abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104399299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat mij meer om het principe. Daar kan ook iedereen over meediscussieren namelijk, al blijkt het voor velen toch telkens weer erg moeilijk dat de vrijheid van meningsuiting per definitie niet afhankelijk kan zijn van of je het met de mening en de uitingswijze daarvan eens bent. Niemand heeft ooit beweerd dat de vrijheid van meningsuiting altijd leuk en gezellig is en uitsluitend meningsuitingen oplevert die je op dat moment graag wilde horen.
Dat laatste heb ik dan ook nooit beweerd. Ik heb alleen aangegeven dat je niet altijd en overal op elk gewenst moment en elke gewenste plaats je mening kunt verkondigen, ongeacht wat die mening is. Waar het jou meer om "het principe" gaat, gaat het mij (en anderen hier) juist om de praktijk.

quote:
Dus je hoeft geen toestemming te vragen een mening te uiten, maar als die qua vorm als inhoud als bijvoorbeeld beledigingd, smadelijk of haatzaaiend valt te kwalificeren, dan ben je daar verantwoording voor verschuldigd, aan de strafrechter bijvoorbeeld.
Fijn, maar we hebben het hier niet over de strafbaarheid of kwalijkheid van de opvatting dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. We hebben het zelfs niet eens inhoudelijk over die mening, maar over de vraag of je die overal en op elk moment mag uiten.

quote:
Jahaa, het recht is geen grabbelton vol gelegenheidsargumenten voor ongetalenteerde gelegenheidsjuristen.
Ik kom zodadelijk op deze opmerking terug.

quote:
Bovenstaande gaat niet eens om een demonstratie, maar bijvoorbeeld om het dragen van T-shirt met tekst. Voor betogingen is er artikel 9. Maar je mag dus ook niet een meningsuiting verbieden vanwege de inhoud op een moment dat je het niet uitkomt. Zo van, op koninginnedag mag je je niet voor de republiek uitspreken. Of je mag je mening over de Japanse ereschulden wel uiten, maar niet als de keizer een bezoekje komt brengen. Het idee erachter is dat de overheid je niet mag beperken in het krijgen van aandacht, en dat je daartoe dan dus zelf het moment en de plek mag uitkiezen.
Tenzij er een plaatselijke verordening geldt. De politie heeft de demonstranten daar herhaaldelijk op gewezen.

quote:
Goh, waarom staat er dan niet behoudens ieders verantwoordelijkheid tegenover de plaatselijke verordening in de grondwet?
Als je alles wat bij wet afzonderlijk is geregeld, ook nog eens in de grondwet moet benoemen, dan krijg je een verdomd lange Grondwet....

quote:
Die niet deugt.
Vind jij. Tevens een antwoord op de grabbelton-opmerking: het is toch uiterst merkwaardig dat de politie dit zo kan doen en dat zo'n burgemeester een verordening van kracht kan laten zijn zonder protest van hogerhand. Alleen een geflipte minister van Curaçao protesteert. Ik heb Teeven of Opstelten nog niet gehoord, ik heb evenmin veroordelingen gehoord van politieke leiders. Dat terwijl dit zaakje 'niet deugt'... - Je kunt vast uitleggen waarom de kritiek achterwege blijft?

quote:
Onzin natuurlijk. Ten eerste zijn die mensen zelf verantwoordelijk (voor de wet) voor hun eigen reactie, en kan de politie daar tegen optreden. Ten tweede komen ze gewoon met hun kinderen naar Sinterklaas kijken, en weten die kinderen niet waar die demonstranten het over hebben.
Dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen handelen, staat niet ter discussie. Waar het om gaat, is dat een situatie kan escaleren. Maar wat jij wilt, is duidelijk: de boel moet eerst escaleren, pas dan mag de politie optreden. En komen achteraf de vragen waarom de politie niet eerder ingreep.

quote:
Het criterium is dan namelijk dat als je een meningsuiting onbehaaglijk vindt, je hem kan verbieden. En dat is een gevaarlijke aantasting van ook jouw recht om je mening te uiten op de manier die jij wil en de plek die jij wil, en ook van mijn recht om daar kennis van te nemen.
Nee, dat maak jij ervan. Het gaat niet om de inhoud van de mening, maar om het verstoren van een evenement, plus de kans op escalatie. Een ordelijk, ongestoord verloop van het evenement weegt op dat moment even zwaarder dan jouw recht om altijd en overal je mening te verkondigen. Ik zie het al voor me dat jan en alleman op 4 mei om 20.00 op de Dam gaat staan protesteren...

quote:
Ik moet dus concluderen dat de vrijheid van meningsuiting te moeilijk voor je is. Als concept intellectueel te moeilijk, en te moeilijk in de zin dat sommige uitingen te onbehaaglijk voor je zijn om te verdragen.
Ik moet constateren dat je andermaal niet correct samenvat wat ik heb geschreven, dat je andermaal probeert om mij op een denigrerende manier als intellectueel inferieur af te schilderen en de verkeerde conclusies trekt.

Ik heb andere opvattingen over het recht op vrije meningsuiting dan jij. Opvattingen die velen overigens met mij delen, onder wie de burgemeester van Dordrecht en - gezien de storm van stilte - ook de politieke partijen in Nederland. Ik heb ze geen krimp horen geven over deze ernstige schending van de vrijheid van meningsuiting in de optiek van Weltschmerz.

De vrijheid van meningsuiting staat altijd op gespannen voet met andere rechten. Artikel 10 EVRM stelt dat die vrijheid kan worden beperkt over diverse gronden, bijvoorbeeld in het belang van de openbare veiligheid (waarop de politie zich beroept), het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten (hé, daar hebben we de preventie waar Weltschmerz niks van wil weten) en de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen. Met dat laatste punt in handen zou je ook nog kunnen betogen dat kinderen recht hebben op een leuk, ongestoord sinterklaasfeest dat niet door irritante demonstranten en activisten wordt verstoord....

Ik tel dus drie gronden op basis waarvan een beperking mogelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2011 18:40:37 ]
  Forum Admin dinsdag 15 november 2011 @ 18:18:02 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_104402641
Hahahaha.

* Straatcommando. hapt naar lucht

HAHAHAHAHAH

Pleur op, stelletje mafkezen. Als je door de politie gesommeerd word op te zouten, en je geeft hier geen gehoor aan, dan word je opgepakt, of je nou zwart, wit, geel of oranje bent. :')

Natuurlijk word er totaal aan voorbij gegaan dat die 2 zielige kneuzen een feest wilden verpesten voor talloze kleine kinderen, maar ow jee de arrestanten hebben een kleurtje, en de bestreffende agent heeft niet zoveel haar dus is het racisme van een skinhead.

Weet je wat, laten we St Maarten ook maar als racistisch bestempelen. Hoe durven ze, een feest een naam van een eiland geven. Een eiland vol zwarte mensen. RACISME11!!!11 :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 15 november 2011 @ 18:23:10 #53
8372 Bastard
Persona non grata
pi_104402809
Curaçao moet niet zo de zwarte piet toespelen. :D
The truth was in here.
pi_104402884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef Bastard het volgende:
:D
pi_104402993
Afsteken dat kuteiland.
pi_104403023
quote:
Ze kunnen weinig anders dan de boze blanke man de schuld geven van alles.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 18:38:37 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_104403397
valt me wel vaak op dat oom agent zich weinig raad weet met mensen die zich verzetten tegen een arrestatie!!!

zo wild deed deze kerel niet, die had je toch binnen niet al te lange tijd geboeid achterin de auto moeten kunnen krijgen lijkt me :D
nee ze gaan erop zitten, slepen hem de straat door en gaan er weer op zitten _O-

nu ben je zelf de openbare orde aan het verstoren ... meer dan die 2 negers met slappe statements op hun tshirts van plan waren gok ik, bovendien hadden ze de media ook niet gehaald als je ze gewoon had laten staan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_104403457
Ach we weten we het zegt:

quote:
'Betogers Curaçao vallen Nederlanders aan' zondag 29 juni 2008 09:27 Een aantal Nederlanders zijn gewond geraakt bij een politieke betoging op Curaçao, die uitmondde in een 'jacht op blanke Nederlanders'. In december is ook gedemonstreerd tegen de aantasting van de autonomie. De betoging had vrijdag plaats. Tientallen eilandbewoners hadden als doelwit Nederlandse stagiairs die werken in de hotels op het eiland. Ze drongen een café binnen om 'de blanken een lesje te leren', volgens de krant. Geweld Bij de betoging is een ravage aangericht in het café en op straat werden auto's beschadigd en omgegooid. 'Hollanders werden uitgescholden en moesten vluchten,' zegt een ooggetuige. Het geweld tegen de Nederlanders is ontstaan na een politieke demonstratie tegen Nederlandse bemoeienis met de eilanden, omdat de Antillen vanaf donderdag onder financiële curatele van Nederland staan. Aanval Een kleine groep demonstranten heeft daarna de aanval geopend op Nederlanders op het eiland. Er werden leuzen geroepen als 'Ze moeten oprotten naar hun eigen land' en 'Wij mogen daar niet zijn, dus jullie hier ook niet'. Lisa Dindial, gezaghebber van het Eiland, heeft Nederlanders en Antillianen nadrukkelijk opgeroepen 'om voorzichtig te zijn'. Volgens David Dick, minister van Justitie, is het een 'slechte zaak', dat de groep misbruik heeft gemaakt van de toestemming om te demonstreren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_104413275
Eiland vol domme criminele negerts, vind je het heel erg als de mening van dat soort tokkies niet relevant gevonden word?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_104415499
quote:
Quinsy en dichter Kno'ledge Cesare (30)
Enige racisten die ik in het hele verhaal tegen kom.
Conscience do cost.
pi_104447420
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik dan ook nooit beweerd. Ik heb alleen aangegeven dat je niet altijd en overal op elk gewenst moment en elke gewenste plaats je mening kunt verkondigen, ongeacht wat die mening is.
Jawel, in de openbare ruimte altijd en overal. Dat is wat de vrijheid van meningsuiting is, als je hem van de autoriteiten alleen in de wei mag verkondigen als niemand in de buurt is dan is er geen vrijheid van meningsuiting.

quote:
Waar het jou meer om "het principe" gaat, gaat het mij (en anderen hier) juist om de praktijk.
Het gaat mij om het principe in tegenstelling tot om hoe het juridisch zit. Dan krijjgen e namelijk jouw pseudo-juridisch geneuzel om steun bij het recht te zoeken voor je ondoordachte standpunten. Dan heb ik het liever over het principe, en dan zou jij daar wat tegenin kunnen brengen los van hoe het recht feitelijk is, maar bijvoorbeeld dat je vindt dat er een uitzondering moet worden gemaakt op de vrijheid van meningsuiting ten bate van sinterklaasintochten. Dan is het punt van de onrechtstatelijkheid daarmee niet van tafel, maar dan heb je tenminste een mening die niet gebaseerd is op geklungel met materie die je in het geheel niet beheerst.

quote:
Fijn, maar we hebben het hier niet over de strafbaarheid of kwalijkheid van de opvatting dat Zwarte Piet racistisch zou zijn. We hebben het zelfs niet eens inhoudelijk over die mening, maar over de vraag of je die overal en op elk moment mag uiten.
M.a.w. is er vrijheid van meningsuiting, en mogen meningen die kwalijk gevonden kunnen worden dus ook geuit worden?

quote:
Tenzij er een plaatselijke verordening geldt. De politie heeft de demonstranten daar herhaaldelijk op gewezen.
Doet er niet toe, hij is niet van toepassing. In Rusland wijst de politie mensen er ook op dat ze hun bek moeten houden, niet altijd herhaaldelijk overigens. Dat maakt het geen rechtsstaat met vrijheid van meningsuiting, integendeel.

