Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 08:37 schreef Aoraki het volgende:
Hallo, wij komen ons ook melden. thomas is vandaag 2 geworden. Ik lees hier al een tijdje mee en herken veel van het peutergedrag.
Zijn ontwikkeling gaat zo snel. Helaas blijft zijn taalontwikkeling nog steeds behoorlijk achter. We zullen komende maanden zien of we hiervoor stappen moeten ondernemen.
Ja maar daar kun je het niet op gokken. Want als het niet vanzelf komt en je maar blijft uitstellen is ie straks 4 en is de achterstand nog groter!!quote:Op woensdag 16 november 2011 09:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Jochem liep ook achter toen hij net twee was. Volgens het volgsysteem van de psz ook behoorlijk ook. Hij is nu een maand ouder en maakt van tijd tot tijd vierwoordszinnen en benoemd nu ongeveer alles wat hij ziet. Als ze het nu in zouden vullen, zou er een heel ander beeld uitkomen. Kijk het dus inderdaad rustig even aan, het kan van de een op de andere dag anders zijn
Toch is het wel gek, want bv voor fietsen zegt hij iets in de trant van ashja, dat lijkt er echt niet op. Toch bedoelt hij het wel echt, omdat hij steeds als ie een fietser ziet, dat zegt. En als hij op zijn eigen fiets wil, zegt hij het ook en als ie met papa gaat fietsen. Maar hoe hij dan aan die klank komt... Geen idee.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ligt eraan. Want bij Leander deden ze dat niet bij het cb en bij het audiologischcentrum ook niet. Leander zegt bv tegen motor/brommer altijd wawaquote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef Twinkly het volgende:
Welkom Thomas en Aoraki!Gefeliciteerd!!!
Als hij consequent een bepaald woord voor een bepaald begrip/ding gebruikt, dan telt het als een woord
Ja!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef oeke het volgende:
Haha, die Ivan! Was J. blij met zijn bericht? Mijn zusje en moeder waren echt ontroerd door het eerste telefoongesprek met Ko.
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan babbelt nu wel echt door de telefoon. Hij heeft gister ook berichten ingesproken (via WhatsApp) voor zijn vader. Die zat in een trein en hoorde ineens, samen met zijn medepassagiers: "PAPA! PAPA! HOE GAAT HET, PAPA?"
Dat heb ik al als iemand gewoon 'live' tegen me praat. Ik zit echt te veel op facebook.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik mis de 'vind ik leuk' knop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |