Wat is ingewikkeld?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Een niet slimme gelovige (trol) -> Stereotyp. Of is dat te ingewikkeld?
Dat hoef je niet expliciet te doen, dat kunnen we allemaal lezen.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:21 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
O, dat bedoel je.
Ik heb al getypt dat ik niet slim was/
Grappig, deze stat lijkt een derde dimensie te hebben, vraag me af wat die is.quote:
Dat ik op een lijn zit met Atheisten?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:21 schreef ATON het volgende:
[..]
Vertel nou eens iets wat wij de ' atheïsten ' nog niet weten.
Ik dacht dat lezen niet in de categorie intelligentie zat? Klopt dat?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:22 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dat hoef je niet expliciet te doen, dat kunnen we allemaal lezen.
Nee, die gekaapt door je mede Atheisten, ik speel gewoon met hun spelletje mee, meer niet.quote:Op donderdag 10 november 2011 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Shit zeg, nu heeft weer eens Kingdom34 een topic gehijacked, en ben ik de draad helemaal kwijt. Waar zijn we? Zijn we al bij het punt dat Kingdom in wanhoop roept dat wij niets mogen zeggen omdat we de bijbel niet goed hebben gelezen? Of heeft hij de atheïsten er al van goede mensen van het slechte pad af te leiden richting Satan?
Hoho, stop de persen - voor de Enige Juiste Methode hebben we inmiddels The Metaphorical Illuminator!quote:Op donderdag 10 november 2011 15:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Zijn we al bij het punt dat Kingdom in wanhoop roept dat wij niets mogen zeggen omdat we de bijbel niet goed hebben gelezen?
*tadaaa!*quote:If the action described would sound completely crazy if applied to any religion that is not your own, then that section is a metaphor.
Om in de geest van het topic te blijven: vind je dat kritiek ook moet mogen als die verpakt is in een provocerend jasje?quote:Op donderdag 10 november 2011 15:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, die gekaapt door je mede Atheisten, ik speel gewoon met hun spelletje mee, meer niet.
Maar goed, speel kwartier over, ik moet gaan.
Moge de Here jullie allemaal zegenen in de naam van Jezus Christus.
quote:Op donderdag 10 november 2011 15:27 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Moge de Here jullie allemaal zegenen in de naam van Jezus Christus.
+1quote:Op donderdag 10 november 2011 16:56 schreef speknek het volgende:
Gaarne hier verdergaan, dank u wel:
[Centraal] Religie/Atheisme bash topic. Round #1 Fight!
Oh, ik reageerde anders vel op het instituut dat de katholieke kerk heet. Met een afgod in Rome (afgoden mag niet van den bijbel) en tevens kinderverkrachting faciliteert.quote:Op donderdag 10 november 2011 14:54 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dan hoef je ook niet op te reageren, want Atheisten weten heel goed waar het om gaat
You sir, win the internet. dit doet me denken aan een oud grapje onder atheisten:quote:Op donderdag 10 november 2011 00:15 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Mattheus 5:17-19 en Lucas 16:17 stellen anders ondubbelzinnig dat ook onder 't NT alle mozaische wetten uit 't OT onverkort en tot op de letter geldig blijven.
Maar goed, zelfs al zou het NT alles uit 't OT teniet doen: hoe zit 't dan met de tien geboden?
Immers: OT, en dus vervallen!
quote:If you walk into a man's house, and see a bible, you know he's a christian. if you see a koran, you know he's muslim.if you see a thora, you know he's jewish. if you see all three, you know he's an atheist.
En dat doet mij weer denken aan deze.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:59 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
dit doet me denken aan een oud grapje onder atheisten:
Toch heeft dat instituut ook de zeer geleerde en vooruitstrevende Jezuïetenorde voortgebracht.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:58 schreef Strani het volgende:
In antwoord op de in de TT geformuleerde vraag: Wat mij betreft kun je niet ver genoeg gaan in de kritiek op een instituut dat al zo'n 20 eeuwen mensen klein probeert te houden en wereldwijde politieke macht ambieert.
Ik geloof zelf wel degelijk in dingen maar ben tegenstander van georganiseerde religies met regels.
Tja, zo kan je nazi duitsland en de sovjetunie ook goedpratenquote:Op vrijdag 25 november 2011 20:13 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Toch heeft dat instituut ook de zeer geleerde en vooruitstrevende Jezuïetenorde voortgebracht
Nee, die ideeen van marx, die brachten zeker geen kommer en kwel, oh, nee,noch, de grootste ellende van de 20 ste eeuwquote:Dezelfde Jezuïeten die destijds in Zuid-Amerika een kolonie stichten waar ieder mens gelijk was.
Een voorbeeld voor Marx.
Het is dus niet alleen kommer en kwel.
Inderdaad. Wel goed om te lezen dat ook de kerk zelf in ieder geval al vroeg dit probleem onderkende en er iets aan probeerde te doen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 09:33 schreef Telecaster het volgende:
Katholieke kerk wist decennia geleden al van kindermisbruik
"Wir haben's nicht gewusst", mijn ongeschonden aars.
Zoals het de hand boven het hoofd houden van kinderverkrachters, kinderverkrachters in alle stilte overplaatsen naar andere parochies waar kinderverkrachting weer van voren af aan kon beginnen, het tegenwerken van gerechtelijk onderzoek, het dreigen van slachtoffers met excommunicatie...quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Inderdaad. Wel goed om te lezen dat ook de kerk zelf in ieder geval al vroeg dit probleem onderkende en er iets aan probeerde te doen.
Dat staat niet in de link die je stuurde. Maar goed, jij zou liever niet zien dat de kerk dat probleem zelf aanpakte?quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:02 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Zoals het de hand boven het hoofd houden van kinderverkrachters, kinderverkrachters in alle stilte overplaatsen naar andere parochies waar kinderverkrachting weer van voren af aan kon beginnen, het tegenwerken van gerechtelijk onderzoek, het dreigen van slachtoffers met excommunicatie...
Nounou. Goed man.
Dat valt dan ook onder het kopje "algemene kennis".quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:15 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat staat niet in de link die je stuurde.
Nee. Ik zou liever zien dat kinderverkrachters, net zoals bij alle andere instanties, door de rechterlijke macht werden aangepakt in plaats van er intern met een "foei!, drie weesgegroetjes, zorg er de volgende keer tenminste voor dat je niet betrapt wordt en we lullen er niet meer over" van af zouden komen.quote:Maar goed, jij zou liever niet zien dat de kerk dat probleem zelf aanpakte?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |