Dat lijkt me uit de tijd van de dienstplicht. Nu we alleen beroepsmilitairen hebben valt het gewoon onder de noemer werkweigering lijkt me? Je hebt dan immers zelf voor die carrière gekozen, willens en wetens wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat heette vroeger diensweigering
dat zien mijn ouders ook niet zitten, kan ik me heel goed voorstellen. En dan gaan we er waarschijnlijk nog gezamelijk op achteruit ook. Kansloze actie, in de uitkering blijven zal voor sommige mensen nog aantrekkelijker zijn ookquote:Op donderdag 10 november 2011 19:20 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
daar komt het wel op neer als je ouders in de bijstand zitten. Of je gaat veel kostgeld betalen.
sinds 1 april 2001!quote:Op donderdag 10 november 2011 19:23 schreef Etcetera het volgende:
Homo-stellen kunnen nog maar relatief kort trouwen, als je het leger ingaat weet je dat je uitgezonden gaat worden.
Ik zeg niet dat ik die weigering goedkeur (dat gaat ook nergens over namelijk!) Maar de reactie is in mijn ogen overdreven.
Vanuit die redenatie hoeven mensen die de religie van het vliegend spaghetti monster aanhangen geen representatieve kleding te dragen in een publieke functie. Ze kunnen immers vanuit religieuze overtuiging in piratenpak op komen draven.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:37 schreef wyccie het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat die ophef overdreven is. Mits het vanuit een religieus principe is, vind ik ook dat een ambtenaar zoiets mag weigeren. Ik heb helemaal niets met religie, en ik ben het ook niet eens met hun opvatting over vrouwen, maar als een imam een vrouw geen hand mag geven, dring ik hem mijn hand heus niet op. Als hij me een knikje geeft is het ook prima. Vrijheid van geloof. En nee, ik vind dat toch anders dan discriminatie.
Het is natuurlijk wat anders als zo'n ambtenaar homo's gewoon niet mag.
Erg zuur, maar ook wel begrijpelijk. Dat ze het vermogen meetellen, vind ik wat minder fijn. Zo kun je slecht sparen om uit huis te gaan, of voor een auto bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef Etcetera het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)d-ondersteunen.dhtmlIk moet uit huis wanneer ik die baan heb.
Dat is gewoon heel zwak en kinderachtig. En niet serieus te nemen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:43 schreef Whiteguy het volgende:
Vanuit die redenatie hoeven mensen die de religie van het vliegend spaghetti monster aanhangen geen representatieve kleding te dragen in een publieke functie. Ze kunnen immers vanuit religieuze overtuiging in piratenpak op komen draven.
Geloof en (positieve) discriminatie schuren soms wel heel dicht tegen elkaar wat mij betreft hoor...
Mee eens. Er is wel een verschil met het leger: iemand kan al trouwambtenaar geweest zijn voordat homo's konden trouwen. Dan is het een wijziging van de regels waar zo iemand zich niet in kan vinden en die hij/zij niet kon voorzien. Als je het leger in gaat weet je altijd dat het op vechten aan kan komen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:37 schreef wyccie het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat die ophef overdreven is. Mits het vanuit een religieus principe is, vind ik ook dat een ambtenaar zoiets mag weigeren. Ik heb helemaal niets met religie, en ik ben het ook niet eens met hun opvatting over vrouwen, maar als een imam een vrouw geen hand mag geven, dring ik hem mijn hand heus niet op. Als hij me een knikje geeft is het ook prima. Vrijheid van geloof. En nee, ik vind dat toch anders dan discriminatie.
Het is natuurlijk wat anders als zo'n ambtenaar homo's gewoon niet mag.
quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Nico_S. het volgende:
Desalniettemin één van de redenen waarom ik ook niets met religie heb: religie heeft een ongezonde interesse in wat iemand anders in de slaapkamer uitvoert.
Als dat nou het enige was waar ze zich mee bemoeiden...quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Nico_S. het volgende:
Desalniettemin één van de redenen waarom ik ook niets met religie heb: religie heeft een ongezonde interesse in wat iemand anders in de slaapkamer uitvoert.
Het spaghettimonster is bekend, ja. Ken je deze ook:quote:Op donderdag 10 november 2011 19:43 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Vanuit die redenatie hoeven mensen die de religie van het vliegend spaghetti monster aanhangen geen representatieve kleding te dragen in een publieke functie. Ze kunnen immers vanuit religieuze overtuiging in piratenpak op komen draven.
Geloof en (positieve) discriminatie schurken soms wel heel dicht tegen elkaar wat mij betreft hoor...
Eigenlijk vind ik dit wel een mooie oplossing.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:49 schreef Nico_S. het volgende:
iemand kan al trouwambtenaar geweest zijn voordat homo's konden trouwen. Dan is het een wijziging van de regels waar zo iemand zich niet in kan vinden en die hij/zij niet kon voorzien.
Dus jij wilt religies ordenen naar geloofwaardigheid? En welke mogen dan wel wel rechten ontlenen (zoals het weigeren mensen te trouwen) aan religie en welke niet?quote:Op donderdag 10 november 2011 19:47 schreef wyccie het volgende:
Dat is gewoon heel zwak en kinderachtig. En niet serieus te nemen natuurlijk.
Ik schreef ook: één van de redenen. En als ik even een uitstekend boek mag spammen: The God Delusion van Richard Dawkins.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als dat nou het enige was waar ze zich mee bemoeiden...
Ik zou dat inderdaad een redelijke oplossing vinden. Ben het nog steeds niet eens met de weigeraars maar zoals gezegd: toen ze aantraden konden ze de nieuwe regels niet voorzien.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik dit wel een mooie oplossing.
De mensen die al ambtenaar waren mogen nog weigeren en nieuwe ambtenaren niet, want zij weten dat dit tot hun taakpakket hoort. Er zijn natuurlijk altijd wat lijntje die je overschrijdt, en echt consequent is het niet, maar is toch wel een mooie middenweg?
Eensquote:Op donderdag 10 november 2011 19:59 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Ik zou dat inderdaad een redelijke oplossing vinden. Ben het nog steeds niet eens met de weigeraars maar zoals gezegd: toen ze aantraden konden ze de nieuwe regels niet voorzien.
Natuurlijk niet, want daar is geen grens in aan te brengen, maar ik vind dat er niet eens serieus op die kinderachtige tegenreligies ingegaan moet worden.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:55 schreef Whiteguy het volgende:
Dus jij wilt religies ordenen naar geloofwaardigheid?
Ah, 1 van de enige 2 Belgische bokkenquote:Op donderdag 10 november 2011 19:58 schreef lubje25 het volgende:
@Nem
Dit waren de bokjes;
is ook de uitslag trouwens
1 schneider aventinus weisse doppelbock
2 prael nelis bok
3 lahnsteiner schnee bok
4 christoffel bok
5 grolsch bok
6 leute bok
Hij heeft het artikel nog niet kunnen lezen, maar wie weet. Denk alleen dat dat langer gaat duren dan dat ik een kamer kan vinden op de een of andere manier.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:38 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En etc, Met E wat zoeken is nog geen optie?
Die wil ik ook nog wel lezen. Maar dat zeg ik van zoveel boeken en zoveel films.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:55 schreef Nico_S. het volgende:
En als ik even een uitstekend boek mag spammen: The God Delusion van Richard Dawkins.
Maar juist omdat er geen gradaties in te maken zijn, en juist omdat niet te bewijzen valt welke religie wel hout snijdt en welke niet (of dat het ALLEMAAL onzin is), moet je in een publieke functie je hier niet op kunnen beroepen. Dat is discriminatie, en levert scheve ogen op van alle collega's die wel netjes hun taak uitvoeren. Respect is iets wat twee kanten op werkt. Als iemand niet het respect kan opbrengen om een hand te geven, maar wel een functie wil uitvoeren waarmee je salaris opgebracht wordt door belastingbetalers en het geven van handen in die functie als normaal en belangrijk wordt geacht, verdien je die baan niet. Dat is immers het totaal minachten van de hand die jou voedt, en niet in het belang van de publieke zaak. Bovendien maak je dan je belofte niet waar.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want daar is geen grens in aan te brengen, maar ik vind dat er niet eens serieus op die kinderachtige tegenreligies ingegaan moet worden.
Ja, natuurlijk zijn sommige religies belachelijk (en ook dat is maar een mening, iemand die gelovig is vindt ons atheïsten misschien nog wel veel belachelijker), dat wist ik zelf ook al. Zo'n semigrappig bedoelde tegenreligie hoeft mij dat niet duidelijk te maken. Ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.
Je hoeft het niet met de katholieken, Joden of moslims eens te zijn, maar een beetje respect mag toch wel?
Dat, ja. In mijn ervaring verlangen gelovigen wel dat hun geloof gerespecteerd wordt, maar kunnen ze zelf geen enkel respect opbrengen voor atheïsten.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:09 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Respect is iets wat twee kanten op werkt.
Ik zou zeggen: zet deze hoog op de lijst.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:06 schreef wyccie het volgende:
Trouwens, religie is de enige vorm van een 'waanstoornis' die universeel geaccepteerd wordt en niet als een psychiatrische aandoening gezien wordt.
[..]
Die wil ik ook nog wel lezen. Maar dat zeg ik van zoveel boeken en zoveel films.
Even al die zogenaamde oorlogen vanuit het geloof daargelaten, ik heb nog nooit een gelovige meegemaakt die geen respect voor mij had omdat ik atheïst ben. Ze doen en doen-niet vanuit hun eigen geloof, niet omdat zij per se ons iets moeten opdringen of bekeren, tegenwoordig niet meer (de Jehovah's daargelaten, die zijn daar nog wel altijd actief in, laatst nog zo'n blaadje in de brievenbus gevonden, in een taal die ik niet spreek/leesquote:Op donderdag 10 november 2011 20:13 schreef Nico_S. het volgende:
Dat, ja. In mijn ervaring verlangen gelovigen wel dat hun geloof gerespecteerd wordt, maar kunnen ze zelf geen enkel respect opbrengen voor atheïsten.
Verkeerde topic, reageer je iets op Twitter, of snap ik het gewoon niet?quote:Op donderdag 10 november 2011 20:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Daar zijn geen regels voor, alleen wat jij met je vriend afspreekt
Het is niet alleen maar grappig bedoeld. Als je door het grappige heen leest en wat dieper kijkt stellen ze aan de kaak wat voor idiote redenering streng gelovigen er op na houden om maar vol te kunnen houden dat alles wat in de bijbel staat altijd klopt. Ze gebruiken dezelfde redeneringen voor iets als de "onzichtbare roze eenhoorn" om dat te laten zien. Bijv: dat de eenhoorn tegelijk onzichtbaar en roze is, is absoluut onmogelijk. Conclusie: dat is duidelijk een wonder.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:03 schreef wyccie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, want daar is geen grens in aan te brengen, maar ik vind dat er niet eens serieus op die kinderachtige tegenreligies ingegaan moet worden.
Ja, natuurlijk zijn sommige religies belachelijk (en ook dat is maar een mening, iemand die gelovig is vindt ons atheïsten misschien nog wel veel belachelijker), dat wist ik zelf ook al. Zo'n semigrappig bedoelde tegenreligie hoeft mij dat niet duidelijk te maken. Ze maken zichzelf alleen maar belachelijk.
Je hoeft het niet met de katholieken, Joden of moslims eens te zijn, maar een beetje respect mag toch wel?
Daar heb ik toch andere ervaringen mee.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:29 schreef wyccie het volgende:
Het geven van handen an sich vind ik niet iets wat tot je functie hoort. Een begroeting is natuurlijk wel normaal en belangrijk in zo'n functie, en daarom vind ik een knikje voldoende.
Het is natuurlijk anders wanneer een belastingadviseur geen vrouwen wil adviseren, want dát is je functie.
Voor mij snijden al die religies geen hout, maar voor elk mens met een IQ boven de 90 is het onderscheid tussen een serieus geloof en zo'n spaghettimonstergeloof heel goed te maken. En ja, mischien is dat dan niet consequent, maar een beetje gezond boerenverstand is toch niet te veel gevraagd?
[..]
Even al die zogenaamde oorlogen vanuit het geloof daargelaten, ik heb nog nooit een gelovige meegemaakt die geen respect voor mij had omdat ik atheïst ben. Ze doen en doen-niet vanuit hun eigen geloof, niet omdat zij per se ons iets moeten opdringen of bekeren, tegenwoordig niet meer (de Jehovah's daargelaten, die zijn daar nog wel altijd actief in, laatst nog zo'n blaadje in de brievenbus gevonden, in een taal die ik niet spreek/lees)!
De meesten die last hebben van gelovigen hebben er last van omdat zij het hun eigen last maken. Mijn beleving is juist dat de gelovigen hun eigen ding doen en anderen in hun waarde laten, terwijl andersom atheïsten het geloof en hun aanhangers altijd belachelijk zitten te maken.
idemquote:Op donderdag 10 november 2011 20:34 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Daar heb ik toch andere ervaringen mee.
Ik weet dat dat hun redenering, dat alles daarom begonnen is. Maar zoals ik zei: dat religies bullshit zijn, had ik zelf ook wel door. Geloof is nu eenmaal een geaccepteerde waanstoornis. Daar kun je niet zomaar aan tornen, wil je 75% (natte vingerwerk) van de wereldbevolking in een gesticht gooien?quote:Op donderdag 10 november 2011 20:32 schreef Nico_S. het volgende:
Het is niet alleen maar grappig bedoeld. Als je door het grappige heen leest en wat dieper kijkt stellen ze aan de kaak wat voor idiote redenering streng gelovigen er op na houden om maar vol te kunnen houden dat alles wat in de bijbel staat altijd klopt. Ze gebruiken dezelfde redeneringen voor iets als de "onzichtbare roze eenhoorn" om dat te laten zien. Bijv: dat de eenhoorn tegelijk onzichtbaar en roze is, is absoluut onmogelijk. Conclusie: dat is duidelijk een wonder.
Van mij mag iedereen geloven in de gekste dingen, zo lang je daar maar geen aparte rechten aan gaat ontlenen, want oneerlijk en discriminatie enzo... En disrespectvol in de zin dat jij je verheven voelt boven de algemeen aanvaarde regels en wetten.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet dat dat hun redenering, dat alles daarom begonnen is. Maar zoals ik zei: dat religies bullshit zijn, had ik zelf ook wel door. Geloof is nu eenmaal een geaccepteerde waanstoornis. Daar kun je niet zomaar aan tornen, wil je 75% (natte vingerwerk) van de wereldbevolking in een gesticht gooien?
Zo'n roze eenhoorn toont wel aan dat het absurd is en volgens onze atheïstische denkwijze niet kan, maar het neemt nog niet weg dat zij desondanks wel het geloof in een god hebben.
Nu verleg je het probleem. Een "babs" dient, conform de wet, iedereen te trouwen. Als een babs dat niet wil doen moet hij/zij dat werk niet doen.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]Oneens. Dat je als BABS een stel niet wilt trouwen omdat ze homo of lesbisch zijn, dan doe je dat toch lekker niet? Ga mij niet wijs maken dat er geen andere BABSen zijn die dat wel willen. Zoek gewoon een ander en doe niet zo fucking moeilijk hierover. Gezeik om helemaal niks als je het mij vraagt.
Yep.quote:
Je kunt je ook gediscrimineerd voelen terwijl dat niet zo is. Het is lastig uit te leggen. Jij ziet het als discriminatie als een SGP'er geen homo's mag trouwen, maar zo zie ik dat niet. Je kunt het zien als dat zij zichzelf aparte rechten ontlenen, en in feite is dat ook wel zo, maar ik accepteer dat als iets wat bij het totaalplaatje van hun geloofsbeleving hoort.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:43 schreef Whiteguy het volgende:
Van mij mag iedereen geloven in de gekste dingen, zo lang je daar maar geen aparte rechten aan gaat ontlenen, want oneerlijk en discriminatie enzo... En disrespectvol in de zin dat jij je verheven voelt boven de algemeen aanvaarde regels en wetten.
ik moest opzoeken wat het is. Maar idd irritant ja.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:55 schreef wyccie het volgende:
Captcha's zijn irritant. Als mens van vlees en bloed kan ik het al niet eens goed zien.
Het gaat me er niet zozeer om dat ze een geloof in een god hebben. Dat mag: we hebben in dit land vrijheid van geloof en dat is een groot goed. Maar ik had jaren geleden enkele streng gelovige collega's, en zoals zij zich uitten was het geen vrijheid van geloof, maar meer verplichting tot.quote:Op donderdag 10 november 2011 20:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet dat dat hun redenering, dat alles daarom begonnen is. Maar zoals ik zei: dat religies bullshit zijn, had ik zelf ook wel door. Geloof is nu eenmaal een geaccepteerde waanstoornis. Daar kun je niet zomaar aan tornen, wil je 75% (natte vingerwerk) van de wereldbevolking in een gesticht gooien?
Zo'n roze eenhoorn toont wel aan dat het absurd is en volgens onze atheïstische denkwijze niet kan, maar het neemt nog niet weg dat zij desondanks wel het geloof in een god hebben.
Welke spamvertragingsmethode zou je dan graag willen?quote:Op donderdag 10 november 2011 20:55 schreef wyccie het volgende:
Captcha's zijn irritant. Als mens van vlees en bloed kan ik het al niet eens goed zien.
Er zijn best leuke geloof ik.quote:Op donderdag 10 november 2011 21:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Welke spamvertragingsmethode zou je dan graag willen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |