Met barstende koppijn rolde ik zaterdag rond het middaguur uit mn nest. Ik had mij voorgenomen een hapje te gaan eten voor vertrek. Helaas kwam ik op wonderbaarlijke wijze in tijdnood waardoor ik mijn portie kibbeling moest laten schieten. Een besluit waar ik later die dag flink spijt van zou krijgen. Gewapend met mijn trouwe Iphone begon ik mijn reis. Eerst nog effe een flesje whiskey scoren voor die blaaskaak Erik, om vervolgens in de trein richting Utreg te stappen. Het was een lange, slopende reis omdat ik met pijn en moeite probeerde te voorkomen dat ik de coupe onder zou kotsen. Dat is overigens gelukt.
Eenmaal aangekomen in de Domstad griste ik mijn Iphone uit mn zak en stippelde ik de route naar cafe 't Collega uit. Onderweg nog effe een tussenstop gemaakt bij de Febo, waar ik een allermeest ranzige grillburger naar binnen heb geharkt. Een straat verder bevond zich mijn eindbestemming. Hoewel ik geen van de koppen kende was het direct duidelijk wie het FOK!-gezelschap vormden. Ik schudde als eerste de hand van een of ander maf figuur met een nichterig sjaaltje. Het leed geen twijfel wie ik voor mij had: het was VS. Die ook nog eens met een hilarisch accent blijkt te lullen. Het is lastig om te imiteren in een post, maar ik hoor hem nog steeds Kooooos zeggen.
Grote baard, anarchistisch hoofd: B_A. Die ik vrijwel direct mocht aangezien hij mij herhaaldelijk complimenteerde met mijn Iphone. Nog bedankt daarvoor, B_A. Robin bleek geen 40-jarige pedo te zijn, dat was ook wel een opluchting. GS was met zn nette jasje precies zoals ik had verwacht. Toen ik een of andere Hongaar met een Brabants accent hoorde brullen, kon ik een lach niet onderdrukken en wie ik direct met wie ik te maken had: Bet. Ik werkte het rijtje af en schudde onze Belgische vriend Reya, Italiaanse PVV'er Picchia en VS' beste maat Php de hand.
Na eindelijk een zitplaats te hebben veroverd, konden we het op een zuipen zetten. Na enkele biertjes naar binnen te hebben gewerkt, groeide het gezelschap gestaag. Monidique en POL-nestor remlof schoven aan. Erik, aan wie ik een fles whsikey moest overhandigen, scheen zich op dat moment al een klein half uurtje om de hoek te bevinden. Met al het gewicht dat de beste man mee moest slepen, duurde zijn tocht waarschijnlijk wat langer. Uiteindelijk wist ook hij de zuipkeet te vinden en onze Twitter-troll bleek irl niks te verschillen van zijn digitale alter ego. Oftewel, een vervelend mannetje dat continu bijdehante opmerkingen maakt. Toen Friek en Bolkesteijn even later ook nog aan kwamen schijten, was het gezelschap compleet.
De rest van de meet werd met de minuut vager. Stom lullen met Erik en aan mijn rechterzijde hoorde ik Monidique zeiken op NWS en de achterlijkheid van fora. De beste man had natuurlijk gewoon gelijk. Nadat B_A en remlof wederom interesse toonde in mijn gloednieuwe Iphone, werd de flessen Processo van stal gehaald. Ik hoorde remlof ons uitmaken voor 'stelletje wijven', maar had daar schijt aan en hief het glas met GS en VS. Het lichtje werd daarna snel dimmer. Ik raakte in een serieus gesprek verzeild met Picchia en GS over de PVV, het nut van democratie en de woningmarkt. Tot mijn verbazing geeft GS geen ene reet om zijn medemens en ik zag mij genoodzaakt mijn linkse idealen te verdedigen. Vijf flessen later wist ik niet goed meer of ik van voor of achter leefde en ik kan mij eerlijk gezegd ook niet heugen met wie ik allemaal heb geluld. Wel weet ik dat VS zeer in zn nopjes was met het feit dat hij naast mij mocht zitten en moest ik weer lachen toen ik hem 'Kooooooos' hoorde zeggen.
De meet werd afgesloten in een andere kroeg waar we lallend heen zijn gewaggeld. Als ik het goed heb, werd ik onderweg nog omhelst door VS, waar hij natuurlijk al de hele avond op uit was, die vuilak. In de laatste kroeg ben ik niet lang gebleven, aangezien ik in Harderwijk nog de hort op ging. Na een ellendige treinreis ben ik hier de kroeg ingedoken en werd ik 's ochtends wakker op de bank.
Op
maandag 3 februari 2014 08:10 schreef
Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r