd alweer net zo'n friemelkont te worden als Hannah.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:37:27 #55
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_104396789
Willem kan niet zonder slaapzak, die wurmt zichzelf steeds onder de dekens uit en gaat achterstevoren in bed liggen. Zonder slaapzak zou hij het al erg vaak heul erg koud gehad hebben.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_104396799
Ik denk dat ik dat ding heb gekocht toen ik 16 weken zwanger was en na het pret echo zijn we naar de Hema gegaan...ik vond het lekker zacht en nam het mee :@ maar nu heb ik het in de kast en ik denk tja hier kan ik echt niks mee _O- maar het blijft een heerlijk zacht ding O+
pi_104396958
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:37 schreef bitterend het volgende:
Ik denk dat ik dat ding heb gekocht toen ik 16 weken zwanger was en na het pret echo zijn we naar de Hema gegaan...ik vond het lekker zacht en nam het mee :@ maar nu heb ik het in de kast en ik denk tja hier kan ik echt niks mee _O- maar het blijft een heerlijk zacht ding O+
Dan zal het wel een flanellen doek zijn.

Flugeltje, ik heb Hannah ook wel weer in de slaapzak laten slapen hoor. Het geeft ook een soort geborgenheid. Heb haar nu even op proef een maandje zonder laten slapen (in haar peuterbedje, met een dekbedje), maar we zijn er toch maar weer mee begonnen vorige week. Ze slaapt met slaapzak aan beduidend beter.
pi_104397146
* Dit is een mededeling *

Ik heb nog een gratis badthermometer voor wie er een wil.

* Einde mededeling *
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:50:48 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104397258
Ik vind de badthermometer dus helemaal niks :N
Hij klopt sowieso niet. Je kan voelen door met je elleboog af en toe in het water te dopen maar je kan ook de gewone thermometer pakken en even in het water houden ;)
Scheelt je weer :D
Luieremmer: nooit gebruikt. Luiers gaan hier meteen in de container.
Broekjes met sokken :N Wat Fee-nix zegt: de verhoudingen kloppen meestal niet.
Sokjes hou je aan door kniekousjes te komen (Hema ftw!) of anders van die stoffen haarelastiekjes en die doe je dan om de enkeltjes. Sokjes blijven altijd aan :Y
Badcape heb ik wel gebruikt maar niet alleen voor in bad maar ook gewoon als omslagdoek en idd voor bij het cb.
Ik heb altijd een nagelschaartje gebruikt voor de nagels van Harry (nog steeds trouwens).

flugel :D

TJ, kom je je nog even melden? Zou ik wel leuk vinden :Y
pi_104397333
Ik heb er juist veel plezier van gehad, die badthermometer.
pi_104397348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er juist veel plezier van gehad, die badthermometer.
Wij gebruiken hem ook altijd, en ik vind het heel handig!
pi_104397365
Jipster :W
pi_104397385
Vooral in het begin vertelt iedereen je dat je dingen op gevoel moet doen. Zit je dan als je gevoel het af laat weten. :+ Ik vond het daarom juist heel fijn om gewoon af te lezen wat goed was. Weer een zorg minder.
pi_104397460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:53 schreef bitterend het volgende:
Jipster :W
:W ik spiek nog steeds mee hoor O+
pi_104397487
O+ O+
pi_104397503
Die omslag doeken van de Hema heeft Leia in gewoond de eerste weken! Heerlijke dingen zijn het!!
pi_104397553
Ja, hier woont mannetje er ook in! Je weet wel Bitterend, die blauw-grijze die ik laatst van de HEMA liet zien.. er zit er een standaard door de gordels van de maxi-cosi, en de andere gebruiken we ook veel!
pi_104397596
Ja die is een andere Jipster! die heb ik ook gekocht dit weekend idd! met gaten voor de maxi cosi! :Y
maar dat omslagdeken/doek leek mij ietje te klein om echt als omslagdoek te gebruiken

edit: deze dus maar in rood
http://www.hema.nl/winkel(...)deken-%2833390008%29
pi_104397672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:57 schreef Orea het volgende:
Die omslag doeken van de Hema heeft Leia in gewoond de eerste weken! Heerlijke dingen zijn het!!
Ivan ook! Voor Lena had ik een bunting bag en heb ik de omslagdoeken niet gebruikt.
pi_104397932
Flugel ik heb zojuist de kinderbescherming getipt hoor, beetje je kind vastleggen in bed verdorie. }:| :{w
pi_104397954
Nee hoor bitterend in het begin zijn ze groot zat, daarna fijn als dekentje :) die voor in de autostoel ook veel gebruikt, met die gaten!

Bunting bag moet ik ook, aan de andere kant voor een juli kindje misschien wat too much...
pi_104398021
Humm is dat zo..nou ja ik heb het nu eenmaal dus ga het ook gewoon gebruiken :Y
pi_104398624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:54 schreef Fee-nix het volgende:
En ik koop ook nooit klakkeloos alles op die lijstjes... Sommige dingen heb je gewoon echt niet nodig!

Laatst zag ik trouwens dat ze in een tijdschrift een poging hadden gedaan om te vertellen wat wel en niet handig was om te hebben. 'To buy or not to buy' dus van die lijstjes. Nou... dat is dus blijkbaar heel persoonlijk, want ik was het er echt niet mee eens, haha!

Ze zeiden bijvoorbeeld dat een badcape handig is. Die heb ik nooit gebruikt! Eerst altijd hydrofiele luiers om in alle kleine plooitjes te komen en daarna gewone handdoeken van onze stapel toen hij groter was. Ook vonden ze 'sokbroekjes' handig, omdat sokken altijd uitgaan. Maar mijn ervaring is juist dat de verhoudingen van die dingen altijd helemaal zoek zijn en dat de voetjes dus nooit passen.

En bij niet handig hadden ze 'badthermometer'. Nou die gebruikten wij juist altijd. Je kunt ook met je pols voelen of het water heet is, maar als je het lang laat stromen over je pols, dan wen je aan de temperatuur en kan het gewoon te heet uitvallen.
Luieremmer, ook iets wat ze niet handig vonden. Nou het eerste jaar ben ik het daar wel mee eens, maar daarna... pfoei! Toen hebben we er maar wel eentje gekocht, want hij stonk z'n kamertje zowat uit!

Wat ik wel met ze eens was: nagelknippertje voor een baby is overbodig. Altijd als ik daarmee knipte werd het een bloedbad ( :X ). Terwijl ik daar met onze grote nagelknipper geen last van heb!

Zo, dat waren mijn tips en trucs ;).
bedankt v de tips!

vind 't erg lastig die lange lijstjes uit boekjes van alles wat je nodig hebt
maargoed, stel je hebt t wel nodig dan is de hema of n andere winkel nooit ver weg toch?
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:25:12 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_104398630
Dames die van mij komt denk Ik morgen nog niet, Ik wordt langzaam ingeleid en kan dus goed dagen duren dus :) :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_104398880
oh, dus pas donderdag F5 -en voor jou evenstar ;)

De verloskundige was weer dik tevreden. Ik was zelf nogal ontstemd over het feit dat mijn ijzer met meer dan een punt is gezakt. Zij was helemaal lyrisch over de hoogte (8.1). Blijkbaar is het geprikt op het dieptepunt en heeft de kleine nu genoeg van mijn ijzer gehad en is nu lekker alles weer voor mij.

Buik was mooi groot maar de kleine prima qua groei. Bij mij zit alles er gewoon opgeplakt, er zit niks in mij zeg maar.

Verder vond de kleine al dat de geduw maar niks dus hij ging lekker schoppen. De doptone vond ie ook al niks.

Maar goed, over 2 weken alweer terug :o
pi_104398968
Evenstar bij mij gaan ze ook eerst gel doen als ik nog geenointsluiting genoeg heb. Dus wie weet duurt t dan ook nog ff, maar hoop/denk t niet.