quote:
Als je alles wat bij wet afzonderlijk is geregeld, ook nog eens in de grondwet moet benoemen, dan krijg je een verdomd lange Grondwet....
Een APV is geen wet. Een grondwet grenst dat soort dingen juist af. Er is ook wel eens een gemeente geweest die vloeken wilde verbieden binnen de gemeentegrens. En dat verbod geldt dus gewoon niet. Maar ja, jij moest zonodig de grondwet gaan duiden, maar dat komt nogal stompzinnig over als je niet eens je eigen beperkingen daarin onder ogen wilt zien.

quote:
Vind jij. Tevens een antwoord op de grabbelton-opmerking: het is toch uiterst merkwaardig dat de politie dit zo kan doen en dat zo'n burgemeester een verordening van kracht kan laten zijn zonder protest van hogerhand. Alleen een geflipte minister van Curaçao protesteert. Ik heb Teeven of Opstelten nog niet gehoord, ik heb evenmin veroordelingen gehoord van politieke leiders. Dat terwijl dit zaakje 'niet deugt'... - Je kunt vast uitleggen waarom de kritiek achterwege blijft?
Dat heb ik al gedaan. Wat precies begreep je hier niet aan?
quote:
De vrijheid van meningsuiting is natuurlijk niet in de GW opgenomen en regelmatig terugkerend onderwerp bij het EHRM omdat overheden zo dol zijn op burgers die hun mening uiten. Dus het lijkt me dat het verschil hem er vooral in zit dat ik het beter wil dan dat ik het beter weet. Maar ik weet het ook allicht beter dan dat holle vat van BiZa en zijn personeel, en ook dat komt waarschijnlijk weer omdat ik het beter wil en zij het minder meningsuitingen wensen, maar wat betreft Opstelten zelf weet ik het beter omdat die man gewoon niet zoveel snapt. Burgermeesters hebben ook helemaal geen belang bij meningsuitingen en hebben liever een sinterklaasviering met allemaal gelijkgestemden, dan kan hij weer glimmend op de foto in het plaatselijke sufferdje.
En als je kamervragen daarover stelt, kom je in de Telegraaf als iemand die Sinterklaas wil verbieden.

quote:
Dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen handelen, staat niet ter discussie. Waar het om gaat, is dat een situatie kan escaleren.
Daar waren geen aanwijzingen voor. En als iemand zijn mond moet houden omdat een ander misschien hysterisch gaat doen, wordt diegene dan weldegelijk verantwoordelijk gehouden voor het handelen van die hysterische tokkieouder.

quote:
Maar wat jij wilt, is duidelijk: de boel moet eerst escaleren, pas dan mag de politie optreden. En komen achteraf de vragen waarom de politie niet eerder ingreep.
Dan beantwoordt je die vraag met het feit dat dat niet mocht omdat we in Nederland vrijheid van meningsuiting kennen.

quote:
Nee, dat maak jij ervan. Het gaat niet om de inhoud van de mening, maar om het verstoren van een evenement, plus de kans op escalatie.
Er werd niks verstoord.

quote:
Een ordelijk, ongestoord verloop van het evenement weegt op dat moment even zwaarder dan jouw recht om altijd en overal je mening te verkondigen.
Onzin. Dat weegt helemaal niet zwaarder, niet volgens mij en ook niet volgens de grondwetgever. Moest er nog bijkomen zeg, dat elke braderie, bloemencorso of hardloopwedstrijd betekent dat je je mening niet meer mag geven.

quote:
Ik zie het al voor me dat jan en alleman op 4 mei om 20.00 op de Dam gaat staan protesteren...
Je kunt ook dingen in een besloten ruimte organiseren. Als je het in het openbaar doet, dan geldt daar dat iedereen zijn grondrechten kan uitoefenen. Als je liedjes zingt en je gaat daarmee op het podium staan, en iemand roept de hele tijd dat het kut is, dan laat je diegene verwijderen. Ga je op straat staan met een gitaar, dan moet je dat of accepteren, of je geeft geen aanleiding tot die kritiek, maar diegene laten verwijderen door de politie kan niet en mag niet. Dan moet je in de openbare ruimte maar geen dingen organiseren die vereisen dat iedereen leuk meedoet.

quote:
Ik moet constateren dat je andermaal niet correct samenvat wat ik heb geschreven, dat je andermaal probeert om mij op een denigrerende manier als intellectueel inferieur af te schilderen en de verkeerde conclusies trekt.
Ik vat niks van jouw samen, ik constateer iets wat jij zelf nog niet door had.

quote:
Ik heb andere opvattingen over het recht op vrije meningsuiting dan jij.
Klopt, jij wil meningsuitingen alleen wanneer het jou uitkomt. Dan ben je dus geen voorstander van de vrijheid van meningsuiting.

quote:
Opvattingen die velen overigens met mij delen, onder wie de burgemeester van Dordrecht en - gezien de storm van stilte - ook de politieke partijen in Nederland. Ik heb ze geen krimp horen geven over deze ernstige schending van de vrijheid van meningsuiting in de optiek van Weltschmerz.
Dat komt meer voor zoals ik al had geillustreerd. Dat toont maar weer eens aan dat die er alleen maar is, hoe gebrekkig in de praktijk ook, omdat hij is opgenomen in de grondwet en het EVRM want politic hebben er een broertje dood aan snappen het concept doorgaans niet eens.

quote:
De vrijheid van meningsuiting staat altijd op gespannen voet met andere rechten.
Nee, wel met belangen, maar dat is heel wat anders.

quote:
Artikel 10 EVRM stelt dat die vrijheid kan worden beperkt over diverse gronden, bijvoorbeeld in het belang van de openbare veiligheid (waarop de politie zich beroept),
Niet aan de orde dus.

quote:
het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten (hé, daar hebben we de preventie waar Weltschmerz niks van wil weten)
Niet aan de orde.
quote:
en de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen.
Niet aan de orde.

quote:
Met dat laatste punt in handen zou je ook nog kunnen betogen dat kinderen recht hebben op een leuk, ongestoord sinterklaasfeest dat niet door irritante demonstranten en activisten wordt verstoord....
Ik vind dat je jezelf al wel genoeg belachelijk had gemaakt met je pretentie een juridische tekst te kunnen lezen. Maar snap je nou als niet jurist ook niet hoe belachelijk dit is? Die mensen, de ouders dus, zouden recht hebben om in het openbaar, in de stad die niet van hen is maar die van iedereen is, een feestje te organiseren wat dan iedereen verplicht om zijn mond te houden en kledingvoorschriften geeft? Wat als mensen besluiten een ander religieus feest te houden in het centrum van Dordrecht, moet iedereen zich daar op last van de politie ook maar aan aanpassen, gaat die dan ook controleren of je wel de juiste kleding draagt, niet vloekt en gezellig meedoet?

quote:
Ik tel dus drie gronden op basis waarvan een beperking mogelijk is.
Dan tel je verkeerd, omdat je geen idee hebt hoe je wat je leest moet duiden. Op zich logisch, want rechten is een vak en nog boven HBO-niveau ook, zij het niet ver genoeg. Maar helaas heeft dat jou nooit op de gedachte gebracht dat er misschien iets meer achter zit dan jij bij onzorvuldige lezing ziet. Enig besef van je eigen beperkingen zou je een stuk minder irritant maken.

Het wordt weer eens tijd voor deze link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effect
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104448528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
blahblahblah
'nough said.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_104477253
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ach we weten we het zegt:

[..]

Ik zal het zelf niet direct uitsluiten, maar heb jij ook een bron waaruit blijkt dat minister Sheldry Osepa behoort tot de groep (geweldadige) betogers uit 2008? Of was dat niet wat je bedoelde?
Krekker is de bom!
pi_104477300
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Enige racisten die ik in het hele verhaal tegen kom.
Oke. Maar hoezo zijn deze twee betogers racisten?
Krekker is de bom!
  donderdag 17 november 2011 @ 22:23:35 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_104495348
quote:

[..]

Jawel, in de openbare ruimte altijd en overal. Dat is wat de vrijheid van meningsuiting is, als je hem van de autoriteiten alleen in de wei mag verkondigen als niemand in de buurt is dan is er geen vrijheid van meningsuiting.
Zonder verder op andere punten van jullie in te gaan. Als je dit vindt, dan is er dus in Nederland geen vrijheid van meningsuiting. Dan kan je vinden dat dat wel zou moeten, maar dat is het dus niet en dus ook niet verdedigbaar met je standpunten.

Vanuit de manier waarop demonstratierecht in Nederland is bepaald denk ik dat er juist gehandeld is. Ondanks dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat valt dus buiten deze discussie.

Verder is het ieder zijn recht te vinden wat hij/zij wilt, maar die 2 jongens hebben het hele Sinterklaasfeest wel verkeerd begrepen want de Pieten zijn zwart vanwege het roet uit de schoorsteen.

Overigens geven we buitenlanders alle ruimte hun feesten te vieren vaak incl. vrije dag voor bijvoorbeeld Suikerfeest. Dan is het niet meer dan terecht dat onze eigen tradities ook gewoon doorgang kunnen vinden.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_104496440
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Overigens geven we buitenlanders alle ruimte hun feesten te vieren vaak incl. vrije dag voor bijvoorbeeld Suikerfeest. Dan is het niet meer dan terecht dat onze eigen tradities ook gewoon doorgang kunnen vinden.
Ook daar wordt door sommigen geprotesteerd tegen al dan niet het volgens de wettelijk vastgestelde regels bereiden van zo'n beest.

Met andere woorden: het is geen kwestie van 'die openminded autochtone Nederlanders versus de bekrompen allochtone medelanders'. Het is simpelweg een kwestie van verschillend individuen met verschillende meningen.
Krekker is de bom!
pi_104499163
quote:
Enig besef van je eigen beperkingen zou je een stuk minder irritant maken.
Enig besef van normale omgangsvormen zou jou een stuk minder irritant maken. Voorlopig hoef je van mij geen reactie meer te verwachten op je epistels; ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden.
pi_104501665
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Het blijft vooral dubieus dat de politie je kennelijk kan bevelen een T-shirt uit te trekken. Voor een demonstratie moet je een vergunning aanvragen en een demonstratie kun je verbieden. Maar ze hadden blijkbaar hun spandoek opgeborgen en dan moet de politie gewoon de vrijheid van meningsuiting respecteren. Wat voor aanstellers het ook zijn.

Waar is trouwens onze grote voorvechter van de vrijheid van meningsuiting? Heeft Wilders al geprotesteerd?
Eens. 'Het verstoren van de veiligheid' lijkt tegenwoordig ook de reden bij uitstek om alles te verbieden. Mocht zelfs laatst niet met mijn fiets in een lege tram 'vanwege de veiligheid' :')
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  vrijdag 18 november 2011 @ 02:44:22 #69
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104501821
Ze beschuldigen de politie van racisme, maar noemen zichzelf minderheden :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 18 november 2011 @ 04:13:04 #70
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104502132
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2011 02:44 schreef Drinky het volgende:
Ze beschuldigen de politie van racisme, maar noemen zichzelf minderheden :')
Ja want die term en bijbehorend gebruik hebben ze ook echt zelf bedacht :')
Krekker is de bom!
pi_104502844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
Net of het iemand iets kan schelen wat Curaçao ergens van vind :')
Dat dus.
quote:
Waarom negeren ze het feest niet gewoon? :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104503166
quote:

[..]

Verder is het ieder zijn recht te vinden wat hij/zij wilt, maar die 2 jongens hebben het hele Sinterklaasfeest wel verkeerd begrepen want de Pieten zijn zwart vanwege het roet uit de schoorsteen.
Dat vertellen we aan de kinderen. Het zijn gewoon negers, slaven zelfs. Kroeshaar, dikke lippen, oorbellen, etc. Het liefst praten ze ook dommig of met een Surinaams accent.
  vrijdag 18 november 2011 @ 08:51:32 #73
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_104503351
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 04:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want die term en bijbehorend gebruik hebben ze ook echt zelf bedacht :')
Dat staat er los van. Ze gebruiken het nu zelf en beschouwen zichzelf al als minderheden, dan ben je m.i al discriminerend bezig tegenover jezelf, of wil je jezelf heel graag als slachtoffer zien, voor mij een teken van een zwak persoon.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_104507154
quote:

[..]

Zonder verder op andere punten van jullie in te gaan. Als je dit vindt, dan is er dus in Nederland geen vrijheid van meningsuiting. Dan kan je vinden dat dat wel zou moeten, maar dat is het dus niet en dus ook niet verdedigbaar met je standpunten.

Vanuit de manier waarop demonstratierecht in Nederland is bepaald denk ik dat er juist gehandeld is. Ondanks dat ik het daar niet mee eens ben, maar dat valt dus buiten deze discussie.
Het gaat niet om een demonstratie. Als jij een paar duizend man optrommelt om met spandoeken over de breedte van de weg je punt te maken, dan moet dat mogen, ongeacht de inhoud. Maar dat heeft natuurlijk wel consequenties voor bijvoorbeeld het verkeer, dus dan moet je even een vergunning aanvragen.

Hier gaat het gewoon om een meningsuiting. De politie beveelt ze niet om hun T-shirt uit te doen omdat dat T-shirt voor gevaar zorgt of voor een verstoring van de openbare orde, vrije meningsuiting hoort immers bij de openbare orde. De politie geeft dat bevel om het de meerderheid van de aanwezigen naar de zin te maken. Maar de vrijheid van meningsuiting is er niet voor het meerderheidsstandpunt natuurlijk.

quote:
Verder is het ieder zijn recht te vinden wat hij/zij wilt,
En te zeggen.

quote:
maar die 2 jongens hebben het hele Sinterklaasfeest wel verkeerd begrepen want de Pieten zijn zwart vanwege het roet uit de schoorsteen.
Wat ze waarom vinden is totaal niet relevant.

quote:
Dat kan ook. Maar als een grote groep een islamitische plechtigheid in het openbaar organiseert, dan mag jij van de politie ook geen kledingvoorschriften krijgen. Dan moet je maar een besloten terrein afhuren, ipv dat de politie gaat bepalen dat de vrouwen een hoofddoek op moeten omdat anders misschien wat islamieten boos worden. Dan moet de politie die vrouwen juist beschermen. Als de kerk een processie organiseert (is lang verboden geweest trouwens), dan mag ik daar gaan staan met een geloof bespottend T-shirt. Dat krijg je als je de openbaarheid opzoekt.

Verder is het niet wij en onze tradities tegenover hen, het is de vrijheid van het individu om zijn mening te geven en kennis te nemen van de mening van anderen tegenover de staat die niet zo zit te wachten op die mening en hem daarom maar even wegknuppelt.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Enig besef van normale omgangsvormen zou jou een stuk minder irritant maken. Voorlopig hoef je van mij geen reactie meer te verwachten op je epistels; ik kan mijn vrije tijd wel beter besteden.
Dat zal ik niet als een gemis ervaren. Heb je enig idee hoe irritant je zelf bent met je hardnekkige hopeloze zelfoverschatting?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 18 november 2011 @ 11:57:07 #75
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104507874
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:38 schreef nikk het volgende:
Dat vertellen we aan de kinderen. Het zijn gewoon negers, slaven zelfs. Kroeshaar, dikke lippen, oorbellen, etc. Het liefst praten ze ook dommig of met een Surinaams accent.
Ja precies! :D Gouden (slaven) ringen in... Hoewel veel van deze dingen tegenwoordig niet meer gedaan worden. Kroeshaar wordt krullend haar, accenten en oorbellen worden steeds vaker weggelaten.

De herkomst van Piet is eigenlijk een mengeling van mogelijkheden. Wodan, de duivel, de moren, schoorsteenvegers, vrijgekochte slaven. Alles is zo'n beetje voorbij gekomen/ als mogelijke uitleg geboden.

Het is wel lastig uit te leggen aan buitenstaanders. :') Laatst een Amerikaan op bezoek die al dat racisme hilarisch vond. En elke keer als ik uit probeerde te leggen dat het niet racistisch bedoelt was... moest hij nog harder lachen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 18-11-2011 12:10:32 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')