quote:

Van 't Hek gebruikt daarna meestal de toevoeging 'eerder bekend onder zijn meisjesnaam Ratzinger'
Stand #2473:4 Flitspaal
1 picodealion
2 MREn
3 plagvreugd
5 slaveloos1 Mark
1 Rockfire
3 Yankee
1 banaantjeEE
2 InTrePidIvity
1 Baszh
1 DrNick
4 lubje25
En dit stukje column wil ik jullie ook niet onthouden
quote:
<...>
Alleen voor de christenen is het gezin nog de hoeksteen van de samenleving. En voor de rooms-katholieken kan die hoeksteen niet groot genoeg zijn. Condoomloos doorfokken is het devies van een club bejaarde vrijgezellen in Vaticaanstad. Het was daar deze week groot feest. De schaapjes hebben een nieuwe herder gekozen. Een Duitse herder.
Bij een Duitser van 78 ga ik onmiddellijk zitten rekenen. Hoe groot is de kans op een bruin verleden? In dit geval was die kans wel erg groot. In 1927 geboren en daarna getogen in Beieren? Dan kan hij er niks aan doen. Toch moet God hem niet. Iedereen kent het verhaal van Kaïn en Abel. Beiden brachten een offer aan God. Abel verbrandde zijn liefste kalfje en volgens de gelovigen accepteerde God de rook. Deze was wit en kringelde richting de hemel. Kaïn joeg de hens in zijn tuinafval. De rook was zwart en sloeg neer. Volgens de Bijbel moest God hem niet.
Ik geloof niks van die onzin. Ik denk: die Abel was een dierenbeul en had wind mee. En die Kaïn was efficiënter en had wind tegen. Maar volgens de gelovigen is het een keuze van God geweest. Als dat zo is, dan moeten ze nu ook even goed nadenken. Onze kardinaal Simonis heeft verklaard dat nadat Benedictus XVI gekozen was de Sixtijnse Kapel blauw stond van de rook. De kardinalen kuchten de kalotjes van hun tonsuur. De rook wou niet wit worden, laat staan opstijgen. Dus dan zegt God volgens mij: ,,Foute keus, oprotten!'' Maar de kardinalen gaven de schuld aan de kachel. Zo is geloven wel heel erg gemakkelijk.
Fantastisch briefje van Trix. Even melden dat ze de paus helemaal geen charlatan vindt. Hoe kan ik een niet gekozen staatshoofd van een klein kutlandje nou niet erkennen? Daarmee zou ik mezelf en mijn hele familie toch volkomen belachelijk maken, had ze in eerste instantie geschreven. Maar deze regel is door de RVD geschrapt.
<...>
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."