Bitterend die flanellen doeken gebruikte ik in het ledikantje voor onder het hoofdje. Lekker zacht. En als ze dan gespuugd had (wat geregeld voorkwam) hoefde ik niet het hele bedje steeds te verschonen. Later werd het een favo tutdoek O+

Slaapzakjes heb ik toen mety 75% korting bij t kruidvat gekocht. Ideale dingen vond ik het.

Is er iemand die ik morgen kan pingen om op de hoogte te houden? Ben niet zo handig in fokken op me bb. En als ik niet ing ook niet boos worden dan heb ik het gewoon heel zwaar :)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_104399003
Oh, en nog even over de frambozenblad thee.

Ik was gister bij De Tuinen en die hadden wel frambozenblad thee maar ze vertelden me dat ik eerst even met de vk moest overleggen voordat ik het ging gebruiken. Vandaag dus maar even besproken en zij raadt het af voor 37 weken omdat het weeën kan opwekken. :o Na de 37 weken prima, maar nu dus nog even niet.
pi_104399068
Oh, die handige dingen lijstjes ;)
Badthermometer wel gebruikt, want aan warm water wen je wel wat. (maar die zat gratis bij andere spullen)
Slaapzak alleen zonder mouwen. Chris was een warmbloedje, maar het wordt hier sowieso niet superkoud in de winter binnen. Bij Chris heb ik een slaapzak met mouwen 1 keer gebruikt. Dat was bij mijn ouders met 8-10 graden in de babykamer. Dus dan denk ik dat 15-17 graden prima gaat met een gewone slaapzak..
Hydrofielen heb ik wel lang gebruikt. Denk tot 3 jaar om af te drogen. Daarna pas over naar gewone handdoeken.
Omslagdoeken heb ik 2 maten. vierkante van 1x1/0,9x0,9 met een mutsje in 1 van de hoeken. En een brede van 1.20x60 met een extra capuchon in het midden. Met lekker als je na het badderen nog even rustig kleren wil pakken. Maar voor meer dan het badritueel heb ik het niet gebruikt.
Broekjes met sokjes is niet handig voor een jochie dat met voetmaat 62/68 wordt geboren. :P
Maar misschien nu een koukleum met korte voetjes etc.. Maar dat lossen we dan na de geboorte wel op..

En na morgen sta ik dus op nr 5, als evenstar en Jessie een beetje vlotten? Fijn raantje, want nr4 was me echt te snel geweest ;)
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:38:34 #79
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_104399143
Hallo :W Hier is jullie super negatieveling weer :+
Die vandaag naar de gyn moest en vertelde dat ze een droom had gehad dat haar buik kleiner werd :{ :9 en de vraag stelde hoelang er werd gewacht (ik zou aanstaande zaterdag precies 40 weken zijn)
Daarna effe met de echo gekeken en hij vond dat er weinig vruchtwater zat. :{w
Dus morgen gaan ze me een zetje geven *O* maar ook :{ van brrrr eng.
Hij had het over effe toucheren en dan over een ballonnetje...ik vroeg nog mag ik dat ballonnetje mee naar huis nemen als het niet gelijk werkt :+ maar nee dan moest ik daar blijven.
Ik hoop dat het allemaal meezit en dat ik morgen mama ben *O* :9

Brrrrrrr ik vind het spannend, en eng tegelijk.
Ohw ja ik moest hier positiever zijn he :9 :+ nou dan vind ik het alleen maar spannend. :P ;)

Covie nog bedankt voor je message ;)

Ben niet in het bezit van mobiel met internet, dus als de beeb er is dan horen jullie het iets later :+
Rayen 2½ jaar!
pi_104399214
oooooooooooooooooooh spannend TJ!!! Fijn dat je het toch even komt melden :*

Misschien morgen dus wel een datumdrieling!!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

in ek geval heel veel succes morgen :% :%
en ik kan me heel goed voorstellen dat je het spannend en een beetje eng vindt. Maar misschien heb je morgen je kereltje in je armen!! O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')