Dat kan niet, die landen zijn veel te verschillend, zie hoe België er voor staat, en Italië staat op splitsen, en hoe snel Joegoslavië uiteenviel, en Tsjecho-Slowakije.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu ben ik ook niet vd conspiracy-shit, maar zou er op het grote toneel besloten zijn dat de EU toch echt een federale staat moet worden en dat dit nooit lukt zonder grote crisis?
Vroeger was dat een oorlog, maar nu kan dat veel subtieler en zonder veel doden en vernietigde kapitaalgoederen.
Die gevallen lijken me inderdaad wel goede voorbeelden dat een systeem met permanente geldtransfers dodelijk is.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan niet, die landen zijn veel te verschillend, zie hoe België er voor staat, en Italië staat op splitsen, en hoe snel Joegoslavië uiteenviel, en Tsjecho-Slowakije.
En dan 17 landen samenvoegen , nee echt niet
Wij krijgen niet eens voor elkaar om provincies samen te voegen
Ja, stel dat er iemand bij jou in de wijk zegt en nu gaat iedereen in de Bloemstraat met 50 man in een groot huis wonen, want ik heb al jullie portemonnees te pakken, en jij hebt daar helemaal geen zin inquote:Op dinsdag 15 november 2011 21:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Die gevallen lijken me inderdaad wel goede voorbeelden dat een systeem met permanente geldtransfers dodelijk is.
quote:'Noodfonds euro direct verdubbelen'
De regeringen van de eurolanden moeten het Europese noodfonds verdubbelen.
Dat vindt hoogleraar monetaire economie aan de Universiteit van Amsterdam Lex Hoogduin.
Op deze manier geven de lidstaten een signaal af aan de financiële markten dat zij pal achter de euro staan, zei Hoogduin dinsdag op een bijeenkomst op universiteit Nyenrode.
Mocht een verdubbeling van het noodfonds nog niet helpen, dan zal de Europese Centrale Bank volgens hem moeten bijspringen als 'lender of last resort'.
Ik denk dat er meetelt dat iedereen Duits wil kopen, maar dat de Duitsers gewoon niet zo graag willen verkopen (lenen).quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:32 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
Vanwaar zulk verschil tussen Nederland & Finland en Duitsland?
Ik denk dat het begrip dat de EU een federatie moest worden er altijd wel was, maar dat men er niet teveel druk achter zette omdat je dan een twee-snelheiden EU zou krijgen waarin sommige landen wel en sommige landen niet mee-deden. Landen als Duitsland en Nederland zagen niet zoveel in een twee-snelheden EU. Maar nu gaan ook wij zien dat halverwege blijven zitten een erg gevaarlijke optie is en wordt er nu wel doorgedouwd, ook als sommige landen liever soeverein willen blijven buiten een federatie.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nu ben ik ook niet vd conspiracy-shit, maar zou er op het grote toneel besloten zijn dat de EU toch echt een federale staat moet worden en dat dit nooit lukt zonder grote crisis?
Vroeger was dat een oorlog, maar nu kan dat veel subtieler en zonder veel doden en vernietigde kapitaalgoederen.
Zit de UK niet een nog meer clubjes GemeneBest en derg.??quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:59 schreef HiZ het volgende:
Je ziet het nu veel sterker richting Groot-Brittanië dat eigenlijk verteld krijgt dat de eurozone de EU overboord gaat zetten als zij dwars gaan liggen bij het oplossen van de eurocrisis.
Nu is het historisch gezien nog steeds heel laag, maar vanwaar zulk verschil?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot wij ook een rente van 7% krijgen
Lijkt erop dat landen die aangesloten zijn bij de Euro, steeds verder uit elkaar groeien.quote:Op woensdag 16 november 2011 08:16 schreef iamcj het volgende:
Mijn scenario's:
Uitgangspunt: de rente's blijven stijgen, simpelweg omdat de risico's niet uit de lucht zijn. De ECB zal zijn kaarten op tafel moeten leggen.
ECB gaat zijn 300 miljard wel of niet opmaken, stopt met opkopen, rentes blijven stijgen. Europa maakt nog een noodsprong (nog grotere garanties, vrijwillige uittreding, politieke unie), tijdelijke opleving, waar de de markt enige tijd later niet meer in geloofd of niet lukt. Rentes worden onhoudbaar, defaults, CDS, banken vallen om etc.
ECB stopt met opkopen, China, US of Rusland gaat opkopen om meltdown te voorkomen. Every body long. Koopt alleen maar tijd.
ECB wordt gedwongen om toch te gaan kopen, Everybody long. Koopt tijd. Japan.
Europa komt met nieuw plan voor een reset. Even flink doorbijten.
Scenario 1 lijkt mij helaas het meest waarschijnlijk. Ik hoop op 4.
Door de toenemende spread in Creditwaarderingquote:Op woensdag 16 november 2011 10:28 schreef en_door_slecht het volgende:
En waarom lijkt het er op dat landen steeds verder uit elkaar groeien?
Ik denk dat marktpartijen wel meer informatie mee nemen in hun afwegingen om in staatspapier van de probleemlanden te stappen.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:53 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Door de toenemende spread in Creditwaardering
maar de fondmanagers moeten wel hun handelen kunnen verantwoorden achteraf, dat zie je aan dat Canadese pensioenfonds die voor een fors percentage deelnam in PostNL voor 8,6 Euro vanwege het hoge dividend.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat marktpartijen wel meer informatie mee nemen in hun afwegingen om in staatspapier van de probleemlanden te stappen.Althans, dat zou ik doen. De kredietbeoordelingen zijn maar een klein deel van de totale bulk aan informatie die beschikbaar is.
Zo ff aangepastquote:Op woensdag 16 november 2011 12:14 schreef Blandigan het volgende:De tijd dat je je buurman op zijn blauwe drankdoorlopen ogen kon vertrouwen hebben we al lang achter ons gelaten.
Maar daar gaat het niet om, het gaat er om dat de kredietbeoordeling niet de enige manier is waarop informatie beschikbaar komt in de markt.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:13 schreef Goofjansen het volgende:
maar de fondmanagers moeten wel hun handelen kunnen verantwoorden achteraf, dat zie je aan dat Canadese pensioenfonds die voor een fors percentage deelnam in PostNL voor 8,6 Euro vanwege het hoge dividend.
het fonds staat nu op 3 euro maar de fondsmager kan het wel zwart op wit verantwoorden
quote:
quote:ma 24 okt 2011, 16:50
Rente Griekenland op 190%
AMSTERDAM - De rente van de Griekse staatsobligaties blijft maar oplopen. De rente van Griekenland staat inmiddels op 190% voor 1-jaars geld. De kans dat je de rente of de hoofdsom wordt terugbetaald, is echter klein en lijkt steeds kleiner te worden. De 10-jaarsrente noteert rond 24% en de 2-jaarsrente staat inmiddels op 78%.
GW Bush had ook zo een Goldman Sachs persoon ingehuurd, in 2002 dat liep niet goed afquote:Op woensdag 16 november 2011 15:26 schreef Blandigan het volgende:
Een extra felicitatie is vandaag op zijn plaats voor Italie dat nu een Goldman Sachs adviseur Monti krijgt die niet alleen premier wordt maar ook minister van economie én minister van financien.
Edit: kan ie meteen aan zijn andere Goldman Sachs vriend Draghi vragen om de extra miljoenen die hij nodig heeft.
De Creditwaardering Agency''s zijn door de Europese Commissie verboden sinds gisterenquote:Op woensdag 16 november 2011 10:53 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
Door de toenemende spread in Creditwaardering
Democratie lijkt ook langzamerhand verboden te wordenquote:[img]
De Creditwaardering Agency''s zijn door de Europese Commissie verboden sinds gisteren
Dat is wel makkelijk te zeggen maar er zit wel wat in het verbieden daarvan, op het moment dat een agency de rating verlaagt gaat de rente meestal direct omhoog wat het nog moeilijker maakt voor een land om aan zijn verplichtingen te voldoen en dus de slechte situatie nog slechter maakt.quote:Op woensdag 16 november 2011 17:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Democratie lijkt ook langzamerhand verboden te worden
Beetje -heel erg ontzettend buitengewoon- uit proportie dat laatste, nietwaar?quote:Op woensdag 16 november 2011 17:30 schreef Budapestenaar het volgende:
Hoe fijn, dit zal de beurzen weer een dagje goed doen, totdat de volgende tegenvaller op de deur klopt. Het is een omgekeerde Processie van Echternach: één stap vooruit, twee stappen achteruit. En intussen wil Tante Merkel graag de soevereiniteit van Duitsland afstaan aan de EU. Diezelfde club waar zij aan de touwtjes trekt. Als iedereen het voorbeeld zou volgen krijgt die man met dat gekke zwarte snorretje 60 jaar na dato toch nog zijn zin.
Het zou overigens niemand moeten verbazen dat het bericht dat je citeert gebaseerd is op een door de schrijver niet begrepen plan dat overigens helemaal niet doorgaat .quote:Op woensdag 16 november 2011 18:30 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Dat is wel makkelijk te zeggen maar er zit wel wat in het verbieden daarvan, op het moment dat een agency de rating verlaagt gaat de rente meestal direct omhoog wat het nog moeilijker maakt voor een land om aan zijn verplichtingen te voldoen en dus de slechte situatie nog slechter maakt.
Ik ben zeker voor vrijheid van informatie maar wanneer een uitspraak van een instantie een dergelijk grote invloed heeft moet je jezelf wel af gaan vragen of dat verstandig is. De kredietwaardigheid kan altijd nog middels andere middelen bepaalt worden waardoor een proces als oplopende rente een stuk geleidelijker gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |