En ik koop ook nooit klakkeloos alles op die lijstjes... Sommige dingen heb je gewoon echt niet nodig!
Laatst zag ik trouwens dat ze in een tijdschrift een poging hadden gedaan om te vertellen wat wel en niet handig was om te hebben. 'To buy or not to buy' dus van die lijstjes. Nou... dat is dus blijkbaar heel persoonlijk, want ik was het er echt niet mee eens, haha!
Ze zeiden bijvoorbeeld dat een badcape handig is. Die heb ik nooit gebruikt! Eerst altijd hydrofiele luiers om in alle kleine plooitjes te komen en daarna gewone handdoeken van onze stapel toen hij groter was. Ook vonden ze 'sokbroekjes' handig, omdat sokken altijd uitgaan. Maar mijn ervaring is juist dat de verhoudingen van die dingen altijd helemaal zoek zijn en dat de voetjes dus nooit passen.
En bij niet handig hadden ze 'badthermometer'. Nou die gebruikten wij juist altijd. Je kunt ook met je pols voelen of het water heet is, maar als je het lang laat stromen over je pols, dan wen je aan de temperatuur en kan het gewoon te heet uitvallen.
Luieremmer, ook iets wat ze niet handig vonden. Nou het eerste jaar ben ik het daar wel mee eens, maar daarna... pfoei! Toen hebben we er maar wel eentje gekocht, want hij stonk z'n kamertje zowat uit!
Wat ik wel met ze eens was: nagelknippertje voor een baby is overbodig. Altijd als ik daarmee knipte werd het een bloedbad (

). Terwijl ik daar met onze grote nagelknipper geen last van heb!
Zo, dat waren mijn tips en trucs

.