helemaal goed!quote:Op vrijdag 11 november 2011 21:18 schreef Flitspaal het volgende:
De tweede was Cruijff,
De eerste gok op Gullit
Stand #2473:quote:
preciesquote:Op vrijdag 11 november 2011 21:31 schreef slaveloos het volgende:
wie zong over meisjes met rode haren?
daar zit wat inquote:
quote:
quote:<...>
Alleen voor de christenen is het gezin nog de hoeksteen van de samenleving. En voor de rooms-katholieken kan die hoeksteen niet groot genoeg zijn. Condoomloos doorfokken is het devies van een club bejaarde vrijgezellen in Vaticaanstad. Het was daar deze week groot feest. De schaapjes hebben een nieuwe herder gekozen. Een Duitse herder.
Bij een Duitser van 78 ga ik onmiddellijk zitten rekenen. Hoe groot is de kans op een bruin verleden? In dit geval was die kans wel erg groot. In 1927 geboren en daarna getogen in Beieren? Dan kan hij er niks aan doen. Toch moet God hem niet. Iedereen kent het verhaal van Kaïn en Abel. Beiden brachten een offer aan God. Abel verbrandde zijn liefste kalfje en volgens de gelovigen accepteerde God de rook. Deze was wit en kringelde richting de hemel. Kaïn joeg de hens in zijn tuinafval. De rook was zwart en sloeg neer. Volgens de Bijbel moest God hem niet.
Ik geloof niks van die onzin. Ik denk: die Abel was een dierenbeul en had wind mee. En die Kaïn was efficiënter en had wind tegen. Maar volgens de gelovigen is het een keuze van God geweest. Als dat zo is, dan moeten ze nu ook even goed nadenken. Onze kardinaal Simonis heeft verklaard dat nadat Benedictus XVI gekozen was de Sixtijnse Kapel blauw stond van de rook. De kardinalen kuchten de kalotjes van hun tonsuur. De rook wou niet wit worden, laat staan opstijgen. Dus dan zegt God volgens mij: ,,Foute keus, oprotten!'' Maar de kardinalen gaven de schuld aan de kachel. Zo is geloven wel heel erg gemakkelijk.
Fantastisch briefje van Trix. Even melden dat ze de paus helemaal geen charlatan vindt. Hoe kan ik een niet gekozen staatshoofd van een klein kutlandje nou niet erkennen? Daarmee zou ik mezelf en mijn hele familie toch volkomen belachelijk maken, had ze in eerste instantie geschreven. Maar deze regel is door de RVD geschrapt.
<...>
jazeker, Vermeulen en de Jongequote:
Stand #2473:quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:06 schreef Baszh het volgende:
edith schippers = minister van volksgezondheid
Ex-artsquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:06 schreef Baszh het volgende:
edith schippers = minister van volksgezondheid
Een politicologe die huisarts is, dat moet ik eerst zien dan geloven. Rutte-I bestaat alleen maar uit knoeiende alfakneuzen en -dozen (enkele uitzonderingen daargelaten)...quote:
Italiequote:Op vrijdag 11 november 2011 22:12 schreef Baszh het volgende:
De zieke man van Europa was de bijnaam voor ?
Is nog altijd gammaquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een politicologe die huisarts is, dat moet ik eerst zien dan geloven. Rutte-I bestaat alleen maar uit knoeiende alfakneuzen en -dozen (enkele uitzonderingen daargelaten)...
Jazekerquote:
Daarmee wordt de neus zelf bedoeld. Tevens ben ik niet op zoek naar een figuurlijke of bargoense term.quote:
quote:
The Legend of Zeldaquote:
Pantheon, maar goed genoegquote:
dank jequote:
Newfoundland moet ik fout rekenen, want dat is de naam van een eiland. De provincie heet 'Newfoundland & Labrador.' Bas kopt hem dus in met NW-Territories.quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:25 schreef MREn het volgende:
Alberta, New Foundland, Quebec, Ontario
quote:
Dat is een groot gedeelte ervan, maar er mist nog ietsquote:
quote:
Kan je dat enigszins beschrijven/toelichten?quote:
Inderdaad, karakters uit Boes.quote:
Neequote:
quote:
quote:
Nou, puzzelaarsquote:Op zaterdag 12 november 2011 01:37 schreef MREn het volgende:
de naam van de stad zit al deels in de naam van het museum.
Dank jequote:
quote:
Willy Claes is destijds in opspraak gekomen wegens een steekpenningaffaire met de Italiaanse heli-fabrikant Agusta. Dus dat zo een vervolgvraag kunnen zijn, al vraag ik me af of er mensen zijn hier die dat zo weten.quote:Op zaterdag 12 november 2011 02:16 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Stand #2473:
4 Flitspaal
1 picodealion
8 MREn
3 plagvreugd
5 slaveloos
2 Mark
1 Rockfire
3 Yankee
1 banaantjeEE
2 InTrePidIvity
4 Baszh
1 DrNick
6 lubje25
3 Quyxz_
1 Bart
1 outtayourleague
bedoelde je trouwens een vervolgvraag van mij, ik heb er geen openstaan waarop het antwoord Agusta is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |