abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104410672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:47 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Soms merk ik dat ik op een andere golflengte zit. Bij een Bijbelstudie bijvoorbeeld gaat het veel over heel sociaal-emotionele kant van het leven, waaronder intermenselijke relaties (en de spanningen die daarbij kunnen ontstaan). Ik ben meer iemand van uitwisselen van kennis en ervaringen delen als het vrij oppervlakkig blijft.

Ik vind het eigenlijk allang best als ik mijn jaarlijkse periodiek binnensleep en ik op vakantie kan. Van mij hoeft het allemaal niet zo complex. Lijkt me sowieso geen overbodige trouwens om naast die sociaal-emotionele dingen te kijken naar je financiële situatie, zeker gezien 2012 voor veel mensen een moeilijk jaar wordt.

Het alleen-zijn in de weekenden... it’s all in the game. Ik heb meer tijd nodig om tot rust te komen.
Het is ook wel makkelijker over feitjes te spreken dan over emotionele dingen, zeker met een "mannelijker" brein. Ik weet niet of de vrouwen bij de Bijbelstudie in de meerderheid zijn, als dat zo is dan gaan de gesprekken eerder richting sociaal-emotionele kant. Ik kan mij voorstellen dat jij veel comfortabeler voelt als het inderdaad over feitjes, ervaringen en wetenswaardigheden gaat. De discrepantie met zo'n groep dat kennelijk graag emotionele dingen aankaart vertaalt zich dan makkelijk tot het gevoel " op een andere golflengte te zitten...

Gelukkig dat je de lat voor je zelf niet al te hoog legt, dat is het voordeel als je eerder weinig hebt verdiend en kon rondkomen met een laag inkomen. Want inkomen is inderdaad erg betrekkelijk. Er zijn mensen die een enorm salaris verdienen en toch enorme schulden hebben, omdat het geld met bakken de deur uitvliegt. Dan kan je beter maar een normaal inkomen hebben en goed met geld kunnen omgaan. Gelukkig dat je jouw grote passie kan doen : op vakantie gaan. En dat je dat ook gewoon doet, al moet je vaak in je eentje.

Ik denk ook dat voor veel mensen 2012 wel eens een heel lastig jaar kan worden...Wat dat betreft is het sociaal-emotionele ook maar een deel, al was het maar dat het niet prettig voelt als je huishoudboekje niet in orde is...

Mooi hoe jij aankijkt tegen alleen zijn: je ziet ook een belangrijk voordeel: tot rust komen. Dat lukt altijd het beste als je alleen bent. Zo zie je maar weer dat elk nadeel dan ook weer een voordeel heeft. :)

Ik vind het wel weer aardig koud worden. Misschien dat je je sjaaltje weer hebt gevonden ;)
pi_104412414
Levels - Avicii

Heerlijk nummer.

O+ O+
pi_104414646
@EchtGaaf: ik heb hele mooie gekleurde sjaal! O+

Het is eerder zo, ik doe gewoon mijn werk zo goed mogelijk en profiteer nog van betrekkelijk lage vaste lasten (goedkope huurwoning). In 2012 daalt de statische koopkracht licht. Inkomen is betrekklijk, maar sterk afhankelijk van je referentiepunt. Het tot rust komen vind ik eerlijk noodzaak dan een groot voordeel. Levenservaring is toch eigenlijk wel een pré. Heb je zelf een beetje dat idee? Feitjes kan ik inderdaad vrij goed over meepraten.

Je hebt gelijk... het is inderdaad vrij koud. Heb je genoeg warme kleding? Vooral in mijn slaapkamer is het koud. In het begin heb ik wel kippenvel in mijn bigshirt, maar dat vind ik wel lekker.

Zoiets vind ik heerlijk om in te slapen...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_104416663
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: ik heb hele mooie gekleurde sjaal! O+

Het is eerder zo, ik doe gewoon mijn werk zo goed mogelijk en profiteer nog van betrekkelijk lage vaste lasten (goedkope huurwoning). In 2012 daalt de statische koopkracht licht. Inkomen is betrekklijk, maar sterk afhankelijk van je referentiepunt. Het tot rust komen vind ik eerlijk noodzaak dan een groot voordeel. Levenservaring is toch eigenlijk wel een pré. Heb je zelf een beetje dat idee? Feitjes kan ik inderdaad vrij goed over meepraten.

Je hebt gelijk... het is inderdaad vrij koud. Heb je genoeg warme kleding? Vooral in mijn slaapkamer is het koud. In het begin heb ik wel kippenvel in mijn bigshirt, maar dat vind ik wel lekker.

Zoiets vind ik heerlijk om in te slapen...
Ja, ik wist nog dat je erg blij was met je mooie gekleurde sjaal (staat jou vast heel goed) , wat leuk dat je hem weer kan dragen. Ik draag nu ook een sjaal, maar eentje met een effen kleur. :)

Het is weer enorm wennen aan dit koudere weertype.

Ik denk dat de koopkracht voor de meesten wel zal dalen in 2012, zeker ook door de hogere ziektekosten. :{ En nu maar hopen dat de winter niet al te streng zal zijn, dat scheelt dan weer stookkosten. :)

Tot rust komen is zeer noodzakelijk, anders raak je helemaal snel overprikkeld. Dan is het weer wel prettig als je je tijd voor jezelf hebt en niet gestoord word.

Levenservaring? Ja absoluut, dit is zo waardevol in allerlei situaties. :Y Dat is weer het voordeel van ouder worden, want ervaringen stapel je nu eenmaal op. Helaas dan ook de mindere mooie, maar ik denk dat elke ervaring altijd weer een bedoeling heeft met de volgende ervaring. Je kan ze vaak niet los van elkaar zien. (in denk ook spiritueel, maar ja dat is dan weer zo ongrijpbaar)

Dat vind ik ook altijd weer boeiend en leuk bij oudere mensen dat ze levens ervaring hebben. :)

Ik heb gelukkig warme kleding, jij hopelijk ook? Ik geloof wel dat jij goed aandacht aan kleding besteed en goed wil uitzien en ook graag prettig te dragen kleding hebt. Dat is ook belangrijk, het bepaalt voor een behoorlijk deel hoe je je voelt.

Wel mooi, zo'n big shirt, je vertelde een tijdje terug ook dat je het prettig vond dragen. :) Dat zal 'nachts best prettig slapen, dan is iets straks weer minder prettig.

Wel vervelend dat je slaapkamer zo koud is, tenminste als je niet genoeg dekens over je hebt. :{ Maar een paar dekbeden kunnen dan weer wonderen doen, ik hoop dat je die ook hebt. :)
pi_104420725
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Tot rust komen is zeer noodzakelijk, anders raak je helemaal snel overprikkeld. Dan is het weer wel prettig als je je tijd voor jezelf hebt en niet gestoord word.

Levenservaring? Ja absoluut, dit is zo waardevol in allerlei situaties. :Y Dat is weer het voordeel van ouder worden, want ervaringen stapel je nu eenmaal op. Helaas dan ook de mindere mooie, maar ik denk dat elke ervaring altijd weer een bedoeling heeft met de volgende ervaring. Je kan ze vaak niet los van elkaar zien. (in denk ook spiritueel, maar ja dat is dan weer zo ongrijpbaar)

Dat vind ik ook altijd weer boeiend en leuk bij oudere mensen dat ze levens ervaring hebben. :)

Ik heb gelukkig warme kleding, jij hopelijk ook? Ik geloof wel dat jij goed aandacht aan kleding besteed en goed wil uitzien en ook graag prettig te dragen kleding hebt. Dat is ook belangrijk, het bepaalt voor een behoorlijk deel hoe je je voelt.

Wel mooi, zo'n big shirt, je vertelde een tijdje terug ook dat je het prettig vond dragen. :) Dat zal 'nachts best prettig slapen, dan is iets straks weer minder prettig.

Wel vervelend dat je slaapkamer zo koud is, tenminste als je niet genoeg dekens over je hebt. :{ Maar een paar dekbeden kunnen dan weer wonderen doen, ik hoop dat je die ook hebt. :)
Leuk dat je ook een sjaal hebt! Voor mannen is effen vrij gebruikelijk. De kleurrijke sjaaltjes zijn meestal vrouwelijke sjaaltjes.

Overprikkeling valt wel mee, maar sommigen met ASS hebben er veel last van. Wat dat betreft mag niet mopperen, en kan nog in voltijd werken. Om meer aansluiting te vinden bij mensen is het belangrijk om af en toe eens initiatief te nemen en er op uit te trekken. Ik merk ook wel dat oude mensen veel levenservaring hebben. Vaak hebben ze ook kinderen en kleinkinderen.

Koude slaapkamer vind ik eigenlijk toch wel iets hebben. In het begin is het echt ‘brrr’ en dan wrijf ik over mijn armen, maar wat later verdwijnt de kou. Het bigshirt is ruim en ook lekker lang :)
Mijn moeder droeg vroeger vaak een nachthemd, ’s avonds na het douchen en dan had ik vaak een lang shirt aan.
pi_104424516
Hallo.

Ik zit met redelijk wat vragen. Zoals wat heb ik, wie heeft er gelijk over hoe een normaal persoon zich hoort te gedragen, hoe hoort mijn kindertijd te hebben uitgezien als een normaal persoon en enz.

Zo vraag ik mij af of ik nu ADD en/of MCDD heb, want dat komt het meeste overeen met hoe ik ben en wat ik erover lees.

Een vriend van mij heeft een broertje met PDD-NOS en zei tegen mij dat hij getraind is op het herkennen van symptomen van autisme. Ik heb met hem gesproken en hij zei tegen mij dat hij mij aanraadde om mij te laten onderzoeken op een vorm van autisme. Want hij zag kenmerken van autisme in mij terug wanneer ik met vrienden een week op vakantie was en hij was dan daarbij.

Morgen ga ik naar de dokter voor een verzoek om te kunnen worden doorverwezen voor een onderzoek naar een vorm van autisme. Ik vraag mij eigenlijk af van wat ik zo ongeveer moet verwachten bij het onderzoek en wie er vragen over mij gaat beantwoorden. Dus behalve ikzelf en mijn ouders, zijn er nog eventueel andere mensen die vragen over mij moeten beantwoorden?

Verder vraag ik mij af hoe lang het onderzoek ongeveer duurt, en wat de psycholoog zo ongeveer allemaal met mij gaat doen.
pi_104425372
In mijn geval bestaat het onderzoek uit 4 gesprekken in totaal, en is dat verspreid over 4 maanden... maar dat is vooral te weiten aan de drukke agenda's van iedereen.
Heb nu 2 gesprekken met de SPH-er gehad, hierna een gesprek met de psych in Januari en dan begin februari het gesprek met de SPH-er en de psych.

Al met al had dat sneller gemogen en dat was misschien ook wel gelukt als ik mezelf had gedwongen ter plekke alle afspraken te maken ipv te bellen wat altijd weken duurt voordat ik me daar toe kan zetten :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_104428659
Ik had sowieso het geluk dat ik al in dagbehandeling was en mijn behandelaars van mening waren dat een persoonlijkheidsstoornis helemaal niet mijn probleem is. Eerst een vooronderzoek gehad met vragenlijsten en ook één voor mijn ouders over mijn jeugd. Daaraan konden ze zien of er mogelijk een vorm van autisme had. Dat was er, dus werd ik doorverwezen naar Centrum Autisme voor het echte onderzoek wat bestond uit kleine opdrachten en een gesprek.
signatuurloos
pi_104432074
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 06:03 schreef Ceased2Be het volgende:
In mijn geval bestaat het onderzoek uit 4 gesprekken in totaal, en is dat verspreid over 4 maanden... maar dat is vooral te weiten aan de drukke agenda's van iedereen.
Heb nu 2 gesprekken met de SPH-er gehad, hierna een gesprek met de psych in Januari en dan begin februari het gesprek met de SPH-er en de psych.

Al met al had dat sneller gemogen en dat was misschien ook wel gelukt als ik mezelf had gedwongen ter plekke alle afspraken te maken ipv te bellen wat altijd weken duurt voordat ik me daar toe kan zetten :'(
Zo te zien durf je niet zo snel initiatief te nemen. Daar heb ik nu geen last van. Ik neem namelijk vaker het initiatief.

Of zie ik het nu verkeerd en is er een andere reden dat je een afspraak niet ter plekke maakt?
pi_104432738
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:07 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Leuk dat je ook een sjaal hebt! Voor mannen is effen vrij gebruikelijk. De kleurrijke sjaaltjes zijn meestal vrouwelijke sjaaltjes.

Overprikkeling valt wel mee, maar sommigen met ASS hebben er veel last van. Wat dat betreft mag niet mopperen, en kan nog in voltijd werken. Om meer aansluiting te vinden bij mensen is het belangrijk om af en toe eens initiatief te nemen en er op uit te trekken. Ik merk ook wel dat oude mensen veel levenservaring hebben. Vaak hebben ze ook kinderen en kleinkinderen.

Koude slaapkamer vind ik eigenlijk toch wel iets hebben. In het begin is het echt ‘brrr’ en dan wrijf ik over mijn armen, maar wat later verdwijnt de kou. Het bigshirt is ruim en ook lekker lang :)
Mijn moeder droeg vroeger vaak een nachthemd, ’s avonds na het douchen en dan had ik vaak een lang shirt aan.
Het is een effen ding met wat lijntjes zag ik zojuist. :) Maar een gekleurde sjaal vind ik ook eigenlijk wel iets hebben. Tja dat ze voor vrouwelijk doorgaan, daar zou ik me maar geen zorgen over maken. Jij vindt de sjaal leuk en daar gaat het om. :)

Mooi dat je aan weekenden kennelijk genoeg hebt om te ontstressen. Overprikkelen verlamt je immers.

Eigenlijk is een koude slaapkamer weer aangenaam bij een heleboel dekens. Je hebt gelijk, als je in het begin een beetje koud hebt en de dekens doen haar werk goed, dat het dan juist aangenaam kan zijn.

Kijk eens aan, je moeder gaf vroeger al het goede voorbeeld. ;)
pi_104451392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 12:39 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Zo te zien durf je niet zo snel initiatief te nemen. Daar heb ik nu geen last van. Ik neem namelijk vaker het initiatief.

Of zie ik het nu verkeerd en is er een andere reden dat je een afspraak niet ter plekke maakt?
Nee dat zie je zeker niet verkeerd, afspraken maken. Mensen nabellen... kan me er echt niet toe zetten. Probeer ook altijd alles via de mail te regelen, maar daar kom ik niet echt mee weg :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_104454350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee dat zie je zeker niet verkeerd, afspraken maken. Mensen nabellen... kan me er echt niet toe zetten. Probeer ook altijd alles via de mail te regelen, maar daar kom ik niet echt mee weg :')
Kun je niks aan doen als het echt in je zit. Ik vind het best erg voor je.

Vroeger, toen ik nog een kind was, durfde ik ook niet zo goed vreemden en mijn vrienden te bellen. Heden ten dage is dat minder, maar om eerlijk te zijn geef ik de voorkeur aan berichtenuitwisseling zoals sms, whatsapp, facebook, twitter, e-mail en af en toe msn hoewel ik daar bijna nooit op zit.

Bellen doe ik wanneer er geen andere manier is of als dat echt het beste is. Maar dan bel ik ook meteen als het kan of iig zo snel mogelijk.

Als smoes zeg ik soms dat ik te gierig ben om te bellen. Maar als ik gebeld word dan neem ik altijd meteen op, onder de voorwaarde dat ik het nummer ken. Wanneer een onbekend nummer op mijn mobiel belt dan neem ik meestal niet op en zoek ik meteen het nummer op als het een huisnummer is. Bij een mobiel nummer sms ik dan naar de persoon met de vraag wie hij/zij is.

Tevens, als een onbekend nummer naar het thuisnummer belt en wanneer ik dan alleen thuis ben neem ik altijd op. Want het kan voor mijn ouders zijn, wat meestal dan ook het geval is. Dan hoor ik gewoon op te nemen want zo hoort dat nu eenmaal. Dat is netjes en beleefd. Durf jij dan zoiets ook niet? Want dan heb je het wel best erg hoor als je dat niet durft. Lijkt mij best vervelend.
pi_104464173
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 21:45 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Kun je niks aan doen als het echt in je zit. Ik vind het best erg voor je.

Vroeger, toen ik nog een kind was, durfde ik ook niet zo goed vreemden en mijn vrienden te bellen. Heden ten dage is dat minder, maar om eerlijk te zijn geef ik de voorkeur aan berichtenuitwisseling zoals sms, whatsapp, facebook, twitter, e-mail en af en toe msn hoewel ik daar bijna nooit op zit.

Bellen doe ik wanneer er geen andere manier is of als dat echt het beste is. Maar dan bel ik ook meteen als het kan of iig zo snel mogelijk.

Als smoes zeg ik soms dat ik te gierig ben om te bellen. Maar als ik gebeld word dan neem ik altijd meteen op, onder de voorwaarde dat ik het nummer ken. Wanneer een onbekend nummer op mijn mobiel belt dan neem ik meestal niet op en zoek ik meteen het nummer op als het een huisnummer is. Bij een mobiel nummer sms ik dan naar de persoon met de vraag wie hij/zij is.

Tevens, als een onbekend nummer naar het thuisnummer belt en wanneer ik dan alleen thuis ben neem ik altijd op. Want het kan voor mijn ouders zijn, wat meestal dan ook het geval is. Dan hoor ik gewoon op te nemen want zo hoort dat nu eenmaal. Dat is netjes en beleefd. Durf jij dan zoiets ook niet? Want dan heb je het wel best erg hoor als je dat niet durft. Lijkt mij best vervelend.
Als ik een beetje 'goed in m'n vel' zit (om het zo maar te zeggen) bel ik ook sneller, maar over het algemeen wordt het uitgesteld en uitgesteld. Privénummers op mobiel neem ik eigenlijk altijd wel op, vooral omdat ik weet dat mijn mobiel alleen bekend is bij bekenden. Privé op m'n vaste lijn neem ik eigenlijk nooit op, of ik moet wat verwachten. Dat nummer heeft ook niemand en er bellen eigelijk alleen enqueteurs op.
pi_104466016
Ik vind telefoneren echt een ramp.
-weg-
  donderdag 17 november 2011 @ 09:47:40 #90
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_104466272
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:38 schreef Auti het volgende:
Wat een herkenning weer, en ik heb geen enkele diagnose. Denk er wel soms over om die mogelijkheid eens te onderzoeken. :)

Overigens heb ik er minder problemen mee om gebeld te worden dan zelf de telefoon te nemen. Alleen al een afspraak maken met bijvoorbeeld de tandarts is al een opgave.
pi_104466479
Ik heb bijvoorbeeld geen mobiele telefoon. Ik bel zelf eigenlijk nooit,. en mocht ik moeten bellen dan weet ik wel een telefoon te vinden. Ik word ook bijna nooit gebeld en dus vergeet ik een mobieltje ook vaak mee te nemen of om op te laden en dat soort dingen.

Als ik zelf moet bellen dan heb ik het gesprek al in mijn hoofd gevoerd en dat is niet goed want als het dan anders loopt dan kan ik in de war raken of gefrustreerd. Als ik moet bellen dan is het vaak naar instanties en krijg ik meestal eerst een computer en/of wachtmuziekje en dat helpt ook niet mee.

Vaak doet het ook pijn aan mijn oren, dan staat het gewoon te hard. Maar ook als het te druk om mij heen is, dan krijg ik bijna niets mee van het gesprek.
-weg-
pi_104468143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:38 schreef Auti het volgende:
De voordeur is erger met die colporteurs.
pi_104468730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De voordeur is erger met die colporteurs.
Die komen hier niet.
-weg-
pi_104468759
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:22 schreef Auti het volgende:

[..]

Die komen hier niet.
Wel steeds vaker na dat telefoonregister.
pi_104470407
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wel steeds vaker na dat telefoonregister.
Mjah.. hier komen ze echt nooit. Misschien 2 keer in de afgelopen 5 jaar, en ik stuur ze gewoon weg. Is niet zo moeilijk ook. Die telefoontjes van callcenters ook, gaat nergens over.
Gisteren nam ik zo'n telefoontje op (ik verwacht een telefoontje van het ziekenhuis voor MRI scan) , bleek dus de Nuon te zijn. Ik was daar klant toen ik een eigen woning had en ze vinden het spijtig dat ik geen klant meer ben.. de vraag; "wat kan ik doen om er voor te zorgen dat u weer klant bij ons wordt? "

Mij een huis geven!
........ "zo! .. euh.. euh.. ......... ik begrijp dat u nu geen energie afneemt? "
Dat is correct.
"oh, nou.. dan kan ik verder niets meer doen en wens ik u een fijne dag, ik wil u nog wijzen op uw rechten omtrend bla bla dan krijgt u zo een bandje te horen en bla.. NEE DAT HOEFT NIET HOOR! "Ja, u kunt altijd wegdrukken en dan bl.. Ok! Tuut tuut tuut... :')
-weg-
pi_104472011
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 12:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Mjah.. hier komen ze echt nooit. Misschien 2 keer in de afgelopen 5 jaar, en ik stuur ze gewoon weg. Is niet zo moeilijk ook. Die telefoontjes van callcenters ook, gaat nergens over.
Gisteren nam ik zo'n telefoontje op (ik verwacht een telefoontje van het ziekenhuis voor MRI scan) , bleek dus de Nuon te zijn. Ik was daar klant toen ik een eigen woning had en ze vinden het spijtig dat ik geen klant meer ben.. de vraag; "wat kan ik doen om er voor te zorgen dat u weer klant bij ons wordt? "

Mij een huis geven!
........ "zo! .. euh.. euh.. ......... ik begrijp dat u nu geen energie afneemt? "
Dat is correct.
"oh, nou.. dan kan ik verder niets meer doen en wens ik u een fijne dag, ik wil u nog wijzen op uw rechten omtrend bla bla dan krijgt u zo een bandje te horen en bla.. NEE DAT HOEFT NIET HOOR! "Ja, u kunt altijd wegdrukken en dan bl.. Ok! Tuut tuut tuut... :')
Ik heb ook een erge hekel aan dat soort telefoontjes, zeker als je een belangrijk telefoontje verwacht, zoals wat je noemt over een scan. en toch al in spanning zit. :{

Ik hoop maar dat je snel kan met die scan, misschien dat dit iets aan het licht breng. Hopelijk niks ernstig, Auti.

Blijven hopen op goed nieuws. :)
pi_104472494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb ook een erge hekel aan dat soort telefoontjes, zeker als je een belangrijk telefoontje verwacht, zoals wat je noemt over een scan. en toch al in spanning zit. :{

Ik hoop maar dat je snel kan met die scan, misschien dat dit iets aan het licht breng. Hopelijk niks ernstig, Auti.

Blijven hopen op goed nieuws. :)
Ik vind het reuze spannend! Maandag heb ik een EEG scan en voor de MRI ga ik nog gebeld worden. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt want in het minst gunstige geval is het dus afgelopen met autorijden. Ik mag nu iig 3 tot 6mnd niet autorijden, afhankelijk van de uitslag van het onderzoek maar als het tegenzit dan is het dus gewoon afgelopen.
-weg-
pi_104473502
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 13:20 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vind het reuze spannend! Maandag heb ik een EEG scan en voor de MRI ga ik nog gebeld worden. Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal meevalt want in het minst gunstige geval is het dus afgelopen met autorijden. Ik mag nu iig 3 tot 6mnd niet autorijden, afhankelijk van de uitslag van het onderzoek maar als het tegenzit dan is het dus gewoon afgelopen.
Heftig, allemaal. :{

Hopelijk kan je er zeer snel heen, onzekerheid is maar niks. :N

Het is toch echt te hopen voor je dat het meevalt en auto kan blijven rijden. Het is vooral te hopen dat er niet iets zit wat er niet thuishoort. ;(
pi_104476064
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, één waar ik liever niet al te veel bij stil sta. Ik verwacht het ook absoluut niet, maar slecht nieuws behoort tot de mogelijkheden.

Mocht het zo zijn dat ik echt niet meer mag autorijden dan stort er wel even een hoop in. Moet er nog even niet aan denken. Dan ga ik me ook pas echt gehandicapt voelen denk ik en een hoop dromen zullen dan gedwongen dromen blijven.
-weg-
pi_104479485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Auti het volgende:
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, één waar ik liever niet al te veel bij stil sta. Ik verwacht het ook absoluut niet, maar slecht nieuws behoort tot de mogelijkheden.

Mocht het zo zijn dat ik echt niet meer mag autorijden dan stort er wel even een hoop in. Moet er nog even niet aan denken. Dan ga ik me ook pas echt gehandicapt voelen denk ik en een hoop dromen zullen dan gedwongen dromen blijven.
Laten we hopen dat het allemaal meevalt...

---

Ik tegen cassière: "die prijs klopt niet moet XXX zijn..."
Cassière : "Ow, dat kan best hoor. Maar daar ga ik niet over"

:D :') :') |:( 8)7

Ik: "zou je dan niet eens even gaan kijken, dan? "
Zij : na aarzelen.. " vraag het de servicebali maar!"

Ik heb veel domme mensen gezien, maar een supermarkt die zo'n stugge, klantonvriendelijke doos bij de kassa plempt. :')
pi_104479811
Lol, een actie van mij zou zijn; oh, dan ga ik toch naar een andere winkel.. goedemiddag! en dan zo weglopen.
-weg-
pi_104479858
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:49 schreef Auti het volgende:
Lol, een actie van mij zou zijn; oh, dan ga ik toch naar een andere winkel.. goedemiddag! en dan zo weglopen.
Ja, die neiging heb ik ook. Ik had al eerder geklaagd over tokkieklanten die hun hond mee naar binnen nemen(supermarkt!, wat absoluut niet mag van de VWA) en vervolgens maar lauw of niet reageren op de klacht. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 17-11-2011 16:55:51 ]
pi_104483892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, die neiging heb ik ook. Ik had al eerder geklaagd over tokkieklanten die hun hond mee naar binnen nemen(supermarkt!, wat absoluut niet mag van de VWA) en vervolgens maar lauw of niet reageren op de klacht. :')
Ik vind de service bij supermarkten over het algemeen al erg gedaald. En ze komen er mee weg, mensen komen toch wel terug.. ze moeten wel, soort van monopoly positie.
-weg-
pi_104487506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:46 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik vind de service bij supermarkten over het algemeen al erg gedaald. En ze komen er mee weg, mensen komen toch wel terug.. ze moeten wel, soort van monopoly positie.
Het lijkt er op dat gewone mensen zich er niet aan storen, maar autisten wel. Dit is hoe de maatschappij werkt en als je er niet tegen kunt dan moet je er maar mee leven.
pi_104487585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:59 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat gewone mensen zich er niet aan storen, maar autisten wel. Dit is hoe de maatschappij werkt en als je er niet tegen kunt dan moet je er maar mee leven.
oh nee hoor, ik ga er vol tegen in.
-weg-
pi_104490974
Trouwens naast belangst, of zeg maar angsten die met sociale omgang te maken hebben, zijn er nog andere angsten die jullie hebben? Ik heb dus niet echt belangst, zo moeilijk ben ik niet hoor.

Maar ik heb dus plasangst. Ook al komt uit het onderzoek dat ik geen vorm van autisme heb, dan doe ik het alleen al om van de plasangst af te komen, als dat lukt.
pi_104495254
quote:

[..]

Je hebt er kutten bij ja, ben ook een keer vrij slecht geholpen.

Maar verder toch wel goeie ervaringen. Ik doe altijd boodschappen op een vaste tijd en dan kom bij dezelfde lieve caissières :Y

Een keer zei een caissière helemaal niets (zei zelfs geen bedrag). Dat was een snelkassa bij een supermarkt in Parijs. Toen riep ik aan het einde vrij duidelijk Autistisch (terwijl ik naar mijn muntjes keek, anders wiel het wel erg op)... ik bedoel, waar ziet ze mij voor aan?! En volgens mij ging er toen wel een lampje bij haar branden. Ik kan me best voorstellen dat het werk niet bevalt en het was in een grote stad, maar dan nog.
pi_104496660
Oh er zijn ook zeker goede medewerkers en mensen die zich niet omdraaien voor een stukje dienstverlening en beleefdheid. Ik kom in 3 supermarkten, geen echte vaste tijden en ik kan met veel mensen wel opschieten of iig geen problemen mee hebben.
Maar in dit is er niet sprake van het rotte appel verhaal, nee.. het is een trend geworden. Komt ook van bovenaf.

In mijn tijd werd iedere nieuwe employee ook trots binnengehaald en waren er kansen en TEAM TEAM TEAM. Ook uitleg krijgen dat een gezin maandelijks een leuk centje omzet bezorgd en dat je mensen dus zoveel mogelijk te klant wilt houden. Met allerlei leuke slogans en acties verbonden.

Toch is er een paar jaar terug een ommekeer geweest betreft het aannemen van nieuw personeel en de controlle op hun werkzaamhedn. Het gros wat in zo;n winkel rondloopt is te jong en ongemotiveerd. Dat vind ik al heel slecht en dan krijgen ze zo'n contract waarmee ze na 2 jaar weer buiten staan. Dan krijg je uitspraken als ; ach, over 2 maanden werk ik hier niet meer.

Een supermart vinden met de juiste spirit en dat door personeel uitgedragen wordt is moeilijk te vinden.
Maar het is ook in de detailhandel hoor, ik zal morgen wel het 1 en ander uitleggen., ik zit in mijn laatste kwartieertje gvan vandaag.

^O^
-weg-
pi_104497032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is een effen ding met wat lijntjes zag ik zojuist. :) Maar een gekleurde sjaal vind ik ook eigenlijk wel iets hebben. Tja dat ze voor vrouwelijk doorgaan, daar zou ik me maar geen zorgen over maken. Jij vindt de sjaal leuk en daar gaat het om. :)

Mooi dat je aan weekenden kennelijk genoeg hebt om te ontstressen. Overprikkelen verlamt je immers.

Eigenlijk is een koude slaapkamer weer aangenaam bij een heleboel dekens. Je hebt gelijk, als je in het begin een beetje koud hebt en de dekens doen haar werk goed, dat het dan juist aangenaam kan zijn.

Kijk eens aan, je moeder gaf vroeger al het goede voorbeeld. ;)
Zeker gaf ze het goede voorbeeld. Ik vond het echt iets knus en ietwat intiems hebben, zo’n ponnetje en blote benen dat ik het zelf ook ben gaan dragen. Hier verder alles goed en met de overprikkeling valt het reuze mee, niet vergelijkbaar met een gemiddelde persoon met ASS.

Voor mij zit er opnieuw een extra periodiek in, en iets heel anders: een paar mensen gesproken die alleen op vakantie gaan... het lijkt toch breder geaccepteerd dan ik dacht. Dat laatste geeft perspectief voor 2012: gewoon weer op vakantie! En dan maar assertief zijn voor een goeie hotelkamer: een alleenreizende geven ze nogal eens de mindere kamers, alsof ik in de bijstand zit...

@Auti: supermarkten... daar wordt veel met tijdelijke contracten gewerkt. 19-jarigen vinden ze soms al te oud, want ze kunnen zo scholieren van 16 in dienst nemen die voor een schamel loontje bereid zijn te werken. In Frankrijk geldt het volwassenminimumloon al vanaf 18 jaar, daar heb je deze issues niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door schaal_9 op 17-11-2011 23:07:41 ]
pi_104498079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 15:03 schreef Auti het volgende:

Moeilijk, moeilijk, Auti... ook bij moeilijkheden onderscheiden we gradaties. Maar wat jij meemaakt, is met geen pen te beschrijven. Van een menswaardig bestaan mag je goed beschouwd wel wat meer verwachten (maar blijft lastig oordelen). Menselijk contact, en vie réelle, en redelijk rond kunnen komen. Petje af dat je verder wilt gaan, en financieel nog autorijden kan veroorloven. Sterkte met je gezondheid!

Mij wilden ze ook pas iets wijsmaken over telefoonabonnementen... maar ja, een goede ramer kan dan allemaal prima zelf ^O^
pi_104498914
Jullie kunnen er wel diep op ingaan zeg over dat supermarkt gebeuren. Ik heb er geen last van en geef gewoon het geld aan de cassière, ongeacht hoe het personeel zich gedraagt. Ze mogen zelf weten hoe ze zich gedragen. Maar klantvriendelijk zijn is wel het beste voor een goeie klantenbinding.

Maar normaal zegt de cassière na het betalen nog een fijne dag/avond/weekend en dan zeg ik, ''hetzelfde'' of ''u/jij ook''. Lijkt mij toch wel vrij makkelijk om te zeggen.
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:12:50 #112
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104499954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:46 schreef Coca_Cola het volgende:
Jullie kunnen er wel diep op ingaan zeg over dat supermarkt gebeuren. Ik heb er geen last van en geef gewoon het geld aan de cassière, ongeacht hoe het personeel zich gedraagt. Ze mogen zelf weten hoe ze zich gedragen. Maar klantvriendelijk zijn is wel het beste voor een goeie klantenbinding.

Maar normaal zegt de cassière na het betalen nog een fijne dag/avond/weekend en dan zeg ik, ''hetzelfde'' of ''u/jij ook''. Lijkt mij toch wel vrij makkelijk om te zeggen.
Gelijk heb je, niet te veel druk maken om kleine dingetjes.

Maar een aardige/lieve caissière mag van mij best een bonus krijgen en een chagrijnige geen cent salarisverhoging. Ik ga er eigenlijk best diep op in... heb nog een kassabon van eind vorig jaar, van een caissière waar ik vaak een leuk praatje mee had :)

Iedere medewerkster heeft dus een nummer (tussen de 1 en 50) dat op het bonnetje staat. Sja, ik ben van de cijfers :P
pi_104501731
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Maar een aardige/lieve caissière mag van mij best een bonus krijgen en een chagrijnige geen cent salarisverhoging. Ik ga er eigenlijk best diep op in... heb nog een kassabon van eind vorig jaar, van een caissière waar ik vaak een leuk praatje mee had :)

Iedere medewerkster heeft dus een nummer (tussen de 1 en 50) dat op het bonnetje staat. Sja, ik ben van de cijfers :P
Tsja, dat soort details interesseren mij helemaal niks.
pi_104505628
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 00:12 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Zelf ben ik caissière geweest bij de Media Markt en daar had ik ook een nummer, namelijk 3654. In verband met facturen kan daarom ook geen enkele medewerker in Nederland het zelfde nummer hebben. Het werk was nog best te doen, tenzij je asociale klanten had. Van die typische Hagenezen. Ik heb zelfs één keer de beveiliging bij moeten halen omdat ik bedreigd werd.

Aan bonussen doen ze niet en je kunt ook niet, wat verkopers wel kunnen, iets extra's verdienen.
signatuurloos
pi_104507462
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Je hebt er kutten bij ja, ben ook een keer vrij slecht geholpen.

Maar verder toch wel goeie ervaringen. Ik doe altijd boodschappen op een vaste tijd en dan kom bij dezelfde lieve caissières :Y

Een keer zei een caissière helemaal niets (zei zelfs geen bedrag). Dat was een snelkassa bij een supermarkt in Parijs. Toen riep ik aan het einde vrij duidelijk Autistisch (terwijl ik naar mijn muntjes keek, anders wiel het wel erg op)... ik bedoel, waar ziet ze mij voor aan?! En volgens mij ging er toen wel een lampje bij haar branden. Ik kan me best voorstellen dat het werk niet bevalt en het was in een grote stad, maar dan nog.
Dat is helemaal schandalig, als een caissière niks zegt. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

Je had gewoon recht in haar gezicht moeten zeggen of ze "autistisch?" is. Of nog beter: de portemonnee pas trekken als ze je het bedrag noemt

Dat wat ik gisteren meemaakte was ook schandalig gewoon. :D
pi_104507517
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 21:07 schreef Coca_Cola het volgende:
Trouwens naast belangst, of zeg maar angsten die met sociale omgang te maken hebben, zijn er nog andere angsten die jullie hebben? Ik heb dus niet echt belangst, zo moeilijk ben ik niet hoor.

Maar ik heb dus plasangst. Ook al komt uit het onderzoek dat ik geen vorm van autisme heb, dan doe ik het alleen al om van de plasangst af te komen, als dat lukt.
Bedoel je angst bij openbare toiletten? Toch niet gewoon thuis neem ik aan :?
pi_104507551
quote:

[..]

Mensen moeten blijven eten. En verder heb je meestal hooguit een paar supermarkten in de buurt, dus ze denken toch wel weer dat ze terug komen.
pi_104507589
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:51 schreef Auti het volgende:
Oh er zijn ook zeker goede medewerkers en mensen die zich niet omdraaien voor een stukje dienstverlening en beleefdheid. Ik kom in 3 supermarkten, geen echte vaste tijden en ik kan met veel mensen wel opschieten of iig geen problemen mee hebben.
Maar in dit is er niet sprake van het rotte appel verhaal, nee.. het is een trend geworden. Komt ook van bovenaf.

In mijn tijd werd iedere nieuwe employee ook trots binnengehaald en waren er kansen en TEAM TEAM TEAM. Ook uitleg krijgen dat een gezin maandelijks een leuk centje omzet bezorgd en dat je mensen dus zoveel mogelijk te klant wilt houden. Met allerlei leuke slogans en acties verbonden.

Toch is er een paar jaar terug een ommekeer geweest betreft het aannemen van nieuw personeel en de controlle op hun werkzaamhedn. Het gros wat in zo;n winkel rondloopt is te jong en ongemotiveerd. Dat vind ik al heel slecht en dan krijgen ze zo'n contract waarmee ze na 2 jaar weer buiten staan. Dan krijg je uitspraken als ; ach, over 2 maanden werk ik hier niet meer.

Een supermart vinden met de juiste spirit en dat door personeel uitgedragen wordt is moeilijk te vinden.
Maar het is ook in de detailhandel hoor, ik zal morgen wel het 1 en ander uitleggen., ik zit in mijn laatste kwartieertje gvan vandaag.

[ afbeelding ]
^O^
Een groot moreel maatschappelijk verval begint vaak van bovenaf. Kijk maar eens naar de graaicultuur. Tja.
pi_104507769
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 23:00 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Zeker gaf ze het goede voorbeeld. Ik vond het echt iets knus en ietwat intiems hebben, zo’n ponnetje en blote benen dat ik het zelf ook ben gaan dragen. Hier verder alles goed en met de overprikkeling valt het reuze mee, niet vergelijkbaar met een gemiddelde persoon met ASS.

Voor mij zit er opnieuw een extra periodiek in, en iets heel anders: een paar mensen gesproken die alleen op vakantie gaan... het lijkt toch breder geaccepteerd dan ik dacht. Dat laatste geeft perspectief voor 2012: gewoon weer op vakantie! En dan maar assertief zijn voor een goeie hotelkamer: een alleenreizende geven ze nogal eens de mindere kamers, alsof ik in de bijstand zit...

@Auti: supermarkten... daar wordt veel met tijdelijke contracten gewerkt. 19-jarigen vinden ze soms al te oud, want ze kunnen zo scholieren van 16 in dienst nemen die voor een schamel loontje bereid zijn te werken. In Frankrijk geldt het volwassenminimumloon al vanaf 18 jaar, daar heb je deze issues niet.
Mooi dat je die gewoonte van thuis uit weet door te zetten, dat geeft toch aan dat je behoefte hebt aan een knusse sfeer. Het lijkt mij vooral zomers aangenaam. En je hebt gelijk als je je zelf beloont met ene mooie vakantie. En komen ook steeds meer alleenstaanden die ook gewoon op vakantie gaan. Nog even en je bent hip, Schaal_9! :)

Ik hoop inderdaad dat je assertief kan zijn en mensen aanspreekt als iets niet naar je zin is. Je hoeft tenslotte niet alles te accepteren. Je betaalt er tenslotte voor.

Hartstikke goed joh, dat je weer een periodiek krijgt. Een teken dat het goed gaat en dat ze tevreden over je zijn. Je zit er toch al weer bijna twee en een half jaar. :)
pi_104518825
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bedoel je angst bij openbare toiletten? Toch niet gewoon thuis neem ik aan :?
Ja vooral in het openbaar. Ik heb er meestal last van bij feestjes en uitgaan. Vind het maar vervelend voor mijn vrienden dat ik zo ver weg moet gaan om een rustig plekje te zoeken in een drukke stad, want vaker ben ik daardoor best wel lang weg waardoor ze zich zorgen gaan maken en ik maak mij dan weer zorgen dat zij zorgen over mij gaan maken. Het is best vervelend als je het hebt.
pi_104518947
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:10 schreef Coca_Cola het volgende:

[..]

Ja vooral in het openbaar. Ik heb er meestal last van bij feestjes en uitgaan. Vind het maar vervelend voor mijn vrienden dat ik zo ver weg moet gaan om een rustig plekje te zoeken in een drukke stad, want vaker ben ik daardoor best wel lang weg waardoor ze zich zorgen gaan maken en ik maak mij dan weer zorgen dat zij zorgen over mij gaan maken. Het is best vervelend als je het hebt.
Dat is ook heel vervelend. :{ Dat is spanning dus. Zeker als je weet dat anderen wachten. Dan verkramp je gewoon. :{
pi_104519577
Hoi.
Hebben er hier trouwens meer mensen moeite om in groepen te passen? Jullie weten wel, met de gedragscodes die je hebt met groepen.
Zijn er nog anderen hier die eventueel tips hebben?

Ik heb namelijk vaak de neiging om gewoon m'n mening te vertellen waardoor ik door zulke groepen vervolgens afgekraakt word, of gewoon genegeerd en ik begrijp dat niet.
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:49:27 #123
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104531110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mooi dat je die gewoonte van thuis uit weet door te zetten, dat geeft toch aan dat je behoefte hebt aan een knusse sfeer. Het lijkt mij vooral zomers aangenaam. En je hebt gelijk als je je zelf beloont met ene mooie vakantie. En komen ook steeds meer alleenstaanden die ook gewoon op vakantie gaan. Nog even en je bent hip, Schaal_9! :)

Ik hoop inderdaad dat je assertief kan zijn en mensen aanspreekt als iets niet naar je zin is. Je hoeft tenslotte niet alles te accepteren. Je betaalt er tenslotte voor.

Hartstikke goed joh, dat je weer een periodiek krijgt. Een teken dat het goed gaat en dat ze tevreden over je zijn. Je zit er toch al weer bijna twee en een half jaar. :)
Heb je zelf een leuk pyjama’tje? Ik vind het zeker lekker, zo’ losvallend kledingstuk. Best wel vrouwelijk trouwens, maar vind ik wel iets hebben.

Bij ons krijg je je periodiekje vrijwel automatisch. Als je boven verwachting hebt gefunctioneerd, krijg je daarbovenop een extra periodiek. Het helpt al heel wat als je niet te direct bent of klakkeloos je mening vertelt, terwijl het soms tactischer is om die nog even voor je te houden. Dat is iets waar mensen met Asperger vaak moeite mee hebben en wat vaak voor spanningen zorgt in een werksituatie.

2,5 jaar: het begint er op te lijken; mijn eerste lustrum is nog ver weg. Tegen die tijd wil ik een tussenstand opmaken. In 2012 wil ik aan mijn netwerk gaan werken en mijn kennis van niet-lineaire regressiemodellen verbeteren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoi.
Hebben er hier trouwens meer mensen moeite om in groepen te passen? Jullie weten wel, met de gedragscodes die je hebt met groepen.
Zijn er nog anderen hier die eventueel tips hebben?

Ik heb namelijk vaak de neiging om gewoon m'n mening te vertellen waardoor ik door zulke groepen vervolgens afgekraakt word, of gewoon genegeerd en ik begrijp dat niet.
Het is niet gemakkelijk, maar ik denk dat het verstandig is om na te gaan wat er zo ongeveer binnen de groep leeft, en of je aansluiting kunt vinden. Het gespreksonderwerp kan ook wisselen; dat kun je ook zelf doen, bijvoorbeeld als een onderwerp doodtbloedt.

Ik maakte het bijvoorbeeld weleens mee dat iemand zijn mening probeerde op te dringen over de sociale zekerheid. Toen begon ik over pensioenen, en daar wist hij niet veel van :Y
pi_104532825
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:49 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Heb je zelf een leuk pyjama’tje? Ik vind het zeker lekker, zo’ losvallend kledingstuk. Best wel vrouwelijk trouwens, maar vind ik wel iets hebben.

Bij ons krijg je je periodiekje vrijwel automatisch. Als je boven verwachting hebt gefunctioneerd, krijg je daarbovenop een extra periodiek. Het helpt al heel wat als je niet te direct bent of klakkeloos je mening vertelt, terwijl het soms tactischer is om die nog even voor je te houden. Dat is iets waar mensen met Asperger vaak moeite mee hebben en wat vaak voor spanningen zorgt in een werksituatie.

2,5 jaar: het begint er op te lijken; mijn eerste lustrum is nog ver weg. Tegen die tijd wil ik een tussenstand opmaken. In 2012 wil ik aan mijn netwerk gaan werken en mijn kennis van niet-lineaire regressiemodellen verbeteren.
Ja, ik heb een paar pyjamaatjes. :Y Ik ben daar aan gewend. Heel raar, het moet wel heel warm worden wil ik zonder. :{ Dus daarom vind ik het wel knap van je om zonder pyjamabroek te slapen, maar als je dat gewend bent, dan weet je niet beter. Er zijn mensen die alleen in boxershort slapen, maar dan moet het toch bloedheet zijn. Anders vind het echt niet lekker.

Zo'n big shirt lijkt me zeker cool hoor. Ik had zo'n ding nog nooit gezien, toen jij daar over vertelde. (althans voor heren). Het heeft zeker iets, zoals je omschreef. Dat het misschien vrouwelijker is, maakt me niet uit hoor. Ik vind dat je sowieso wel smaak hebt over kleding. Zo'n paarse trui met V-hals die je pas droeg zoals je beschreef, ook mooi hoor. Je durft best wat, maar je zal ongetwijfeld ook een geschikte lijn hebben. :)

Wel prettig dat je een automatische periodiek hebt. Dan weet je ook wel waar je aan toe bent. Je slaat volgens mij de spijker op zijn kop dat je beter maar niet al te uitgesproken mening hebt. En al helemaal als die mening een beetje afwijkt. :{ Dan schop je niet al te gauw tegen allerlei schenen. Dat hou je dan het langste vol.

Mooi voornemen die je hebt om je netwerk uit te breiden. Bedoel je dat irl of social media? :)
pi_104560595
Off topic

[ Bericht 46% gewijzigd door EchtGaaf op 19-11-2011 23:01:44 ]
pi_104571011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ik heb een paar pyjamaatjes. :Y Ik ben daar aan gewend. Heel raar, het moet wel heel warm worden wil ik zonder. :{ Dus daarom vind ik het wel knap van je om zonder pyjamabroek te slapen, maar als je dat gewend bent, dan weet je niet beter. Er zijn mensen die alleen in boxershort slapen, maar dan moet het toch bloedheet zijn. Anders vind het echt niet lekker.

Zo'n big shirt lijkt me zeker cool hoor. Ik had zo'n ding nog nooit gezien, toen jij daar over vertelde. (althans voor heren). Het heeft zeker iets, zoals je omschreef. Dat het misschien vrouwelijker is, maakt me niet uit hoor. Ik vind dat je sowieso wel smaak hebt over kleding. Zo'n paarse trui met V-hals die je pas droeg zoals je beschreef, ook mooi hoor. Je durft best wat, maar je zal ongetwijfeld ook een geschikte lijn hebben. :)

Wel prettig dat je een automatische periodiek hebt. Dan weet je ook wel waar je aan toe bent. Je slaat volgens mij de spijker op zijn kop dat je beter maar niet al te uitgesproken mening hebt. En al helemaal als die mening een beetje afwijkt. :{ Dan schop je niet al te gauw tegen allerlei schenen. Dat hou je dan het langste vol.

Mooi voornemen die je hebt om je netwerk uit te breiden. Bedoel je dat irl of social media? :)
Je beeld klopt helemaal. Werkgevers zijn soms best bereid ergens een mouw aan te passen, maar hebben dan nog het liefst mensen die niet al te moeilijk doen. Zakelijk netwerk, privé lijkt me lastiger (het is vaak vakantie en kinderen wat de klok slaat). Jammer dat het voor jou niet wilde lukken met je loopbaan. Ik denk dat je in een communicatief minder belastende functie beter tot je recht was gekomen.

Het big shirt (nachthemd) draag ik inderdaad los: omdat het tot halverwege mijn bovenbenen komt, geen pyjamabroek nodig. Het was/is ook lang genoeg om in de huiskamer te dragen :)
Nachthemden bestaan ook voor mannen, die zijn nog langer en neutraler qua stijl en/of opdruk. Een pyjama, wat jij draagt, is ook lekker hoor, er zijn heel wat mannen die niet eens een pyjama hebben. Nachtkleding besteden mensen vaak maar beperkt aandacht aan.
  zondag 20 november 2011 @ 00:01:52 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_104572039
Ergens ook wel redelijk logisch :) Het moet lekker zitten, voor de rest hoeft niemand het te zien (op je eventuele partner na), maar lekker zitten is toch wel het belangrijkste. Het gros van de tijd dat je het aanhebt, zie je namelijk toch niet hoe het eruit ziet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104572462
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 23:33 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Je beeld klopt helemaal. Werkgevers zijn soms best bereid ergens een mouw aan te passen, maar hebben dan nog het liefst mensen die niet al te moeilijk doen. Zakelijk netwerk, privé lijkt me lastiger (het is vaak vakantie en kinderen wat de klok slaat). Jammer dat het voor jou niet wilde lukken met je loopbaan. Ik denk dat je in een communicatief minder belastende functie beter tot je recht was gekomen.

Het big shirt (nachthemd) draag ik inderdaad los: omdat het tot halverwege mijn bovenbenen komt, geen pyjamabroek nodig. Het was/is ook lang genoeg om in de huiskamer te dragen :)
Nachthemden bestaan ook voor mannen, die zijn nog langer en neutraler qua stijl en/of opdruk. Een pyjama, wat jij draagt, is ook lekker hoor, er zijn heel wat mannen die niet eens een pyjama hebben. Nachtkleding besteden mensen vaak maar beperkt aandacht aan.
Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. Dat je Christen bent? Hou het maar gerust privé in de zwaar geseculariseerd land als NL :{ ) Een niet al te zeer rechtvaardigheidsgevoel, want er gaan vaak dingen scheef. Je moet precies weten hoe de hazen lopen. Je moet kunnen investeren in allerlei relaties in werksituaties om bij anderen dingen gedaan te krijgen. Het is gewoon een teamsport. De een kan niet zonder de anderen. Gunsten en zich voor je kunnen winnen voor anderen. Je wilt niet weten hoe intensief het groepsdynamisch proces binnen een werkkring is Het is essentieel dat je die talenten (social skills, antennes !) hebt, want anders: forget it.

In a nutshell: zie hier hoe ASS-ers daarin zwaar achtergesteld zijn in de vereiste competenties. Hoe pijnlijk dat dat is, is niet met woorden uit te drukken. Temeer omdat juist in deze tijdgeest het sociale gebeuren zo onder het vergrootglas ligt/hip is! daarom: te laat geboren. Was vroeger stukken minder allemaal. (ik zeg dat de sociale cultus zwaar is doorgeschoten en de eisen idem dito).

Helemaal waar wat je zegt: kinderen en vakantie. Ik vul aan : voetbal. The Voice en dit soort zwaar oppervlakkig geleuter. Als je het nietzeggende gedoe en geneuzel over AJAX de afgelopen dagen niet had gevolgd, dan was je in een werksituatie zwaar de sigaar geweest als je het lef had om een kantine binnen te stappen :') Om de 2 jaar een EK of een WK. Ga er maar aanstaan als je voor geen ruk hierin geïnteresseerd bent. Kan je daar niet over meepraten: dan ligt je meteen uit de groep. Hetzelfde met vakantie. Ben je de grens niet over geweest: dan vinden collega's je nog net geen halve mongool. etc .etc. Het is allemaal voor de vorm, maar alles bepalend of je in een groep past. :')

Hoe oppervlakkiger en mainstream minded je bent, hoe makkelijker het is. Triest maar wel waar. :') Als je anders bent, dan lig je bij de de beste scheet al direct uit de groep. En dat luistert erg nauw tegenwoordig.

Tja, een pyjama vind ik niet zo hip, eerder ouderwets eigenlijk. :{ Wat dat betreft is zo'n big shirt veel hipper, ik snap wel dat het 's-avonds voordat je naar bed gaat het ook kunt dragen. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 20-11-2011 00:28:12 ]
pi_104572599
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:01 schreef Troel het volgende:
Ergens ook wel redelijk logisch :) Het moet lekker zitten, voor de rest hoeft niemand het te zien (op je eventuele partner na), maar lekker zitten is toch wel het belangrijkste. Het gros van de tijd dat je het aanhebt, zie je namelijk toch niet hoe het eruit ziet :)
Dat is ook wel waar. Toch mag het voor mij ook leuk uitzien. :)
  zondag 20 november 2011 @ 08:35:29 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_104576908
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar. Toch mag het voor mij ook leuk uitzien. :)
Nouja, true, als ik kan kiezen tussen een leuke met snoopy of zo'n oma ding, kies ik natuurlijk ook voor de snoopy ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_104577153
Het is echt een hele zure periode als je harde schijven wilt kopen :( Die dingen zijn momenteel 2 keer zo duur. Ik hoop dat ze snel weer de normale prijs worden.
-weg-
pi_104577370
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. Dat je Christen bent? Hou het maar gerust privé in de zwaar geseculariseerd land als NL :{ ) Een niet al te zeer rechtvaardigheidsgevoel, want er gaan vaak dingen scheef. Je moet precies weten hoe de hazen lopen. Je moet kunnen investeren in allerlei relaties in werksituaties om bij anderen dingen gedaan te krijgen. Het is gewoon een teamsport. De een kan niet zonder de anderen. Gunsten en zich voor je kunnen winnen voor anderen. Je wilt niet weten hoe intensief het groepsdynamisch proces binnen een werkkring is Het is essentieel dat je die talenten (social skills, antennes !) hebt, want anders: forget it.

In a nutshell: zie hier hoe ASS-ers daarin zwaar achtergesteld zijn in de vereiste competenties. Hoe pijnlijk dat dat is, is niet met woorden uit te drukken. Temeer omdat juist in deze tijdgeest het sociale gebeuren zo onder het vergrootglas ligt/hip is! daarom: te laat geboren. Was vroeger stukken minder allemaal. (ik zeg dat de sociale cultus zwaar is doorgeschoten en de eisen idem dito).
Ik heb juist gemerkt dat een recht-voor-z'n-raap, anders-dan-anderen mening ook vaak goed gewaardeerd wordt zeker bij de hoger opgeleiden. Ik heb me in ieder geval nooit ingehouden en als ik dacht dat iets stom was ingeregeld zei ik het ook zodanig.
En voordat je het weet zit je in allerlei stuurgroepen omdat je blijkbaar verstand van zaken hebt :')

Maar goed, dat is mijn ervaring... bot uit de hoek komen hoeft niet erg te zijn als je het maar goed kunt onderbouwen.
  zondag 20 november 2011 @ 11:21:10 #133
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104578806
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:20 schreef Auti het volgende:
Het is echt een hele zure periode als je harde schijven wilt kopen :( Die dingen zijn momenteel 2 keer zo duur. Ik hoop dat ze snel weer de normale prijs worden.
Echt heel duur ja, en slecht leverbaar. Ik ben even wezen googlen. Voor 1 terabyte ben je al gauw 129 euro kwijt. En dat terwijl 16 GB geheugen nog maar 79 euro kost. Gek genoeg worden de meeste computers nog met 4 GB geleverd.
pi_104579379
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Echt heel duur ja, en slecht leverbaar. Ik ben even wezen googlen. Voor 1 terabyte ben je al gauw 129 euro kwijt. En dat terwijl 16 GB geheugen nog maar 79 euro kost. Gek genoeg worden de meeste computers nog met 4 GB geleverd.
Op tweakers kan je de prijsstijging in een graffiek zien. Het komt door de overstromingen in Thailand, harde schijven zijn nu schaars en dus duur. Als er geen oplossing komt om weer op volle kracht te produceren dan blijft dit nog wel even zo en wordt het misschien nog duurder.
Een harde schijf die in april nog 55 euro koste doet nu 119 euro. :{
Een netwerkschijf van 2TB is van 129 euro naar 199 gegaan bij de goedkoopste en gemiddelde prijs is 249,-

Ik wil graag een NAS kopen maar het is niet het juiste moment ;(
-weg-
pi_104579446
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb juist gemerkt dat een recht-voor-z'n-raap, anders-dan-anderen mening ook vaak goed gewaardeerd wordt zeker bij de hoger opgeleiden. Ik heb me in ieder geval nooit ingehouden en als ik dacht dat iets stom was ingeregeld zei ik het ook zodanig.
En voordat je het weet zit je in allerlei stuurgroepen omdat je blijkbaar verstand van zaken hebt :')

Maar goed, dat is mijn ervaring... bot uit de hoek komen hoeft niet erg te zijn als je het maar goed kunt onderbouwen.
Ik denk dat het een verschil is of je in een specifieke functie zit, als kenner, idd hoger opgeleid, of op een werkvloer met een stoelpoten-zaag-cultuur waar iedereen min of meer vervangbaar is. Ikzelf werk in de creatieve sector, daar kan ik ook met meer wegkomen omdat "creatieven toch wel raar zijn" haha. Ook daar wordt het gewaardeerd als ik zeg "nee, ik wil het niet zo, ik wil het zus!" want dan denken ze "ha, die heeft er verstand van/een visie". Maar ik heb ook in kantooromgevingen gewerkt waar dat absoluut niet te doen was.

Volgens mij zijn de meeste toppers/kenners in een vakgebied sowieso lichtelijk autistisch of in ieder geval een beetje gek. :P
pi_104585415
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Eea hangt ook af in hoeverre je "onmisbaar"/"vervangbaar"bent in een organisatie. :{ Hoe meer "onmisbaar"je bent, des te meer je kennelijk kan permitteren. :')

Verder vind ik gewoon dat je gewoon mag zeggen waar het opstaat, ook tegen "meerderen". Vreselijk woord trouwens. Ik vind dat honden een baas hebben ipv mensen in een grote mensen wereld. :{

Maar grosso modo is het glibberen. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 20-11-2011 14:22:06 ]
pi_104585452
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 09:20 schreef Auti het volgende:
Balen. Ik wist het trouwens niet. :{
  zondag 20 november 2011 @ 14:42:07 #138
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104586518
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 14:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eea hangt ook af in hoeverre je "onmisbaar"/"vervangbaar"bent in een organisatie. :{ Hoe meer "onmisbaar"je bent, des te meer je kennelijk kan permitteren. :')

Verder vind ik gewoon dat je gewoon mag zeggen waar het opstaat, ook tegen "meerderen". Vreselijk woord trouwens. Ik vind dat honden een baas hebben ipv mensen in een grote mensen wereld. :{

Maar grosso modo is het glibberen. :{
Lijkt me onverstandig. Het probleem is denk ik: mensen met Asperger zijn over het algemeen graag direct, en zij kunnen daardoor gemakkelijker verdragen als anderen, hard maar eerlijk, zeggen waar het op staat. NT-ers kunnen hier vaak minder waardering voor opbrengen. Een voorbeeld: ik zit er ook niet op te wachten dat iemand recht voor zijn raap zegt dat ik een kloteraming heb gemaakt (zelfs al is het waar).

Een beetje tact gebruiken: kleine moeite, groot plezier, en misschien ook nog een betere beoordeling.
pi_104606814
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 14:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Lijkt me onverstandig. Het probleem is denk ik: mensen met Asperger zijn over het algemeen graag direct, en zij kunnen daardoor gemakkelijker verdragen als anderen, hard maar eerlijk, zeggen waar het op staat. NT-ers kunnen hier vaak minder waardering voor opbrengen. Een voorbeeld: ik zit er ook niet op te wachten dat iemand recht voor zijn raap zegt dat ik een kloteraming heb gemaakt (zelfs al is het waar).

Een beetje tact gebruiken: kleine moeite, groot plezier, en misschien ook nog een betere beoordeling.
De praktijk is echter dat het hogere echelon wel bot en ongenuanceerd naar beneden mag fulmineren, maar omgekeerd ? Dan hebben ze vaak lange tenen. Ik geloof altijd in wederkerigheid en heb het land aan hypocrisie :)

Met andere woorden : wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet :)
pi_104608278
quote:
15s.gif Op zondag 20 november 2011 21:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De praktijk is echter dat het hogere echelon wel bot en ongenuanceerd naar beneden mag fulmineren, maar omgekeerd ? Dan hebben ze vaak lange tenen. Ik geloof altijd in wederkerigheid en heb het land aan hypocrisie :)

Met andere woorden : wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet :)
De praktijk is dat het per manager / afdeling en bedrijf verschilt en dat je het dus niet zo ongenuanceerd kunt stellen zoals je nu doet ;)
  zondag 20 november 2011 @ 23:34:56 #141
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104613088
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 00:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het beste is dat je zeer politiek/ diplomatiek opstelt in een hiërarchische setting als een werksituatie. Een zeer gematigde mening hebben en ook zeer gematigd uiten. Haast politiek correct zijn. Nooit over politiek en al helemaal niet over geloof praten. In a nutshell: zie hier hoe ASS-ers daarin zwaar achtergesteld zijn in de vereiste competenties. Hoe pijnlijk dat dat is, is niet met woorden uit te drukken.
[...]

Helemaal waar wat je zegt: kinderen en vakantie. Ik vul aan : voetbal. The Voice en dit soort zwaar oppervlakkig geleuter. Als je het nietzeggende gedoe en geneuzel over AJAX de afgelopen dagen niet had gevolgd, dan was je in een werksituatie zwaar de sigaar geweest als je het lef had om een kantine binnen te stappen :') Om de 2 jaar een EK of een WK. Ga er maar aanstaan als je voor geen ruk hierin geïnteresseerd bent. Kan je daar niet over meepraten: dan ligt je meteen uit de groep. Hetzelfde met vakantie. Ben je de grens niet over geweest: dan vinden collega's je nog net geen halve mongool. etc .etc. Het is allemaal voor de vorm, maar alles bepalend of je in een groep past. :')
[...]
Politiek, daar praten mensen niet graag over behalve bij een ministerie :P

Sja, die vrije tijd... lukt het je een beetje om een middellangetermijndoel te stellen? Iets leuks waar je naar toe kunt werken. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je geen onderscheid tussen werkdagen en weekend hebt. Maar ik heb veel meer zin in hardlopen als ik naar een wedstrijd toewerk. In dit geval: de 15 km Bruggenloop in december en op langere termijn de 21,1 km City Pier City (Business Run).

Televisie kijk ik helemaal niet, maar het kampioenschap voetballen vind ik dan wel weer iets hebben. Ik heb het alle seizoenen nog deels gevolgd, soms ook met vrienden of collega’s. Vorig jaar nog: bijvoorbeeld Nederland-Brazilië, een hele happening. Het schept ook een band tussen mensen.
pi_104624274
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De praktijk is dat het per manager / afdeling en bedrijf verschilt en dat je het dus niet zo ongenuanceerd kunt stellen zoals je nu doet ;)
Ik ken uiteraard niet alle bedrijven. Maar van te voren weet als je een hiërarchie systeem hebt, wat dan het primaat is.

Menig manager heeft de woorden "ik ben hier de baas"op het puntje van de tong als ze een discussie niet winnen, omdat de argumentatie rammelt. :')

De uitzonderingen zullen natuurlijk de regel bevestigen.

Het is meestal gewoon top-down, en ja er zal best op marginaal vlak speelruimte zijn. Voor de vorm, dat dan weer wel.
pi_104624669
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 23:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Politiek, daar praten mensen niet graag over behalve bij een ministerie :P

Sja, die vrije tijd... lukt het je een beetje om een middellangetermijndoel te stellen? Iets leuks waar je naar toe kunt werken. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je geen onderscheid tussen werkdagen en weekend hebt. Maar ik heb veel meer zin in hardlopen als ik naar een wedstrijd toewerk. In dit geval: de 15 km Bruggenloop in december en op langere termijn de 21,1 km City Pier City (Business Run).

Televisie kijk ik helemaal niet, maar het kampioenschap voetballen vind ik dan wel weer iets hebben. Ik heb het alle seizoenen nog deels gevolgd, soms ook met vrienden of collega’s. Vorig jaar nog: bijvoorbeeld Nederland-Brazilië, een hele happening. Het schept ook een band tussen mensen.
Aha, bij een ministerie zal er best vaak over politiek worden gepraat :P Dat is natuurlijk niet geheel toevallig. ;)

Wat vrij tijd betreft: tja, tijd beleving is erg subjectief. Toch is het wel belangrijk om tijdcycli te hebben. Iets moet altijd een begin en een eind hebben, je kan als mens lastig leven met open uiteinden. De week als cyclus prent je dus gewoon tussen je oren. Door ahw de maandag t/m vrijdag een andere denkbeeldige status te geven. Strikt genomen doe je dat met Kerst ook, de dag is niet anders dan anders. Het is een soort van beleving. Het is niet mooier zoals het is maar ook niet minder mooi, het is ook maar hoe je mindset daarin is. :)

Ongelofelijk hoe ambitieus jij met hardlopen bent. Mooi dat je dat zo kan. :) Ik vind het wel knap dat je het zo eind kan volhouden. Maar pas je wel een beetje op dat je het niet te gek maakt? (want hardlopers kunnen ook doodlopers zijn) :{

Tja, televisie... ik kijk selectief. Er is ook veel crap op, zeker bij de commerciëlen, hoofdzakelijk bagger. Daar kijk ik zeker niet naar, het is vrijwel altijd naar de publiek omroep, :)

Actualiteiten zijn leuk, maar die eurocrisis komt ook zo langzamerhand je neus uit. :{ De tv gooi ik zo sowieso uit, want alles gaat weer over dat stomme AJAX. Wat een kleinbier toch allemaal. Cruijf laat een scheet en Nederland staat op zijn kop. :')

Ik heb helemaal niks met die typische volks interesses van die NT-ers. Voetbal, schaatsen, AJAX gedoe gaat nergens over. Mij doet het niks als Nederland wint of verlies. Ik begrijp ook niet dat iemand euforisch wordt als Nederland scoort of in het andere geval nog net geen hardverzakking krijg als Nederland verliest. :') Ik denk dan, waar gaat dit over? Je eet toch tenslotte geen snee brood meer of minder, dus wat is het probleem dan vraag ik mij af. :{

Ik vind het lekkerder om je te verliezen in een mooie oude Mercedes. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 21-11-2011 12:39:06 ]
pi_104625038
Haha, JA!! Ik vind het best wel leuk hoor dat Nederlands elftal, maar ik heb net zo genoten van de beelden van al dat afdruipende volk op het museumplein. Na de verloren finale schakelde ik meteen over.
-weg-
pi_104625864
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 12:43 schreef Auti het volgende:
Haha, JA!! Ik vind het best wel leuk hoor dat Nederlands elftal, maar ik heb net zo genoten van de beelden van al dat afdruipende volk op het museumplein. Na de verloren finale schakelde ik meteen over.
Het lijkt dan of het land dan is vergaan. Ik moet er dan wel om lachen. _O-
  maandag 21 november 2011 @ 20:19:38 #146
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104646191
@EchtGaaf: als je niet veel binding (meer) hebt met de hedendaagse maatschappij, is de kans groot dat je ook het kampioenschap voetballen niet boeiend vindt. Inderdaad, het leek of het land was vergaan toen Nederland van Spanje verloor. Het kan sommige mensen met autisme een kick geven dat de collectieve maatschappij, waarbij ze weinig aansluiting vinden, in mineurstemming is. Ik ben blij dat er in 2012 weer een Europees Kamioenschap is.

Hardlopen kun jij ook leren, je kunt er ook een stukje zelfvertrouwen mee opbouwen. Juist in een van mijn allerslechtste jaren liep ik twee keer een halve marathon, een 16,1 km en een 15 km. Het gaf mij het gevoel dat ik toch tot iets moois in staat was. Wellicht een idee?

2012 zal een pittig jaar worden op mijn werk. De goede beoordeling geeft aan dat ze mogelijkheden in mij zien. Een stuk van mijn econometriekennis is weggezakt. Dus wil ik mijn wiskundige kennis weer gaan ophalen, ook met het oog op toekomstige wensen. Het levert ook secundaire voordelen op, het idee om met kenners mee te kunnen praten over simultane vergelijkingsmodellen :)
  dinsdag 22 november 2011 @ 09:36:37 #147
297051 schaal_9
Caissière B
pi_104665965
Is het op jullie werk ook al zo druk?
pi_104670672
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 20:19 schreef schaal_9 het volgende:
@EchtGaaf: als je niet veel binding (meer) hebt met de hedendaagse maatschappij, is de kans groot dat je ook het kampioenschap voetballen niet boeiend vindt. Inderdaad, het leek of het land was vergaan toen Nederland van Spanje verloor. Het kan sommige mensen met autisme een kick geven dat de collectieve maatschappij, waarbij ze weinig aansluiting vinden, in mineurstemming is. Ik ben blij dat er in 2012 weer een Europees Kamioenschap is.

Hardlopen kun jij ook leren, je kunt er ook een stukje zelfvertrouwen mee opbouwen. Juist in een van mijn allerslechtste jaren liep ik twee keer een halve marathon, een 16,1 km en een 15 km. Het gaf mij het gevoel dat ik toch tot iets moois in staat was. Wellicht een idee?

2012 zal een pittig jaar worden op mijn werk. De goede beoordeling geeft aan dat ze mogelijkheden in mij zien. Een stuk van mijn econometriekennis is weggezakt. Dus wil ik mijn wiskundige kennis weer gaan ophalen, ook met het oog op toekomstige wensen. Het levert ook secundaire voordelen op, het idee om met kenners mee te kunnen praten over simultane vergelijkingsmodellen :)
Nou dat voetbal kan mij echt gestolen zijn, schaatsen vind nog dan nog veel erger...

Hardlopen had ik al eerder eens geprobeerd, maar dat bleek niet mijn ding. :) Wel knap dat het jou wel lukte en dat je in je slechte tijd dat ook kon doen. :Y

Prachtig, je hebt een goede beoordeling gekregen??!! Top!Gefeliciteerd. Hoe is dat gevoel, als ze tevreden over je zijn en eerste rang mag zitten? Kun je dat omschrijven? :{ Is dat niet een groot goddelijk gevoel :?

Ik vind dit zo leuk voor je. :) Ik denk dat jij juist je onderscheid moet maken op kennis. Daar zit denk ik jou meerwaarde en kracht. :Y
pi_104670842
@EchtGaaf: wat doet die Revox bandrecorder eigenlijk in die Heineken reclame?
(later wellicht meer)
twijfelgeval?
pi_104671006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 09:36 schreef schaal_9 het volgende:
Is het op jullie werk ook al zo druk?
Ja.
twijfelgeval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: